register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Miks võtab Viper vähe kütust?  
Poster Message
newton
 
Moderator
Miks võtab Viper vähe kütust?
Tegin siia uue teema, kuna küsimus oli väljalasketeemas veidi offtopic. Aga küsimus iseenesest huvitav ja ma tean, et näiteks Pärtel on pidevalt jutlustanud suurte mootorite eelistest. Nii et tuld :)
26.03.2001 at 19:04
partel
  
Miks võtab Viper vähe kütust?
Moparid jätan Newtonile ja Jyrkile! :)
26.03.2001 at 20:41
peep
 
Moderator
Miks võtab Viper vähe kütust?
Küsimus ei ole konkreetselt Viperis, iga kaasaegse mootorijuhtimissüsteemiga mootor võtab oluliselt vähem kütust kui karpaga või algelise sissepritsega variandid.

Näit momendil müüdava 305 hj. LS1 Camaro näitajad on käsikastiga variandi puhul linn 17,1/maantee 9,0/mix 12,0. See on siis vastavalt euronormidele mõõdetud, praktika näitab, et tegelikus kasutuses on kulu väiksem. Ilmselt normimõõtmise protseduur suht raske jalaga läbi viiakse.
Näit minu enda automaatkastiga stock LT1 camaro võttis ühtlasel maantesõidul 11 l/100 ja ega ma kunagi vajutamata pole jätnud, kui võimalust on.:)
26.03.2001 at 21:18
partel
  
Miks võtab Viper vähe kütust?
Ahh..

Suurem mootor võtab 90 km/h sõites sellepärast rohkem kütust, et see on mega alakoormus, kuna vaja läheb nii 30-50 hj. Palju bena läheb lihtsalt mootori ringiajamise, tugeva (s.t. tiba suuremate kadudega) jõuülekande, laiade rehvide jne nahka.

Bensumootori kasutegur on mingi 30+ %, ülejäänu läheb soojuseks=kaduma, kõige vähem kulub bena (mootori jaoks) täisgaasil suurima momendi pööretel, mis tegijamatel mootoritel tavaliikluses absurd on, esiteks on vastav kiirus illegaalne ja teiseks siis õhutakistus liiga suur, kuna see on ruutvõrdeline kiirusega (N: 100->200 km/h -> 4x suurem)

Lisaks on lisakulu allikateks veel sageli alla 1:1 käikude puudumine ja kõrge stall-speed mittelukustuva trafo/turbiini/konverteriga automaatkasti puhul.

Näiteks Lauri 454 Camaro puhul on maanteesõit "libiseva siduriga", kuna stall on 2600+ aga pöörded 2200+.

EFI mootoritel saab (varsti) maanteel kuni pooled silindrid "välja lülitada", mis siis loogiliselt võttes peaks tähendama, et töötavad silindrid on suurema koormusega ehk efektiivsemad.

Ehk kokkuvõttes, suured-võimsad mootorid on hea kiirendusvõime jaoks (lisaks veel muud lisad :)), võimsusest piisaks aerodünaamilise kere puhul 300++++ km/h.

Linnas ja püsikiirustel sööb bena peamiselt auto mass/veeretakistus.


[Edited by partel on 27.03.2001 at 08:31 GMT]
27.03.2001 at 09:27
jyrki
Miks võtab Viper vähe kütust?
One reason for the differences in advertised and real world fuel consumptions is the odometer; they are not that accurate. In a Viper, if I remember correctly, the 6th gear ratio is 0.50. At 100 kph the engine propably winds a little over 1000 rpm. Pretty much the same is true with the Camaros etc. The main thing that dictates the fuel consumption these days is the weight of the car; if you have some mass to move it will always consume more gas. In continuous speed the mass of the car becomes less important, but the internal masses of a big engine takes their toll there too, although moving the car at steady speed doesn't take considerably more horsepower than moving an econo box there are more internal power losses consuming more gas.
27.03.2001 at 11:04
partel
  
Miks võtab Viper vähe kütust?
IMO weight is very important on high-ways too! Meaning the tire friction loss (or how is it in english, ???), which is pretty comparable to "aero"-drag. But the internal losses make the biggest diff, IMO.
27.03.2001 at 11:09
madis
Miks võtab Viper vähe kütust?
Täpsustaks et kiiruse/õhutakistuse sõltuvus on rohkem kui ruutvõrdeline. Peaaegu kuupvõrdeline.

madis
27.03.2001 at 12:42
Jörm
 
Miks võtab Viper vähe kütust?
Partel, nii segast juttu pole ammu lugenud.

RPM ja torque ja mass ja ülekanded on määravad. Loomulikult toimub põlemine efektiivsemalt kaasaegsete pritsungitega, kuna paremad neist kontrollivad juba igas silindris toimuvat. Seega "all around the RPM" on segu ideaalne. Seetõttu ka mootorid kuluvad vähem. Näiteks uuele Corvette mootorile ei tehta remont mõõdus kolbe, kuna silindrid ei tohiks kuluda, hoolimata sellest, et aluplokk. Vot.

Samas vaadake Audi S8 ja A8 bensukulu ja mõelgem et kas see tehnoloogia on ikka kusagile jõudnud. (23.5l/100km)
27.03.2001 at 16:13
max
Miks võtab Viper vähe kütust?
FYI, just lugesin thirdgen.org -ist, et TBI stock PROM segab WOT rezhiimis rikkamat segu kui vaja. Nii et pritsung on kindlasti hea, aga ikkagi kiiksudega :)
27.03.2001 at 16:39
partel
  
Miks võtab Viper vähe kütust?
quote:
jörm wrote:
Partel, nii segast juttu pole ammu lugenud.

RPM ja torque ja mass ja ülekanded on määravad. Loomulikult toimub põlemine efektiivsemalt kaasaegsete pritsungitega, kuna paremad neist kontrollivad juba igas silindris toimuvat. Seega "all around the RPM" on segu ideaalne. Seetõttu ka mootorid kuluvad vähem. Näiteks uuele Corvette mootorile ei tehta remont mõõdus kolbe, kuna silindrid ei tohiks kuluda, hoolimata sellest, et aluplokk. Vot.

Samas vaadake Audi S8 ja A8 bensukulu ja mõelgem et kas see tehnoloogia on ikka kusagile jõudnud. (23.5l/100km)

Jörm, nii segast juttu pole ammu lugenud.

RPM ja ülekanded on vast seotud, arvestades NLTC olemasolu ja rehvide ümbermõõtu?

Torque on maanteesõidul suht väike, kuna püsikiiruse hoidmiseks pole palju jõudu vaja?

Massi sai vist korduvalt mainitud?

Mis Audisse puutub, siis faktide kontrollimiseks kasulik:

http://www.audi.ee/a8/a8_tehniline.html

P.S. Kas Camaro mootorile tehakse remont mõõdus kolbe? Ei tea seda kahjuks.. ;)

27.03.2001 at 18:32
LaSa
 
Moderator
Miks võtab Viper vähe kütust?
quote:
jörm wrote:
Näiteks uuele Corvette mootorile ei tehta remont mõõdus kolbe, kuna silindrid ei tohiks kuluda, hoolimata sellest, et aluplokk. Vot.


ooth, mis see alu asjasse puutub siis? kõlab nagu, et silindrite seinad on alumiiniumist?
27.03.2001 at 18:49
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Miks võtab Viper vähe kütust?  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.