register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : mootori kompressiooni mõõtmine   1 2  
Poster Message
spunk
mootori kompressiooni mõõtmine
Oleks tarvis (bensu) mootori kompressioon mõõta. Palju selleks otstarbeks kasutatav manomeeter maksta võiks? Selline kõige lihtsam, mitte mingi graafikut salvesatv digijunn. On kellelgi pakkuda? Või oleks mõtekam lasta mõnes firmas mõõta?
30.07.2003 at 14:20
Lembit
mootori kompressiooni mõõtmine
~200 EEK
30.07.2003 at 14:36
camsist
 
mootori kompressiooni mõõtmine
Kahe soti eest saab sellise jubina, mida üks mees surub vastu küünlaauku ja teine läheb annab võtit. Kolme poole soti eest saad sellise, mille keerad ilusti küünlaauku ja ise lähed annad võtit. Viiamane variant muidugi täpsem ka. Osta saab pea igast autopoest.

____________________________
'86 Camaro
30.07.2003 at 14:57
Lembit
mootori kompressiooni mõõtmine
200 + natuke EEK oli see, mida küünlaauku keerata.
300 + natuke EEK oli selline, mida sai küünlaauku keerata ja ka suruda.
Ainult surutavat ei näinud.
Ostsin juuli alguses endale selle 200 + natuke EEK variandi BEN autotarbest.
30.07.2003 at 15:20
camsist
 
mootori kompressiooni mõõtmine
Eks neid tootjaid ja variante ole mitmeid...

____________________________
'86 Camaro
30.07.2003 at 15:27
gets
mootori kompressiooni mõõtmine
Ei hakka uut teemat tegema, sama pealkirjaga tuleks vast.

Mida tähendab surveaste 8.5:1?
Quote miskilt netilehelt: "Engine Compression (8.5:1): Standard 171psi, Minimum 142psi".
Mis imevalemiga see number saavutatakse? Vanadest postidest sebisin välja, et tegu on staatilise surveastmega. Kas 8.5:1 surveastmega 2.0l mootoril ja 1.8l mootoril võivad reaalselt mõõdetud surved erineda? Probleem selles, et ei leia kuskilt oma Nissani mootorile usutavaid mõõtmistulemusi. Ülemine näide ongi toodud 2.0l mootori kohta.
13.10.2003 at 09:56
newton
 
Moderator
mootori kompressiooni mõõtmine
Surveaste ja kompressioon on kaks eri mõistet, surveaste (väljendatuna mingi suhtarvuna, nagu see 8.5:1) on arvutuslik suurus, mis on lahti seletatud siin: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=35

Kompressioon on aga mõõdetav suurus, mis laias laastus näitab, kui "tihe" mootor on ja seega sõltub see konkreetse mootori korrasolekust (klappide/rõngaste tihedus), seega võivad ka kaks samasugust mootorit anda erineva tulemuse. Sama mootori eri silindrid võivad ka anda üsna erineva tulemuse, siis on asi paha :)
13.10.2003 at 10:10
partel
  
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
gets:Mida tähendab surveaste 8.5:1?

Turbo/bloweri olemasolu (või selle puudumist).

Rõhk on savi, sõltub nukast, käiviti võimsusest, mootori tempist, ilmast, mõõteriistast jne.

Peaasi et silindrite kaupa võrdsed on, muidu klapid, rõngad või auk kolvis :)

____________________________
_
13.10.2003 at 10:52
peep
 
Moderator
mootori kompressiooni mõõtmine
Ma ka millegipärast arvan, et kompressioon absuluutarvuna ei näita suurt midagi. Peaasi, et ei oleks olulisi erinevusi silindrite vahel.
13.10.2003 at 11:11
gets
mootori kompressiooni mõõtmine
Newton: Tqhq artiklitest ei suutnud olulist vastust välja filtreerida.
Partel: Tegu jah turbomootoriga.

Et korralikuks kompressiooniks võikski lugeda selle 171psi'd/11.6at?
Samas, kui kõigis silindrites on mõõteriista järgi ~6.0at, siis pole ju kõik täitsa korras? See nimelt kevadel minu masinal mõõdetud. Sõber arvas, et 8.5:1 on surveaste, siis 6at on normaalne kompressioon. Viimasel ajal seda teemat natuke uurinud ja tahaks ikka vähe kõrgemat survet näha. Praegu mootor kapremondist kohe välja tuleb ja vaataks hea meelega seda õiget rõhku.
13.10.2003 at 14:20 Last edited 13.10.2003 at 16:02 by gets
vvt
  
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
gets:
Samas, kui kõigis silindrites on mõõteriista järgi ~6.0at, siis pole ju kõik täitsa korras? See nimelt kevadel minu masinal mõõdetud. Sõber arvas, et 8.5:1 on surveaste, siis 6at on normaalne kompressioon :). Viimasel ajal seda teemat natuke uurinud ja tahaks ikka vähe kõrgemat survet näha. Praegu mootor kapremondist kohe välja tuleb ja vaataks hea meelega seda õiget rõhku.

Kompressiooni abs suurus bar/atm on korras mootori puhul üldreeglina surveastmest tiba suurem number kuivõrd mootorisse imetav õhk on survega p>0 bar. Erinevate vabalthingavate stock-mootorite puhul olen ise saanud suhte: korras mootori kompressioon (bar)=surveaste x1,25. 8,5 vabalthingava surveaste (nagu zigull) tähendab kompressiooni 10-11. See, et kompressioon midagi ei loe on sama jutt, et õlisurve ei loe. Loeb küll. Surveaste on kõrvalise tähtsusega asi hoopis.
Kõrgem dünaamiline kompressioon tähendab kõrgemat täiteastet ning kõrgemat termilist efektiivsust. Siit edasi hakkab hargnema vana teema :devil milline kaan, põlemiskambri kuju
ning süüte- ja toitesüsteem lubavad ilma detonatsioonita kõige kaugemale minna. Üldiselt on vastus poolsfääriline põlemiskamber (hemi), kõrge survega sissepritsesüsteem koos digisüütega. Mida ühtlasem/täpsem segu jaotus, seda kaugemale saab minna.


13.10.2003 at 15:09
5.0
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
gets: Newton: Tqhq artiklitest ei suutnud olulist vastust välja filtreerida.
Partel: Tegu jah turbomootoriga.

Et korralikuks kompressiooniks võikski lugeda selle 171psi'd/11.6at?
Samas, kui kõigis silindrites on mõõteriista järgi ~6.0at, siis pole ju kõik täitsa korras? See nimelt kevadel minu masinal mõõdetud.
kui nii hõredaks kulunud mootori puhul on kõikide silindrite kompressioon võrdne, siis on äkki mõõteriistas või metoodikas midagi mäda?
tunduks mulle loogilisem, kui kompressioon oleks erinev, sest selline ühtlane ja samas tugev kulumine pole vist väga tõenäoline
13.10.2003 at 15:39
gets
mootori kompressiooni mõõtmine
Noh, selle numbri ütles mulle tegelikult teeninduse remondimees pärast diagnostikat. Mustamäe tee ja Kadaka tee ristis oli/on mingi teenindus või esindus. Ei mäletagi, mis autodega nad tegelesid.
Edit: Samas, mootor kuskilt ei suitsenud, õli kuhugi oluliselt ei kadunud, töötas vaikselt ja häireteta ning jõudu tundus kah olevat. Võta siis kinni. Ei osanud sel hetkel seda 6at'i mingiks valeks numbriks kah pidada.
13.10.2003 at 15:45 Last edited 13.10.2003 at 15:47 by gets
BlueStang
 
mootori kompressiooni mõõtmine
Huvitv teema:)
Surveaste on ju tehniline näitaja - põlemiskambri suurima ja väikseima mahu omavaheline suhe minuteada - ülelaadimisega mootoril on see madalam umbes 8-8,5:1, vabalthingaval kõrgem 9-12:1. Ja seda ei saa mõõta manomeetriga vaid peab mõõtma põlemiskambri ruumala ü.s.s. ja a.s.s.

Kompressioon aga mootori tihedust (korrasolekut) näitav suurus - seda mõõdetakse manomeetriga küünlaauguust ja tavaliselt jääb see 9-12at vahele.
Kui aga näidud on silindritevahel võrdsed ja auto õli ei söö peaks kõik ok olema ka muude näitude puhul.

Teadjmd parandagu, kui puusse läks:)




____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.10.2003 at 15:54
gets
mootori kompressiooni mõõtmine
Tundub loogiline! Mõtlesid vist nende ruumalade suhet, mis on kolvi ülemise ja alumise asendi korral? Ei kujuta küll ette, et mootoril oleks erineva suurusega põlemiskambreid :)
13.10.2003 at 16:01
Quattro
  
mootori kompressiooni mõõtmine
Surveaste peaks olema silindri töömaht jagatud põlemiskambri mahuga

____________________________
Passat,R1100GS
13.10.2003 at 16:02
vvt
  
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
gets: Noh, selle numbri ütles mulle tegelikult teeninduse remondimees pärast diagnostikat. Mustamäe tee ja Kadaka tee ristis oli/on mingi teenindus või esindus. Ei mäletagi, mis autodega nad tegelesid.


Madal kompressioon ei tähenda alati suitsemist. Suits tekib siis, kui mootor räigelt kulunud on. Ei tea, mis mootor sul oli, aga 6 on ikka kahtlaselt vähe. Olen ka kuulnud mingit suure-ülekattega-racing-nuka teooriat, mis väidab, et siis kompressioon langeb, endal juhtus
sada korda arvutatud surveastmega selline ups et mingi valemiga andis 1500 km peale remonti 11,0 surveaste kompresiooni 15-16 :eek. Nukk ise 284/280 kraadi
13.10.2003 at 16:03
BlueStang
 
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
Quattro: Surveaste peaks olema silindri töömaht jagatud põlemiskambri mahuga

Just - midagi taolist, aga tahtsin öelda seda, et surveaste on auto tehniline näitaja, erinevalt kompressioonist. Loomulikult on see igas silindris samasugune, erinevalt kompressioonist, mis võib peetis püttidega autol sinast seina mõõtmistulemust anda.

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.10.2003 at 16:05
gets
mootori kompressiooni mõõtmine
Mootor on Nissan 200sx S13 1.8l turbo. Täitsa stock.
Ja see kompressiooni/surveastme asi üsna selge nüüd. Inimene õpib, kuni elab. Julge ainult küsida :).
13.10.2003 at 16:08 Last edited 13.10.2003 at 16:08 by gets
Lembit
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
Quattro: Surveaste peaks olema silindri töömaht jagatud põlemiskambri mahuga
Surveaste on (silindri töömaht+põlemiskambri maht)/Põlemiskambri maht
14.10.2003 at 19:35 Last edited 14.10.2003 at 19:35 by Lembit
Quattro
  
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
Lembit:
quote:
Quattro: Surveaste peaks olema silindri töömaht jagatud põlemiskambri mahuga
Surveaste on (silindri töömaht+põlemiskambri maht)/Põlemiskambri maht

Jajahh, sõnastasin valesti

____________________________
Passat,R1100GS
14.10.2003 at 20:24
Rizzy
 
mootori kompressiooni mõõtmine
Millised toimingud tuleb eelnevalt teha, kui kõik küünlad välja keeran ja järjest kompressiooni mõõtma hakkan? Mis eelnevalt lahti ühendada ja mida karpal regullida? Inglisekeelses juhendis läks asi keeruliseks ja ise koguaeg arvanud et ei peagi midagi lahti ühendama.

____________________________
Hobisõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
12.09.2009 at 14:07
speedbird
 
mootori kompressiooni mõõtmine
Kui Vettel mõõtsime, siis ühendasime vist ainult jagaja toite lahti, et küünljajuhtmete tühjad otsad kusagil säristama ei hakkaks.

____________________________
'15 Challenger SRT 392 / '79 Corvette 383 Stroker
www.ameerikaraud.ee
12.09.2009 at 17:16
emty
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
speedbird: Kui Vettel mõõtsime, siis ühendasime vist ainult jagaja toite lahti, et küünljajuhtmete tühjad otsad kusagil säristama ei hakkaks.

mnjah, mul lendas selle tegemataj2tmise tagaj2rjel meetrikaugusel n2ost aku pilbasteks...n2kkulennanud hape oli v6imalikest tagaj2rgedest k6ige parem...kuuest kyynlast 1 n2iteks j2igi leidmata...
12.09.2009 at 17:54
Rizzy
 
mootori kompressiooni mõõtmine
quote:
emty:
quote:
speedbird: Kui Vettel mõõtsime, siis ühendasime vist ainult jagaja toite lahti, et küünljajuhtmete tühjad otsad kusagil säristama ei hakkaks.

mnjah, mul lendas selle tegemataj2tmise tagaj2rjel meetrikaugusel n2ost aku pilbasteks...n2kkulennanud hape oli v6imalikest tagaj2rgedest k6ige parem...kuuest kyynlast 1 n2iteks j2igi leidmata...



Väga hull! Hea oli, et küsisin, muidu oleksime saanud ehk paari päeva pärast muljeid vahetada..

____________________________
Hobisõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
12.09.2009 at 19:37
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : mootori kompressiooni mõõtmine   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.