register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : pidurivedeliku vahetus  
Poster Message
kristjan_l
  
pidurivedeliku vahetus
Kuidas pidurivedelikku kõige mõistlikum oleks vahetada. Minu mäletamist mööda on sigullidel kohe sihuke kraan, mis lahti keeratakse ja kust vedelik välja niriseb. Aga Mustang on ikka vähe teine raud. Enda idee oli selles, et pidurivoolik lahti ja siis pumpama, kuni vedelik väljas. Ainult et siis tuleb ju õhk süsteemi asemele. Ja kui esiosa on pukkidel, kas siis tagumiste rataste juurest ka vedeliku välja saab?

On kelllgi kogemusi/nõuandeid?
17.09.2002 at 00:17
ollo
pidurivedeliku vahetus
Enamasti tehakse seda umbes nii... kõigepealt ime peasilindri reservuaar vanast pidrunivedelikust tühjaks & vala uut täis. Siis ühe ratta kaupa "õhutustegevust" tegema (voolik nipli otsa, vooliku teine ots pidurivedelikuga anumasse ja abiline tallab pedaali põhja (võib paar korda pumbata ka)->sina päästad nipli lahti->vana õli tuleb välja, uus jookseb torudesse->nippel kinni. Korrata, kuni niplist hakkab uut, puhast ja ilusat vedelikku tulema. Vahepeal tsekkida, et reservuaar tühjaks ei saa. Sama toimingut teostada ülejäänud 3 ratta juures. Alustada soovitatakse enamasti kaugemast rattast (parem tagumine, mõnel autol ka vasak tagumine sõltuvalt nt. ABSi asukohast) ja liikuda peasilindrile lähemale.
Disclaimer: Mustangiga pole antud protseduuri läbinud:D
17.09.2002 at 10:06
margus61
pidurivedeliku vahetus
Vanakestel kipub olema igasugu lebra süsteemi kogunenud. See tasuks hoolega eemaldada.

Selleks vaja kõik torud eraldi suruõhuga läbi puhuda. Hea on ka kõik silindrid lahti võtta ja ära puhastada ja määrida. Garanteerib ka kogu vana vedeliku eemaldamise süsteemist. Muidu kipub silindrite põhja vana vedelik jääma.
17.09.2002 at 10:57
madis
pidurivedeliku vahetus
Väga mõistlik ka tihendid vahetada ning pidurisadulad üle värvida.
Arvesta et pidurisadulatel on nisuke lebra peal, et vajad haamrit ja meislit ja tervet päeva. Ja terasharja drelli otsas.
17.09.2002 at 12:21
Ragnar
pidurivedeliku vahetus
quote:
madis:
Arvesta et pidurisadulatel on nisuke lebra peal, et vajad haamrit ja meislit ja tervet päeva. Ja terasharja drelli otsas.
...või liivaprits ;) Terasharjaga lööd ainult rooste läikima (käidud, nähtud, tehtud...)
17.09.2002 at 12:41
rustang
  
Moderator
pidurivedeliku vahetus
Jäme punutud terashari rällaka otsas aitab. Ma ei julgenud sadulaid liivapritsi viia - mine tea, mis silindrite sisepinnast saab?

BTW kas Kristj88 stangil on ees kettad või trumlid?

A.
17.09.2002 at 12:43
kristjan_l
  
pidurivedeliku vahetus
quote:
-ollo-: Siis ühe ratta kaupa "õhutustegevust" tegema (voolik nipli otsa, vooliku teine ots pidurivedelikuga anumasse ja abiline tallab pedaali põhja (võib paar korda pumbata ka)->sina päästad nipli lahti->vana õli tuleb välja, uus jookseb torudesse->nippel kinni.

Aga sellisel juhul seguneb ju vana piduriõli uuega, või kuidas?

To rustang: ees on peaaegu uued kettad:)
18.09.2002 at 13:03
kristjan_l
  
pidurivedeliku vahetus
quote:
-ollo-: Siis ühe ratta kaupa "õhutustegevust" tegema (voolik nipli otsa, vooliku teine ots pidurivedelikuga anumasse ja abiline tallab pedaali põhja (võib paar korda pumbata ka)->sina päästad nipli lahti->vana õli tuleb välja, uus jookseb torudesse->nippel kinni.

Aga siis seguneb ju vana vedelik uuega või kuidas?

To rustang: ees on peaaegu uued ketaspidurid:) Ja taga on tagasillavahetusega ja uute lehtvedrude paigaldamisega juba trumlid puhastatud-hooldatud.
18.09.2002 at 13:07
rustang
  
Moderator
pidurivedeliku vahetus
quote:
kristj88:
Aga sellisel juhul seguneb ju vana piduriõli uuega, või kuidas?

Niikaua loputad uuega kuni ka see segu on väljas. Piduriõli ju suht odav kraam. Ja ega ta piki peenikest piduritoru oluliselt ei segune ka.
18.09.2002 at 13:08
ollo
pidurivedeliku vahetus
quote:
kristj88:Aga siis seguneb ju vana vedelik uuega või kuidas?

Tiba seguneb jah, aga see on ainus mulle teadaolev variant süsteemi täiesti tühjaks laskmata vedelikku vahetada. Piisavalt palju uut vedelikku läbi lastes jääb seda vana sinna suht vähe. Kui suurem piduriremont nagunii käsil, siis on võibolla mõtet kõik algosadeks võtta ja süsteem tühjaks lasta, muidu mitte. Ise olen sadulaid ka nii lahti võtnud, et torusid tühjaks ei lase (pedaal fikseerida alumisse asendisse, siis ei jookse kogu vedelik välja, kui voolik lahti võtta). Päris tühja süsteemi õhutamine on igavene jura.
18.09.2002 at 13:21
Andres69Stang
 
pidurivedeliku vahetus
Tegelesin talvel ise ka Mustangi pidurisüsteemiga. Mina soovitaks kah nagu Avogi kõik juppideks võtta ja üle käia. Näiteks mul tuli töösilindritest välja mingi imelik paks löga (võimalik, et see oli hästi palju niiskust imenud pidurivedelik), ning mõned mansetid ja torud väärisid vahetamist. St. süsteem kuivaks ja lõpuks uus õli sisse, mida kulus kokku üsna vähe u. 0,75 l. Õhutamine traditsioonilisel viisil läks kah libedalt, tund aega võibolla.
Tulemus on vägev! Piduristendis olid kõikvõimalikud näitajad jube head :hat

____________________________
Mustang´69,390,C6
18.09.2002 at 19:18
kristjan_l
  
pidurivedeliku vahetus
Häid ja halbu uudiseid:

Esiteks pidurite õhutamine ei aitanud pidurite tööd efektiivsemaks teha. Õhutasin küll niikaua kuni vajutusel tuli vaid puhast vedelikku välja... tulemus on ikka suht saast. Taga on uued trumlid ja ees on klotsid ka kenad, niiet pidurite kulumise süüks asja ajada ei saa. Enda mõistus praegu rohkem midagi ei ütle.. osakab keegi ehk midagist tarka soovitada.
Ja kuna üldse oli plaan auto viia mingi asjatundjama klemmi juurde hooldusse (mootori, pidurite, elektrisüsteemi, jne kontroll) siis äkki keegi oskab kedagi soovitada?

Aga heada ka: ees on ketad korralikud, vahetatud on šarniirid ja amordid. Taga uhkeldab esiteks uus tagasild ja mis mind kõige rohkem imestama pani oli see, et amortide peal olid kleepsud: Red Gas Power.. Kas tõesti gaasamordid?


Niiet pole halba ilma heata:)
24.09.2002 at 23:56
peep
 
Moderator
pidurivedeliku vahetus
Mis neil piduritel siis viga on ? Kui kõvasti vajutad, kas siis blokeeruvad ? Pedaal vajub läbi ?

Kas Sa siis autot talvel ehitama ei hakka, et tahad teda nüüd veel "hooldusesse" viia ? Ja igasugu "klemmidest" hoia eemale - osta endale komplekt tollmõõdus tööriistu, remondiraamat, otsi vaba pind ja hkka ise otsast pihta. Kui ise keerad *asa kokku siis vähemalt ei pea Sa selle eest kellegile teisele veel peale maksma.:D
25.09.2002 at 00:11 Last edited 25.09.2002 at 00:12 by peep (Moderator)
hirax
  
pidurivedeliku vahetus
quote:
peep: Ja igasugu "klemmidest" hoia eemale - osta endale komplekt tollmõõdus tööriistu, remondiraamat, otsi vaba pind ja hkka ise otsast pihta. Kui ise keerad *asa kokku siis vähemalt ei pea Sa selle eest kellegile teisele veel peale maksma.:D

Õige! Mul ntx kadus peale seda jama http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3832
asi iseenesest mõne aja möödudes ära

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
25.09.2002 at 00:21
kristjan_l
  
pidurivedeliku vahetus
Peep, Sa said vist vähe valesti aru. Esiteks ma ise ei jaga hetkel tõesti välja, mis piduritel viga on (tunnus: pedaal on ilgelt pehme ja võtab ainult põhjast. Viitab nagu õhule süsteemis või kulunud pindadele. Aga seda kõike saigi ju kontrollitud ja õhk igati korralikult eemaldatud) Niiet enda mõistus on preguseks otsas.

Teiseks hakkan autot talvel ehitama ise küll. See plaan pole kuhugile kadunud. Asjaolu, et mainisin "klemmi" oli seotud sellega, et tahaksin enne asja kallale asumist veenduda, et kogu masin töötab korralikult ja teatavasti on selleks tehnikat vaja. Ja "klemmi" all pidasin silmas ikkagi profi.

BTW: tollimõõdus tööriistad ja vaba pind on olemas.
26.09.2002 at 00:05
mrtn
pidurivedeliku vahetus
piduripumbas võib mingi mansett lekkida või on yldse asi nihkes.
26.09.2002 at 00:07
Jansa
pidurivedeliku vahetus
quote:
mrtn: piduripumbas võib mingi mansett lekkida...

Täiesti reaalne. Kusjuures kogemus on näidanud, et ple mõtet osta rem. komplekti, terve pump maksis miski 2keek suurusjärku.
26.09.2002 at 00:17
peep
 
Moderator
pidurivedeliku vahetus
jube raske on jah midagi aru saada, kui Sa täpselt ei ütle mis piduritel viga on.:)

üks nipp on veel selline, et koputa kergelt pidurisilindrite pihta ja õhtua samal ajal - vahel kipuvad õhumullid sinna kinni jääma, see vabastab nad.

Ja vaata hoolega, et kuskil leket ei ole. Kui need tegevused ei aita, siis vist tõesti peasilinder. Selle jaoks peaks remokomplekt saada olema, juhl kui tööpind pole viga saanud siis pole vaja uut osta.

Aga sellest ma ikka ei saa aru, mis mõte on Sul momendil hakata auto elektrit, mootorit jne. kontrollima. Silindirsurved ja õlisurve võiksid ehk küll ära mõõta aga thats it.

Kui Sa tahad asjast asja saada siis pead niikuinii kõik molekulideks kiskuma a'la rustang ja kindlasti on vaja elektrijuhtmeid värskendada ning isegi kui mootor momendil hästi töötab soovitaks kaaned maha võtta ja asja sisemust kontrollida. Veel parem oleks ka vänt välja võtta ja lasta üle mõõta ja vajadusel uued saaled installida. + kõik uued tihendid, et õlilekke probleeme ei tekiks. Mõni targem oskab ehk rohkem soovitusi anda aga minu point on, et kui Sa selle autoehituse korra ette võtad siis tee asi niimoodi, et ei peaks kohevarsti jälle mingit jama kõrvaldama hakkama. Läheb küll kauem aega ja on kallim aga see tasub ennast hiljem mitmekordselt ära säästetud närvirakkude arvelt.
26.09.2002 at 00:23 Last edited 26.09.2002 at 10:20 by peep (Moderator)
Kert
pidurivedeliku vahetus
Eile lugesin natuke seda piduri majandust ja sihuke asi jäi meelde et pea silindri ja pumba vahel on sihuke reguleeritav pulk täpselt nime ei tia nüüd aga too on see mis siis surub mansette kui pedaali vajautad, äkki aitab selle keeramine kui pedaal võtab alles põhjast ?
26.09.2002 at 10:16
BlueStang
 
pidurivedeliku vahetus
kristj88, kas on erinevusi töötava ja seisva mootoriga pidurdamsiel ning kuidas pumpamisel pidur käitub (kas hakkab ülevaltpoolt võtma)?
kas vajub pealhoidmisel läbi või mitte?
ja kas see kamm tekkis pärast vedelikuvahetust või oli kohe kaasas?
just asking:-/

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
26.09.2002 at 21:13 Last edited 26.09.2002 at 23:22 by BlueStang
Ragnar
pidurivedeliku vahetus
quote:
rustang:
Niikaua loputad uuega kuni ka see segu on väljas. Piduriõli ju suht odav kraam. Ja ega ta piki peenikest piduritoru oluliselt ei segune ka.
Sai täna piduriõli paaki pesta proovitud. Ütleme nii, et uue vedelikuga läbi kammimine ei ole eriti edukas lahendus. Paljalt White Spirit'iga tugev loputamine andis juba kehva tulemuse. See plöga mis sinna kogunenud, tuli ainult fyysiliselt lapiga tühkides maha - ja mitte kergelt (aga kuhu sa ikka selle lapiga ligi saad...). :rolleyes
26.09.2002 at 23:40
rustang
  
Moderator
pidurivedeliku vahetus
Kristj88,

Sul üsna mitu aastat vana ja mitmete omanike poolt ehitatud auto - seega soovitaks uurida, kas pidurisüstem on üldse omavahel sobivatest osadest kokku pandud? Võib- olla jääb pumba tootlikkusest väheseks? Kui keegi on ette ise kettad aretanud, siis peab kindlasti ka peapump teine olema jne.

Seda reguleeritavat varrast võid proovida peale keerata küll, kuid enne oleks hea teada BlueStangi küsimustele vastuseid. Kui pedaali annab üles pumbata või ta pikal pealhoidmisel läbi vajub, siis on probleem õhus/peapumba mansettides.
27.09.2002 at 09:34
Hannes
  
pidurivedeliku vahetus
quote:
kristj88: Peep, Sa said vist vähe valesti aru. Esiteks ma ise ei jaga hetkel tõesti välja, mis piduritel viga on (tunnus: pedaal on ilgelt pehme ja võtab ainult põhjast. Viitab nagu õhule süsteemis või kulunud pindadele. Aga seda kõike saigi ju kontrollitud ja õhk igati korralikult eemaldatud) Niiet enda mõistus on preguseks otsas.


Kas su hobul ikka pidurivõim on???
Ise alguses olin samal arvamusel,et mingi kamm,aga see pidi normaalne olema...



____________________________
Kui Sa arvad,et su auto on eriline ja keegi seda ei taha,siis Sa eksid. Kuskil on kindlasti mõni pede,kes tahab su auto maha põletada...
27.09.2002 at 21:23
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : pidurivedeliku vahetus  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.