register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003   1 2 3 4 5  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
2003. hooaja esimene Open Track üritus toimub Sauga ringrajal 01. mail 2003 ligikaudse algusega kell 12.00 ja kestab niikaua kuni sõitasoovijaid on või kuni pimedani. Kokku on hooajaks kavandatud kolm üritust, 2. ja 3. etapi toimumise kuupäevad teatatakse lähiajal.

Üritus on kavandatud kuni 30-le osalejale. Osalemine toimus eelregistreerimise alusel ja kahjuks on kõik kohad juba täis ning väike varu pealegi, kes seekord ei jõudnud, peab järgmine kord kiiremini otsustama.


Osaleda võivad kõik huvilised, kes tasuvad osalemismaksu ja nõustuvad ürituse reeglitega, mis on allpool ära toodud.

Üritusel on elektrooniline ajavõtt, tulemused avaldatakse kohapeal ja hiljem tqhq foorumis.

Ürituse õnnestumiseks on oodatud abi vabatahtlikelt. Abi on vaja ajavõtuteamile, autode rajale laskmisel ja ka kedagi finishilippu lehvitama. Kõike saab teha loomulikult vahetustega. Kes soovib abistada võib sellest teavitada siin foorumis või korraldajatele peep@tqhq.ee , [email]avo@kuku.ee[/email].

01.05 päevakava

Ühine väljasõit Tallinnast Pärnu poole toimub kell 10.00 Laagri Maksi parklast, koguneme sellel platsil, mis kardikeskuse juurde jääb. Kes ei soovi ühises kolonnis sõita, või ei jõua nii vara, võib loomulikult iseseisvalt kohale veereda - kellapeale tulek ei ole oluline. Kui Pärnusse jõuame, siis kõigepealt toimub telgi püstitamine ja ajavõtuseadmete ülespanek. Seniks pargivad kõik osalejad oma autod boksitee servale, need kes ei osale, jätavad oma autod kaugemale. Rajal sõitmist sel ajal ei toimu ! Osalejate autodele märgitakse numbrid, et saaks ajavõttu korraldada.

Kui telk püsti ja numbrid autodel, toimub osalejate koosolek telgi juures. Kõikide rajale minejate osalemine on kohustuslik !

Lühijuhend osavõtjatele:

1. Kiiver kohustuslik, ilma kindlasti rajale ei lasta ! Turvavöö peab olema kinnitatud !

2. Boksipiirkonnas on kiirusepiirang 10 kmh.

3. Stardijärjekord. Osalema on registreerunud väga erineva võimsuse ja potensiaaliga masinad ja eks ka juhtide oskused ning kogemused on erinevad. Vältimaks möödasõite rajal ja seeläbi ohuolukordade tekkimist ning andmaks võimalust kõigile rahulikult oma sõitu sõita, moodustame rajale pääsemiseks kaks järjekorda. Vasakpoolses järjekorras on aeglasemad autod ja/või väiksema sõidukogemusega juhid ning parempoolses järjekorras kiiremad/võimsamad autod ja/või kogenud juhid. Järjekorra valik on osaleja enda otsustada, sujuv ja ohutu sõit rajal on ju kõigi huvides. Rajale lastakse gruppe kas kordamööda või siis proportsioonis eri järjekordade pikkusega.

4. Sõit. Sõidetakse üks soojendusring, seejärel 5 kiiret ringi, viimase ringi lõppedes lehvitatakse finishilippu, millele järgneb jahutusring koos mahasõiduga boksi. Finish antakse kõigile peale esimese auto 5 ringi läbimist, olenemata selleks hetkeks läbitud ringide arvust. Peale finishilippu tuleb kindlasti rajalt maha tulla.

5. Rajalt väljasõit. Kui murule satud, siis tuled sealt vaikselt rajale tagasi - muidu tuleb hunnik sodi rajale kaasa. Soovitav on mullaste ratastega esialgu sõita veidike (3-4 sek) ideaaltrajektoori kõrval.

6. Möödasõit. Tahavaatepeeglit peab jälgima!
Aeglasem auto - ära tee mingeid järske manöövreid. Taga sõitva kiirema auto möödalaskmiseks hoia paremale rajapoolele, näidates samaaegselt parempoolset suunatuld.
Kiirem auto - enne mööda ei lähe, kui oled kindel, et aeglasem on su soovist mööda sõita "aru saanud" ehk hoiab paremasse rajaserva ja vilgutab paremat suunatuld. Möödasõidud soovitav teha sirgetel.

Veel mõningad soovitused, et rajal probleeme ei tekiks:

- kasutatav rehvirõhk peab olema valmistaja soovitatust kõrgem ca. 0,2-0,4 atm. võrra. Soovitav enne võistlust oma auto jaoks sobivad rõhud näiteks netist välja otsida.
- kontrolli eelnevalt piduriklotside olukorda, klotsid kuluvad rajal ülikiiresti, pea lõpuni kulunud klotsidega võib probleeme tekkida.
- vana pidurivedelik tuleks eelnevalt värske vastu vahetada.
- tühjenda auto salong ja pakiruum igasugu kolast ja kinnitamata esemetest.
- kütusekulu rajal on tavapärasest oluliselt suurem, kui vahepeal ei soovi tankima minna, siis vähemalt pool paaki peaks ürituse alguses sees olema.
- jahutusringi on tungivalt soovitav ka selleks kasutada ehk hoog tuleb maha lasta, ülekuumenenud piduritega seismajäämine võib need rikkuda, sõitke jahutusring võimalusel pidureid kasutamata.

DISCLAIMER: Tegemist ei ole võistlusega, ringiajad fikseeritakse vaid selleks, et sõitjad saaksid tagasisidet erinevate sõiduvõtete efektiivsusest ja oma auto suutlikkusest rajal. Ürituse eesmärk on parandada osalejate auto valitsemisoskust piirsituatsioonides ja seeläbi suurendada liiklusohutust. Siiski ei saa välistada, et juhul kui ürituse käigus tekib kahju kas autodele või inimestele, keelduvad kindlustusseltsid seda kahju hüvitamast. Seega kui osalejal puudub oma kindlustusseltsi kirjalik kinnitus kindlustuskatte olemasolu kohta antud üritusel, tuleb arvestada, et kindlustuskate puudub ja osaleja on kohustatud kõikvõimaliku tekitatud kahju hüvitama oma taskust. Sama kehtib loomulikult nende suhtes, kelle autod on üldse vabatahtlikult kindlustamata.

Kõikidel osalejatel peab olema ette näidata juhiluba, auto tehniline pass, volitus(vajadusel) ja kehtiv kohustusliku liikluskindlustuse poliis !

Raja skeem ja tutvustus:
http://www.trio.ee/ot/ot1.html

Eelregistreerunud osalejate (osavõtutasu laekunud) lõplik nimekiri:

1. Kaido
2. rustang
3. devilc
4. Lembit
5. diesel
6. Toomas K.
7. Aarne P.
8. cardo
9. ollo
10. Vahur E.
11. peep
12. tfr
13. RNT
14. brg
15. vkx
16. spinner
17. kimmo
18. raix_
19. Ardi A.
20. raulionu
21. Marko K.
22. ats
23. _martin_
24. Mart L.
25. Mell
26. Jüri V.
27. Lancia
28. riisiveski
29. Tavo V.
30. JustMe
08.04.2003 at 11:04 Last edited 30.04.2003 at 16:20 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Siit saab vaadata milliseid aegu eelmisel Open Track'il sõideti.

Loodetavasti on seekord rohkem USA rauda rajal näha, Corvetted jms. ;)

Samas, nagu juba ülal mainitud - oodatud on sõitjad mistahes autodel, alates Moskvitsist lõpetades Estfieldiga, ongi huvitav vaadata, mis on erinevate autode kiirus rajal.
08.04.2003 at 11:27 Last edited 08.04.2003 at 14:36 by peep (Moderator)
RNT
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Millal eelregamine lõpeb? Mul hetkel lahtine see aeg, igaks juhuks jätaks kindla jah sõna hiljemaks. Muidu olen käsi sõitma. Vajadusel saaks aidata lällaritega ehk sidega.
08.04.2003 at 11:56
peep
 
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
Millal eelregamine lõpeb?

30 aprilli õhtul vaatan viimast korda kelle rahad on arvele kukkunud.

Pane ennast kirja (st. saada mulle mail), raha maksmisega võid ju oodata kuni osalemine kindel.

Side osas on vist ikka abi vaja, Avo oskab vast öelda kas moment on juba mingid saatjad olemas. Aga sellegipoolest reserv ei teeks halba.
08.04.2003 at 12:06 Last edited 10.04.2003 at 20:46 by peep (Moderator)
rustang
  
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Eelkokkulepe 2 saatjaks olemas aga lisa 2 ei teeks paha, saaks "liputajaga" ka sidet.
08.04.2003 at 12:18
Indrek
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
rustang: Veel mõningad soovitused, et rajal probleeme ei tekiks:
- kasutatav rehvirõhk peab olema valmistaja soovitatust kõrgem ca. 0,2-0,4 atm. võr
- jahutusringi on tungivalt soovitav ka selleks kasutada ehk hoog tuleb maha lasta, ülekuumenenud piduritega seismajäämine võib need rikkuda, sõitke jahutusring võimalusel pidureid kasutamata.


siia lisaks omalt poolt mõned soovitused juurde:
- tulles jahutusringilt parkimistsooni on soovitav auto jätta seima keerates süüde käiguga välja, ilma pidureid kasutamata, et mitte klotsid ei jääks vastu kuumi kettaid, muidu võivad sulada klotsid kuumade ketaste külge ja pärast on ketastel sulanud kohad peal.
- rõhk rehvides võib olla veelgi kõrgem kui 0,4 atm minu arust, rehvirõhu võib tõsta kuni 2,6/2,8 atm-ni (oleneb muidugi ka rehvidest)
08.04.2003 at 13:00
Heiti
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Aga kui ringrajakogemus üleüldse puudub mis siis saab?On seal oht valesti sõites auto ära lõhkuda?
08.04.2003 at 13:05
Mell
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Vaatasin seda rada koos kellegi Yarisega sõitmise kommentaaridega...sirge peal kuni 150km/h...huuh,seal võimsama autoga läeb kiirus päris ulluks ära juba,ja väike viga võib päris kehvasti lõppeda juba (mitte ainult auto jaoks?).
Palju võimsamad aparaadid sirge lõpus ka sisse said,ja kas pidurdusmaa arvestamine ei kippunud põlla peal lõppema ? Aga samas see ongi just see mida IMS üritusel ei ole > kiirused 100+ :D

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
08.04.2003 at 13:14
rustang
  
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
Heiti: Aga kui ringrajakogemus üleüldse puudub mis siis saab?On seal oht valesti sõites auto ära lõhkuda?

Ikka on oht, nagu tänavaliikluseski. Kui ei taha kohe "sajaga" aega sõita, siis ajasõitude vahele jääb kindlasti "vaba rada" tüüpi aega, kus lihtsalt tiirutada ja ringrajaga harjuda saab.
08.04.2003 at 13:17
peep
 
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
Heiti: Aga kui ringrajakogemus üleüldse puudub mis siis saab?On seal oht valesti sõites auto ära lõhkuda?

Sõita tuleb oma võimete kohaselt, kui võimed kasvavad siis võib kiiremini sõita ehk eelnev ringrajakogemus ei ole oluline. Kindlasti on ka võimalus mõne asjatundja abiga kohapeal ideaaltrajektooriga tutuvuda ja saada muid näpunäiteid kuidas rada peaks läbima.

Auto lõhkumine on alati võimalik aga mina hindaks lühikest ringi küllaltki ohutuks, väljasõidud on kõik siledale rohule ja need äärekivid pole ka eriti hullude kohtade peal. Üldjuhul ei lõhu väljasõit isegi madalat spoilerit.

Ise sõitsin seal eelmine kord rajalt välja peale sirget ja ei juhtunud midagi, kuigi mu auto on päris madal. Ongi soovitav otse välja sõita meeleheitliku rabelemise asemel, kui kiirus liigsuureks osutub. Oht on just selles, et kui auto läheb asfaldilt välja külg ees siis rattad haagivad kuhugi taha (äärekivi, mätas) ja viskab üle nipli.
08.04.2003 at 13:18 Last edited 08.04.2003 at 13:20 by peep (Moderator)
rustang
  
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Möödunud korral lahkus üks 206 külg ees rajalt kiirusel umbes 120 km/h ja midagi hullu ei juhtunud.
08.04.2003 at 13:20
brg
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Kui pikk ring on?
08.04.2003 at 13:23
Indrek
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
rustang: Möödunud korral lahkus üks 206 külg ees rajalt kiirusel umbes 120 km/h ja midagi hullu ei juhtunud.

Kiirusel 100+ võib kõike juhtuda, tihti ei juhtu midagi, samas võib auto ka päris romuks minna.
Nagu Peep mainis, kui juba tunned, et lahkud rajalt, siis proovida ilma rabelemiseta võimalikult otse murle jõuda.
Ise läksin eelmine kord samuti korra murule kiirusel 100+ ja murul/põllul sain siis hoo rahulikult maha, midagi ära ei lõhkunud ja järgmised ringid võtsin siis seda kohta vähe rahulikumalt.
Aga üritus selleks mõeldud ongi, et kogemusi saada autoga kiiremaks liikumiseks rajal ja alguses saab alati rahulikumalt võtta, ega keegi kihutama sunni, pärast siis juba kogemuste lisandudes võib kiirust tõsta.
08.04.2003 at 13:29
devilc
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
Mell: Vaatasin seda rada koos kellegi Yarisega sõitmise kommentaaridega...sirge peal kuni 150km/h...huuh,seal võimsama autoga läeb kiirus päris ulluks ära juba,ja väike viga võib päris kehvasti lõppeda juba (mitte ainult auto jaoks?).
Palju võimsamad aparaadid sirge lõpus ka sisse said,ja kas pidurdusmaa arvestamine ei kippunud põlla peal lõppema?
Mell, see keegi on Tarmo Sulger @ Toyota Yaris Cup (spetsrehvidega ringrajaauto). Kui eelmise aasta tulemusi vaatad, näed, et see masin liikus päris nobedalt, nii et ei maksa eriti karta, et Roveriga 200 peale saad. :) Võrdluseks: minu kiirus sirge lõpus täpselt 150, Atsil (S2000) ~160. Ats suutis kah seal sirge lõpus u. 120 km/h põllul käia ilma eriliste tagajärgedeta. Üldiselt ei ole see sirgejärne kurv eriti jube, palju ehmatavam on see 120-130 km/h läbitav S. :D

Ringi pikkus on 1200 meetri ringis vist.
08.04.2003 at 13:59 Last edited 08.04.2003 at 14:06 by devilc (Moderator)
peep
 
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Jep, S nõuab külma närvi (mina lasin seal hoo maha igaks juhuks) ja teine kaval koht on esimeses tagakurvis vanalt asfaldilt uuele minek - uus on jupi maad libedam ja seal kipub kergelt spinn tulema. Mingit ohtu see spinn endast küll ei kujuta, eelmisel suvel sai Tõnspoja vormeliga seal väljas käidud ja nüüd olen ma kuskil tema õppevideo pealt, et kuidas ei ole mõtet sõita.:D
08.04.2003 at 14:28
Indrek
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
Indrek:
Ise läksin eelmine kord samuti korra murule kiirusel 100+ ja murul/põllul sain siis hoo rahulikult maha, midagi ära ei lõhkunud ja järgmised ringid võtsin siis seda kohta vähe rahulikumalt.


See juhtus samuti S-is.
08.04.2003 at 14:41
rustang
  
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Mina sain papud mullaseks peale S-i vasakkurvis.
08.04.2003 at 14:42
vkx
 
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Pole ühegi auto juures pidurivedeliku vahetust teinud, keegi äkki oskab öelda palju see maksab ja ehk soovitab mõnda kindlat kohta, et näiteks süsteemi õhku sisse ei jäetaks.
08.04.2003 at 15:57
peep
 
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
vkx: Pole ühegi auto juures pidurivedeliku vahetust teinud, keegi äkki oskab öelda palju see maksab ja ehk soovitab mõnda kindlat kohta, et näiteks süsteemi õhku sisse ei jäetaks.

Igas korralikus services peaks vastavad seadmed olemas olema ja see ei tohiks eriti kallis töö olla. Soovitaks laagri Autopartnerit, Indrek oskab vast kommenteerida kas seal on need seadmed.
08.04.2003 at 16:24
vkx
 
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
peep:
quote:
vkx: Pole ühegi auto juures pidurivedeliku vahetust teinud, keegi äkki oskab öelda palju see maksab ja ehk soovitab mõnda kindlat kohta, et näiteks süsteemi õhku sisse ei jäetaks.

Igas korralikus services peaks vastavad seadmed olemas olema ja see ei tohiks eriti kallis töö olla. Soovitaks laagri Autopartnerit, Indrek oskab vast kommenteerida kas seal on need seadmed.

Mul muideks nende kliendikaart ka täitsa olemas! Indrek, äkki oskad mingit hinda öelda?
08.04.2003 at 16:28
Indrek
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
quote:
peep:Soovitaks laagri Autopartnerit, Indrek oskab vast kommenteerida kas seal on need seadmed.

On küll seadmed olemas, ei ole kallis töö (~200 EEK koos uue DOT4 vedelikuga) ja seda tehakse siin pidevalt autode hoolduse käigus. Pidurivedelikku tuleks vahetada iga kahe aasta tagant, selle ajaga ta kaotab määrdeomadused ja samas imab niiskust sisse.
08.04.2003 at 16:30 Last edited 08.04.2003 at 16:31 by Indrek
peep
 
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Pean vist isegi tulema...
08.04.2003 at 16:33
riisiveski
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
olen siis täiesti vabalt tulema appi sinna lippu lehvitama vms asju tegema.
ning kui keegi pole selleks ajaks autot ära ostnud - siis vaheaegadel näitaks 1.3 riisile rada kah :)

____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal.
08.04.2003 at 23:08
peep
 
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Abi on ikka vaja ja eks siis kohapeal vaatame mis ja kus. Mingeid vaheaegu seal ei ole, lihtsalt sõidetakse 5 kaupa järjekorra alusel. Ehk kui sõita soovid siis rega ennast ära.
09.04.2003 at 08:50 Last edited 10.04.2003 at 19:32 by peep (Moderator)
devilc
Moderator
Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003
Palju hetkel sõitjaid kirjas on?
11.04.2003 at 16:24
tqhq.ee foorum : Üritused : Open Track Sauga ringrajal 01.05.2003   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.