register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)   1 2  
Poster Message
newton
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Esimene tähelepanek: jäta meelde, millise läbisõiduga auto kättesaamise hetkel on, siis on võimalik hiljem öelda, palju just sina sellega sõitnud oled :)

Minu suhe värskelt soetatud Firebirdiga ei käivitunud just kergelt, kui esimesel korral, kui oma käega süüdet keerasin, starter edasisest koostööst loobuda otsutas. Siiski sai veel samal õhtul "garantiikorras" ühe veekuue starter alla ja auto liikuma. Ega muud kui linnavahele, kolm seni USA rauda vahetult mittekogenud sõpra pääle ja kruisama. Korra siis muidugi sai gaas vaikse veeremise pealt põrandasse tallatud, üks pardalolnutest ei leidnud pärast paremat võrdlust kui lennukiga õhkutõus :) Nojah, kui võrdlusmomendiks on 1.3-1.6 liitrised tavariisikad, siis võib isegi 305 tõsise vedurina tunduda, aga siiski, ka ise olin päris rahul.

Mõni päev hiljem sai siis mindud õiget starterit alla saama, ja ühtlasi uurima, mis võiks põhjustada suht kõva kolakat, mida olin tagavedrustusest korral või kahel kuulnud, kui Tallinna tänavatel harjumatusest liiga hooletult sõidetud sai. Päriselt ei õnnestunudki tuvastada, milles asi, aga auto all olles paljastus igatahes tuntav loks tagasilla põikivardas (panhard rod), lisaks nägid pahad välja kummipuksid stabikaotstes. Siit esimene suurem väljaminek, ca. 800-1K EEK Energy Suspensioni juppide pääle.

Siis sai mõtlema hakatud uutele kummidele, kuna eriti esiketsid väga ebameeldivad välja nägid. Hinnaks oleks tulnud ca. 7K Valturehvist (235/60-15 ees, 255/60-15 taga). Hinna tõttu sai see ost edasi lükatud, mingil määral siiski uute rehvide ootuses sai käidud Ledoviinis esisilda reguleerimas (350 EEK), kuna ketsid mitte just väga ühtlaselt ees kulunud polnud. Mõnevõrra laamendamist rattanurkadega osutuski vajalikuks. Tulemuseks väheke otsem rool sirgelt sõites ja võib-olla ka väiksem soov kiskuda, see vist osaliselt ka teekattest tingitud oli, kuid nüüd tundub, et pole kiskumisel ühtegi eelistatumat suunda.

Vahepeal sai autot ka Tartu mnt. esimese suure ringini jalutama viidud, seal selgus, et 80+ kiirustel hakkab midagi väheke juhiukse juures vihisema. Hiljem õnnestus saavutada sama efekt ka teisel pool, siis oli asi selles, et klaas polnud korralikult üles keeratud. Linna poole tagasi sõites hakkas nina haistma mingit ebameeldivat kärsakat, õnneks leidus lahendus enne suurema paanika tekkimist, veidike gaasipedaali asendit muutes õnnestus liiga lähedal ees sõitnud disla Volvost mööduda.

Samasse perioodi jääb veel esimene suurem vihm, mis tõi välja kaks leket, üks tagaluugi juures, kus klaas ja metall kokku saavad, teine aga kummalisem, nimelt valgus veidi vett pedaalide alla. Hiljem selgus, et keegi oli autosse kunagi siduripedaali tarvis augu raiunud, mida pole õnnestunud päris hästi kinni saada.

Enne vihma sai autost ka pilti tehtud, aga kuna auto siis rämedalt must oli, jäävad need pildid vist ainult minule mälestuseks, laiemalt oma tulilindu sellise välimusega eksponeerida ei taha.

Samasse perioodi jäi ka muud igasugust sihitut ringikruisamist, kus ikka rohkem kui korra sai uuritud, kui põhja peab gaasi vajutama, et kickdowniga kolakat selga saada, lisaks Pärnus ja Tapal käik, ja kokku benaarve seega esimese kahe nädala eest ligi 1500 EEK. See pani veits mõtlema :) Ah jah, et igati tubli liikleja olla, sai ka apteek ja tulekustuti ostetud, miski 400-500 EEK läks see lõbu maksma. Tegelikult kütusekulu nii väga hull polegi, Pärnu otsal sai väga umbkaudselt arvutatud, et miski 10l/100 km, abiks kasti overdrive, mis pöörded umbes 95-100 km/h juures 2000 ligi hoiab. Linnas peaks minema u. 15l, aga seda vähe mõistlikumalt sõites, kui mina seda alguses tegin. Maanteel oli iseenesest päris mugav ja vaikne sõita, kui see mõningane vihin juhiukse klaasi juures välja arvata.

Vahepeal tekkis veel kaks probleemi, üks esituli tuli küll lahti, aga ei tahtnud põlema minna, abiks väike meeldetuletav koputus, teiseks tahtis klaasipesuri avadest vaid seebimulle tulla, kuigi vedeliku just sai paaki pandud, lahenduseks pumba ja paagi vahelise vooliku taasühendamine pumbaga. Selle viimase probleemi lahendamise üle olin iseäranis uhke :)

Kui parajasti tööjuures õues väheke auto sisemuse puhastamisega tegelesin, astus ligi meie maja venekeelne töömees, ja tahtis ka kapoti alla kaeda. Ma olin muidugi lahkelt nõus, panin mootori käima ja puha. Pidin oma kesise keeleoskusega taadile kaua kinnitama, et see masin ikka bensiini joob, mitte diislit või isegi põllumajandusmasinate kütust, nagu tema üsna kindel oli, küllap selle järgi, et üks suur vana V8 ja veel sellise imeliku jämeda häälega. Tea, kas jäi teine lõpuks uskuma, benapaaki talle nuusutada ei andnud.

Ühel lõunapausil mõtlesin veel väheke kruisama minna ja pärast mõningast ringisõitmist hakkas tunduma, et autol on tekkinud kapoti alla üks hääl, mida seal varem mitte ei olnud, selline täbar pöörete arvuga seotud tiksumine/plaksumine, mis ajapikku valjust kogus. Kuna hääle poolest oli auto suht täbaraks muutunud, siis sõitsin hästi tasakesi ja kaasliiklejate etteheitvaid pilke vältides Lauri juurde, kus Rolandi abiga õnnestus kindalks teha, et mootori siseorganid peaks terved olema, ja asi selles, et väljalase lekib kuskilt. Hiljem oli ka juba välise vaatlusega näha, et kaassõitjapoolne tagumine silinder oli oma headri tihendist lausa tüki lahti visanud. Kõigele lisaks sai mitmesuguste möödarääkimiste tulemusena pärast veel vale tihend tellitud, nii et sellevõrra pean nüüd kauem ootama.

Laupäeval sai autot Mustang GT 94 olulise abiga puhastatud, väljast ja kapoti alt survepesuga, seest tolmuimejaga. Auto istme alt õnnestus välja saada veel üks suitsukoni, lisaks nendele, mida ma varem leidnud olen, ca. 10 tk tagumisest tuhatoosist, mille olemasolust ma mõnda aega teadlik polnud (kesse ikka oma autos taga istub) ja üks, mis kuskil kapoti all vedeles. Siit moraal - ärge laske oma autos suitsetada. Võimalusel ka oma tulevases autos mitte, kui see juba teada on :)

Aga igatahes jõudsin ma siis eile oma tihendimuredega Peebu juurde, kellel oli mingi võimalik lahendus pakkuda, aga Peebu juurest ära sõita ei jõudnud ma enam mitte. Auto lihtsalt ei käivitunud, õigemini käiviti vedas hetke, siis aga hakkas tagant ära hüppama. Hääle järgi oli asi väga lootusetu. Tundus, et aku täiesti surnud, mis oli nagu veits äkiline, kuna kohalesõiduks oli auto ilusti käima läinud. Paraku polnud käivitusjuhtmeid kuskilt võtta, aga õnneks oli võimalik Crac-il kohe kohale veereda. Sai siis auto väheke tänavalt kõrvale lükatud (kuna unustasin oma tagaspoila kinnituste lähema tutvustamise, lükkasid härjad mehed ka selle enam-vähem maha).

Pärast mõningast parasiteerimist Craci auto aku küljest keeldus aga starter sedagi natukest häält tegemast, mida ta enne kuuldavale tõi :eek. Kahtlus tekkis siis, kui alarm vahepeal lahtiühendatud aku pealepaneku pääle väga rõõmsalt ja valjult räuskama hakkas. Ka tuled tundusid põlevat ja seega oli selge, et asi kuskil mujal. Sai siis auto veel kaugemale ära lükatud, kuna oli selgusetu, kuidas ta liikuma saaks. Siinkohal lisaks eelpoolmainitutele tänu ka wax-ile, kes mingi arusaamatu instinkti ajel oli kohale jõudnud, ja aitas autot lükata seni kuni mina tutvusin oma auto rooli keeramisega olukorras, kus roolivõim ei tööta :uhoh

Sai siis nukralt, kuid tulutult mõnda aega starteri juhtmeid nii- ja naapidi sikutatud ja ülejäänud seltskond läks laiali. Käperdasin siis seal headeri vahel mõnda aega ja istusin siis löödult autosse. Meenus, et pärast viimast juhtmekakkumist polnd veel võtit keerand, proovisin siis. Ja etskae, asi käivitus suht lõdvalt. Sai otsustatud, et sõidab otseteed auto ex-omaniku juurde Hobbycar-i, kuna kui Fire veel sooviks jamada, annaks seal midagi ette võtta. Hipodroomi ristis foori taga seistes aga juhtus veel selline imelik asi, et pingenäidik kukkus kuhugi hoopis ära, ka tulede kustutamine teda tagasi ei toonud. Kui ristist liikuma sain, sõitsin Paldiski maanteel suht paanilise kiirusega, kartuses, et asi kuhugi ära kooleb. Miskil hetkel jõudis aga osuti taas normaalsete väärtusteni ja tollest hetkest edasi käitus auto täiesti normaalselt, kui väljalaske lekkest tulenev hääl välja arvata. Sai korduvalt käima pandud ja pinget mõõdetud ja mida veel, kõik tundus normis olevat ja nii kärutasingi kodupoole ära.

Just praegu läksin panin auto käima, kõik nagu tavaline. Njah, paraku oli sama ka eile siit startides, nii et krt teab, mis see siis oli, kas survepesu, või see tihendi leke täpselt seal samas starteri lähedal või midagi muud.

Newton @ (kes teab mitme(kümnedal) ringil) 24845 miles, tänulik kõigile seni nõu ja jõuga aidanutele, to be continued...

[Edited by newton on 07.06.2001 at 10:28 GMT]
07.06.2001 at 11:20
eikeegi
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Näedsa siis kui tore.:)
Aga sellele käivitumise jamale oleks vist mõistlik võimalikult ruttu pihta saada. Kui keset ööd kusagil võsavahel seisma jääd, siis asi suht nutune:uhoh
07.06.2001 at 11:35
rustang
  
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Njuuton, sa tee igaks juhuks autoabiga leping ära! Minu arust oli se suht odav..
07.06.2001 at 11:45
Crac
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
parem istu laupäeval koos tooliga mootoriruumi ja puhasta ja vaheta kõik el. juhtmed ära.
Soovitan palavalt.
Kui vaja siis võin appi tulla.
Samas müüa 10mm2 kaablit:lol
07.06.2001 at 11:55
wax
 
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Abiks uued juhtmed vedada. Vana auto = elektrikalad.
Capri tegi samasugust pulli - kõik tuled - särgid-värgid töötasid, isegi süüde läks sisse. Aga mida ei olnud, oli starteri plõks ja ringikäimine. Vedasin siis uue juhtme starterist süütelukku ja asi funkab :)
07.06.2001 at 11:57
udu
 
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
vahest aitab, kui starteri pihta koputada käivitamisel,
me sõitsime fored ecolinega pool itaaliat läbi sedasi :)
(kindlasti on bussi alla lihtsam ronida, kui fire alla)
07.06.2001 at 12:26
rustang
  
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
quote:
newton wrote:
Esimene tähelepanek: jäta meelde, millise läbisõiduga auto kättesaamise hetkel on, siis on võimalik hiljem öelda, palju just sina sellega sõitnud oled :)


Ma kirjutasin yles :) Tegelt oleb väikest viisi päevikut pidanud ja suuremad väljaminekud kirja ka pannud, hiljem kokku arvutades ja seejärel naisele näidates lihtne abielulahutust provotseerida 8o
07.06.2001 at 12:28
udu
 
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
milleks on see oluline kui palju raha sinna alla pannud oled?
milleks on oluline teada, kui palju sina just autoga sõitnud oled?
mina pole ühelgi autol näitu üles kirjutanud - neid on olnud yle 10 :)
07.06.2001 at 12:33
peep
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
quote:
wax wrote:
Abiks uued juhtmed vedada. Vana auto = elektrikalad.
Capri tegi samasugust pulli - kõik tuled - särgid-värgid töötasid, isegi süüde läks sisse. Aga mida ei olnud, oli starteri plõks ja ringikäimine. Vedasin siis uue juhtme starterist süütelukku ja asi funkab :)

Yeah !

Soovitan järgimse investeeringuna korralikke tööriistu, nendest on kindlasti suur abi.

Aga muidu ilus pikk lugu Sul, kas asi hakkab järjejutuna ilmuma ? :)
07.06.2001 at 12:34
wax
 
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
quote:
peep wrote:
järgimse investeeringuna korralikke tööriistu, nendest on kindlasti suur abi.

võin aidata sõbrahinnaga kui leiad teatud kohast :evil midagi sobivat
07.06.2001 at 12:52
rustang
  
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
quote:
peep wrote:
Soovitan järgimse investeeringuna korralikke tööriistu, nendest on kindlasti suur abi.
Kas keegi ei ole huvitatud 2-3-peale väikese Kemppi ostmisest?
07.06.2001 at 13:07
madis
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Korralikest tööriistadest soovitaks esimesena võtmekohvrit. Korralik maksab palju, aga on igavene. Mul endal SANDVIK, maksis 3+ kilo, sisaldab _tolli_ ja meetermõõte, kruvariotsi, kärri+pulgad, väikesed padrunid, väike kärr, lehtvõtmed jms. Väga mõnus komplekt. Ilusas ja praktilises kohvris. Hinna poolest ka väga soodne.
Korralikul võtmel on see eelis veel, et ei lõhu polte-kruve, ning kinnikeeramisel on jäigem - tunnetad täpsemalt, kas sai kinni või ei.
07.06.2001 at 13:10
peep
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
madis: kustkohast ostsid ?
07.06.2001 at 13:12
madis
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Alas Kuul, Paldiski mnt. 125.
Normaalseid tööriistu müüb ka Hedriks, Tööstuse 47.
07.06.2001 at 13:32
newton
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Tänud vastuste eest, mingeid tööriistu peaks küll vaatama. Nende kohta siin üks norm post:

http://www.thirdgen.org/messgboard/Forum7/HTML/003324.html

Sama foorumi kohaselt on minu auto peaasjalikult meetermõõdus, aga mootoris ja ntx. pidurites, küllap siis mujalgi jõuülekandes ja vedrustuses on tollmõõdus asju kah.

Elektrit võiks ka vaadata, saaks pildi selgemaks ja oleks kindlam tunne, kuna seal kapoti all päris mitmesuguseid lahendusi paistis, aga esiteks läheks vist erinevat juhet päris hulgem ja teiseks on seal kohati väga olematu ligipääs, ntx. tollelesamale starterile. Mul on ka millegipärast tunne, et manuali wiring diagramist seal suuremat kasu ei saa olema. Aga enne ikka tööriistu vaja.
07.06.2001 at 14:50
peep
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Kui Sa tegeled juhtmete asendamisega siis pole elektriskeemi õnneks eriti vaja.
07.06.2001 at 15:06
LaSa
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
võta starter maha ja kisu pulkadeks.. saad tolle hingeeluga tiba tuttavamaks + probleemile lahenduse (puhastada, midagi uut sinna või uus starter)

sellega seoses tuli meelde, et pean ise kahh hakkama KB-d läbi elistama.
07.06.2001 at 15:06
newton
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Starter on u. kolm nädalat tagasi maas käinud ja eeldatavasti korralikult kokku pandud. Lisaks eeldaks see vist kanalit või tõstukit. Paraku ei saa niisama lihtsalt ligi ka starteri juhtmetele, et ühendusi kontrollida, kuna nendega jamamise peale nagu asi taas jutule võttis.
07.06.2001 at 15:12
LaSa
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
paljugi mis olevat ;)
ku starter elumärki ei anna, siis proovi kohe testriga -> siis saad selge pildi, kas juhe või starter.
07.06.2001 at 15:15
kongo
 
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Minul oli probleem eelmise aastal ka starteriga...
rootori 2 juhet oli lühises ja hm..midagi veel
Võtsin maha ..tegin osadeks .. ja läksin katkise rootoriga pärnu mnt __ starterite/generaatorite parandusse (seal vanem asjalk mees..kiidan)
Mees vaatas rootorit, sügas kukalt ja ütles et see ilus rootor peab vist ilusal masinal olema .
Võttis paranduse südameasjaks.
4 päeva pärast oli lühised parandatud, otsad isoleeritud ja valmis montaaziks.
Kokkupanek vajas hm veidi käsiraamatud ja asi oli sõiduks OK kuni....
......kuni järg jõudis generaatorini :)

Peace :)
07.06.2001 at 15:45
udu
 
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
KUI TOIMIB, ÄRA NÄPI!
see starteri jama on selgelt tingitud suurepärasest mootoripesust.
tegele asjadega siis, kui nendega on vaja tegeleda, paranda autos parem muud kolinad ära.
07.06.2001 at 16:31
Ago
 
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Sain minagi kevadel starteriga jamada, asjatult nagu hiljem selgus. Viga avaldus selles, et vahelduva eduga ei tulnud võtit keerates starter taha. Kahtlustasin tõmbereleed. Niblisin starteri maha kontrollisin, kõik OK. Aga viga ei kadunud.
Kord benajaamas jamades sain kurjaks ja virutasin rusikaga rooli pihta - ennäe imet toimima hakkas. Hiljem selgus, et roolisambal olevas lülitikarbikeses ei jõudnud lihtsalt iga kord klemmid kokku.
07.06.2001 at 16:38
Ragnar
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Endal ka seda juhtunud. Esimene kord jäi mul suu lahti-auto pole kunagi käivitumisega jamanud ja nyyd käib ainult plõks. Nimelt on asi käigukangi lülitis, tuleb kasuks sageli lihtsalt kangi liigutada(peab korralikult "parking" asendis olema).
07.06.2001 at 16:52
peep
 
Moderator
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
Jah käigukangi lüliti võib ka asja põhjus ola.
07.06.2001 at 17:46
417RR
Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)
mul oli golfil analoogiline jama
Kui kõik kohad läbi käidud selgus et
süütelukus ( vist kommutaatoris ) oli viga
07.06.2001 at 18:54
tqhq.ee foorum : Autod : Esimesed x miili Firebirdiga (pikk)   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.