register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.  
Poster Message
vkx
 
Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.
Seoses "OT Sauga" üritusega tuli jutuks pidurivedeliku vahetuse vajadus ja kolmapäeval saab see minu autol ka tehtud. Aga tekkis mõni küsimus. Mis on see, mis mõjub pidurivedeliku tööomadustele negatiivselt? On see kasutamise aeg ehk siis kaua see vedelik tavakasutuses peaks kestma(aasta või kaks?) või on selleks pidurite kasutamise viis. Kindlasti mõjuvad mõlemad aga kumb mõjub rohkem? Kui ikka tavalise tänavasõiduautoga, millel on sees tavaline pidurivedelik, mitte "racing" vedelik, terve päev täiega kihutada ja pidurdada võrreldes igapäevasõiduga mitmeid kordi intensiivsemalt=järsemalt=tugevamalt=pikemalt, kas see tavaline pidurivedelik kestab ka pärast seda või oleks mõistlik järgmine päev see vedelik uuesti ära vahetada? On ju mootoriõliga nii, et kui mootor peaks mingil põhjusel kuuma saama, siis on soovitav ka mootoriõli pärast seda ära vahetada, isegi kui uus õli sai sisse alles eelmisel päeval, kuna õli määrimis- ja jahutusomadused saavad kannatada pärast liigset kuumust.
Ja sama küsiks ka jahutusvedeliku kohta. Telekas liiklussaadetes soovitavad tavaliselt igasugu autospetsialistid ja esindused vastu talve kontrollida ainult jahutusvedeliku KÜLMAKINDLUST aga mina pole veel kuulnud kedagi rääkimas vajadusest kontrollida näiteks suve hakul jahutusvedeliku JAHUTUSOMADUSI(keemispunkti) ja mitte vähemtähtsaid MÄÄRIMISOMADUSI?! Ka need omadused peaksid ju aja pikku halvenema? Aga kuidas mõjub nendele omadustele sellne sportlikum sõit ehk siis kuumem töörežiim? Mis vedelikke ja kui tihti vahetavad oma autodel IRS-i sõitjad? Kas oleks äkki mõistlik oma autol ka jahutusvedelik uue vastu vahetada enne Sauga üritust? Viimane vahetus oli aasta tagasi.
Mis rahvas nagu arvab sellel teemal?
21.04.2003 at 17:18
brg
Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.
Kas asi mitte selles pole, et pidurivedelik kipub aja jooksul vett siduma (või-kuidas-seda-kutsutaksegi)? Vee keemistemperatuur on teadagi 100C (OK, rõhu all küll natuke teine) ja seega kogu supi keemistemp alaneb, mis põhjustab ka pehme pedaali. DOT4 seob vähem vett kui DOT5.1, kuid viimane on see-eest kõrgema keemistemperatuuriga.
DOT4 vahetusvälp on suurem kui DOT5.1-l. On olemas veel ka DOT5, mis on silikooni baasil ja seob vett väga vähe, aga seda ei tohi panna pidurisüsteemi, kus tehas on ette näinud DOT3/DOT4/DOT5.1.
Tavaliselt annab efekti ka lihtsalt vana DOT4 vahetamine uue DOT4 vastu, aga DOT5.1 (ja kõiksugu racing-pidurivedelikud) talub ringrada paremini.
Ma ei tea kui palju sõidustiil/tingimused sellele vedelikule mõjuvad, aga tavalist DOT4 peaks vähemalt 2a tagant vahetama, kõvemat kraami (DOT5.1 ja racingud) tihedamini.

Parandage/täiendage mind (niikuinii panin millegagi mööda) :)

Jahutusvedelikuga on umbes sama lugu, soovitatakse vist 2-3 aasta tagant ikka vahetada. See on nii mõnegi jahutusprobleemi lahendanud.
21.04.2003 at 18:01 Last edited 21.04.2003 at 18:04 by brg
peep
 
Moderator
Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.
Peale rajal sõitmist on soovitav pidureid õhutada juhul kui ilmnes märke pidurivedeliku keemaminekust. Mõnedel uutel autodel pidi väidetavalt mingi iseõhutav süsteem olema võib-olla siis neil ei ole vaja ???

Mis pidurivedeliku vananemisse puutub, siis nagu mainitud on probleemiks suur niiskusesisaldus (pidurivedelik on hügroskoopne) ja sellest tulenev madal keemispunkt ning korrosiooni tekkimise oht.

Jahutusvedelikul on vahetamise peapõhjuseks korrosioonivastaste ainete kadumine ja ka määrimisomaduste halvenemine. Iseenesest kestab jahutusvedelik ühtemoodi nii pensionäri suveautos, kui ka wrc masinas, kasutamisintensiivsus siin rolli ei mängi.
21.04.2003 at 20:06
spark
 
Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.
kas jahutusvedelikel on kah mingi vahe peale temperatuuri taluvuse (miinus kraadid)
st. kas osta kuskilt kaubamajast 1l. pudel ja lihtsalt natuke peale valada - hetkel on pisut alla miinimumi
21.04.2003 at 23:29
Vanaisa
  
Moderator
Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.
üldiselt pole soovitav vist õli segada, aga sama DOTi võid julgelt peale kallata...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
21.04.2003 at 23:40
peep
 
Moderator
Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.
quote:
t-spark: kas jahutusvedelikel on kah mingi vahe peale temperatuuri taluvuse (miinus kraadid)
st. kas osta kuskilt kaubamajast 1l. pudel ja lihtsalt natuke peale valada - hetkel on pisut alla miinimumi

Roosat ja sinist ei tohi segada omavahel. Muudest vahedest pole kuulnud, roosa kestab väidetavalt kauem "töökorras". Kui tahad jahutusvedeliku omadusi prandada, siis ainuke asi mis toimib, on minu andmetel Redline Water Wetter.
22.04.2003 at 07:27
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Piduri- ja jahutusvedeliku vahetusest.  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.