register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Üritused : Open Track - järelkajad   1 2 3  
Poster Message
ollo
Open Track - järelkajad
Üritus toimus oodatust lühema osavõtjateriviga ja ilusama ilmaga (ei tea, kas need olid kuidagi seotud). Minu isiklik etteaste lõppes ootamatult esimeste piduriklotside otsasaamisega (ja sellele järgnenud elegantse spinniga sirgejärgses kurvis)... hea et niigi läks.
Kui ollo oli kordagi pidureid kasutamata Pärnust Tallinna Kadaka teele jõudnud, jäi mulle silma roheline MX-5, mis keeras millegipärast Mazda teeninduse poole. Lähemal vaatlemisel selgus, et ta oli nööripidi kinni Peebu(?) Audi taga. Loodetavasti ei ole devilci taskuautol tõsist viga küljes? Oleksin kinni pidanud ja asja lähemalt uurinud, aga pidureid ju polnud:D veeresin siis vaikselt oma teed edasi. Oli tore päev:)
06.07.2003 at 19:24
devilc
Moderator
Open Track - järelkajad
quote:
-ollo-:
Kui ollo oli kordagi pidureid kasutamata Pärnust Tallinna Kadaka teele jõudnud, jäi mulle silma roheline MX-5, mis keeras millegipärast Mazda teeninduse poole. Lähemal vaatlemisel selgus, et ta oli nööripidi kinni Peebu(?) Audi taga. Loodetavasti ei ole devilci taskuautol tõsist viga küljes?
Mootor hakkas väääga kahtlast metalset häält tegema (kõrgetel pööretel, < 3000 rpm saab sõita normaalselt, aga ei hakanud igaks juhuks riskima). Targemad pakkusid raamsaalet. :( Et jäi kurvis kuivale. Valasingi esimese hooga sinna liitri õli peale, aga suur oli mu üllatus, kui Tallinnas õlitaset kontrollides oli see tublisti üle normi! Enne juurdevalamist võis tase olla umbes keskel high ja low vahel (hommikul kontrollides ta ka seal oli). Huvitav, kas sellest jäi siiski väheks? Eks homme kuuleb täpsemalt, praegu sai ta jah Vilojetti ära veetud.

Suured tänud Peebule, kes mind nööripidi Tallinna tiris. Aitäh!

Ülejäänud päev oli positiivne, ja kui mootor poleks pidu ära lõpetanud, oleks (tädil rattad all... ;)) ehk 41 s piirgi alistunud. :)
06.07.2003 at 19:58
Martti L
 
Open Track - järelkajad
Tänaks omalt poolt korraldajaid ilusa ilma, hea raja ja toreda päeva eest.
Ka minu sõit jäi nagu ollolgi katki piduriklotside/ketta lõppemise pärast aga oma viga, et ei kontrollinud, eks järgmine kord targem. Hea vähemalt,et ühe vooru ära sain sõita.
Eks jääb siis aegu ootama...
06.07.2003 at 20:18
IceUul
 
Open Track - järelkajad
Käisin kohal, kuid peebu camarot ei näinudki, üldse oli kahtlaselt vähe autosi või oli Peep mõne muu autoga?
06.07.2003 at 20:39
tfr
Open Track - järelkajad
No tegelikult selgub ka selle threadi hoolsamal lugemisel, millega Peep kohal oli. :p
06.07.2003 at 20:42
ICE
  
Open Track - järelkajad
Väga bro üritus oli! Autosi oli jahh vähem kui arvasin aga ilm seevastu suurepärane... Sai siis ka kohal natuke raha makstud ja 10 ringi pedaali sõtkutud. Esimest korda siis sellel ringil ja 66kW mootori kohta imo norm 48seki aeg... Ja varu oli veelgi, seda just pidurdustel. Oleks see nädal hiljem olnud, poleks piduriprobleeme olnud :)
Nb. Tänud Martti et laenasid seda Koni reguleerimisjuppi, unustasin aint pärast pehmex tagasi keerata ja Tallinna ots ei olnud mõnes kohas just kõige mõnusam :D
Respect to korraldajad! Keep it up!
06.07.2003 at 20:56 Last edited 06.07.2003 at 20:57 by ICE
Cardo
 
Open Track - järelkajad
üritus oli parem kui oodatagi oskas eriti ilma puhul mis parem enam ei saanudgi olla. Tänud taas korraldusele ja loodan , et oma tagakonxuga täna kohtunikke ei häirind :P . Täisslikkidega sõit oli peris põnev ja selleeest tänud Marttile :) Peale 6-ndat kiiret ringi tekkis selline mõnus hea pidamise tunne aga kuna nööriga autoees piisavalt hobuseid ei ole siis kahjux suurt aega parandada vist ei suutnud. Suutsin ka veenduda et kruusakumm peab paremini kui tänavasõidukumm mis hirmsalt sinist suitsu ajama hakkas. Ehk järgmine kord on sõit paduvihmas :P (irww) siis olex kõik variandid läbi proovitud.
06.07.2003 at 21:26
raulionu
Open Track - järelkajad
Hea üritus oli, isegi mul hakas lõpuks sõit sujuma :D
Paistab et ma pole ainuke kes tasakesi Tallinna poole sõitis :)
Kõik oli väga hea kuni tagasisõitu alustades avastasin kapotile tekkinud muhu :) Uurides selgus, et vändaotsa tihendist on õli pritsinud geneka rihma peale, see sellepeale ühe soone võrra nihkesse hüpanud, rihm omakorda lükkas geneka propelleri tükkideks ja tükid tegid ilusa kapotile ilusa muhu. Ja nii kapott praokil linna sõitsin.
06.07.2003 at 21:33
peep
 
Moderator
Open Track - järelkajad
Kokku käis rajal 30 autot ehk polnud neid osalejaid vähe midagi. Lihtsalt mitmed ei olnud kohal terve ürituse jooksul.

Tulemusi saab ikka siit uurida,

http://mail.gate.ee/wap/LiveResults.asp?v=1

ja varsti peaks sinna nimed ka tekkima.

Oma aega vaadates jääb arusaamatuks, miks ma seekord pool sekundit aeglasem olin ??? Kulunud rehvid ? Nad libisesid küll päris palju.
06.07.2003 at 21:38 Last edited 06.07.2003 at 21:56 by peep (Moderator)
ollo
Open Track - järelkajad
quote:
peep:Oma aega vaadates jääb arusaamatuks, miks ma seekord pool sekundit aeglasem olin ??? Kulunud rehvid ? Nad libisesid küll päris palju.
Sa ei ole oma mures üksi... Soe ilm oli ilmselt üks põhjus, miks tänavarehv täna kehvemini pidas, sulas lihtsalt ära (minu omadelt oli see ka silmaga näha). Asfaldi temperatuur võis olla 40-50 kraadi vahel (ei mõõtnud, aga eile Tartus umbes sama ilmaga oli 42-46), eelmine kord oli vist 15 kandis, kui mälu ei peta.
Sooja ilmaga mootoril ka õhus hapnikku vähem=> mootoris jõudu vähem. Respect neile, kes täna eelmise korra aega sama auto ja rehviga parandasid.
06.07.2003 at 22:11
Volvoman
  
Open Track - järelkajad
Autodele on selline sõitmine ikka paras tapmine.Minu tellis viskas kusagilt enamuse mootori õlist välja.Õnneks lendas see kõik sumpsi toru peale niiet suitsupilve järgi oli aru saada,et tuleb maha tulla.Krt sõit hakkas siis just minema.Lisaks on esisillas mingi uus ja huvitav kolks tekkinud.Aga piduriklotsid ja kummid olid tublid:üldse ei kulunud(ja ei pidanud ka).Peab vist hakkama kiiresti sõitmiseks mingit autot vaatama.
Igaljuhul tänud korraldajatele.Pange edasi.

06.07.2003 at 00:06
tfr
Open Track - järelkajad
Anderi mootoriasi on muidugi natuke teine teema, aga üldiste juttude taustal tundub, et pole see "beebiklassi" Subaru ka midagi nii vedelast puust kui enamus kipub arvama. Selle/eelmise suve jooksul on saanud läbi sõita 7-8 OT-tüüpi üritust (OT-d ja nende eellased Tabasalus/Vasalemmas), tagasi hoidnud kusagilt otsast ei ole. Kummid on kulunud, muus osas pole ühtegi häda olnud, ka mitte sellega, et stock pidurid oleks viimastel ringidel pehmeks kippunud minema (pidurivedelikku/klotse vahetanud ei ole, tehase originaalid senini).
06.07.2003 at 01:13
riisiveski
Open Track - järelkajad
Ise sattusin kah pidurite liigse kulumise ohvriks - kettad&klotsid, mis tänaval sõitmiseks sobivad küll, ei sobi rajale kohe mitte. Seetõttu ka pärast ca teist ringi maha tuldud saigi. Aga selle eest teab, kust kohast autot arendama hakata
Samas oli kogu üritus tore ning peaks mainima, et devilc kõrval istudes sai ka tõsise õpetuse selle kohta, millised on kohati paremad trajektoorid ja reegel kogu raja laiuse kasutamise kohta ei pea sugugi alati paika.

Igatahes suured tänud organisaatoritele ning edaspidise idee sõitjatel ka korraldamises kaasa lüüa igati tervitatav



____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal.
07.07.2003 at 07:13
Joel
 
Open Track - järelkajad
quote:
-ollo-: Soe ilm oli ilmselt üks põhjus, miks tänavarehv täna kehvemini pidas, sulas lihtsalt ära
Minu Yokohama A520 "street performance" rehvid suutsid juba 3,5 raundiga põhimõtteliselt täielikult hävida - muster oli suurte tükkidena mantli pealt maha koorunud. Ei tea mis pull, vanad ilmselt. Alguses sõitsin 2,5 baariga, siis vilisesid iga väiksema pöörde peal ja kulumisjälg oli poole rehvikõrguseni - pärast panin 3 baari, siis enam nii palju ei vilisenud, aga ära lagunesid:). Tundub, et mingi rea-Michelini, Pirelli vms. kasutamise korral oleks pidu paremgi tulnud, pikem kindlasti.

Kahju, et Sulgerit ei olnud - oleks tahtnud tema kõrval kiiresti sõitmist uudistada...
07.07.2003 at 08:13
_tom_
Open Track - järelkajad
Jess. Ma olen ka ürituse ja eriti enda tulemusega igati rahul. Anderi näpunäited läksid asja ette. Pidurid on minu underpowered fiatil ka probleemiks. Rajal küll pidasid, isegi siis kui korra nii kuumaks läksid, et pedaal järgi andis, aga nüüd tuleb miskipärast pedaali kaugemale ja kõvemini tallata, et sama pidurdusjõudu kätte saada. Eelmise opentrackiga oli sama lugu (lõppes klotsivahetusega) ja kahtlustan, et originaalklotsid ei kannata lihtsalt kuuma ja muudavad omadusi. Asja uuritakse. Kui ma nüüd 43 sekundi piiri ka alistan, siis olen nii kõva mees, et hakkan ennast teietama :)
P.S. Joel, minu eelmine jooks Conti SportContacte lõpetas oma eksistentsi samamoodi, viskas rajal suuri tükke mustrist välja, niiet aluspesu välkus. Sama juttu rääkis Ander ka. Niiet see on igati väärikas lõpp kummile :)
P.P.S. Kas keegi teab, mis suurusjärku parandab spetsiaalrehv sama auto ringiaega?
07.07.2003 at 10:36
memphis
Open Track - järelkajad
kas keski pilte ei teinud?
07.07.2003 at 11:09
silver
Open Track - järelkajad
Enda poolt ka suured tänud korraldajatele, oli tore üritus.
07.07.2003 at 11:13
Cardo
 
Open Track - järelkajad
2.5 ja 3.0 ?? kui avaldan oma rehvirõhu siis slikil ees oli 1,4 ja taga kruusakumm 1,8 ja viimased katsed tänavarehv 1.8 , ning tänavarehvil võinux vist vähemgi olla. Äkki põhjus ülerõhus sest kumm lagunes ju keskelt.
07.07.2003 at 11:22
James Herne
Open Track - järelkajad
Kuigi ei käinud, tänan korraldajaid (palun ärge korraldamast väsige!). See idee, et kes osa tahab võtta, pangu õlg alla, on hea. Äkki võiks isegi nii olla, et pilet 400.- ja kes aitab orunniga sellel poole hinnaga.
07.07.2003 at 13:31
Joel
 
Open Track - järelkajad
quote:
Cardo: 2.5 ja 3.0 ?? /.../ Äkki põhjus ülerõhus sest kumm lagunes ju keskelt.
Rõhk oli suur muidugi, aga juba 2,5-ga paindus rehv nii koledasti, et pidamine sarnanes kruusateele. 3,0-ga oli asi märksa parem (-0.8 sek ajas). Kummi tervise seisukohast ilmselt mitte, ei saa ka öelda, et nad keskelt oleks oluliselt rohkem kulunud, välimised ääred olid kah täitsa läbi.

PS. Mees, kes mul soovitas rõhku lisada, sõitis ise päeva kiireima aja, enda sõnul 3,4 baarise rehvirõhuga. Aga niipalju ma ei tahtnud/julenud/viitsinud pumbata...
07.07.2003 at 14:09
spark
 
Open Track - järelkajad
lippu lehvitades ja aegu vaadates, tekkis ajavõtu bussis mõte aegu näidata (kui devilc oma parima aja välja sõitis) tahvlitel
sellest ettepanek, kas neid võiks tulevikus näidata
kui siis
1. peaks olema 5 erinevat tahvlit näiteks PVC-st (8..10mm paksud) halli või musta värvi
2. hunnik vahetatavaid numbreid (numbri alused PVC-st paksusega 1mm ja külje mõõdud 100x150mm) numbrid ise võib lõigata kleepsust kas valged või mustad (vastavalt taustale)
3. numbrid paigaldada alumiinium (värvitud või anodeeritud) liistude vahele
4. asi jääb ilus kui PVC lasta välja lõigata
5. ja muidugi 5 inimest kes neid numbreid vahetavad (vaadates neid lisa ekraanilt)

kõige lihtsam on muidugi kuskilt valmis tahvlid hankida

____________________________
Seitsekümmend Viis
07.07.2003 at 14:24 Last edited 07.07.2003 at 14:27 by spark
peep
 
Moderator
Open Track - järelkajad
Tänavarehv tahab suurt rõhku, kuna ta külgseinad on pehmed. 3,0 on täitsa paras, ma ise sõidan rajal 2,9 külmalt, mis on minu autole tehase soovituslik rõhk täiskoormaga. Kiirteel sõites soovitatakse veel 0,2 juurde panna ehk 3,1.
07.07.2003 at 14:49 Last edited 07.07.2003 at 14:49 by peep (Moderator)
brg
Open Track - järelkajad
195/50 rehvidesse panin ise alguses külmalt 2,8 sisse. Enne viimast vooru lasin 0.3 atti vähemaks ja tundus, et keeras paremini kurvi sisse (subjektiivne). Samas ei tulnud viimases voorus ükski ring korralikult välja, aga ikka tuli aeg oma parima lähedane lähedane.
07.07.2003 at 18:18
_tom_
Open Track - järelkajad
Ma jupsisin kah kunagi, vist vasalemma rajal, rõhuga. Aga järeldus oli, et normist kõrgem rõhk vähendab pidamist. Kuuldavasti jälle säästab rehvi. Ise teema on, kui profiil kõrge/külgsein pehme, siis võib natu suuremast rõhust abi olla, ei kulu kirjad kummi servalt vähemalt nii ruttu maha:)
07.07.2003 at 18:28
tfr
Open Track - järelkajad
quote:
t-spark: lippu lehvitades ja aegu vaadates, tekkis ajavõtu bussis mõte aegu näidata (kui devilc oma parima aja välja sõitis) tahvlitel
Ma kardan, et kui neid ringiaegu reaalajas näidata, siis läheb asi seal üsna tihedaks. Ring on meil 40-50 sekundit, korraga on rajal 5 autot, see tähendab, et ühtlase jaotuse korral on iga 9-10 sek tagant auto. Mis tähendab, et täpselt niipalju on aega neid tahvleid lapata. Kui eelmine ring oli ntx 47.654 ja peale seda sõideti 46.998, tuleb ringi vahetada 4 tahvlit. Üsna kärmeks läheb ja tihe siblimine on - ja kui keegi seal ees siblib, siis pole sõitjale seda ka kuigi mugav vaadata ja enda tulemust sealt üles leida.

Pigem võiks arendada edasi seda ideed, mida Ats ja Martini Atsile ehitasid - et ajada kokku piisav kogus lällareid (5 auto puhul rajal on siis neid vaja 6tk) ja ringiaegu sinna öelda?

Sealt edasi arendatud idee oleks muidugi veel mingi olematu võimsusega FM-saatja - igaüks keeraks oma autos raadio etteantud sageduse peale ja kuuleks aegu. Huvilised saaks parklas ka kuulata :) Selle puhul on muidugi küsimus legaalsuses - aga samas, siuksed universaalsed CD-boksid on autodesse ju olemas, mis oma signaali lihtsalt FM-eetrisse paiskavad, et suvalise raadioga siis kinni püüda - siin peaks tehnikahuvilisi vast olema, kes teaks, kui suurest võimsusest alates Sideametiga pahuksisse võib minna ja kui kaugele selle maksimaalse võimsusega levi on (arvestades, et see on tühi lage maa ju ja midagi ei sega).
07.07.2003 at 19:21
tqhq.ee foorum : Üritused : Open Track - järelkajad   1 2 3  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2018. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.