Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/forum/viewtopic.php on line 11

Warning: Undefined array key "spid" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/forum/viewtopic.php on line 12

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/forum/viewtopic.php on line 29

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/forum/viewtopic.php on line 30
tqhq.ee foorum - Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/forum/func.php on line 153
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/htdocs/forum/func.php on line 191
mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!  
Poster Message
partel
  
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Just lõppes Pro Stock'i kvalifikatsioon idaranniku vast kõige legendaarsemal rajal asulas nimega Englishtown, New Jersey.

Greg Anderson lajatas Pontiac Grand Am'iga parimaks 6.684 sek, esimene Pro Stocki aeg alla 6.7 sekundi!

Parimaks lõppkiiruseks jäi tal sama ülivõimas 207.08 mph, eelmine rekord oli 205.xx, seega jäi vahele 206 mph. Aga 1 mph on Pro Stockis öö ja päev.

Lisaks on tegemist kõigi aegade kiireima kvalifikatsiooniga, 16 koht on 6.741 @ 205.04 , mis mõlemas osas oleksid alles hiljuti uued maailmarekordid olnud!

Täiesti uskumatu! :burnout
18.05.2003 at 00:10
forced2race
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Mõni link äkki ?:)

____________________________
Save The Wave (vette 91 )
18.05.2003 at 13:55
partel
  
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Laupäeva kokkuvõte

Greg Anderson'i Pontiac Grand Am
18.05.2003 at 13:58 Last edited 18.05.2003 at 14:14 by partel
partel
  
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Greg Anderson parandas oma uskumatut rekordit veelgi mõlemast "otsast":

6.670 sek @ 207.18 mph

Tundub, et kiirendusmaailmas pole lähemal ajal jututeema valikuga raskusi..
19.05.2003 at 00:09
partel
  
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Kuulujutud väidavad, et edu tuleb uuest silindriseinte tehnoloogiast, mis pärineb Nascarist, mis omakorda pärineb NASA'st..

Karburaatorite, tõukurvarraste, 2 klappi silindri kohta ja muu GAZ-53 tehnoloogia abil saab 8.2 liitrist 1320+ hj (160+ hj/l) @ 9000 p/min...


____________________________
_
19.05.2003 at 17:58 Last edited 19.05.2003 at 18:02 by partel
devilc
Moderator
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
quote:
partel:Karburaatorite, tõukurvarraste, 2 klappi silindri kohta ja muu GAZ-53 tehnoloogia abil saab 8.2 liitrist 1320+ hj (160+ hj/l) @ 9000 p/min...

(Täitsa tõsine küsimus, ilma norimiseta.) Huvitav, mispärast sellise kiviaegse tehnoloogiaga sõidetakse? Suhteline odavus? Traditsioonid? F1 tehnoloogiaga ei tohiks 250 hj / l vist tohutu probleem olla?
20.05.2003 at 16:26
peep
 
Moderator
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Hea küsimus ! Mina näiteks kindlat vastust ei tea aga see on selge, et Pro Stock dragsterid ja üldse igasugu kiirendusautod ja F1 on teineteisest investeeritud ressursside (raha & RD jne.) mõttes sama kaugel kui maa kuust. Konkreetselt Pro Stocki puhul ei võimalda ilmselt ka reeglid midagi muud kui stockilaadset konfiguratsiooni kasutada. Ja NASCAR'is on üldse jube karmid reeglid, seal on high-tech täiesti välistatud.

Aga cammeritega (ehk ülanukkvõllidega mootoritega) on juba hallist ajaloost alates küllalt katsetatud ja nad lihtsalt ei ole olnud piisavalt konkurentsivõimelised.

Mis tänavasõidumootoreid puudutab siis näiteks minu autole on 32 klapilised plokikaaned on vabalt saadaval aga keegi neid ei kasuta, pole mõtet lihtsalt - nad ei anna nii palju juurde, sama raha eest saab muude modidega palju suurema efekti.
20.05.2003 at 16:47
partel
  
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
quote:
devilc:
quote:
partel:Karburaatorite, tõukurvarraste, 2 klappi silindri kohta ja muu GAZ-53 tehnoloogia abil saab 8.2 liitrist 1320+ hj (160+ hj/l) @ 9000 p/min...

(Täitsa tõsine küsimus, ilma norimiseta.) Huvitav, mispärast sellise kiviaegse tehnoloogiaga sõidetakse? Suhteline odavus? Traditsioonid? F1 tehnoloogiaga ei tohiks 250 hj / l vist tohutu probleem olla?

Väga hea, et küsisisid!

Lihtsustades võiks öelda, et Pro Stock'i olemasolu põhjuseks on meiesugused autode modijad ja harrastusvõidusõitjad. Ja meil ei ole ju F1 tehnoloogia jaoks raha :)

Harrastajaid huvitavad odavad ja töökindlad hobujõud. Ja kõige töökindlamad ja odavamad hobujõud tulevad low-tech madalapöördelisest mootorist.

Pro Stockis osalevad firmad kasutavad seal omandatud know-how ära (natuke lahjendatud kujul) meile huvitavate osade tootmisel. Ja see protsess on üsnagi kiire, tänapäeval on vabamüügis mootorid ja mootoriosad, millega oleks alles mõne aasta eest Pro Stockis kõigile ära pannud.

Inimesed pürgivad ikka järjest võimsamate mootorite poole. Alles hiljuti oli kõige levinum 468 cid, hetkel on kõige populaarsem 555/565, aga ka 632 (10.4L) on juba üsnagi nõutud ja levinud kraam. Small-block on kantud Punasesse Raamatusse hävimisohtliku liigina :p

Kui on suur nõudlus, siis tekib mõistagi ka pakkumine seeriatootmise näol, mis teadagi hinnad alla viib. Nüüd ongi nii, et kuulikindel 1000 hj maksab vaid $20000, ning sinna saab alati nitrot juurde lasta.

Big-block Chevy on kõige hj/eek arvestuses kõige soodsam mootor maailmas.

Kuna üle 1000 hj ära toitev EFI kütusesüsteem kisub $6-7000 kanti, aga vastav karpa(d) maksavad u. $1000 kanti tükk, siis on karpade kohustustuslikkus mõistetav. Küll aga on pritsungi tulek arvatavasti aja küsimus, need muutuvad järjest populaarsemaks tavainimeste seas.

Lisaks veel, et ekstreemsetes võistlustingimustes tulevad välja nõrgad kohad, mida seejärel siis lappida saab, mis omakorda viib üles kvaliteedi ja töökindluse.

Mina ei ostaks ühegi firma osa, kelle toodangut ei kasutata Pro Stockis või muus võistlusklassis.

Mootorid:
http://www.sonnysracingengines.com/engines.htm

http://www.rehermorrison.com/

Eriti kasulik on läbi lugeda 30+ aastase mootoriehitamisest elatunud ja eduka Pro Stocki osaleja artiklite sari:
http://www.rehermorrison.com/techTalk/indexStart.htm

Täpsemalt öeldes on see kohustuslik kirjandus!!


____________________________
_
20.05.2003 at 17:35
devilc
Moderator
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Selge pilt, tänud!
20.05.2003 at 17:44
partel
  
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Praegu mõtlen, et võib-olla on esmapilgul ehmatav näha, et alla 10 liitri ja 1000 hj nagu polegi eriti.

Paraku selline see olukord on, viidatud firmad (mõistagi pole need ainsad) elatuvad mootorite müügist, seega toodavad nad vaid neid mootoreid, mida inimesed ostavad.

Ja väiksemaid/nõrgemaid lihtsalt ei osteta.


____________________________
_
21.05.2003 at 03:40
jyrki
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
In any form of drag racing, the technical rules are very limited, it's to cut the costs and to make the following of the rules easier. The current Pro Stock engines have as good as or better volumetric efficiency and nominal torque (nm/1000cc) as F1 engines, but because of technical restrictions and the big displacement the rpm's are not that high. Despite of all their technology, naturally aspirated 8.2 litre F1 level engines wouldn't do a lot better than these dinosaurs. EFI is not necessarily an advantage in drag engines. The carbs do a very good job in atomizing the air fuel, way better than any EFI, and with enough preparing also can retain the correct air/fuel ratios through the gear rpm range. It has been discussed to allow the EFI, but I believe that it wouldn't make much of a difference in the performance. It propably would alter the looks of the cars and engines the most, since the intakes would be totally different.

As far as engine building goes, if you start from scratch with new parts, it's going to cost about as much to build a 270 cu in engine than a 570 cu in engine. Getting 1000 hp out of a 270 is way more expensive than getting 1000 hp out of a 570. The bulk engines places like Reher Morrison, Steve Schmidt http://www.steveschmidtracing.com/ and so on sell, are mainly used in bracket racing where there is no weight to displacement ruling.
21.05.2003 at 08:36
partel
  
Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!
Hey, I am beginning to like these 10000 rpm Comp small-blocks too! But I would not want to pay the bills! :)

Heads-up (start korraga, esimesena finishisse jõudnu võidab) on küll pealtnäha lihtne ja tore, kuni selgub, et tegemist on rahakottide "võidusõiduga". Kel rohkem raha, see võidab.

Harrastajad ongi seetõttu reeglina bracket või muus indeksiklassis.

Bracket ei tähenda aeglast sõitu. Klassides nagu näiteks Top Sportsman saavad finaalidesse kõige kiiremad. Kuna mootor ja ka kõik muu on praktiliselt piiramatu, siis tulebki kvalifikatsioonis edasi pääsemiseks välja sõita tavaliselt madal kuni keskmine 7 sekundi aeg, lõppkiirusega 300 km/h kanti. Selleks läheb vaja 1300+ hj. Levinud mootorid ongi kuskil 10 liitri kandis, lisaks 1-2 astmeline nitro.

Eliminaator on nagu bracket, dial in peab olema 8.0 sek või kiirem, tähtsamatel üritustel <7.80.

Hindadest ma nii täpselt ei tea aga silma on hakanud, et võistluskorras kiirema otsa auto on $100K kandis.

http://www.ihra.com/profile/topsportsman/index.html

http://www.topsportsman.com/thecar/car.htm

Võistlus:

http://www.ihra.com/results/2002/acdelco/topsportsman.html

____________________________
_
21.05.2003 at 11:25 Last edited 21.05.2003 at 11:31 by partel
tqhq.ee foorum : Autod : Pro Stock 6.684 , 207.08 mph (333 km/h)!!!  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.