Poster |
Message |
imre007 |
küsimus headerite kohta veel
kas olen õieti arusaanud,et headerid annavad jõudu juurde kõrgematel pööretel ja masinal peaks olema teine nukkvõll ja moditud võiks olla väljalaskekanalid jne ja miinuseks on see,et väändemoment ja jõud madalamatel pööretel halveneb,kui see on nii,siis ma ei sa aru vendadest,kes panevad tavalisele tänavamasinale headerid peale ja mõtlevad,et on tegijad.
kuidas kommenteerite? |
29.11.2002 at 13:07 |
|
jyrki |
küsimus headerite kohta veel
No. Headers help engine breathe. They should be the right size for your application. You can "tune" equal length headers for certain rpm where they work at their best. You can do that even for 1000 rpm, if you want. The production manifolds are usually very big compromises between fit & cost & easeness of installation, and installing regular headers will aid performance of a stock engine from idle to peak rpm. Especially in US cars where the stock manifolds aren't worth a shit, the performance increse with any headers is considerable. In a modified engine headers are a must. |
29.11.2002 at 13:42 |
|
partel |
küsimus headerite kohta veel
Headers pole mingi imerohi vaid lihtsalt "normaalne", kuna usakate originaalkollektorid on pask.
Need annavad juurde igale mootorile läbi pööretevahemiku, kuna lasevad heigaasidel vabamalt väljuda ning väldivad nende silindritesse tagasiminekut.
Läbimõõt sõltub võimsusest. Kui kõhkled - võta väiksem. |
29.11.2002 at 15:39 |
|
peep Moderator |
küsimus headerite kohta veel
Võib-olla mingitele euro/jap mootoritele pole tõesti mõted headereid panna, kuna see 3,54398 hj. mis juurde tuleb pole seda raha väärt aga mistahes malmvalu manifoldidega V8 hakkab üldjuhul palju paremini hingama kui need headeritega asendada. Ja tegemist on puhtalt bolt-on tootega tänavaauto puhul, mingeid muid muudatusi pole vaja teha ja ei kao see pöördemoment madalatel pööretel ka kuhugi kui ikka sumpsi alles jätad. See tuned headerite rida on juba kõrgem pilotaaz, tänavaautole Sa paned üldjuhul selle mida müüakse.
Stock 4-gen LT1 camaro puhul annavad lühikesed (shorty) headerid 15-25 hp. olenevalt tootjast ja pikad (full-lenght, longtube) 25-35 hj. olenevalt tootjast.
Et asja Sulle visualiseerida siis üks dyno sheet ws6.com saidilt:
http://www.ws6.com/mod-15.htm
Nagu näha, peale 1 5/8 diameetriga lühikeste headerite installi ei kaotanud see auto pöördemomendi osas mitte ühelgi pööretevahemikul ja sai juurde 14,1 max. hj. ning 7,5 keskmiselt.
Modifitseeritud mootori puhul on efekt muidugi suurem, kuna väljalase on siis pudelikael. |
29.11.2002 at 15:52 |
|
Aare |
küsimus headerite kohta veel
quote: peep: Võib-olla mingitele euro/jap mootoritele pole tõesti mõted headereid panna, kuna see 3,54398 hj. mis juurde tuleb pole seda raha väärt aga mistahes malmvalu manifoldidega V8 hakkab üldjuhul palju paremini hingama kui need headeritega asendada. Ja tegemist on puhtalt bolt-on tootega tänavaauto puhul, mingeid muid muudatusi pole vaja teha ja ei kao see pöördemoment madalatel pööretel ka kuhugi kui ikka sumpsi alles jätad. See tuned headerite rida on juba kõrgem pilotaaz, tänavaautole Sa paned üldjuhul selle mida müüakse.
Tere...ütleme et eurojap mootoritega see häda ongi, et malmkollektor on suht hästi opimeeritud juba seeriaautol. V8 puhul aga tihti näha, et konstruktor on kas teadmatusest
või meelega rikkunud gaasidünaamika elementaartõdesid nagu eri silindrite häälestuspikkus
jne. Eriline prohmakas on nelja silindri väljalase kolme harusse, kusjuures keskmine, kuhu
suubub 2 silindri heitgaas, on samajäme kui ülejäänud, mida läbib 1 silindri heitgaas. Oma
autol kratsiks küll kukalt, kas tasub headel-like kollektorid, mis suubuvad 2 torusse asendada
15k maksva headeriga.
Aare
|
29.11.2002 at 17:17 |
|
partel |
küsimus headerite kohta veel
Vaata Aare - seeriaautot ei tehta mitte gaasidünaamika elementaartõdede, vaid seeriatoodangu/kapitalismi elementaartõdede järgi.
Aga pole hullu - usakate headerid algavad 1500 EEK kandist, ning väga korralikud on 5-6K. Lisaks on neid ka kaks tükki! |
29.11.2002 at 17:30 |
|
peep Moderator |
küsimus headerite kohta veel
Aare, Sulle meeldib minu juttu üle korrata ?
Jah, need usa autode konstruktorid on läbi aegade pimeduses kobanud, eksju ? Aga eks siis seda suurem rõõm on meiesugustel neid hukka läinud obeseid jälle vankri ette rakendada. |
29.11.2002 at 20:53 |
|
VolvoTurbo |
küsimus headerite kohta veel
Ma ei tea kuidas usa auto omanikel on aga mulle on need headerid kyll ainult peavaluks(need on vanal Volvol).Kogu kapoti alune on kuumem,kollektori tihend laseb pidevalt labi.Seda "papi" tihendit,mis kaib headeri ja sumpa toru vahele sai iga kuu korra vahetatud,lopuks leitsin alumiiniumist tihendi,see on nyyd paar aastat juba vastu pidanud.Ja paris valjud on nad ka.
Sellest 3,54398hj peale 7000pooret kyll tanava autolele kasuks ei tule.
Selle raha eest oleks voinud parem lobukas ara kaia |
30.11.2002 at 08:34 |
|
LaSa Moderator |
küsimus headerite kohta veel
quote: VolvoTurbo: /../ Kogu kapoti alune on kuumem
keraamiline katmine abiks Või kui nii ei saa/oska, siis keerutad isoleeriva lindi peale
quote: kollektori tihend laseb pidevalt labi.Seda "papi" tihendit,mis kaib headeri ja sumpa toru vahele sai iga kuu korra vahetatud,lopuks leitsin alumiiniumist tihendi,see on nyyd paar aastat juba vastu pidanud.
Siis oli järelikult asi tihendis ikka, mitte headeris. Kui on si** tihend, ei tähenda se automaatselt, et headerid on pa*k. Ei saa nii piiratud olla
quote: Ja paris valjud on nad ka.
Sellest 3,54398hj peale 7000pooret kyll tanava autolele kasuks ei tule.
no jah, mida vingem/suurem mootor, seda suurem om headerite effekt. Ju Sul siis lahja veski aistevahel
quote:
Selle raha eest oleks voinud parem lobukas ara kaia
eks jah, mis kellegil prioriteetideks on :P |
30.11.2002 at 10:40 |
|
wax |
küsimus headerite kohta veel
Capri malm- vs. torukollektorid. Raske arvata kummast gaasid paremini läbi voolavad
|
02.12.2002 at 11:08 |
|
peep Moderator |
küsimus headerite kohta veel
Üldiselt jah, kehvad tihendid kaua ei kesta. Ise kasutan edukalt Fel-pro tihendeid aga vasest (Copper Gasket võimingitaoline brand) pidid ka head olema. Headeritega kaasa tulevaid nn. papist tihendid võib kohe prügikasti visata.
Lisaks tihendi materjalile ja konstruktsioonile omab veel tähtsust headeri kinnituse (flange) kvaliteet ja materjal. Kui kinnitus on ikka propelleris või mingist pehmest õhukesest materjalist siis ei aita hea tihend ka. Ja lõpuks peab kasutama polte mis ennast pikapeale lahti ei vibreeri. Tavaliste poltidega kipub seda ikka aeg ajalt juhtuma ja siis on ka tihendi kärssamine vaid aja küsimus. Abiks on lukustusseibidega spets headeri poldid - minu autoesitluse lehelt võib näha, millised nad välja näevad. |
02.12.2002 at 11:24 |
|
minimum |
küsimus headerite kohta veel
quote: peep: Lisaks tihendi materjalile ja konstruktsioonile omab veel tähtsust headeri kinnituse (flange) kvaliteet ja materjal. Kui kinnitus on ikka propelleris või mingist pehmest õhukesest materjalist siis ei aita hea tihend ka. Ja lõpuks peab kasutama polte mis ennast pikapeale lahti ei vibreeri. Tavaliste poltidega kipub seda ikka aeg ajalt juhtuma ja siis on ka tihendi kärssamine vaid aja küsimus. Abiks on lukustusseibidega spets headeri poldid - minu autoesitluse lehelt võib näha, millised nad välja näevad.
kõige määravam tegur vast soojuspaisumine. kui flange soojuspaisumine oluliselt erinev(suurem) plokikaane omast siis ei aita hea tihend ka. spets poldid olulised samal põhjusel: et soojuspaisumisega poldid nö 'ei väsiks' ehk ei veniks välja suures paisumise-ahenemise ahelas
M@loll.teoreetik
____________________________
- |
02.12.2002 at 11:55 |
|
rustang Moderator |
küsimus headerite kohta veel
quote: peep: headeri kinnituse (flange)
flants?
|
02.12.2002 at 11:56 |
|
Aare |
küsimus headerite kohta veel
quote: peep: Aare, Sulle meeldib minu juttu üle korrata ?
Jah, need usa autode konstruktorid on läbi aegade pimeduses kobanud, eksju ? Aga eks siis seda suurem rõõm on meiesugustel neid hukka läinud obeseid jälle vankri ette rakendada.
Ja ongi see suur saladus päevavalgel, miks lisajõude nii hästi tuleb
aare |
02.12.2002 at 12:45 |
|
Aare |
küsimus headerite kohta veel
quote: partel: Vaata Aare - seeriaautot ei tehta mitte gaasidünaamika elementaartõdede, vaid seeriatoodangu/kapitalismi elementaartõdede järgi.
Aga pole hullu - usakate headerid algavad 1500 EEK kandist, ning väga korralikud on 5-6K. Lisaks on neid ka kaks tükki!
No elu näitab, et Eesti salongis on enamik gaasidünaamika järgi ehitatutest ikka way odavamad kui seeriatoodangu/kapitalismi elementaartõdede järgi Kõige odavama toru-
kollektoriga auto saad siit salongist kätte juba 350K eest Ja pole ta mitte seeriatoodangu
sünnimaalt pärit...
5-6k on odav jah. Mul maksab 16K
Aare
|
02.12.2002 at 12:52 |
|
LaSa Moderator |
küsimus headerite kohta veel
quote: Aare: Kõige odavama toru-
kollektoriga auto saad siit salongist kätte juba 350K eest
Toyota Yaris ei maksa nii palju. |
02.12.2002 at 13:39 |
|
max |
küsimus headerite kohta veel
quote: Aare:5-6k on odav jah. Mul maksab 16K
...ja _jälle_ jõuame sinna, et ameeriklane oleks justkui parem |
02.12.2002 at 14:28 |
|
Aare |
küsimus headerite kohta veel
quote: LaSa: quote: Aare: Kõige odavama toru-
kollektoriga auto saad siit salongist kätte juba 350K eest
Toyota Yaris ei maksa nii palju.
No ma oletasin, et nähtavasti kõige odavam on Civic Type-R
Aare |
02.12.2002 at 15:17 |
|
meintz |
küsimus headerite kohta veel
quote:
LaSa:
Toyota Yaris ei maksa nii palju.
Aare:
No ma oletasin, et nähtavasti kõige odavam on Civic Type-R
Yaris peaks jah torukollektoriga masinatest odavaim olema - hind ~150kEEK algab.
Meintz, Yarise roolis tööandja lahkel loal. |
02.12.2002 at 15:39 |
|
devilc
Moderator |
küsimus headerite kohta veel
Totaalselt OT: Aare, mismoodi Sa emotikone valid? Sul keskmiselt iga lause lõpus üks, mis umbes pooltel juhtudel pole veel kirjutatu sisuga kooskõlas kah. Kas nad lihtsalt meeldivad nii väga? (Ei soovi fleimi, lihtsalt olen selle üle iga kord juurelnud, kui Sinu teksti loen )
Kollektoritest niipalju, et minu masinal nad u. $400-500 hinnavahemikus (standardis kah torukollektorid, aga mitte nii head). |
02.12.2002 at 15:41 |
Last edited 02.12.2002 at 15:42 by devilc (Moderator)
|
Aare |
küsimus headerite kohta veel
quote: devilc: Totaalselt OT: Aare, mismoodi Sa emotikone valid? Sul keskmiselt iga lause lõpus üks, mis umbes pooltel juhtudel pole veel kirjutatu sisuga kooskõlas kah. Kas nad lihtsalt meeldivad nii väga? (Ei soovi fleimi, lihtsalt olen selle üle iga kord juurelnud, kui Sinu teksti loen )
Kollektoritest niipalju, et minu masinal nad u. $400-500 hinnavahemikus (standardis kah torukollektorid, aga mitte nii head).
mulle meeldib iseenesest panna siis kui midagi kummardama peaks ning siis
kui järjekordset avastust põhjust tähistada on...
Aare |
02.12.2002 at 16:18 |
|
arxx |
küsimus headerite kohta veel
quote: mengel002: ... headerid annavad jõudu juurde kõrgematel pööretel ja masinal peaks olema teine nukkvõll ja moditud võiks olla väljalaskekanalid jne ja miinuseks on see,et väändemoment ja jõud madalamatel pööretel halveneb,kui see on nii,siis ma ei sa aru vendadest,kes panevad tavalisele tänavamasinale headerid peale ja mõtlevad,et on tegijad.
kuidas kommenteerite?
kasu headeritest sõltub paljudest asjadest/komponentidest ja nende paljude asjade/komponentide omavahelisest sobivusest.
headerite efektiivsus sõltub kogu väljalaseke ehitusest.
... seda siin vist juba korduvalt juba väljatoodud .
... ja muidugi seondub tulemus ka sellest millise masinaga tegu, mõni tuleb juba tehasest suht kobedana ...
ehk kommentaar siis järgmine:
paar kuud tagasi sai üks florida töökoda maha esimeste v6 (2.5l) avenger/sebring headeritega.
dynorun'i tulemused malmikamakad vs. keraamiliselt kaetud torud siis järgmised:
ei mingit tq/hp hävingut kogu pööretevahemikus , ahjaa test run tehti täielikult moditud väljalaskega, nii et kogu gain'i ei saa kirjutada headerite arvele ...
____________________________
Avenger ES - "üsna ilmetu kupee" |
02.12.2002 at 16:56 |
|
Indrek |
küsimus headerite kohta veel
Torukollektoritega on kaasas ka miinus, nad ei pea vastu nii kaua, kui malmkollektorid, s.t. igapäeva auto puhul tasub mõelda, enne kui osta. Vettel sai vahetatud kollektorid üks kord, neli/viis aasta jooksul tegi rooste oma töö, samuti olid mul Broncol peal torukollektorid, kui auto ostsin, ostes pool kobedad veel, Broncoga sai siis talviti sõidetud ja kahe talvega roostetasid läbi, sai siis uued jälle tellitud, kuna ei leidnud kusagilt vedelemas malme, uus omanik sai siis auto uute torukollektoritega, mina aga tundsin, et 5/6 kilo maha visatud, kuna isiklikult poleks suure Bronco puhul küll torukollektoreid peale keerama hakanud. |
02.12.2002 at 17:07 |
|
LaSa Moderator |
küsimus headerite kohta veel
keraamiline kate peaks neid ju veidi paremini aitama säilitada?
Indrek: Sul vette'l oli headerid vist lintidega kaetud (kui ma õigesti mäletan), see kah lühendab headeri eluiga.. |
02.12.2002 at 17:49 |
|
Indrek |
küsimus headerite kohta veel
quote: LaSa: keraamiline kate peaks neid ju veidi paremini aitama säilitada?
Indrek: Sul vette'l oli headerid vist lintidega kaetud (kui ma õigesti mäletan), see kah lühendab headeri eluiga..
Keraamiline kate tõesti aitab, minul seda polnud. Vettel oli lintidega kaetud, mis tõesti lühendab eluiga, kuna niiskus koguneb sinna alla. Aga mina Vettega talvel ei sõitnud ja kui sain keraamika katmise tehnoloogia selgeks, ei viitsinud enam Vette kollektoried maha keerata, vaid mõtlesin, et järgmine kord siis katan keraamilise kattega. Nüüd siis saab seda juba Heiti teha, kui kord need kollektorid läbi roostetavad. |
02.12.2002 at 17:53 |
|
|