» muskelautod » pontiac firebird » teine põlvkond (1970-1981) » 

1976

Firebirdi edu jätkus ka 1976. aastal, kui müük ületas esmakordselt 100 000 auto piiri, millest Trans Am'e oli veidi alla poole. Chevyl ja Fordil oli mõtlemisainet küllaga - kas nad mitte liiga kiirustades oma poniautode tiibu polnud kärpinud? Õnneks jõuti üle ootuste headest müüginumbritest GM-is siiski omad järeldused teha ja seetõttu ei asendatud Camarot ja Firebirdi Chevy Monza ja Pontiac Sunbirdiga, nagu algselt '76 mudeliaastal juhtuma pidi, vaid toodi need väiksemad ja nõrgemad Mustang II-ga võistlema mõeldud kupeed turule F-body'dega paralleelselt.

Trans Am'i mootorvalik jäi eelmise aastaga võrreldes samaks ja koosnes ka muudele Firebirdidele saada olnud 185 hj 400-st ja ainult TA-le pakutavast 200 hj 455 HO-st. Just HO-ga varustatud mudelit testis ajakiri Car & Driver, otsides 1976. a. kiireimat USA autot. Eelmise aastaga võrreldes TA tulemus paranes, kuid 15.6 polnud siiski piisav Vette'i 15.3 vastu. Tippkiiruses tuli lisaks Vette'ile alla vanduda ka 220 hj 360 CID Dodge Dartile. See-eest õnnestus Trans Am-il konkurente lüüa lühima pidurdusmaaga – TA sai 70 mph pealt pidama 6 meetrit varem, kui kergem ja nelja ketaspiduriga Vette.

Muudatusi oli nii auto sisus kui ka välisilmes: istmed olid toekamad; kõikide mudelite esi- ja tagakaitserauad muutusid veidi lihtsamateks ning nurgelisemateks; Formula õhukogujad asusid nüüd kapotil tagapool ja nägid varasemast märksa igavamad välja. Kuna ka mootorivariandid olid nüüd samad mis baasmudelil ja Espritil, oli vaja Formulat kuidagi esile tõsta. Selleks toodi välja $100 maksnud W50 pakett, mis tähendas, et kere ja kaitseraudade alumine osa oli teist värvi kui ülejäänud auto (algselt vaid must kollasel, värvide vahel oli veel kitsas punane triip; hiljem lisandus ka muid värvikombinatsioone); sama lisatooni kasutati ka õhukogujate avade ümbruses ja siin-seal mujalgi; ukse alumises servas oli aga peaaegu kogu ukse laiuselt kiri "FORMULA".

Veel palju silmatorkavamad olid 2590 Limited Edition Trans Am'i. See Pontiaci 50. juubeli tähistamiseks toodetud erimudel oli must, hiiglasliku kuldse "screaming chicken" embleemiga kapotil ja veel ohtrate muude kuldsete kaunistustega (veljed, esitulede ja iluvõre ümbrisrandid, ehistriibud, embleemid, rooli kodarad ja armatuuripaneel). Lisaks kullasärale olid auto omapäraks veel T-topid, esmakordselt F-body ajaloos. Algselt oli need nn. "Hurst Hatchid" kavas paigaldada kõikidele LE Trans Am'idele, kuid erinevate probleemide tõttu varustati nendega vaid 643 Limited Edition'it. Limited Edition oli mitme järgneva aasta Special Editioni eelkäija.

 
1976 Firebird
teljevahe 108.1", pikkus 196.8", laius 73.0", kõrgus 49.6", kogutoodang 110 775
Mudelid baasmudeli mass hind mootorid toodetud
Firebird 3473 lbs 3906 L22, L30, L76, L78  21 206
Firebird Esprit 3521 lbs 4162 L22, L30, L76, L78  22 252
Firebird Formula 350 3625 lbs 4566 L30, L76  20 613
Firebird Formula 400   4684 L78
Firebird Trans Am 3640 lbs 4987 L78, L75  46 704 (1)
(1) sh. baasmudel 37015/7099, Limited Edition - kupee: 1628/319, T-top: 533/110 (L78/L75)
 
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
L22 250 CID 1bbl I6 3.88x3.53 110 hj @ 3600 185 lb-ft @ 1200  
L30 350 CID 2bbl V8 3.88x3.75 160 hj @ 4000 280 lb-ft @ 2000  
L76 350 CID 4bbl V8 3.88x3.75 165 hj @ 4000 280 lb-ft @ 2000  
L78 400 CID 4bbl V8 4.12x3.75 185 hj @ 3600 310 lb-ft @ 1600  
L75 455 CID 4bbl V8 4.15x4.21 200 hj @ 3500 330 lb-ft @ 2000  
 
Tehniliste andmete peamised allikad:
http://www.2gta.com/
 
Sellel pildil on näha nii muutunud kujuga esikaitseraud kui ka Formula uued tagasihoidlikumad õhukogujad. Lisaks on sellel Formulal ka W50 Formula Apperance Package.
      

» Järgmine artikkel
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.