register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG  
Poster Message
Sarvik
 
Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG
Siia siis minu hobi-projektikas. Seisma jäänud aastaid tagasi kuid nüüd siis käsile võtud.
https://www.usaraud.ee/index.php?id=5_5_20_1298
Auto: Buick Roadmaster Limited 1992
Mootor: 5,7LG SGI 14093638
Kõigukast: Ei oska öelda kuid töötas igas asendis väga hästi.
LSD differentsiaal


Aastaid tagasi sai ostetud auto. Peamiselt maanteesõitudeks kasutatud auto. Oli päris mugav ja fantastiline sõita kuniks hakkas kere ja mootor järele andma. Mootor läks pidevalt keema ning ülevaatuse onud hakkasid kere aukude pärast muret tundma.

Seisma jäi umbes 5 aastat tagasi looteis leida aega selle tegemiseks.
Nüüdseks otsustasin auto käsile võtta. Vaadata mis seisus on ning kas taastada või vanadusele saata.
Kokkuvõttes lootsin leida midagi hullemat. Seega otsustasin taastada kuna kogemusel ja mugavusklass antud aastaseetria kohta olid head. Kuna aga nagu ikka aega ja raha napib, siis olen võtnud kui mitme aasta projektina ja kiiret edenemist loota pole mõtet :-)

Kerest ootasin midagi hullemat. Ehk siis pole midagi katastroofilist kuid väga kiita ka ole



Mootor sai maha võtta, et hinnata mootori kahjustused.



Käigukast:


Õli oli päris pahkunud


Väntvõll ning nukkvõll ja muud olid päis heas korras. Ehk sisuliselt oleks vaja teha hooldusremont (tihendid, rõngad, saaled) ja peaks taas töökorras olema.

Kuid egas siis rõõmud ilma mudeta tule. Nimelt vesi on mootorisse jäänud ning ploki lõhki külmutanud.


Siin siis nüüd küsimus: Kas on mõtet plokk taastada või hankida uus plokk? Paistab et lõhki on külmunud veevärk ning kõik muu on korras.
09.08.2021 at 21:21
max
Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG
quote:
Sarvik:
Siin siis nüüd küsimus: Kas on mõtet plokk taastada või hankida uus plokk? Paistab et lõhki on külmunud veevärk ning kõik muu on korras.
No "hooldusremondiga" sa siin päris kindlasti ei pääse. Uue ploki ja kapremondi järgi lõhnab see lugu vähemalt, et mitte öelda uue mootori järele. Uue mootori puhul ei pea ma silmas mingit tundmatu ajalooga vana käsna.

Vii Erkki või muu pädeva töökoja juurde ja las nad inspkteerivad ära, kas vanast mootorist üldse midagi kasutada annab ja mis rahalises mõttes kõige mõistlikum teha oleks. Asi selles, et seal võivad olla kaaned kõverad, klapid hõredad, kepsud ellipsis, väntvõll mõõdust välja kulunud ja/või kõver jne. Vana kuid terve ploki leidmisel tuleb sul see tõenäoliselt remontmõõtu puurida, vändaliin sirgeks ajada, kaante tasapinnad sirgeks ajada. See siis miinimumprogramm. See kõik maksab sellise raha, et odavam oleks võib-olla crate engine vms soetada. Seda saavadki kogenud mehed sulle öelda.

Edit:
Siin on mingi valik, kui vanast asja ei saa: https://www.uspartsperformance.fi/performance/moottorin-osat/moottorit-ja-lohkot
09.08.2021 at 00:27 1 edit. Last edited 09.08.2021 at 00:31 by max
incognito
 
Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG
SBC uus plokk on Partsus nõnda mõistliku hinnaga, et minu silmis ka kindlaim suund.

____________________________
Daytona Shelby Z '88
Dart Sport '74
El Camino '73
10.08.2021 at 10:32
max
Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG
Täpsustan, pidasin US Partsu lingil silmas long block'e ehk uus mootor ilma agregaatide ja kollektoriteta. Komplektset mootorit pole vaja, sest TBI ja muu külge käiv on olemas ja toimib nagu aru saan. TBIl on oma sisselase, mille saab vanalt mootorilt ja selle sobivust tuleb kontrollida.

Ainult uut plokki on ehk mõtet ainult siis osta, kui kogu pöörlev mass ja kaaned tihedad ning mõõdus on. Jällegi, "spetsmehed" vaatavad üle ja ütlevad, mida teha. :)
10.08.2021 at 14:11
Sarvik
 
Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG
Suured tänud väärt info eest.

Ploki kulumisaste on suhteliselt väike ja saaks kenasti asja. Lootsin leida midagi hullemat kui lammutama ja inspekteerima hakkasin.
Plokikaaned lähevad lihvimisse, klapid ja klapipesad tuleb üle käija.

Proovin esmalt vanast asja saada. Kui aga mitte siis vaatan uue korpuse suunas ja vana saab lauaks :-D
Praegu ma näen et olukord lootusetu ja ülemäära kallis ei ole.

Tean kuidaspidi mutrit keerata, seega teeks ise nii palju kui võimalik. Mis hobi see on kui ise teha ja katsetada ei saa :-D
Insener on mul targa nõu ja jõuga abiks. Puruks läinud plokk ei ole aga igapäevane asi ja sellepärast ka küsimus ja kahtlus.
10.08.2021 at 14:13
DevilDeVille
  
Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG
Need Vorteci malmkaaned on üsna maiad naissuguorganisseminema, ise võtaks igal tuhandel juhul US-Partsust eedelpurgi alukaaned.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
10.08.2021 at 22:11
tqhq.ee foorum : Minu auto : Buick Roadmaster Limited 1992 5.7LG  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2022. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.