register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vedrustuse küsimus  
Poster Message
2koma8
Vedrustuse küsimus
Kuidas asja jäigemaks saada?

Millisest tegevusest oleks rohkem kasu:
Kas stock vedrudele tasub paigaldada reguleeritavad/jäigemad amordid või panna madalamad/jäigemad vedrud ja amordid stockiks jätta?
02.07.2002 at 12:49
peep
 
Moderator
Vedrustuse küsimus
Amort/vedru töötavad koos ja peavad omavahel sobima. Kui muudad vaid ühte, siis saavutatav efekt on negatiivne. Aga kui mõlema jaoks raha pole siis pigem jäik amort - on ehk ohutum.
02.07.2002 at 12:56
2koma8
Vedrustuse küsimus
Aga on siin kellelgi kogemusi madalamate vedrudega? Olen netikataloogidest otsinud ja seal pakutav kraam on keskmiselt 25% jäigem ja 35 või 40mm madalam. Kui need vedrud panna, kas peab siis sillad ka uuesti reguleerima? Näiteks kui taga on sõltumatu vedrustus, kas siis rattad lääpa ei vaju? Ja mida selliste mittesoovitavate "kõrvalefektide" vältimiseks teha annab?
02.07.2002 at 13:43
peep
 
Moderator
Vedrustuse küsimus
jah peab küll silda reguleerima ja uued amordid tuleb ka panna. tagasilla kohta ei oska midagi arvata.
02.07.2002 at 15:13
razer
Vedrustuse küsimus
panin taunusele taha terved/töötavad/korras amordid ja vedrud. nüüd perse kuidagi rõvdalt püsti. kui lõikan vedrud lühemaks kas siis amordid lähevad pesse?
09.07.2002 at 15:24
peep
 
Moderator
Vedrustuse küsimus
võid lõigata küll aga vaata, et üle ei pinguta.
09.07.2002 at 15:27
Daniel
 
Vedrustuse küsimus
quote:
razer: panin taunusele taha terved/töötavad/korras amordid ja vedrud. nüüd perse kuidagi rõvdalt püsti. kui lõikan vedrud lühemaks kas siis amordid lähevad pesse?
kui vedrud hakkavad l8bi taguma - st. amorte p6hja l88ma
siis ei kesta need amordid kyl yle n8dala
kui vedrusid lyhemaks saagida - siis ka lyhemad amordid
abiks
09.07.2002 at 15:29
2koma8
Vedrustuse küsimus
Aga vedrudel on ju mingi sissetöötamise aeg ka. Või ei ole?
09.07.2002 at 15:36
vkx
 
Vedrustuse küsimus
Mõnel masinal võib olla silla küljes, kuhu ammordi alumine ots kinnitub, rohkem kui üks kinnitus auk reguleerimiseks. Kui seda auku pole, siis ehk on ruumi lisa augu juurde puurimiseks alla poole.
09.07.2002 at 15:38
razer
Vedrustuse küsimus
ei ole uued amordid ega vedrud, vaid lihtsalt teiselt taunuselt, mis uuem mudel. äkki on uuemal taunusel lihtsamalt teise kõrgusega amordid ja vedrud? ei tea?? kõik muu on küll sildadel sama.
09.07.2002 at 15:48
Quattro
  
Vedrustuse küsimus
jäigemad vedrud saad, kui paned alla mingi raskema auto omad, näit. kaubabussi omad. Neid peaks päris soodsa hinnaga kätte saama.
Granadal on originaalis vist õliamordid, asja teeb paremaks seegi, kui asendad need gaasi amortidega.
Asja pole mõtet liiga jäigaks ka ajada,Tallinna tänavad loksutavad hambad suust välja :uhoh

____________________________
Passat,R1100GS
09.07.2002 at 17:33 Last edited 09.07.2002 at 17:35 by Quattro
peep
 
Moderator
Vedrustuse küsimus
Jep, jäik vedrustus ei tähenda automaatselt paremat juhitavust, vedrustus peab olema optimaalne, et ratas pidevalt teega haakuks. Meie oludes on 99% juhtudest ülijäik ringraja stiilis vedrustus juhitavust halvendav tegur. Kuskil siledamate teedega riikides on asi muidugi teisiti...

Mina kaubabussi vedrusi ei julgeks soovitada, endal kunagi olid Opel'il mingid kaubiku amordid all ja asi üldse enam ei vedrutanud - väga rõve oli sõita.
09.07.2002 at 00:42
2koma8
Vedrustuse küsimus
Ahh ei hakka ka vormelit ehitama tegelikult...

Paneks lihtsalt uued vedrud ja amordid(võimalik et gaasikad, aga eks näeb). Investeeriks parem ratastesse, las vedrustus jääb nii nagu tehasest ettenähtud. Tahaks ikka mõnusat sõitu nautida, Granada pole sportauto või ringrajarakett, ammugi mitte kart.

Niisama vaikselt mõnusalt veeremine on ka mõnus - närv puhkab jne. :)
10.07.2002 at 09:41
rustang
  
Moderator
Vedrustuse küsimus
quote:
peep: Jep, jäik vedrustus ei tähenda automaatselt paremat juhitavust.
Mõnel autol tähendab. Fox Mustangi puhul on esivedrustuse jäigemaks muutmise põhjus lõpetada esiratta igasugune üles-alla liikumine, kuna vedrustuse geomeetria on lihtsalt nii p***s :)

A kust pakiauto vedrusid otsida, kas on mingi hea lammar, kus suur valik on?
11.07.2002 at 10:55
Jansa
Vedrustuse küsimus
quote:
rustang:
A kust pakiauto vedrusid otsida, kas on mingi hea lammar, kus suur valik on?

Keilas veekeskuse taga on üks, pole vaid aimu, kui suur see valik seal on.
11.07.2002 at 11:00
peep
 
Moderator
Vedrustuse küsimus
Mina soovitaks Mustangile sel juhul sobiva diameetri ja pikkusega veetoru paigaldada - tuleb karmim asi kui F1.
11.07.2002 at 11:03
rustang
  
Moderator
Vedrustuse küsimus
quote:
peep: Mina soovitaks Mustangile sel juhul sobiva diameetri ja pikkusega veetoru paigaldada - tuleb karmim asi kui F1.
Ei saa tegelt - natukene peab ikka likuda saama.
Vaja on vältida välimise esiratta koopasse surumist kurvis. Aga allapoole, koopast välja peaks ikka asi vajadusel liikuda saama.
11.07.2002 at 11:18
PlyVal64
Vedrustuse küsimus
quote:
rustang:
quote:
peep: Mina soovitaks Mustangile sel juhul sobiva diameetri ja pikkusega veetoru paigaldada - tuleb karmim asi kui F1.
Ei saa tegelt - natukene peab ikka likuda saama.
Vaja on vältida välimise esiratta koopasse surumist kurvis. Aga allapoole, koopast välja peaks ikka asi vajadusel liikuda saama.

Pane siis suur-jäme kummipuks ... mõne milli üles ikka vedrutab, et päris laiali ei raputaks ... irw! Või installi Xantia Activa hüdropneumo ... kere kaldumine oli(kui mälu ei peta) kuni 10 mm.
11.07.2002 at 12:19
peep
 
Moderator
Vedrustuse küsimus
ah ma niisama ajasin lolli juttu aga aastaid tagasi oli Moskvitshi tehases esivedrude defitsiit aga konveierit ei tahetud peatada, ning siis seal pandigi uutele mossedele vetoru esivedrude asemele - terve plats oli selliseid täis.:)

Jään siiski enda juurde, ratas peab liikuma mõlemas suunas vabalt - nii on tagatud parim haakumine. Liikumismaa ja vedru jäikus sõltub otseselt pinna tasasusest. Mõelge kasvõi WRC peale, millise vedrustusega sõidetakse asfaldil ja millisega Safaril.

11.07.2002 at 12:45
Quattro
  
Vedrustuse küsimus
Mina leian ka, et ei oleks vist mõtet mingit uudset nö.vedrustussüsteemi välja leiutama hakata. Kui autol peab ratas igat pidi liikuma, siis ta järelikult peab nii olema :burnout

____________________________
Passat,R1100GS
11.07.2002 at 14:08 Last edited 11.07.2002 at 14:09 by Quattro
2koma8
Vedrustuse küsimus
Jah.
11.07.2002 at 14:18
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vedrustuse küsimus  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.