register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Väljalaske toru.  
Poster Message
JustMe
Väljalaske toru.
tervist :)
selline küsimus, et kas keegi teab sellist valemit , millega saaks välja arvutada, et kui jäme võiks väljalaske toru olla, et oleks parim takistuse ja jõu suhe?
või äkki on kellegil selline tark raamat olemas. Plaanis endal tsipa modifitseerida sumpa torusi aga milliseks, seda vee ei tea.
23.03.2001 at 10:45
PlyVal64
Väljalaske toru.
3-4 aastat tagasi oli V8as pikem hea artikkel selle kohta. Peab kodus otsima. Ja päris hea raamat on "Viritajan käsikirja". Valemid, selgitused jne. Alfamerist võid kindlasti osta, kuid usun, et Tallinnastki, sest seda trükiti meie uues raamatutrükikojas.
23.03.2001 at 11:49
JustMe
Väljalaske toru.
Kus kohas tallinnas muidu vastavasisulisi raamatuid võidakse müüa? tegelikult oleks algatuseks ainult seda väljalaske osa vaja, sest muude asjadega ei saa auto juures tegeleda.
23.03.2001 at 12:01
newton
 
Moderator
Väljalaske toru.
Mind huvitaks ka see raamat.
23.03.2001 at 12:02
PlyVal64
Väljalaske toru.
Raamatupoest peaks raamatuid saama ja ka Selveritest-Marketitest. See raamat vähemalt 3-osaline: mootor, alusvanker ja elekter eraldi. Äkki veel mõni osa, ei tea. Kusagil olen igatahes näinud müügil. Ise lugesin sõbra oma.
23.03.2001 at 12:16
Crac
Väljalaske toru.
TAHAN KA
23.03.2001 at 12:20
Andres69Stang
 
Väljalaske toru.
Mainitud V8-s oli selline valem:
d=(L*1,91)astmes 1/4 ,kus
d-toru läbimõõt [cm]
L-mootori kubatuur [cm3]

Näiteks oli toodud 350 CID ja väljalaskeks vajas see 2*4,7cm ehk ~ 2*2" toru?
23.03.2001 at 14:15
max
Väljalaske toru.
quote:
Andres69Stang wrote:
Näiteks oli toodud 350 CID ja väljalaskeks vajas see 2*4,7cm ehk ~ 2*2" toru?
2*1"astmes2*3,14=~6,28ruuttolli (torude summaarne ristlõikepindala).
Ühe toru puhul peaks läbimõõduks olema siis:

ruutjuur(6,28/3,14)*2=~2,83"

Järelikult 350-sele 3"-ne väljalase.

305-sele piisab 2,5"-st (~2,39).

Newton, pane see valem valemite lehele võib-olla?!

[Edited by max on 23.03.2001 at 13:57 GMT]
23.03.2001 at 14:53
Andres69Stang
 
Väljalaske toru.
See valem on natuke???, kuna minu arvutuses 5700 cc tuleb ühe toru diameetriks hoopis 10,2cm = 4".
23.03.2001 at 15:38
max
Väljalaske toru.
Tuleb jah... Äkki on mõõtühikud teised vms? Ma lähtusin ainult sellest numbrist 5,7 kohta toodud oli.
23.03.2001 at 16:09
newton
 
Moderator
Väljalaske toru.
Kui te mingis valemis kokku lepite, võin panna küll :evil
23.03.2001 at 16:16
max
Väljalaske toru.
Tundub, et see on jama jah:


2L mootoril peaks 3" väljalase olema :evil
23.03.2001 at 16:31
peep
 
Moderator
Väljalaske toru.
Täitsa ilma igasuguse teooria tundmiseta arvan, et oluline on ka, millistel pööretel mootor oma täisvõimsuse arendab. Kui näit tüüpiline stock LT1 jookseb kuni 5800 rpm'i ja kasutab 2,5" väljalaset, siis tublilt järeleaidatud arendavad max võimsuse 7500 rpm'i juures ja kasutavad 4" väljalaset. Tundub loogiline, kuna kiiremini pöörlev mootor paiskab välja oluliselt rohkem heitgaase.
Lisaks peab headerite primary'te diameeter olema vastavuses nii mootori kui ka ülejäänud väljalaske karakteristikutega.
25.03.2001 at 01:04
LaSa
 
Moderator
Väljalaske toru.
nii ta on,
pöördeid tuleb arvestada exhausti ehitamisel. Hetkel meenuvad kohe T&T-s nähtud kardi exhausti ehitamise pildid...
26.03.2001 at 08:47
partel
  
Väljalaske toru.
Nojah, kui monstrum-mootorit pöördesse ajades hakkab see taevast pilvi karburaatoritesse imema, siis peavad ka heitgaasid välja saama! :evil

Lisaks töömahule ja pööretele arvestada näiteks ka VE-d (s.t. täiteaste).

Uduselt mäletan, et kaval nipp on panna manomeeter (ühendus vist enne sumpse (kui on)). Üle 3 psi hakkab kitsaks jääma. Keegi teab täpsemalt?
26.03.2001 at 09:27
driver
Väljalaske toru.
manomeetriga katsetama minnes ära ei kärrssa või.kui mootor ikka mingi 8.0 L siis sinna alla vist eriti ei roni.valem oleks hulga mugavam.seoses 8.L mootoriga tekkiski siuke väike küsimus et kusakilt lugesin et dodge viper-noh see praegune uuema aja oma-ajab läbi 14 liitriga sajale km.no kuda see võimalik on.mudugi prdemomenti on.ku tühikäiguga lõkutada saab vict hakkama küll.einoh paras müsteeria igatahes.tegelt loevad vict pöörded ka.nagu loogiline on ei taha selline asjandus pöördid erendada.poole väiksema mootoriga ferrari haukab igatahes rohkm kütust.;)
26.03.2001 at 19:01
madis
Väljalaske toru.
vastuseks driverile:

miks peaks suure mootori kasutegur oluliselt sitem olema kui väiksel ? bensiinis sama energia igas mootoris ning kui mass on kah keskmise auto moodi ning tuuletakistus väike siis stabiilsel sõitmisel ei ole kütust kuhugi kulutada.

Madis
26.03.2001 at 19:05
newton
 
Moderator
Väljalaske toru.
Keda muretab Viperi väike kütusekulu, palun minge:

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?TopicID=545

Seal uus teema, siin võiks jätkuda väljalaskejutt.

Aitäh.
26.03.2001 at 19:06
Fog
 
Väljalaske toru.
Füüsika loengus kunagi anti mingi valem mis andis seose toru pikkuse, diameetri, rôhkude vahe ja läbilaskevôime vahel aga ku*at, ei tule meelde. See oleks abix vist
09.05.2001 at 22:11
UNKNOWNfromSQUAD
Väljalaske toru.
võibolla keegi teab siis kust saaks kindlapeale õiged valemid ja juhised, kogu väljalaske süsteemi arvutamiseks.
29.05.2001 at 12:29
Erkki
  
Väljalaske toru.
Nonii,äsjasoetatud "Virittäjän käsikirja" annab järgmised andmed:
1300cc - 1,8" väljalase
1600cc - 2,0"
2000cc - 2,2"
2500cc - 2,5"
3000cc - 2,75"
Need kehtivad vabalt hingava mootori kohta ja on minu arust igati loogilised.V8 puhul ei tohi ainult ära unustada,et vasakul ja paremal rivil on oma toru,ehk siis 350cid puhul on ühe rivi maht 2850cc ja tema väljalasketoru läbimõõt oleks ideaalis 2,7"=68mm.Mu oma Camarol on praegu ühe sidepipe läbimõõt 3"=75mm.Normaalne:)
Aga raamat ise on igati asjalik,mootori tuunimise algtõed ja valemid on seal igatahes olemas.Ja üllatus-üllatus raamat on trükitud Tallinnas.
29.05.2001 at 22:55
max
Väljalaske toru.
... ehk siis ligilähedane valem oleks:
=ruutjuur(/1,6)*2

ehk

=ruutjuur(/100)*2


[Edited by max on 30.05.2001 at 10:33 GMT]
30.05.2001 at 11:29
jyrki
Väljalaske toru.
Muscle Motors performed some dynotests for Dynomax testing different exhausts. The test engine was a 572 cu in BB and the baseline was with open headers; the engine produced 850 hp. With a 4" exhaust & race mufflers the power was down 10 hp, 840. With 3.5" & 3" exhausts with race mufflers the power dropped 5-10 hp between each chance. With regular cheapo 2.5" turbo mufflers the engine still put out 805 hp. I think that's pretty amazing.
30.05.2001 at 12:38
arxx
Väljalaske toru.
jyrki kirjeldas DynoMax'i "toru teste" ja kuna teema jäi nagu veidi lahtiseks, siis sellel aadressil on DynoMax'i soovitustabel toru läbimõõtudest.
http://www.dynomax.com/techsupport.stm'
... ja valemit pole ikkagi :)


____________________________
Avenger ES - "üsna ilmetu kupee"
31.05.2002 at 17:09
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Väljalaske toru.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.