register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Autod : RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?   1 2  
Poster Message
Suur Irokees
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
ARKi väitel on selle masina esmaregistreerimiseks vajalik tagumise allasõidutõkke paigaldus. Ma ei leia kuskilt ühtegi seadust ega määrust, mis N1 kategooria masinatele selle nõude kehtestaks. On keegi kursis, kas tegemist on põhjendatud nõudega (viitega seadusele)? Või on saanud keegi ilma arvele? Tegemist 2014 a masinaga.
24.02.2017 at 06:35 2 edits. Last edited 24.02.2017 at 06:37 by Suur Irokees
Vanaisa
  
Moderator
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
ARK peaks sulle selle seaduse nõudmisel ette andma?
24.02.2017 at 08:34
v6sa
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Nõuded kenasti kirjas MKM määruses. Ainult väljaotsimise vaev, aga seda on ilmselt palju tahetud. Ning ikka leidub mõni loll, kes välja otsib, eksole.

Kopeerime siia ka:
Kood 627. Tagumine allasõidutõke
Nõuded: 1) N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukitel peab olema tagumine allasõidutõke
(edaspidi koos tõke) ja alates 1. jaanuarist 1998. a esmaregistreeritud kõigil M, N ja O
kategooria sõidukitel peab tõke vastama E-reegli nr 58 või direktiivi 70/221/EMÜ
nõuetele;75
2) tõke peab vastama järgmistele nõuetele:
a) kõrgus teepinnast kuni tõkke alumise servani ei tohi olla üle 550 mm;
b) tõke ei tohi olla pikem kui tagasilla gabariitlaius;
c) kaugus tõkke otsast kuni tagateljel rehvi välisküljeni ei tohi olla suurem kui
100 mm;
d) tõkke profiili vähim laius peab olema 100 mm;
f) tõkke profiili otsad ei tohi olla tahapoole pööratud. Servade ümardusraadius peab
olema vähemalt 2,5 mm;
3) tõke ei tohi asetseda sõiduki tagaservast sõiduki esiosa suunas kaugemal kui 450
mm. Tõket ei nõuta:
a) pika veose (torud, palgid, lauad, latid, valtsmetall jms) veokilt;
b) sõidukilt, mille kasutamist tõke raskendab või teeb võimatuks;
c) sõidukilt, mille kõrgus teepinnast kuni kere tagaosa alumise servani koormamata
sõidukil ei ületa 550 mm.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga


Võta nüüd mõõdulint kätte ja mõõda üle, kas auto vajab eraldi allasõidutõket või mitte.
24.02.2017 at 09:11 1 edit. Last edited 24.02.2017 at 09:13 by v6sa
Suur Irokees
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
v6sa: Nõuded kenasti kirjas MKM määruses. Ainult väljaotsimise vaev, aga seda on ilmselt palju tahetud. Ning ikka leidub mõni loll, kes välja otsib, eksole.


Aitäh õigetele jälgedele juhatamast.
Panen ka viite algallikale tulevikus samale küsimusele vastuse otsijate jaoks:
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele

quote:
v6sa:
Võta nüüd mõõdulint kätte ja mõõda üle, kas auto vajab eraldi allasõidutõket või mitte.


Tõket ei nõuta:
b) sõidukilt, mille kasutamist tõke raskendab või teeb võimatuks;

See punkt jätab väga laia tõlgendmisvõimaluse. Kui allasõidutõke raskendab tagavararatta masina alt kättesaamist, on seega tingimus täidetud ja tõket ei pea paigaldama.

24.02.2017 at 10:13
v6sa
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Põhjendamisoskuse küsimus puhtalt.

Mõeldud on siiski midagi muud, kui püksipõlvede määrdumine varurattaga õiendamisel. Näituseks kallurid, mis peavad tagurdama koluservani vms. Samuti xG sõidukid, mille sihtotstarbelist kasutust allasõidutõke takistab.

Enne iga hinna eest nõutet täitmisest kõrvalevingerdamist tasub korraks peeglisse vaadata ja kujutada ette endale kallist inimest tavalise sõiduautoga sellesinase RAMi tagumenti rammimas. Kui mingeid emotsioone ei teki, siis tuld! Küll liigkõrge tagumendi alla end vigaseks või surnuks sõitnu omaksed siis menetlevad hiljem. Kui neil mune jätkub. Ning kui üldse tagant sisse sõidetaksegi.

Allasõidutõkkele on nõuded põhjusega. See, et meil ülevaatusel igasuguse naeruväärse jamaga läbi lastakse, on omaette tragöödia.

55 cm on tegelikult päris palju...
24.02.2017 at 11:53 1 edit. Last edited 24.02.2017 at 11:54 by v6sa
ERAK
  
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Ilmselt saaks laenata Tlns hitch receiver'isse sobituva veokonksu koos allasõidutõkke, tagurdus- ja udutulega ning pärast arvele saamist selle koletise sealt eemaldada. Muidu ei koti allasõidutõkke olemasolu/puudumine kedagi, TÜV'i läbimisel võivad peedistama hakata kui mingi eriti kibestunud tegelane juhtub olema.

____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
24.02.2017 at 21:58
johndoe
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Pole selle autoga küll eriti kursis aga kas tagumine ots siis maast rohkem kui 55cm?
25.02.2017 at 08:34
Kummipuru
 
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Läbisin kunagi sama saaga N2 kastikaga, aga arvan, et sama Kolgata kehtib ka N1 puhul.
Rõhusin samuti algselt lihtsamale punktile, ehk sellele kasutamise raskendamise ja võimatuks tegemise punktile. Passis oli ilusti märge sees, et N2G sõiduk, ehk maastikul kasutamiseks. Väitsin onudele, et tagumine allasõidutõke raskendab oluliselt selle sõiduki maastikul kasutamist kuna vähendab suurel olulisel määral mahasõidunurka. See neid eriti ei kottinud, anti väärt nõu, et maastikul sõitmiseks võid ju tõkke eemaldada...!!! Juba see ettepanek kiskus vägisi ropendama. Nende asi pole kuidas sa teelt maha keerates selle nõuetekohase allasõidutõkke sealt eemaldad, kuhu sõidu ajaks paned jne...
Aga mul oli teine variant veel varuks, ehk see kõrguse teema. Mõõtes jäi ilusti piiridesse. Küsisin veel maili teel, et mõõtmise tulemusena jääb alla etteantud normi piiridesse. Sain vastuseks, et tulge kohale, mõõdame üle ja kui klapib, siis eemaldame passist märke. Kihutasin kohale, onu mõõtis üle... ja siis tulid sealt suust need vererõhjku tõstvad sõnad:"...aga vaadake asi on tegelikult nii, et..." ja hakkas ajuk...pp peale. Küll väideti, et see mõõt peab olema kogu tagaosa pikkuses ja siis jälle et see 55 on koos (!!!) allasõidutõkkega... Küll taheti minust lahti saada erinevate trikkidega ja telefoni teel saadud suurte ülemuste korraldustega jne. Asi sai minu jaoks positiivse lahenduse peale seda, kui keeldusin sealt kuurist lahkumast ennem kui probleem on lahendatud, kuna mind oli kutsutud kohale seda mõõtmist tegema. Tuli siis suur ülemus kohale, mõõtis, pildistas, mõõtis, vaatas ning siis teatas, et asi läheb komisjoni (!) ja nemad otsustavad. Õnneks olin ette valmistunud ja vajalikud tehnonõuded välja printinud ning sain seetõttu nõuda neilt vaid eeskirjade täitmist. Minu jonni tulemusena eemaldati passist märge allasõidutõkke kohta.
Tõke ise ja selle kunagine ogarast agarusest auto külge paigaldamise viis on muidugi eraldi teema ning võiks sobida kuhugile sõnastikku...


quote:
Suur Irokees:
quote:

quote:
[b]v6sa:

Võta nüüd mõõdulint kätte ja mõõda üle, kas auto vajab eraldi allasõidutõket või mitte.


Tõket ei nõuta:
b) sõidukilt, mille kasutamist tõke raskendab või teeb võimatuks;

See punkt jätab väga laia tõlgendmisvõimaluse. Kui allasõidutõke raskendab tagavararatta masina alt kättesaamist, on seega tingimus täidetud ja tõket ei pea paigaldama.




____________________________
jooksuriided
jalgrattahaagised
enesekaitse
eratreeningud
07.03.2017 at 16:48
Kummipuru
 
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Ära nüüd üle ka paku sellega...


quote:
v6sa: Põhjendamisoskuse küsimus puhtalt.

...
Enne iga hinna eest nõutet täitmisest kõrvalevingerdamist tasub korraks peeglisse vaadata ja kujutada ette endale kallist inimest tavalise sõiduautoga sellesinase RAMi tagumenti rammimas. Kui mingeid emotsioone ei teki, siis tuld! Küll liigkõrge tagumendi alla end vigaseks või surnuks sõitnu omaksed siis menetlevad hiljem. Kui neil mune jätkub. Ning kui üldse tagant sisse sõidetaksegi.

Allasõidutõkkele on nõuded põhjusega. See, et meil ülevaatusel igasuguse naeruväärse jamaga läbi lastakse, on omaette tragöödia.

55 cm on tegelikult päris palju...


____________________________
jooksuriided
jalgrattahaagised
enesekaitse
eratreeningud
07.03.2017 at 16:50
rommel
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
Passis oli ilusti märge sees, et N2G sõiduk, ehk maastikul kasutamiseks. Väitsin onudele, et tagumine allasõidutõke raskendab oluliselt selle sõiduki maastikul kasutamist kuna vähendab suurel olulisel määral mahasõidunurka. See neid eriti ei kottinud, anti väärt nõu, et maastikul sõitmiseks võid ju tõkke eemaldada...!!!

Puhas ametniku omavoli, selle kohta oleks pidanud küsima kirjalikku keeldumist koos allkirjaga, et hiljem vaidlustada. Pole olemas "sõidu ajal oludele kohandatavat" sõidukit. "G" märke puhul allasõidutõket paigaldama ei pea kuna see on sõiduki sihtotstarbelist kasutust segav. Punkt.

Iseasi on kui eelpoolnimetatud (teemaalgataja) Dodge RAM on tagaveoline, sel juhul "G" märget passi ei saa.

____________________________
Ram '04
wet dream: Wrangler
ex Taurus '97
god hates us all
07.03.2017 at 17:03
v6sa
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
Kummipuru: Ära nüüd üle ka paku sellega...


quote:
v6sa: Põhjendamisoskuse küsimus puhtalt.

...
Enne iga hinna eest nõutet täitmisest kõrvalevingerdamist tasub korraks peeglisse vaadata ja kujutada ette endale kallist inimest tavalise sõiduautoga sellesinase RAMi tagumenti rammimas. Kui mingeid emotsioone ei teki, siis tuld! Küll liigkõrge tagumendi alla end vigaseks või surnuks sõitnu omaksed siis menetlevad hiljem. Kui neil mune jätkub. Ning kui üldse tagant sisse sõidetaksegi.

Allasõidutõkkele on nõuded põhjusega. See, et meil ülevaatusel igasuguse naeruväärse jamaga läbi lastakse, on omaette tragöödia.

55 cm on tegelikult päris palju...


Kas oleksid nii hea ja põhjendaksid, millega ma üle pakkusin?
55 cm on tegelikult päris palju üha tavalise kastika alaservale.
Või seda, et märkimisväärne osa allasõidtutõketest on vaid linnikese pärast ja tegelikult ei suuda sõiduautot püüda?
Või sellega, et ka endale kallis inimene võib säärasesse lõksu sõita?
08.03.2017 at 16:13
Pierre
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
Kummipuru: ....kui keeldusin sealt kuurist lahkumast ennem kui probleem on lahendatud,.....
tulemusena eemaldati passist märge allasõidutõkke kohta....


Ainult sellise süsteemiga ma olen ise saavutanud mitmetes riigiorganites omale soovitud tulemusi ja see asi toimib.
See eeldab teatud oskust ja teadmisi, muidu läheb tsirkuseks. Aga nii on võimalik imesid teha.
Suht nõukogude aegne trikk aga igasuguse pasa lahendamiseks ideaalne variant.

Teemaalgatajale soovitaks pilt panna selle RAMi tagaosast. Siis saab edasi mõelda, millised on variandid....
08.03.2017 at 00:27
rommel
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
Kas oleksid nii hea ja põhjendaksid, millega ma üle pakkusin?
55 cm on tegelikult päris palju üha tavalise kastika alaservale.
Või seda, et märkimisväärne osa allasõidtutõketest on vaid linnikese pärast ja tegelikult ei suuda sõiduautot püüda?
Või sellega, et ka endale kallis inimene võib säärasesse lõksu sõita?

"Isikliku emotsiooni" sisse toomisega pakkusid küll üle. Tagant sissesõit (allasõit) sellisel kiirusel, et inimene viga saab (kasvõi lähedane) on reeglina põhjustatud tagumise auto juhi sõiduvea tõttu. Kas ei hoita pikivahet, ei märgata (teel olevat) takistust või midagi muud. Samasuguse loogika järgi tuleks ära keelata metsloomad, puud saja meetri kaugusel tee äärest, maanteekraavid, libedad aastaajad, mootorattad, smardilaadsed plekkkirstud ja lõppkokkuvõtteks autosõit üldse, sest eelpoolnimetatud on ohtlikud ja järgmine kes liikluses võib viga saada on äkki mulle või sulle kallis inimene? "Suurte munade puhul" hageks näiteks vastu puud sõitmise puhul keda? Puud, et ta seal kasvas? Või delegeeriks süü Maanteeametile kuna nood ei taganud "sto protsentov" ohutut sõitu? Omale tuleb ka otsa vaadata.

Allasõidutõke on sihtotstarbeline ning selle paikaldamist nõutakse N kategooria veoautodel. Maastikuautode (N1G, N2G jne) puhul seda ei nõuta kuna see vähendab (oluliselt) sõdukile tootja poolt ette nähtud "võimekust" (raskendab või teeb võimatuks kasutamise). Pealesõidunurk, eemaldumisnurk ning teekumeruse ületusnurk on maastikusõiduki sihtotstarbelise kasutamise puhul olulised ning allasõidutõkkega "kohitsemine" ei ole mõistlik ning tõkke mitte kasutamine (paigaldamise mitte nõudmine) sellisel juhul on hetkel kehtiva seadusandlusega kooskõlas.

____________________________
Ram '04
wet dream: Wrangler
ex Taurus '97
god hates us all
09.03.2017 at 08:32
Rein000
 
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Tõstetud? Pole küll liikluses siiani ühtegi tõkkega näinud!
09.03.2017 at 08:40
ERAK
  
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Need Eesti põhjendamatud/absurdilähedased nõudmised TÜV'is on pigem mingi kibestumise/jonnimise või kurat teab mille tulem. Et oleks rohkem põhjust trahvi teha (nt. toonitud esiuste klaaside pärast vmt. :kill )
Lähiriikideski, rääkimata USA'st on nõudmised palju leebemad. Suure arvu liiklussurmade põhjus meil on pigem nokastanud olekus sõit, kehv teede talihooldus jne. kui punased suunatuled, vali väljalase, koopa serva alt väljaulatuvad rehvid või täiesti tavalisel kastikal allasõidutõkke puudumine.

Liikluses osalemine eeldab tähelepanu, mõtlemisvõimet, alalhoiuinstikti olemasolu ja teistest hoolimist niikuinii.
Kui väga tahta ja pingutada siis õnnestub pea iga sõidukiga igalepoole alla sõita.






____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
09.03.2017 at 12:30
v6sa
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
ERAK:
...
Kui väga tahta ja pingutada siis õnnestub pea iga sõidukiga igalepoole alla sõita.
...


Demagoogia. Selle alusel võiksime tehnonõuded ära kaotada ja lasta looduslikul valikul toimida.Kusjuures kiidan pildivalikut:
välja on otsitud emotsioonidel suurepäraselt mängiv pilt megagigakõvast autost. Pildil viidatud kast oskab väga kenasti kortsuda, seda näitasid juba sünteetilised testid. Mida reaalelu vaid kinnitab.

Kuigi ma üldiselt nõustun seisukohaga, et tagant otsasõit on reeglina tagumise juhi ränk viga, siis on väga paljude inimeste jaoks väga suur vahe, kas

a) "järjekordne idioot sõitis end minu ilusa RAMi alla surnuks" või
b) "mu tütar sõitis end surnuks mingi idioodi kõrgeksupitatud persega kastikaraipe alla".

Kes saab aru, see saab. Kes ei saa, siis edu empaatiavõimeta elamisel. Jääme lootma, et elul pole plaanis "hands-on trainingut" pakkuda. Ma olen kõrvalt näinud ühe inimese murdumist peale oma kahe lapse hukkumist liikluses tema enda ignorantsuse tõttu ja seda ei soovi küll kellelegi.

Lihtsalt tasuta lõunaid ei ole olemas.

Korralik raud võimaldab nüüdisaegse auto kerel töötada ettenähtud viisil. Linnukese pärast pandud viiesest vinklist "raud" mingit sisulist mõju ei oma ja töötab pigem jalgratturilõksuna.

Ikkagi, kui kõrge see tagument siis on, millest teema algas? Pool meetrit ja veel viis sentimeetrit on päris palju...
09.03.2017 at 13:21 1 edit. Last edited 09.03.2017 at 13:23 by v6sa
Kummipuru
 
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Pigem pean sinu käest küsima millist "kõrvalevingerdamist" sa silmas pead? Kui eemaldamise eelduseks on nõue maast maksimaalselt 55cm kõrgusel olev tagaosa ja reaalselt on see madalamal (2006 RAM 2500-l oli see 52cm), siis mis vingerdamisest saab juttu olla?
Ja mis puutub siia mõiste "kastikas"? Oletan, et nii mõnegi tavamaasturi tagaotsa alaserv on samal kõrgusel, kas peaks ta nendelt nõudma siis allasõidutõket kuigi nõuded kehtivad vaid N kategooria sõidukitele?
Kui räägid ohutusest üldisemalt, siis esimene asi mis meenub on kõikvõimalikud omal jõul liiklises liiklevad traktorid, ekskavaatorid, jms. Kui murekohaks on "kastikate" maast poole meetri kõrgusel olev alaserv kui suurema ohu allikas, siis kuidas peaks suhtuma eelmainitud liikurmasinate kõikvõimalikesse eenduvatesse agregaatidesse nagu seisutoed, kopad, sahad jms.?
Väidan, et enamik kastikatele paigaldatud allasõidutõkked ei täida oma ohutusalast eesmärki.

Kindlasti ei poolda ma kõikvõimalikest isiklikest eelistustest lähtuvalt sõiduki tehnonõuetest kõrvalehiilimist, kuid antud juhul on tegemist igati seadusliku võimalusega. Oletan, et selle 55cm mõõdu nõuetesse kirjutamine on põhjendatud mingisugustel arvutustel või riskianalüüsidel. Ei taha uskuda, et see mõõt on võetud "laest". Aga mine sa tea muidugi...

quote:
v6sa:
quote:
Kummipuru: Ära nüüd üle ka paku sellega...


quote:
v6sa: Põhjendamisoskuse küsimus puhtalt.

...
Enne iga hinna eest nõutet täitmisest kõrvalevingerdamist tasub korraks peeglisse vaadata ja kujutada ette endale kallist inimest tavalise sõiduautoga sellesinase RAMi tagumenti rammimas. Kui mingeid emotsioone ei teki, siis tuld! Küll liigkõrge tagumendi alla end vigaseks või surnuks sõitnu omaksed siis menetlevad hiljem. Kui neil mune jätkub. Ning kui üldse tagant sisse sõidetaksegi.

Allasõidutõkkele on nõuded põhjusega. See, et meil ülevaatusel igasuguse naeruväärse jamaga läbi lastakse, on omaette tragöödia.

55 cm on tegelikult päris palju...


Kas oleksid nii hea ja põhjendaksid, millega ma üle pakkusin?
55 cm on tegelikult päris palju üha tavalise kastika alaservale.
Või seda, et märkimisväärne osa allasõidtutõketest on vaid linnikese pärast ja tegelikult ei suuda sõiduautot püüda?
Või sellega, et ka endale kallis inimene võib säärasesse lõksu sõita?


____________________________
jooksuriided
jalgrattahaagised
enesekaitse
eratreeningud
09.03.2017 at 13:34
v6sa
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
Kummipuru: Pigem pean sinu käest küsima millist "kõrvalevingerdamist" sa silmas pead? Kui eemaldamise eelduseks on nõue maast maksimaalselt 55cm kõrgusel olev tagaosa ja reaalselt on see madalamal (2006 RAM 2500-l oli see 52cm), siis mis vingerdamisest saab juttu olla?
...


Seda ma ju üritangi siin seletada, et 55 cm on päris palju ja enamasti pole seda tõket seetõttu ka vaja, et serv on piisavalt madalal. Kuigi ametnikud angaarist seda valjuhäälselt nõuavad, kuna "on ju kastikas". Ning linnukese pärast pandud vinkelraud teeb pigem kahju kõigile sellega kokkupuutuvatele.

Neid mudalisi, millel seelikuserv üle 55 cm maapinnast, liikleb teel ikka harva. Aga neid leidub ja neid ka menetletakse kuuldavasti.

Teadmiseks, traktori kliirens on reeglina 35-40 cm, jõuüleande (ehk seina) kaugus tagaratta servast nii 60 cm. Rippsüsteemil kõlkuv ader või mõni muu kõblas võib küll oma meetrit 4 tahapoole ulatuda. Neid asju on üritatud paaril puhul maanteedel ära keelata, aga seni on kaine mõistus veel võitnud.

Kollasel kopal on sõltuvalt kopa laiusest kaugus jalgade traaversini pool meetrit kuni mingi 70 cm, kopp on reeglina meetri kõrgusel. Jalgade traavers on sisuliselt umbes 40 cm kõrguselt algav sein.

Samuti üritan meelde tuletada, et tasuta lõunaid ei ole olemas. Et võib küll 54,4 cm kõrgusel oleva stangerserva tõttu saada vabastuse allasõidutõkke paigaldamisest, aga sellesama serva alla sõidab suvaline pidurdav poekott pea meetri sisse... Kindlasti on inimesi, kes säärase intsidendi juhtumisel on rohkem mures kroomilemääritud ajude ja vere pinda kahjustava mõju üle, tundmata vähimatki ebamugavust kellegi hukkumise pärast. Aga enamus inimesi lihtsalt ei mõtle halbade stsenaariumite võimalikkuse ja tõenäosuse üle. Egas ülalpoolviidatud H2 pilootki läinud sõitma teadmisega, et ta kavatseb maanteekiirusel sõita koolibussi nurka. Aga näe, eksis. Igaüks meist võib eksida, kuigi eks me igaüks ikka vaikselt loodame, et minu puhul seda ei juhtu. Normaalne enese alalhoiuinstinkt.
09.03.2017 at 14:28 2 edits. Last edited 09.03.2017 at 14:29 by v6sa
Nicholas
 
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
Rein000: Tõstetud? Pole küll liikluses siiani ühtegi tõkkega näinud!
Teemaalgata auto peab olema tõesti tõstetud, ei ole minul ega ka kolleegide autodel allasõidutõket.
Huvipärast käisin mõõtsin enda RAM-i stange kõrguse üle ja sain kõrgemas kohas, stange nurk, üllatava 53 cm.
Minul on tõkkena hästi toiminud veokonks, pidanud kinni paar (telefoniga tegeleva juhi) sõiduautot, RAM-i stanget puutumata.
Lisaks meenub veel juhus, kus verivärske juhi BMW 530 '01, kiiruselt ca 50 km/h, püüdis plokki pidurdades minu seisvasse ummikuritta reastuda ja just seda RAM-i stange nurka, ehk kõrgemat kohta, riivas siiski õnneks vaid esitiiva küljega, mitte kapotiga.

Ei midagi isiklikku kuid v6sa jutuga igati nõus, ohutus eelkõige :).


____________________________
Dodge Ram 1500 | Guts. Glory. Ram.
Ford Mustang LX | Save A Fox.
Dodge Challenger | Classic attitude.
09.03.2017 at 22:49
vvt
  
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
Allasõidutõke on sihtotstarbeline ning selle paikaldamist nõutakse N kategooria veoautodel. Maastikuautode (N1G, N2G jne) puhul seda ei nõuta kuna see vähendab (oluliselt) sõdukile tootja poolt ette nähtud "võimekust" (raskendab või teeb võimatuks kasutamise). Pealesõidunurk, eemaldumisnurk ning teekumeruse ületusnurk on maastikusõiduki sihtotstarbelise kasutamise puhul olulised ning allasõidutõkkega "kohitsemine" ei ole mõistlik ning tõkke mitte kasutamine (paigaldamise mitte nõudmine) sellisel juhul on hetkel kehtiva seadusandlusega kooskõlas.

Ongi sihtotstarbeline, ainult mille poolest erineb veoautole allasõit allasõidust mõne kõrgeks upitatud pikapile? Ei erinegi.
Allasõidutõkke eesmärk on selles, et otsa sõitev väiksem auto võtaks paugu vastu auto ninaga, mis lubab kogu turvavärgil normaalselt toimida.
Ilma allasõidutõkketa allasõitmisel võtab löögi vastu ju nt esiklaasi raam ja kõvemal juhul eesistujate otsaesine.
See "sihipärase kasutamise takistamine" on üks kena mullipuhumine, esiteks reaalselt nende pikapitega maastikul ei käida ja teiseks on tööstuslikud allasõidutõkked üles tõstetavad (lukustuvad tööasendis).
Seega selle sihipärase kasutamisega tegelemine on sisult õiguslik nihilism ja ei rohkemat - eetika ja teistega arvestamise probleem.

Näiteks paljudel kaitseväe veoautodel on ka need tõkked olemas, kuigi autod pärinevad 1980ndte algupoolest ja seal on tõesti jutt sihtotstarbelisest kasutamisest maastikul.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.03.2017 at 10:54 1 edit. Last edited 10.03.2017 at 10:55 by vvt
rommel
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Ei maksa sildistada ega üldistada. Võimalik, et uuemate RAM-idega veetakse vaid paate/haagissuvilaid ning seda mööda asfalti ning teatav osa kasutab nelikveoliseid pikap tüüpi maastureid vaid sotsiaalse staatuse eksponeerimiseks (teevad "Tanel Talve-t"). Siiski pole nood otseselt ohuks teistele liiklejatele (v.a. Talve kes suudab sõiduauole peale tagurdada sest "pole veel gabariitidega harjuda jõudnud" ja "peale ego ei paistnud tahavaate peeglist mitte midagi") mida aga paraku ei saa öelda debiilikute kohta kes tegelevad sõidu ajal rooli taga kõige muu mõeldavaga v.a. see millega nad tegelema peaksid: tee ja kaasliiklejate jälgimisega. Kui ei suudeta vastutustundetuid juhte teelt eemal hoida siis hakkame kõiki teisi "ohutusnõuetega" nussima? Mingil määral olen nõus, et ohutus peaks olema aga asju ei maksaks üle võlli keerata.
Omaette teema on "tõsted". Legaalseid tõsteid meie oludes praktiliselt teha ei õnnestu (v.a. mõned üksikud erandid) seetõttu pole mõistlik ka rääkida teemal a'la "mitte legaalsele ümberehitusele vaatame läbi sõrmede, ent tõke peab olema, kasvõi mingi õhust ja armastusest kohal püsiv aluplekist hobuseunistus". Kui on ümberehitus siis sellega tegelevad (loodetavasti) pädevad ehitajad ja pädevad ametiasutused.
Veaks paralleeliks ühe näite: kui teatav osa inimkonnast kasutab kruvikeerajat kõrvast vaigu urgitsemiseks ja paar eriti aktiivset lolli suudavad oma kõrva seeläbi vigastada siis peaksime panema kõikidele kruvikeerajatele ca 0,5 sendi peale piiraja, et idikad seda omale kõrva toppida ei saaks? Pohh, et sellega pärast kruve praktiliselt võimatu keerata on.
Kõigi eest ei kosta aga mina kasutan autot maastikul (jahil, maatükkide üle vaatamine, seenel käimine jne jne) ning võin öelda, et harvad pole juhused kus konksu kinnitus mööda maad lohisedes sinna jälgi jätab. Linna satun sellega haruharva, põhiliselt juhul kui teised autod on liikvel ning hoovist midagi muud võtta pole. Olgem ausad, oma gabariitide tõttu ei ole tegu kõige mugavama linnaliikuriga (parkida on kohati "pain in the ass"). Tagavararatta allasõidutõkke tagant/vahelt kätte saamiseks tuleb ka ilmselt maagilisi trikke kasutada.

Kuiv statistika (kõige kvaliteetsem argument) ka selle N1G allasõidutõkke kohta midagi ütleb? Kui palju on inimesed viga saanud kuna allasõidutõke on maasturil puudunud ja kui palju inimesi on see allasõidutõke n.ö. päästnud? Eestis näiteks.. viimase 10 aasta jooksul? Oleks-poleks teemad jäägu oletajate ja arvajate kohalike meistrivõistluste tarbeks.

____________________________
Ram '04
wet dream: Wrangler
ex Taurus '97
god hates us all
10.03.2017 at 13:06
v6sa
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
rommel: Ei maksa sildistada ega üldistada.
...


Nõus.

Kui kõrge on isand Rommeli auto tagumise seelikuserva kõrgus?
10.03.2017 at 13:14
rommel
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Originaalrehvi (32") vahetamise mõnevõrra karvasema (33" mudakas) vastu ning veidi kangema vedrupaki tõttu on "originaalseadest" pisut kõrgem. Koju jõudes võin huvi pärast ära mõõta, kahtlustan , et see vast sinna 55 cm piirimaile jääb. Fiero suudaks kiiluna tagasilda puksida kui juht piduripedaali üles ei leia. Siiani keegi "alla" sõita suutnud pole ("ptüi-ptüi-ptüi").

____________________________
Ram '04
wet dream: Wrangler
ex Taurus '97
god hates us all
10.03.2017 at 15:06
F1ERO
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
Risustan pisut teemat- aga aastaid tagasi on mu Fiero nina päästnud allasõidutõkke puudumine! :) Tegemist ei olnud küll maantee ja suure kiirusega vaid suure kallakuga platsil oli vaja seisvast rekkast mööda ukerdada ja nina libises ilma tõkketa haagise alla. Oleks tõke olnud, oleks kriipsud peale saanud.
To Rommel: üritan pikvahet pidada :)

____________________________
Pontiac Fiero
Lincoln MKX
Jeep Wrangler
10.03.2017 at 15:21
v6sa
RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?
quote:
vvt:
Ongi sihtotstarbeline, ainult mille poolest erineb veoautole allasõit allasõidust mõne kõrgeks upitatud pikapile?
...


Sedapalju erineb, et kastikal tuleb tagasild varem vastu. Ehk sõiduauto deformeeruvad tsoonid hakkavad tööle enne, kui juhmi aju stangele laiali määritakse. Veoauto ja eriti kesktelikhaagise korral võib väga vabalt esimeseks deformeeruvaks tsooniks olla A-piilar ja sealt avariienergiast ettepaiskunud juhi ajudeni on suurusjärgus üks jalg...

Samas on allasõidutõkke puudumine teisest otsast genofondi puhastava toimega...
11.03.2017 at 10:24
tqhq.ee foorum : Autod : RAM 1500 arvele - tagumine allasõidutõke?   1 2  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.