Pontiac Firebird 3,1 twin-turboMõned päevad tagasi sai lubatud teha enda auto kohta teema, seega tutvustaks natuke seda.
Algmaterjaliks on 92 aasta Pontiac Firebird, mis veeres tehasest välja 3,1 V6 mootoriga. Registreerimine Eestis toimus aastal 2006 ja minu käes on auto alates aastast 2007. Paratamatult sai ka ise unistatud võimekamast mootorist, mis liigutaks seda kere jõudsamalt edasi. Kuna soov oli teha midagi teistsugust, siis sai valitud twin-turbo lahendus. Esimeses järjekorras sai välja vahetatud süütesüsteem, kuna originaal oli ajahamba poolt puretud ning pidavat olema juba tehasest võimsust piiravaks teguriks. Järgmiseks ühendasin uue juhtaju ning hakkasin tegema uusi väljalaske kollektoreid. Turbodeks sai valitud kaks K03-e, mis puhuvad hetkel 1 bar. Seadistamisega aitas Raceboy. Veel on vaja lõpetada juhtmestiku korrastamine ning õhufiltrid tõsta radikatest ette poole, kuid esimesed katsetused on juba edukalt läbitud.
____________________________
92 Pontiac Firebird 3,1 twin-turbo
99 Ford F250 Super duty
Pontiac Firebird 3,1 twin-turboTurbod ruulivad Kena töö, midagi muud pole öelda. Lahe kui keegi midagi teisiti teeb. Need K03 viled vist päris pisikesed ja peaks suht hästi alt otsast toimetama hakkama. Aga kuidas nad üleval otsas hakkama saavad?
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
Pontiac Firebird 3,1 twin-turboLogide järgi hoiavad kenasti rõhku kuni piirajani välja (mis on sellel mootoril ~5500 rpm) ja efektiivsus väga ei kukugi. Neid kannataks vist ~1.2-1,3 barini pressida enne kui kasu nullitud on.
Pontiac Firebird 3,1 twin-turboVäga huvitav projekt. Teokojaga miki V6 pole siin foorumis mäletamist mööda palju läbi käinud. Kui aega leiad, kriba kuidas ja mida mootori juures tegid. Meh. osa ja elektroonika, mis algupärane, mis mille vastu vahetatud. Jõudu, Timo
Pontiac Firebird 3,1 twin-turbo
Ootaks huviga ehitusest veel pilte juttu. väga äge ,et keegi viitsib teha asju ka teistmoodi. v6.test on väga vähe eesti foorumitest juttu, kui siis ainult kuidas seda kiiresti vahelt välja saada jne. Kunagi käis mõte peast ka et enda 2.8 föönidega täiustada.
Pontiac Firebird 3,1 twin-turboMootori alumine ots sai uued standardmõõdus saaled igaks juhuks, kuigi originaalid olid täiesti kõlblikud veel. Väntvõlli-rihmaratta otsas leidis oma koha 60-2 trigger wheel ja asendit lugema üks vr andur. Originaal süütesüsteemi asendasin võimekamaga. Jagaja asemel on nüüd supra 7MGTE pealt pärit coilpack. Kõik pihustid said eraldi juhtimise (tehasest 3+3) koos vahetusega suuremate vastu (hetkel 350cc). Kõike seda kompotti juhib VEMS juhtaju ning siis sai antud hetkel tehtud ka esialgne seade millega vabalthingavalt korra proovitud, et paigaldatud asjad toimiksid.
Järgmiseks sai otsitud 2x KKK K03 turbot ning tegin turbo ja väljalaske kolle flantsidest joonised. Flantsid lasin tööjuures välja lõigata ja edasi sai juba keevitusega tegeleda. Turbode õlitus on toodud õlifiltri kõrvalt, ning jahutus segusiibri alt. Väljalase on tehtud 3" torust. Intercooleriks on twin-turbo cooler (hiinakas). Eemaldatud on konditsioneeri pump ja vahetatud roolivõimendi pump mõõtudelt väiksema vastu, kuna oli vaja rihmaliin ümber teha. Paagisisene pump leidis ka asenduse boschi kataloogist tootlikusega 255l/h. Paigladada võiks veel originaalist suurema kütusefiltri ja pihustid vahetada veel suuremate vastu. Praegune seade on tehtud pihustite järgi.
Ülejäänud peaks olema originaal , vähemalt hetkel ei meenu rohkem ümberehitusi .
____________________________
92 Pontiac Firebird 3,1 twin-turbo
99 Ford F250 Super duty
Pontiac Firebird 3,1 twin-turboVeidi läks aega mööda ja turbod jäid väikeseks. Nüüd vahel 2x IHI kuullaager turbod ja 870cc Siemens Deka pihustid. Manual valve body kah.
Kasti temp läks ka ajusse logimiseks. Küllap Ats ise kirjutab lähemalt kui küsimusi tekib.