register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Abiks sikli valikul   1 2 3  
Poster Message
vvt
  
Abiks sikli valikul
Tekkis ükspäev selline vallatu mõte, et järgmiseks suveks üritaks saada A-kat load ning soetada mootorratta. Kuna see pot-pot zanr ei ahvatle, siis peaks olema bike. Käisin ajaviiteks seal Sus hotelli siklipoes ning kohe teadjamatele ka rida küsimusi.

Esiteks - kui 8kw ratinguga 125-võrrid välja arvata, siis jagunevad asjad 600 cc ja 1000 cc vahel, kusjuures kasutatud peast , mida kavatsen - pole see vahe hinnas enam nii oluline. Kuna mutrivõtmed ka peos püsivad, siis natuke tööd ei ehmata. 600 cc tundub mõistlikum - kuid ka 60k on hulk raha ning ei tahaks olla aasta pärast perspektiivi ees saada selle eest 20k ning hakata 1000 cc otsima -iga asi ammendub. Kui hull see asi tegelikult on? Moraali ei otsi, sest surma võib saada ka 125sega ning mõistus on kõrvade vahel ning keegi ei keela 1000sega rahulikult sõita esimene aasta.

Teiseks - 3-5 a vana asi tähendab, et teda on väänatud juba üksjagu. Kui palju tuleb sellise 60k hinnaga bike (mis uuena 160k on) remondiks arvestada - kui palju nad lagunevad ja mis on juppide hinnaklass/tööde keerukus sõiduautoda võrreldes? Mis seal ära väsib selleks ajaks ning kuidas on nt osade saadavus-tööde keerukus?

Tänan ette :hail

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
25.05.2004 at 21:13 Last edited 25.05.2004 at 21:13 by vvt
peep
 
Moderator
Abiks sikli valikul
Eks ta ole maitseasi aga peale customite ja bikede on veel terve rida rattatüüpe. Bike on meie oludes IMO rohkem masohhistlikule vähemusele suunatud toode ja Sind 600 seljas hästi ette ei kujuta.:) Meie teedel on enduro parem valik või siis touring/klassik.

Kui kindlasti vajad biket, siis ikka tonnine.

See on muidugi (momendi) teoreetiku arvamus.
25.05.2004 at 21:20
vvt
  
Abiks sikli valikul
Mind ausalt öeldes paelub nende bikede dünaamika lihtsalt-ja appearance muidugi ka:) Mingi sort on veel selliseid ilma gondliteta, kuid sama masti mootoriga aparaate, kus isteasend on püstisem.

Igatahes leidsin, et pole ka nii fänn, et kuskil Dnepri all roomata ning korrasolevate hinnad on juba odavamate bikede tasemel ka.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
25.05.2004 at 21:27
mrtn
Abiks sikli valikul
ma küll esindan foorumi temaatikaga haakuvalt pot-pot-klanni, aga vahet pole, olles läbi kabistanud kõikvõimalikud rattatüübid, võtsin esimeseks rattaks streetfighteri kalduvustega tänavaklassiku. bike'i poole üldse ei kisu, pigem vaatan perspektiivikalt endurode suunas (ainult teiseks rattaks, nagu tubli pere wranglergi). miks ma seda räägin: võtsin täpselt keskmist tüüpi ratta, selle seljas tunned, kuhu poole süda kutsub. bike on üks äärmus, chopper teine.

tee endale selgeks, kuhu sa sõita tahad. kui sind kutsuvad pikad maanteed, siis selleks on suured (1-toalise korteri klassi) sport-touringrattad. kui kroom ja kambatunne, siis chopper. kui pühapäevane õhtu kurvilistel mõisavaheteedel, siis naked sport touring ratas. bike sobib pigem nädalavahetuseks ringrajale, tänaval saab teise käigu sisse ka, illegaalsetel kiirustel :) sinu pikkuse juures muutub muide otsustavaks ratta ergonoomika, ratta seljas kükitamine on tappev tunne..
25.05.2004 at 21:37
Heiti
Abiks sikli valikul
Mina sõidan kolmas hooaeg klassikuga millel kuubikuid 750 ja olen rahul.(12 aastat oli vahet enne kui lääne ratta ostsin)600-se ostmine on suht mõtetu juba sellepärast,et paari kuu pärast tahad kindlasti juba võimsamat ja siis vaata kuidas vanast lahti saad ja kust võimsama leiad.Kui võimalus on osta korraga suurem on hiljem muresid vähem.
Suuremal rattal ressurssi ka natuke rohkem ja remontimist ka ehk vähem.See kõik oleneb muidugi eelmistest omanikest ja läbisõidust.
Praktiku arvamus.
25.05.2004 at 21:38
zeke
Abiks sikli valikul
Kui sa A-kat load teed kas siis alguses 2a see piirang ei ole, et võimsus on <25kw? Endal sama plaan teha. Oskad seda 25 kw juttu kommenteerida?

____________________________
MX-5, 116
25.05.2004 at 21:43
diesel
Abiks sikli valikul
tootmismahud tsiklitel vaid murdosa autode omast ja seetõttu jupid suht kallid. samas teravamaks aetud mootorite (loe: biked) resurss ka suht pisike. lisaks bike stiilis riistadega pole eriti mugav kruisata, ette kaldu isteasend tahab vägisi teravamat sõitmist. mõistuse piires liikumiseks vist tõesti nn. püsti istutavad ehk parim valik.
25.05.2004 at 21:43
vvt
  
Abiks sikli valikul
Ma seda kardangi, et osta on kõike lihtne, aga neid müüdavaid erinevas väsimusastmes bikesid on KB-s kolm lehekülge ja tänapäeval eraisiku käest enam ei kiputa niisama ostma ka. Pärast müü siis maha.

1000 kahjuks räägib IMHO see, et tegu on tõsise hardcore-asjaga, mida vahest rohkem väänatakse kui väiksemat???

Aga nothing beats the cubic inches:smokin

Edit:kas nende lubadega polnud nii, et kw piirang oli kuni 21. aastani???

Edit 2: ARK kodulehelt:
1) 16-aastane - A1-alamkategooria mootorratas, B1-alamkategooria auto, R-kategooria mootorsõiduk;
2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või eri-võimsus ei ületa 0,16 kW/kg, B-kategooria auto, C1-alamkategooria auto, T-kategooria mootorsõiduk;
3) 21-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg; C-, D-kategooria ja D1-alamkategooria auto.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
25.05.2004 at 21:43 Last edited 25.05.2004 at 21:47 by vvt
tfr
 
Abiks sikli valikul
quote:
zeke: Kui sa A-kat load teed kas siis alguses 2a see piirang ei ole, et võimsus on <25kw? Endal sama plaan teha. Oskad seda 25 kw juttu kommenteerida?
Kui vanust on üle 21 ja B-kat üle kahe aasta käes (s.t. vahtralehed läbi), saad ilma piiranguteta A kohe. Proovitud, testitud, möödunud sügisel tegin.
25.05.2004 at 22:20
tfr
 
Abiks sikli valikul
Tähendab, et terminoloogia kohe alguses selgeks rääkida, siis termini "bike" alla käivad tegelikult kaks tüüpi ratast - supersport ehk siis "rinkarelvad" ja sport touring ehk eelmisest veidi püstisema asendiga matkabike-d.

Need rattastiilid on nii puhas usuküsimus, kui inimesele kord bike meeldib, siis talle selgeks teha, et chopper sobib talle mingite omaduste poolest paremini, on mõttetu veskitega võitlemine.

Ma pakun, et Aare jaoks kõige mõistlikum on 1000-1100ne matkabike. Näiteks Suzuki GSX1100F, Honda CBR1000F või Blackbird (kuigi neid viimaseid vist 60k klassis eriti ei liigu), Kawasaki ZZR1100. Umbes sellises järjekorras, Kawal on juttude järgi neist kolmest kõige rohkem töökindlusega probleeme.

Enda kogemusest võin öelda, et 600ne jääb üsna kähku väikseks, kui just rahulikult sõita tahad - pealtpoolt 6000-7000rpm käib täitsa reipalt ja siis on minekut isegi rohkem kui ma enda kogemusega keerata julgen, aga just rahulikult sõites möödasõidule või muule kiirendusmanöövrile asudes jääb madala otsa väänet puudu - hakka jälle käike alla lappima. Kuigi linnas on 600ne jälle ikka kõvasti mõnusam sõita, see 60-80kg kaaluvahet, mis 600sel ja tonnisel rattal on, on kallutamisel ikka väga selgelt tunda.

Matkarattaid peenestatakse ka vähem ja tegelikult suurem ja madalama pöörde peal käiv mootor kulub ka vähem. Kasutatud rattaga on nagu autogagi - aastaarvu osta pole mõtet, kõik on joppamise küsimus. Minul, ptüi-ptüi-ptüi, joppas, mootor käib nagu kell ja kõik gurud on seisukorda kiitnud.

Müügi koha pealt ma pakun, et mõnes mõttes on eraisikuna isegi lihtsam müüa - Motodepoo lööb küll järelmaksuvõimalusega, samas on üsna head "lobbytööd" teinud teemal, et tema ja sarnased hulgi müüjad toovad Saksast kõige odavamat crappi, nühivad läikima ja müüvad hingehinnaga maha.
25.05.2004 at 22:35
About
Abiks sikli valikul
ei tasu unustada ka naked bike.Neil reeglina peal bike mootor, aga istumise asend vähe teine.Osta endale V-twin superbike :love aprilia, tsipa kallim küll...
vot see on tegija
750 suzu, täpselt 60 000
Samas soovitan soojalt mõelda ka enduro peale.
Esimeseks rattaks on 1000cc super bike.Omad vead lähevad väga kalliks maksma.Kogemuse puudumise tõttu rattast jõud üle. soovitan soojalt www.biker.ee

25.05.2004 at 23:54
ollo
Abiks sikli valikul
Omale ostsin hiljuti Yamaha FJ1200. Sõitnud temaga suht vähe, kuna load on alles saamisel ja üritan võimaluste piires seaduskuulekas kodanik olla (mis tõele au andes on raske, sest rattaga on lõbus).
Tahtsin just matkaratast, soovitavalt koos kohvrite ja muu kolaga, mugavat sõiduasendit (R-bike seljas üle 50 km on minu 194 pikkuse ja haige seljaga täielik PITA), suurt mootorit ja tiba gondleid, et tuul maanteel ei tapaks. Metsas eriti ei plaani käia, autogagi sõidan kruusateel max 50 km aastas :D
Ratta ostsin Saksast ja lasin siia transada, Eesti poodide kasutatud rataste hinnad on halb huumor. Sama raha eest oleks saanud siit 5 aastat vanema ja ülevärvitud (=avariilise) ratta.
Suurele mehele maanteesõiduks soovitaks mina ikka liitrist, madalal jagub väänet ja möödasõitudeks jõudu. TFRil selles osas ka õigus, et matkarattaid peenestatakse vähem ja suuremad mootorid kestavad kauem. Linnas saab ka liitrisega mõnusalt sõidetud, kamikazemanöövreid küll ilmselt nii lihtsalt ei tee, aga ma neid eriti ei plaani harrastada ka, oma nahk on krdi kallis.

Stiil on muidugi maitse küsimus...minu diletantlik arvamus: Kroom/custom on lahe vaadata, aga mulle sõita ei meeldi, ei tunne ennast mõnusalt. Naked bike on linnas pädev, aga suuremal kiirusel tuul pikapeale väsitab. Enduro on hea linnas ja metsas, aga maanteel võib jõudu väheks jääda ja vibra ära tüüdata. R-biked käivad ikka ringrajale või siis Moskva kohviku ette tibisid püüdma, nendega sõitmine on töö, umbes nagu Pärteli ideaalse tänavaautoga sõitmine on enamuse normaalsete inimeste jaoks töö... Sport Touring on just see, mis mulle sobis, oma rattaga olen siiani igati happy. Teiseks rattaks võiks osta enduro või päris krossika.
26.05.2004 at 09:56
PlyVal64
Abiks sikli valikul
Aare, Buell:)
Ja Sinu kehakujuga on ka 1000 väga vähe. Suured mehed sõidavad ikka alates 1200 ja V2.
Aga tegelikult vist vahet pole. Eestimaal cruisamiseks sobivad kõik muud peale bike'ide, Euroopasse tuurile minekuks kõik muud, peale chopperi ja bike'i. Kuigi on käidud ju "pika kahvliga" H-D ja muudegagi Alpides.
26.05.2004 at 10:57
tfr
 
Abiks sikli valikul
PlyVal, millega seal Euroopas siis tuuril käiakse?


Indrek, reedel bike-ga väiksele töisele Soome-tuurile
26.05.2004 at 11:03 Last edited 26.05.2004 at 11:04 by tfr
PlyVal64
Abiks sikli valikul
quote:
tfr: PlyVal, millega seal Euroopas siis tuuril käiakse?
Ikka matkarattaga. Ollol paistab seuhke ideaalilähedane pill olema. Kui päris üksi matkata, siis veel kõrge tagasadulaga asi on hää, kuid kui tahad juba kahekesi kulgeda, siis seal kõrgel sadulal on ikka vastik. Laps või 155 cm naine veel, aga pikem? Istud "taevas"; et jalgu hoida, on põlved lõua all jne. Kaspar käis oma suure chopperiga Aadria mere ääres väljas ja ega ta üliõnnelik suure sõidumõnu üle ei olnud. Capo Nord olevat pidanud kogu aja järgi ootama. Nagu -ollo- tabavalt mainis: mõne asjaga sõitmine on kogu aeg raske töö.
Seuhkestega on ju tagaistujal totaalne vaev pikka maad sõita. Suvalised pildid Yamu kodukalt. Kusjuures Warrior ise on ju sigailus asi:):)


Aga sellisega suur mõnu:)

26.05.2004 at 11:13 Last edited 26.05.2004 at 11:24 by PlyVal64
tfr
 
Abiks sikli valikul
No ma just enne seletasin, et termini "bike" alla käivad nii supersport kui sport touring. Nii Ollo ratas kui ka see Sinu poolt pandud FJR1300 on ka bike-d.
26.05.2004 at 12:06
417RR
Abiks sikli valikul
mul aga säärane probla:
kui vene load eest omadeks vahetasin olid kadunud kuhugu a kati omad (olid mul juhuse tahtel topeltload käes)

seetõttu väljastati ainult BC kat.
Nüüd aga mitteammu leidsin üles
Kas saan nüüd lihtsalt a kati juurde lisad.

Kui ei, siis on ju tegu juhtimisõiguse peatamisega mida aga peaks saam teha ainult kohus?
26.05.2004 at 12:19
PlyVal64
Abiks sikli valikul
quote:
tfr: No ma just enne seletasin, et termini "bike" alla käivad nii supersport kui sport touring. Nii Ollo ratas kui ka see Sinu poolt pandud FJR1300 on ka bike-d.
Ei ole need baigid. Keegi ei püüagi kunagi näiteks BMW tsiklit bike'ks sõimata, kuigi välisdisain on nei pagana sarnane. Baik on ikka ründeasendis, kitsa lääpas lenksuga spordivahend, millele miskipärast ka numbrid ja olematu tagasadul on külge kruvitud. Gondlid või mootori ehitus ei tee veel asja baigiks ... vähemalt minu arust:)
Aga vvt'le soovitaks V-MAX'i:lol Paras esimene tsikkel:D
26.05.2004 at 12:38
Royale
Abiks sikli valikul
quote:
PlyVal64:Aga vvt'le soovitaks V-MAX'i:lol Paras esimene tsikkel:D
V-Max on tsikkel, mille kohta arvustusest kunagi lugesin: "Kui sa soovid lenksu küljes rippuda 200 km/h nagu tuules laperdav märg pesu, siis on see ratas just sulle..." :D
26.05.2004 at 13:17
vvt
  
Abiks sikli valikul
Tänan ply :hail

Ma sõidan siiski täiesti tavalise inimese autoga ning ju siis rattaselge ka sobib:)

Küsimus veel firmas: sobivat zanrit esindavad enamuses jaapani, aga ka itaalia rattad? Miks on kvaliteedi osas mis-kas itaalia ratastel on ja fiat'like kvaliteet?

Edit:imestan just, et pole veel pärtli kommentaari, et 160k eest saab täitsa sõitva big-blocki, mille kiirendus on pea sama, aga katus pea kohal:D

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.05.2004 at 13:48 Last edited 26.05.2004 at 13:49 by vvt
mrtn
Abiks sikli valikul
kvaliteeti kommenteerida ei oska, aga varuosade laoseis ja tarneaeg on itaallastel kuuldavasti nõrk.
26.05.2004 at 14:10
tfr
 
Abiks sikli valikul
Itaallastel vist sellist matkarattavalikut eriti polegi, nad on rohkem päris kurjade V2 supersportide (Aprilia, Ghezzi&Brian) ja natuke ka klassikute (Moto Guzzi) peal. Ja siis Aprilia CapoNordi näol siuke pool-enduro ka.

Japsid julgeks järelteeninduse ja varuosade hinna/saadavuse poolest panna siuksesse järjekorda: Suzu/Yamu, Honda, Kawa.
26.05.2004 at 14:22
tfr
 
Abiks sikli valikul
Eelpoolmainit brändidest keskmise käest pärineb ka mu hetkel vaieldamatu eksterjöörilemmik:



:hail :hail
26.05.2004 at 14:24
About
Abiks sikli valikul
quote:
mrtn: kvaliteeti kommenteerida ei oska, aga varuosade laoseis ja tarneaeg on itaallastel kuuldavasti nõrk.


Samas alati mängib rolli ka välimus ja see on asi, milles itaalia rattad edestavad japsi omasi!!Kindlasti proovi ära V2 ja R4 ratas.
P.S seda Apriliat müüv isik külastab ka seda fooorumit, ei mäleta kasutajanime.
Edit: nimi peaks olema chevymees.
tfr unustasid mainimata ühe eriti olulise itaalia ratta tootja Ducati
26.05.2004 at 14:31
partel
  
Abiks sikli valikul
Pikk inimene 600'sega sõites on nagu ahv jalgpalli otsas! :)

Mulle meeldib roheline Kawasaki Ninja.

See ei ole finats- ega tehnilistel kaalutlustel tehtud otsus, puhtalt emotsionaalne...

Näiteks Haapsalus nägin, jõllitasin nii, et Rebase-onu nimetaks mind Suursilma-onuks ja ila tilkus talla alla, hea et pikali ei kukkunud. :)



____________________________
_
26.05.2004 at 15:11
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Abiks sikli valikul   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.