register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : Ahvenisto 28.09  
Poster Message
peep
 
Moderator
Ahvenisto 28.09
Sel laupäeval sai lõpuks ära käidud Soomes Ahvenisto ringrajal toimunud tänavasõiduautode ringrajaüritusel.

Orgunn oli neil asjalik, väravas koguti igaühe käest raha a'€5.-, kogu rada oli kaetud lipumeestega, kes sõidul silma peal hoidsid, oli teadustaja, tehn. ülevaatus, heli jne. Ürituse sisu on, et inimesed saavad oma isiklike autode ja mootorratastega päris ringrada proovida. Mingit võistlemist ei ole, see on lausa keelatud ja ringiaegu ei mõõdeta. Selle-eest kehtib rajal tavaline kindlustus.

Rajale pääsu eest tuleb eraldi maksta €25.- aga seekord sai hooaja lõpu puhul 10 tugrikut alet. Korraldajad suhtusid minusse eriti sõbralikult, pakkusid ise välja, et kas ma tahaks saada esimese sõidu ajaks endale kedagi kõrvale, kes õiged trajektoorid kätte näitaks. Kuna ma olin seal esimest korda ja üldse ringrajal elus teist korda, siis oli selline asi igati abiks. Sõitsin kohaliku sepaga 5-6 ringi ära aga rada päris meelde veel ei jäänud. Siis vend pakkus, et ta sõidab ise oma autoga ja näitab kuidas kurve võtta. Auto oli hirmparsa väilmusega 01, mis üleni roostes ja potisinise ning kruntvärvi disainiga. Asjal oli peal ralliauto mootor mis töötas vaid alates 3k. pöördest kuhugi 9k.'ni, otsehambumisega kast ja kinnikeevitatud tagasild. All olid 155 laiusega protitud naelkummid millel riie kohe välja tulemas. Vähemalt minu iste oli põranda küljest lahti roostetanud, õnneks 4 punkti vöö hoidis enam-vähem paigas.:lol Ruunasime siis veel mõned ringid läbi, rohkem küll külg ees, kui otse aga abiks oli ikka. Tänasin kohalikku hindamatu abi eest:D ja pärast jahutuspausi läksin siis üksi peale. Sõita oli megahea, rada on seal minusuguse algaja jaoks huvitav ja mitmekesine - on nii aeglast kui kiiret sõitu, kõrguste vahed on suured, rajakate korralik ja rada piisavalt lai. Miinuspool on, et väljasõidualasid pole, kui kuskil eksid on ees ootamas kas mõni looduslik takistus või metallbarjäär. Tõsi, lai rada lubab väiksemad näpuvead asfaldil lahendada. Pärast kolmandat ringi hakkas rada enam-vähem meelde jääma ja peale viiendat tundus, et mina olengi schumi:) aga siis pidin maha tulema, kuna ega tänavaauto sellist tallamist hästi ei kannata ja äsjaostetud rehvid olid ka juba enam kui küllalt vatti saanud. Käsiajavõtuga mõõtis Indrek mu kiiremaks ringiks 1.43,5, mis teeb keskmiseks kiiruseks ca. 83,5 kmh (kui ma ikka õieti arvutasin???, raja pikkus on 2400 m.). Kiireimas kohas näitas spido ca. 170 kmh. Loomulikult oleks seal veel ja küll punnitada võinud ning ehk ka sekundi ajast maha saada aga eesmärk oli auto tervena koju tagasi viia ja rajarekordit 1.11 (Keke F1) ma üritama ei hakanud.:) Nendest 5 ringist mulle ka täiesti piisas adrenaliinisüstiks ja edaspidi vaatasin kuidas teised sõidavad. Enamik sõitis päris kobedalt, 2-3 kiiremat masinat, keda meie mõõtsime, suutsid ringi teha 1.40midagi, enamik sõitsid 1.45-1.55 aegu.

Kokkuvõtteks võib öelda, et jäin üritusega igati rahule ja kavatsen sinna kindlasti veel minna. Meeldis ka see, et tegemist polnud võistlusega ja sealttuleneva, vahel isegi liigse punnitamisega, vaid igaüks sõitis oma tempos ja enamik hoidis seda piisavalt turvalisena. Negatiivne oli, et sõiduaega oli vähe ja rajalepääsu järjekord suht. pikk, ehk kes rohkem sõita tahab ei pruugi seda saada. Kui järgmine kord minna, siis ehk mitte radalle.com üritusele vaid mõnele teisele, kus pole mingit muud showd ega mootorrattaid, vaid kogu päev on autode päralt ja sõita saab küll ja veel.

Rada ise on selline:

29.09.2002 at 23:26 Last edited 30.09.2002 at 10:16 by peep (Moderator)
BlueStang
 
Ahvenisto 28.09
Ahvenisto on vahva rada jah, panin siin ühte teise topicusse kunagi ka väikese spikri üles:)
quote:
BlueStang:
quote:
Ahvenisto rada iseensest päris huvitav - eritasapinnaline ja suht keerukate kurvikombinatsioonidega. Samas aga on ühel sirgel masinast viimast võtta võimalik - see tõsi küll lõpeb betoonis jah. Cobraga seal ringitanud olen:evil
Samas võin üles panna raja läbimise trajektoori, et "kuiva trenni" teha :D
Panen siis selle ammulubatud Ahvenisto raja läbimisõpetuse lingi siia :)
http://tak.tky.hut.fi/MotorSport/Ahvenisto/ahvenist.htm



____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
30.09.2002 at 16:26 Last edited 30.09.2002 at 16:27 by BlueStang
peep
 
Moderator
Ahvenisto 28.09
quote:
Rata on melko vaikea ja kohtuullisen vaarallinenkin etenkin kalustolle, ulosajoalueita kun ei juuri ole. Keskinopeudet radalla ovat melko pieniä ja radalla on siten mielekästä ajaa hitaammallakin kalustolla. Radan todellinen kokonaispituus on 2870 metriä, vaikka muitakin lukuja on aikoinaan eri syistä ilmoitettu.


Hmm, mis teeks minu ajaga keskmiseks 100 kmh.:eek See on siis aeglane rada ?:D

Sulle ka seal mingi aeg mõõdeti ?
30.09.2002 at 16:34
BlueStang
 
Ahvenisto 28.09
Tere,
Peep,mina ise aega ei sõitnud - ikkagi esimest korda rajal ja teise mehe kätega tehtud v8 Cobra.
Aga mõned Ahvenistol Cobra replicatega (taunuste v6 mootorid) sõidetud ringiajad/keskmised kiirused siin:)
Teemu Jalomäki 1:43.88/105,35
Eero Waltari 1:45.02
Mikko Jalomäki 1:46.50/102,76
Kari Juvonen 1:47.01
Pekka Pöyhönen 1:47.66
Pekka Husu 1:48.79/100,60
Janne Niemi 1:49.57
Teijo Arjoranta 1:54.89
Pasi Ahtiainen 1:55.74/94,56
Petri Kangasniemi 1:56.51
Niiet võrreldes 900 kg kaaluvate autodega on Sul ju vägahea keskmine kiirus ju.




____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
01.10.2002 at 19:48 Last edited 01.10.2002 at 21:26 by BlueStang
peep
 
Moderator
Ahvenisto 28.09
Keskmine kiirus pole meil võrreldav, kuna ilmselt ei ole antud kiiruste arvutamiseks kasutatud sama rajapikkust mis mina kasutasin.

Nendel Cobradel on ilmselt suht. nõrgad mootorid peal, ei jaksa mäest üles vedada.
01.10.2002 at 01:16
Indrek
Ahvenisto 28.09
See võistlus toimus sealsel üritusel:

Eesti autotuunijad tõid Soomest kaks esikohta

ETA
30. september 2002 15:14

Hämeenlinnas Ahvenistol toimunud tuuningautode kokkutuleku hooaja lõpuüritusel said viiest Eestist osalema läinud autost kaks masinat esikohad.

Parima auto tiitli sai Siim Siimsoni Audi 80 ning GTI lehe tüdrukute lemmikautoks valiti Asko Müüri Volkswagen Passat. Seekordsete konkursside kriteeriumideks olid muudatused masinate väliskujus, selgitas ETAle parima auto tiitli võitnud Siimson. Autodel olid muudetud iluvõred, esi- ja tagapõrkerauad, küljekarbid ja vedrustus. Siimsoni enda autol olid pandud koguni uued esi- ja tagakapott.
Teadaolevalt ei ole Eesti noores tuuningkultuuris selliseid auhindu varem saadud. Kokkutulekul osales päeva jooksul üle 500 auto. Võitudega kaasnes ka Soome tuuningajakirja GTI Magazine intervjuu. Kunagi varem ei ole Eestis tuunitud autodele ka sellist au osaks langenud

02.10.2002 at 10:09
Indrek
Ahvenisto 28.09
Autosid hinnati mitmes klassis, arvan, et prestiisikam on võit klassis"võistlusautod".
Võidu viis meilegi nii tuttav automark ja mudel.
I koht klass "võistlusautod"

03.10.2002 at 16:48 Last edited 03.10.2002 at 16:49 by Indrek
peep
 
Moderator
Ahvenisto 28.09
Mis hindamisse puutub siis kommentaatorgi ei teadnud kuidas see täpselt käis. Ta arvas, et juhuslike inimeste käest küsiti arvamusi ja siis nende põhjal otsustati. Igatahes mingi professionaalse zhüriiga polnud kindlasti tegemist.
03.10.2002 at 17:04 Last edited 03.10.2002 at 17:05 by peep (Moderator)
Indrek
Ahvenisto 28.09
quote:
peep: Mis hindamisse puutub siis kommentaatorgi ei teadnud kuidas see täpselt käis. Ta arvas, et juhuslike inimeste käest küsiti arvamusi ja siis nende põhjal otsustati. Igatahes mingi professionaalse zhüriiga polnud kindlasti tegemist.

Selles suhtus oli see küll vähe imelik, et võistule korraldaja luges üles tulemused ja siis ütles, et hindamismetoodika kohta ei tea tema midagi ja tema ei tea ka seda, kes need arvamused avaldasid, igatahes mitte korraldajad:p ja ega seepärast suurt väärtust selles asjas polegi, pigem katse rajateemale USA auto hõngu tõmmata.;)
03.10.2002 at 17:14
LaSa
 
Moderator
Ahvenisto 28.09
aga hellmanni auto om minumeelest igati väärt auhinda saama :)
03.10.2002 at 17:31
peep
 
Moderator
Ahvenisto 28.09
Jäid mõned eelmise aasta Historic Grand Race'i pildid näppu, postitan mõned siia ka, et oleks näha milline see Ahvenisto siis välja näeb - st. ajan huvilistel hammast verele järgmiseks aastaks.:)







Rohkem pilte ja infi siit: http://www.historicrace.fi

Vaadates nende Historic autode ringiaegu ja keskmisi kiiruseid tundub see 1.43,5 ajale Cobra meeste poolt märgitud 105 kmh ikkagi õige olema. Sellega oleks Roadsport V8 klassis mittepärisviimasest ruudust startida saanud. Camarod sõitsid seal kvalifikatsioonis 1.36-1.38 aegu.
01.12.2002 at 22:40 Last edited 01.12.2002 at 22:49 by peep (Moderator)
BlueStang
 
Ahvenisto 28.09
quote:
peep:Vaadates nende Historic autode ringiaegu ja keskmisi kiiruseid tundub see 1.43,5 ajale Cobra meeste poolt märgitud 105 kmh ikkagi õige olema.
Ma arvan ka, et on.
Aga pildid tuletavad huvitavaid hetki sellelt rajalt meelde küll:)
See siin pildil ongi see pika sirge lõpus olev kurv, mis betoonis lõpeb - kurv on ääristatud valatud betoonseinaga, mis kahe kummiriviga "pehmendatud". Enne pidurdamahakkamist tõusis mäletamist mööda kiirus seal 160kmh-ni. Oskajatel kindlasti oluliselt enam.
Alloleval joonisel on see kurv siis see all vasakul olev.



____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
01.12.2002 at 00:32 Last edited 01.12.2002 at 00:41 by BlueStang
tqhq.ee foorum : Üritused : Ahvenisto 28.09  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.