|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1950-60 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
Aastatel 1950-1960 olid USA autotootjad juba väga tihedalt võistlemisega seotud ja edu tagatis oli võimas V8. Päris mitme muskelautomootori juured on just selles perioodis. Autode disain saavutas samuti haripunkti just 50-ndate lõpuks. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1961 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
Autotööstus toibus vahepealsetest tagasilöökidest ja võistlemine oli taas kõigile prioriteediks. Suuri autosid liigutasid üha suuremad ja võimsamad mootorid, mille töömaht lähenes juba 7 liitrile. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1962 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
1962. aastaks oli juba mööduv majanduslangus viinud selleni, et tootmisesse võeti senisest väiksemaid autosid. Üks sellistest autodest aga sattus kokku väga vihase mootoriga... |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1963 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
1963. a. on seitsmeliitriste mootorite aasta, kuna nii suurte võistlusmootoriteni jõudsid kõik kolm suurt tootjat, GM koguni kahes versioonis. Paraku loobus GM mõni aeg hiljem pikaks ajaks võistlusspordist. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1964 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
1964. aastal sai kõik tegelikult alguse, sellel aastal sündisid Pontiac GTO, Ford Mustang ja Race Hemi. Nii võistlusradadel kui tänavatel tõestati, et suur V8 väikses keres on võitmatu kombinatsioon |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1965 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
Pontiac oli muskelautobuumi valla päästnud ja keegi ei tahtnud sellest eemale jääda ning kõik pakkusid kesksuurtes autodes võimsaid mootoreid, välja arvatud Ford, kes nautis täiel rinnal Mustangi edu. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1967 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
Sellel aastal polnud ka pony caridel pääsu võimsussõjast, kui oma autodega tulid välja Chevrolet ja Pontiac. Mopar aga tegi otsa lahti üle 7-liitriste mootorite osas. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1968 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
1968. a. uuenesid kõigi kolme suure tootja kesksuured autod ja mootori töömahud suutsid veel veidi kasvada. Seepeale leidis Ford, et ka pony caril on aeg 7 liitrit kapoti alla saada. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1969 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
1969. a. leidis aset võistlustehnika täielik invasioon teedele ja tänavatele ning inimeste käeulatusse jõudsid äärmuslikumad autod kui kunagi varem. Nii Chevy, Ford kui ka Mopari divisjonid tulid välja autodega, mis ilmselt kunagi ei unune. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1971 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
Kindlustusmaksed tõusid, surveastmed kukkusid ja toore võimsuse aeg hakkas kurva lõpu poole vajuma; vaid Mopari mootorid püsisid veel endises hiilguses. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1972 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
Muskelautode müük kukkus katastroofiliselt ja sama tegid ka võimsused. Paistis, et kõik on lootusetult kadunud ja muskelautod vajuvad vaikselt unustusse. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
Muskelautode ajalugu 1973-74 |
|
|
|
Autor: Newton |
|
|
|
Muskelautode ajastu jõudis föderaalvalitsuse ja kindlustuskompaniide tegevuse tõttu lõpule. Õigupoolest on nendest aastatest kurb rääkida ning sellel puuduks üldse mõte, kui Pontiac poleks otsustanud muskelautode ajastule väärilist punkti panna. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|