register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : 0-100-0   1 2  
Poster Message
peep
 
Moderator
0-100-0
Viimane Autocar olevat trobikonnal autol 0-100-0 mph testi teinud, kohalikust meediast käis ka caterhami teema läbi.

Jaguar R3 (F1) 5.9 secs
Gould Cosworth Hillclimber 7.29 secs
Caterham R500 11.44 secs
Pagani C12 S 11.84 secs
Porsche 911 Turbo 13.02 secs
Radical SR3 13.2 secs
Lamborghini Murcialago 13.9 secs
Mercedes SL55 15.15 secs
TVR Tamora 15.2 secs
EVO RS Sprint 15.9 secs
Audi RS6 16.75 secs
Subaru Impreza STi 18.4 secs
Lotus Elise 135 Sprint 20.53 secs
Ford Focus RS 21.25 secs
Seat leon Cupra R 21.95 secs
Honda Civic Type R 22.6 secs

F1 on üle mõistuse asi küll, kungi ju mõõdeti Jordani't ja pidurdus 60mph-0 võttis aega 0,9 sek.:eek.
08.10.2002 at 17:48
Riho
0-100-0
F1 on üle mõistuse asi küll, kungi ju mõõdeti Jordani't ja pidurdus 60mph-0 võttis aega 0,9 sek.:eek.


Ei kujuta ette mis hirmsad pidurid need peavad olema. Pikk siis see pidurdusteekond oli?

Ülekoormus, mis inimesele mõjub niii järsul pidurdamisel on ikka mega ju. Peaaegu niikui vastu puud vist sõidaks. Miski Sapaka turvavöödega küll ennast kinni ei hoia ja nõrgema kaelaga vend vist murraks kaela kah ära.
08.10.2002 at 17:53 Last edited 08.10.2002 at 18:00 by Riho
peep
 
Moderator
0-100-0
See oli mingis paari aasta vanuses CAR'is -peast ei mäleta. Aga alguses arvasin küll, et tegu trükiveaga.:D
08.10.2002 at 17:55
Fire
0-100-0
Siia võiks lisada ka uue 2003 Dodge Viperi 0-100-0 mph mis on 13.2 sec.



____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.

Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97
08.10.2002 at 18:33
ats
 
0-100-0
quote:
Riho:Ei kujuta ette mis hirmsad pidurid need peavad olema. Pikk siis see pidurdusteekond oli?
F1 pidurdusG peaks olema kuskil 3.5-4G ehk ca 40m/s2 :)
Kui oletada, et pidurduskiirendus on 3.5G ja uskuda Peebu 0.9sekundit, siis peaks pidurdustee olema 14m. Aga netist peaks muidugi kuskilt täpsemalt leidma.
Pidurdamisele aitavad muidugi kaasa tiivad e downforce. Mind on alati huvitanud, et kas 300km/h juurest 0 pidurdama hakata mingi hetk pidurid võtavad vähem? Kuna downforce kaob ära. Downforce mäletatavasti oli piisav, et et kuskil 200 juures laes sõita :D

Caterhami delfi uudisest saab teada, et sõiduauto McLaren F1 aeg oli ca 11.50

Ats

edit: süüvides natuke enda juttu, et aeglase kiiruse juures pidurdab F1 vähem, arvutades 60-0mph ja 0.9s alusel välja G, mis oleks 2.9, siis pidurdusmaa on 11.5m
08.10.2002 at 20:28 Last edited 08.10.2002 at 20:58 by ats
peep
 
Moderator
0-100-0
Well, soovist oma mäluvõimet testida läksin keldrisse ja üritasin üüratust ajakirjahunnikust tõde leida. Huvitaval kombel õnnestuski aga kahjuks mu mälu pettis mind:

CAR April 1999

Auto: Jordan
Võistluskaal 605 kg.
Võimsus ca. 750 hj.
0-100 kmh 1,8 sek.
100-0 kmh 0,4 sek.:eek ma ei oska arvata kuitõsi see võib olla.

Mis puudutab McLareni 0-100-0 rekordit, siis sellest kirjutab CAR'i 99 aasta detsembrinumber. Seda rekordit ei tehtud mitte standardse F1'ga vait F1 LM mudeliga mida ehitati 5 tk. McLareni nelikvõidu auks LeMansi võistlusel (5 auto finisheeris 13 kohal). Ajalugu on selline, et algselt tehti F1 rangelt tänavasõidu autoks, siis selle baasil ehitati LeMans racerid mis nimetati F1 GTR ja nende põhjal omakorda aretati F1 LM. Aga erinevalt tavapärasest oli LM versioon aluseks võetud võistlusautost 60 kg võrra kergem ja 68 hj. võimsam, kuna eemaldati võimsust piiravad throttle plate'd ja osa võistlusvarusutsest. Ajakirjanikud mainisid, et neil on piinlik sellise autoga nii triviaalset rekordit üritada, "like using a sledgehammer to crack a nut" kommenteeris Andy Wallace, võidusõitja kes roolis oli. Ainult kolm katset tehti ja sellest piisas - tollal oli eelmine kehtiv rekord 12,41. Artiklis väideti, et kui tegemist oleks 0-150-0 distantsiga, siis ei ole ega lähiajal ka tule ühtegi autot mis F1'le lähedalegi saab. Seega see uus Caterham võis ju mõne sajandiku kiirem olla aga F1'ga pole seal midagi võrrelda - hinda ka muidugi mitte.:)
08.10.2002 at 23:11 Last edited 08.10.2002 at 23:12 by peep (Moderator)
hyperion
0-100-0
siuke pidurdusmaa ei saa olla võimalik, totaalselt kreisi ju.
08.10.2002 at 23:33
peep
 
Moderator
0-100-0
Car and Driver tegi kunagi Jaguar R1 featuuri ja nemad pakkusid tema pidurdusmaaks 70-0 mph 110 ft. ehk 112,7-0 kmh 50 m. See oli "estimate".

Samas CAR ei andnud quote'i kuskohast nende andmed pärinevad.

Ükskõik mis see õige on, igatahes enne kui F 1'ga pidurdama minna pole söömine soovitav.:D
08.10.2002 at 23:44 Last edited 08.10.2002 at 23:47 by peep (Moderator)
rustang
  
Moderator
0-100-0
Mäletan, et M.-H. Kuuse legendaarses "100 autot" olid Cobra 0-100-0 andmed. Ostisin netist ja leidsin:

How hot was the production 427 Cobra? Car and Driver magazine raved about the car in road test results that were published in its November, 1965 issue.

C/D started by noting the claim of a few years earlier by the manufacturers of a British
touring car who boasted it could go from 0-100 mph and then brake back to a complete
stop in less than 25 seconds, setting a mark that other cars began to shoot for.

Several American cars were able to beat the 25-second barrier, some got it down to 20
seconds. C/D found that the production 427 Cobra could go 0-100-0 in only 14.5
seconds!
With racing tires, Ken Miles had turned the trick in as little as 13.8 seconds, more than testifying to the Cobra's ability to accelerate and decelerate at unbelievable
rates.
08.10.2002 at 23:52
peep
 
Moderator
0-100-0
McLaren sõitis oma aja tänavarehvidega.

Cobra oli loomulikult oma ajast aastakümneid ees performance mõttes aga ega seal peale mega performance handlingu mõttes midagi palju targemat polnud kui tolleaegsed muskelautod.
08.10.2002 at 23:55 Last edited 08.10.2002 at 23:57 by peep (Moderator)
foke
 
0-100-0
F! kohta mäletan numbrit 0-200-0 kmh ca 6 sek, kolme poolega üles ja 2 poolega alla tagasi. Mõni aeg tagasi tuli see jutuks ja ma hakkasin endas kahtlema, lugedes aga 1,8 <-> 0,4 (100kmh), siis nüüd hakkan pigem kahtlema selles 5,9-s 160 puhul, Kas oli see üldse spetsiaalselt mõõdetud või ehk kusagil testi käigus hiljem graafikult maha loetud numbrid? selge see, et seal on seadistusega võimalik muuta asja seinast seina.
09.10.2002 at 09:47
peep
 
Moderator
0-100-0
Aga Sa osta Autocar ja loe sealt kuidas mõõdeti - mina pakuks, et nii autoriteetne ajakiri kasutab selleks ette nähtud seadmeid mitte sekundiosutiga käekella.;) Eriti veel kui tulemus nn. maailmarekordina välja hüütakse.
09.10.2002 at 10:29 Last edited 09.10.2002 at 10:29 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
0-100-0
Siin on paar vanemat testi:

http://www.warrender.co.uk/quikfrmr.htm

http://www.racecar.co.uk/stealth/autocar100.htm
09.10.2002 at 10:36
Indrek
0-100-0
See effekt loob välja ka F1 raja ääres, siis on reaalselt näha, mis moodi asjad kännu taha pidama jäävad, suur osa on sellest ka mootoripidurdusel, summutist tulevad vaid paugud. Teleka pilt petab lihtsalt asja ära.
09.10.2002 at 11:03
rustang
  
Moderator
0-100-0
quote:
Indrek: suur osa on sellest ka mootoripidurdusel
Oled Sa kindel?
09.10.2002 at 11:06
Indrek
0-100-0
quote:
rustang:
Oled Sa kindel?


Ei ole päris kindel, aga raja ääres tundub küll nii.
09.10.2002 at 11:20
devilc
Moderator
0-100-0
Sajalt nulli F1 pidurdusmaa siiski nii ulmeline pole (downforce ju puudub). Ajakirjandusest on läbi käinud numbrid 22-25 m kandis.

Mootoriga pidurdamise kohta ei tea, aga näit 300 km/h tunnis peal pidurdab õhutakistus autot ca 1G jõuga.
09.10.2002 at 12:04
peep
 
Moderator
0-100-0
Siin ju ainult ajakirjanduses ilmunud faktid ongi - oleks keegi meist asja ise proovda saanud poleks vaja oma pead vaevata.:D

Prantsusmaal on üks koht kus saab F1'ga sõita - 1500 eur'i kanti oli vist ühepäevane programm mis siis lõpetuseks sisaldab mõned ringid F1'ga. ja eks neid kohti on teisigi.
09.10.2002 at 12:07 Last edited 09.10.2002 at 12:20 by peep (Moderator)
eikeegi
0-100-0
Saksamaal peaks kah miskeid sarnaseid kohti olema. Vähemalt kunagi mingilt saksa kanalilt näidati saadet, kus sellist võimalust tutvustati. Seal polnud tegu ainult F1-ga, vaid asi algas lahjematest klassidest pihta ja tipnes siis sellega, et sai F1-ga mõne ringi teha. Mu mäletamist mööda ei olnud tegu ühepäevase hullamisega, vaid terve nädalavahetusega. Hinda, kohta jms enam ei mäleta.
09.10.2002 at 12:18
silver
0-100-0
F1 pidurduse kohta, et kunagi käis Hr. Mäkinen proovimas Barcelona rajal Villeneuve autot ja Villeneuve rääkis pidurdamise kohta sellist juttu: Kui lähened sirge lõpus kurvile, siis seal tulevad märgid 200m, 100m, 50m, selle viimase märgi juures võid pidurdama hakata. See jutt oli kunagi ammu kas ajakirjas Auto+ või Tehnika kõigile(kui ma õigesti mäletan)
09.10.2002 at 12:41
foke
 
0-100-0
quote:
peep: Aga Sa osta Autocar ja loe sealt kuidas mõõdeti - mina pakuks, et nii autoriteetne ajakiri kasutab selleks ette nähtud seadmeid mitte sekundiosutiga käekella.;) Eriti veel kui tulemus nn. maailmarekordina välja hüütakse.

selles ma ei kahtle, et tulemus on mingite mõõdikutega küllalt täpselt fikseeritud, iseasi, kas mõõteseadmete keerukas valdkond oma erinevate meetodite, täpsuste ja tehnoloogiaarendustega on viitsinud muuhulgas spetsialiseeruda ka "selleks ette nähtud seadmete" produtseerimisele :)

siiski kahtlen väga, kas F1 auto sellise asja jaoks spetsiaalselt seadistatud on.. kui üldse nii ebaharilikult seda riistapuud võimalik settida on.

Teiseks ei anna teamid iial välja infot, kuidas oma tehnoloogiat arendatakse, edendatakse.. ühesõnaga kiirelt liikuma pannakse, seda varjatakse kõikvõimalikul moel nii tavaliste autohuviliste eest kui ka suht üldiste kaameravõtete eest, rääkimata konkurentide detailsemast luurest... ammugi ei jõua midagi sellist autoajakirjanikele, olgu nad nii kõvad tegijad kui tahes. Kindlasti (kui ikka vormel 1 auto reaalselt mingit taolist, temale suht-koht-mõttetut, jõuproovi üldse läbinud on) jääb antud tulemus väga meelevaldseks, nii nagu seda ka need erinevad numbrid tõestavad.

väga võimalik, et mingis X-testseadistuses sooritatud mõõtmised tõepoolest antud tulemused andsid, ei vaidle. Küll aga ei nõustu, et sellega on F1 meeletuid summasid neelav tipptehnoloogia mingitpidi "autoriteetse autoajakirja" poolt kuidagi ära testitud või paika pandud.

Foke@nii_insener_täna.et_lund_sajab_ninast_sisse :evil
09.10.2002 at 14:13
peep
 
Moderator
0-100-0
quote:
foke: Küll aga ei nõustu, et sellega on F1 meeletuid summasid neelav tipptehnoloogia mingitpidi "autoriteetse autoajakirja" poolt kuidagi ära testitud või paika pandud.

Miks Sa ei nõustu ??? Minul pole seda ajakirja aga ma millegipärast usun, et nad ikkagi testisid F1'te. Ja Autocar on tõesti tegija ajakiri - sellega pole Sul isegi nõustuda vaja.

quote:
kahtlen väga, kas F1 auto sellise asja jaoks spetsiaalselt seadistatud on

mis vahet seal on, tulemus on tulemus - oleks spets. seadistatud siis sõidaks veel kiiremini...
09.10.2002 at 14:24
PlyVal64
0-100-0
Huvitav oleks teada, kui palju nendest ulmeaegadest on siiski ainult rehvi arvelt? EstField u. samas kaalus ja päris äkilised pidurid peaks talle ka odavalt-lihtsalt saama. 13" rehv(F1 ju selliseid kasutab!!) peaks talle ju sobima ka(vastava laiusega veljega). Leiduks keegi, kes mõne jooksu esimesi "pastlaidki" siia tooks, saaks proovida. Kõiksepealt tavarehviga ja siis selle "ulmerehviga". A see vist võimatu unistus ...
09.10.2002 at 14:35
Indrek
0-100-0
quote:
PlyVal64: Leiduks keegi, kes mõne jooksu esimesi "pastlaidki" siia tooks, saaks proovida. Kõiksepealt tavarehviga ja siis selle "ulmerehviga". A see vist võimatu unistus ...

Ei ole, on täitsa võimalik Sulle sellised tellida Inglismaalt Bridgestone Motorspordi keskusest, kes tegeleb euroopas ainukesena Bridgestone spetsiaal võidusõidu rehviga, aga min. kogus on suht suur ja arvan, et ka tk. hinda vabamüügis Sa ei taha teada.:D
09.10.2002 at 14:41
peep
 
Moderator
0-100-0
F1 velg maksis mõni aasta tagasi £600, näit Jordani teamil kulub 100 jooksu velgi aastas.:D
09.10.2002 at 14:43
tqhq.ee foorum : Vaba teema : 0-100-0   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.