register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Valuvelg ja plekkvelg.  
Poster Message
2koma8
Valuvelg ja plekkvelg.
Kuna ise pole kunagi sõitnud autoga millel oleks olnud all valuveljed, siis tahaks uurida siinse rahva kogemusi. Kõige rohkem huvitab, et mis siis toimub kui plekkide asemele valud panna. Kas auto käitumine muutub palju ja kui muutub, siis mis?

Välimust me siin ei aruta, sest mõned plekkveljed on stiilsemad kui mõned valud.
02.07.2002 at 12:03
peep
 
Moderator
Valuvelg ja plekkvelg.
Tänavaautol on valuveljed puhtalt välimuse küsimus. Ja loomulikult, suure diameetriga velje puhul muutuks plekk mõttetult raskeks. Ehk - sõidumadustes Sa küll mingit vahet ei tunneta.
02.07.2002 at 12:09
2koma8
Valuvelg ja plekkvelg.
Kas nii ei ole et mida suurem plekkvelg ja laiem rehv, seda ebastabiilsem auto on. Näiteks järskudel pööretel pole konkreetsust.

Mõtlen siis et kui plekkveljele panna madalam/jäigem/laiem rehv, ei saa rehvi potentsiaali täielikult ära kasutada, st. viimasepeal reh ei tasu ennast ära kui ta pehme velje peal on
02.07.2002 at 12:44
Vanaisa
  
Moderator
Valuvelg ja plekkvelg.
Kõik oleneb, kui korras roolimäng on. Tõsi on küll see, et lai rehv meie teedel ujuma kipub - aga seda küll teede viletsa seisu tõttu.

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.07.2002 at 12:51
peep
 
Moderator
Valuvelg ja plekkvelg.
Ei tunne Sa midagi. Rehvi laius on iseteema, see loomulikult mõjutab nii heas kui halvas mõttes aga kas see rehv on plekk või valuvelje peal pole eriti oluline.

Üldiselt pole mõtet rehvi laiusega üle pingutada - välimus on parem aga kõik muu kehvem.
02.07.2002 at 12:52
2koma8
Valuvelg ja plekkvelg.
Niiet kui mulle olemasolevad plekid meeldivad siis jätan need alla.

Aga laiemat ja madalamat ketsi tahaks küll sest praegu on all täikõrgusega 175 m+s mis Granadaga kuidagi hakkama ei saa.

Tehase raamatu järgi saab veljele panna 195/60 rehve.

Kuidas ma peaks soovitud rehvilaiusele velgi valima?
02.07.2002 at 13:01
wax
 
Valuvelg ja plekkvelg.
quote:
peep:Üldiselt pole mõtet rehvi laiusega üle pingutada - välimus on parem aga kõik muu kehvem.
Kuldsed sõnad :) nii see tõesti on.
02.07.2002 at 13:02
Vanaisa
  
Moderator
Valuvelg ja plekkvelg.
kas meil siin mitte pole kalkulaatorit selle kohta?
Aga kui pole, siis netis on neid mingitel kummifirmadel küll

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
02.07.2002 at 13:04
2koma8
Valuvelg ja plekkvelg.
Vabandust, kui see text siin jub aolnud on, aga igaks juhuks panen lingi

http://www.hot.ee/kummibox/rehvidest.htm
02.07.2002 at 14:14
Ragnar
Valuvelg ja plekkvelg.
Üldiselt on nii, et vanemal masinal kipuvad laiad rehvid esiteljel roolisysteemi kiirelt p***e keerama. Lisaks toovad kõik väiksemad loksud rooliliigendites välja. Tulemus on, et kesklinna liikluses hakkad oluliselt rohkem närve kulutama.
Lisaks välimusele, mida ka peep mainis, annavad laiemad oluliselt ka juurde kurvides - rohkem positiivseid külgi ei ole.
02.07.2002 at 16:55
2koma8
Valuvelg ja plekkvelg.
Jah kurvides olekski juurde vaja - praeguste kummidega iga nurga peal esimesed kiunuvad ja tagumisi suitsetab igast asendist. Pole ju mõtet nii kitsastel ja kõrgetel kummidel kui auto potentsiaal nende tõttu kasutamata jääb.
02.07.2002 at 18:38
tfr
 
Valuvelg ja plekkvelg.
Sama mõõdu puhul ilmselt jah vahet ei ole, aga tavaliselt ostetakse valud ikka mingi tollijagu suuremad ja kumm siis ka jupikese laiem.

Ja kummilaiuse vahet tunnetab juba päris hästi. Sõitsin oma Subaruga esimesed 2 nädalat 195/60R15 kummiga, kuni Mariine lõpuks mu valukad kohale tõi ja 205/50R16 alla sai. Vahe oli ikka üsna tuntav - järvevana rööbastes tuli rooli ikka jupp maad kõvemini kinni hoida, mujal ka.
02.07.2002 at 01:48
raix_
Valuvelg ja plekkvelg.
kui sa jah, valukad alla paned (inc.laiem kumm) kui originaalis...siis kõigepealt hakkad kätega laiemaid kumme tundma. Pead ikka palju tugevamalt rooli käes hoidma, nagu tfr ka just mainis.
aga eks endal (teistel) ilusam vaadata kui veljeke all :)
ja muidugi 100% ettevaatlikumaks peab ka muutuma...äärekivid, augud jms nii et hoia silmad lahti ;)
03.07.2002 at 09:57
Joel
 
Valuvelg ja plekkvelg.
Plekkvelgede vahetamine samas mõõdus valukate vastu on IMO suht mõttetu tegevus, va. juhul kui seda tehakse mingi võistluse tarvis. Tavaolukorras tuleks valuvelg ikka toll-paar plekkveljest suurem valida, et visuaalne muutus ennast ära tasuks. Siis hakkab tõepoolest rööpaid rohkem tunnetama ning teekonarused on tagumikuga paremini tunda, kuid kui amort ülemäära jäik ei ole ja roolisüsteem korras, siis pole probleemi. Põhimõtteliselt annab ka Tallinnas sõita niisuguste velgedega, mida silmale ilus vaadata. Ise vuran 235/45 ZR18 Eagle F1 rehviga ja pole erilist probleemi. Raputas nagunii juba ennegi, sest kunagi on sellele autole mingid ülijäigad amordid alla pandud.
Linnaliikluses, tõsi, pole suurest veljest mingit erilist tolku, pigem vastupidi - muudkui jälgi teed ja vingerda aukude ja kaaneluukide vahel, kuid käänulisemal maanteel uhades on vahet kõvasti tunda...
03.07.2002 at 10:31
Jansa
Valuvelg ja plekkvelg.
quote:
Joel:, kuid käänulisemal maanteel uhades on vahet kõvasti tunda...

Jah, lahtised asjad hakkavad lendama.:)
03.07.2002 at 15:05
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Valuvelg ja plekkvelg.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.