register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega  
Poster Message
krss
  
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
Otsinguga eriti midagi leidnud, kui siis ainult see, sest enamus teemadest puudutavad uuemaid 3.8 mootoreid ja nendega endalgi üksjagu kogemusi. Huvi pakub just vanem 70ndate teisel poolel kasutatud mootor. Ühed kiidavad, teised laidavad. Ennast võlub omadustelt just V8 moment, kuid fännid lubavad kergelt tuunitud 3800 mootorile samasugust minekut oluliselt väiksema kütusekulu juures. On Eestis keegi sellist vanemat karpaga 3.8 mootorit aretanud? Kuidas sellele juppe on saada V8-tega võrreldes (väliselt väga sarnastel mootoritel ju teinekord juppide hinnavahed mitmekordse erinevusega)? Kas performancet silmas pidades on sellega üldse mõtet tegeleda (ei kavatse turbot paigaldada vms) või peaks pilgu ikka V8 poole suunama?
28.10.2005 at 17:38
LaSa
 
Moderator
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
Kindlasti on ikkagi 350 CID SBC kõige odavam ehitada ja juppe on saada nagu putru. Võta näiteks Summitracing ette, sealt saad päris hea pildi 'tuuningujuppide' olemasolust ja hindadest.

Ja kui oled oma "kolmveerandmootori" lõpuks valmis saanud, siis jääd ikka ja endiselt õhkama, kui naabrimees oma amfiibmjäuga aknaalt mööda põristab.
28.10.2005 at 19:42
ROKIPEER
 
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
Ja ma isiklikult usun et kui ikka pidevalt kiirendust nautida
siis ega see 3.8 oluliselt vähem janune polekski.
28.10.2005 at 20:05
Martin460
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
Kui Tallinnas oled võid seda Buick-i mootorit tulla minu juurde vaatama- proovima.
10hj. vähem kui sama aasta V8-l.

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007
28.10.2005 at 20:25 Last edited 28.10.2005 at 20:27 by Martin460
krss
  
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
Thanks vastuste eest!

Neid kuuesilindrilisi on jänkimasinatel tegelikult hulgim. On neist miski üldse väärt esiletoomist, või tasuks see mõte kohe maha matta? Kogu asi tõusis päevakorda, kuna mõni päev tagasi jäin ilma ühest 500hj masinast, täielikult oma lollus (palusin tund aega mõtlemisaega mõningate formaalsuste selgitamiseks, mille jooksul üks teine kindel soovija telefonitsi kindla pakkumise tegi ja raha kohe ülekandis). Teades, kui raske on leida korralikku tuunitud V8-t mõistliku hinnaga, olengi hakanud mõtlema "säästujänkide" peale, mida liigub siiski oluliselt rohkem, seda just tehniliselt hästi säilinuna.

> Kui Tallinnas oled võid seda Buick-i mootorit tulla minu juurde vaatama- proovima. 10hj. vähem kui sama aasta V8-l.

Kui ükskord jälle Eestisse satun, tahaks tõesti tulla proovima. See niivõrd vähene võimsuse erinevus panigi ennast kahtlema, kuna võimsuse tõstmine teatud piirides ei ole eriti keeruline/kallis.

> Kindlasti on ikkagi 350 CID SBC kõige odavam ehitada ja juppe on saada nagu putru

Seda vaevalt ehitama hakkaksi, kuid väiksema mootori puhul tuleks tõesti lisaks masina tegemisele ka mootor vist ette võtta. Selles on Sul õigus, et V8-tele jääksin ikka vist järgivaatama...

> Ja ma isiklikult usun et kui ikka pidevalt kiirendust nautida, siis ega see 3.8 oluliselt vähem janune polekski.

Olgem ausad, ENAMUS sõite ei ole võimalik teha kiirendades, vahepeal peab ikka aeglustama kah :D. Aga teades, kui võimetu on isegi tehaseseades 350 CID täismõõdus auto peal, tekivad tõsised kahtlused selle pisema mootori jõudluses, seda ka väiksemal autol
28.10.2005 at 21:03 Last edited 17.01.2006 at 06:39 by krss
ROKIPEER
 
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
Ma lihtsalt pidasin seda lauset silmas:

Ennast võlub omadustelt just V8 moment, kuid fännid lubavad kergelt tuunitud 3800 mootorile samasugust minekut oluliselt väiksema kütusekulu juures.
28.10.2005 at 21:27
vvt
  
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
See "kergelt tuunitud" tähendab selles võrdluskontekstis vist "kergelt puhutud"???

Teisalt, sõltub millega võrrelda. 3,8d küünivad 200 hj alla, naftauputuse järgsed:D 305-d on nt 145 jne....

Kuigi et sa seda vabalthingavalt teed, on kahtlane, sest piisab kataloogi korraks vaatamisest, et selguks tõsiasi - pead olema ise leidur ja konstruktor, sest neile oluliselt midagi saada ei ole. See mootor ise (niipalju kui mina neid näinud olen) on ise oma ehituselt selline, et sealt suuri võimsusi niisama ei meelita.

Põhimõtteliselt on siin ravimiks vaid puhur. Kui see mootor ise asub kuskil raskekaalulises keres (tavaliselt asub), siis kW suuremaksmeelitamine pöörete arvelt koduste meetoditega toob tulemusena nt 0-100 aja paranemise 0,1 sekundit.

Korralikult toimiva 1,0-1,2 bar turbosüsteemiga vaatavad enamik SBC sinu tagatulesid. Uskumatu, aga sedasi see tuleb. Näiteid sadadest hobustest võib netist tuua suvalise mootori kohta, mida piisavalt ehitatud on (sh vene mootorid), aga vahe on selles, et rahalises mõttes on osa perspektiivikad ja osa mitte. Turbomootor ise eeldab tehasemootorist vaid piisavalt kõva plokki ja väntvõlli, ülejäänu on tehtav/ostetav/moditav.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.10.2005 at 07:56 Last edited 29.10.2005 at 08:01 by vvt
krss
  
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
Aga mida arvata samas AMC/Rambleri 3.8L R6 mootorist? Liiga haruldane? Hetkel sügelen sellise (pilt väljast ja kapoti alt) Horneti järele... Max hobustest rohkem huvitab hoopis madalama otsa vääne ja loomulikult ka vastupidavus sellele, kui seda väänet sihtotstarbeliselt kasutada
17.01.2006 at 06:43 Last edited 17.01.2006 at 06:48 by krss
79capri
 
Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega
quote:
krss: Aga mida arvata samas AMC/Rambleri 3.8L R6 mootorist? Liiga haruldane? Hetkel sügelen sellise (pilt väljast ja kapoti alt) Horneti järele... Max hobustest rohkem huvitab hoopis madalama otsa vääne ja loomulikult ka vastupidavus sellele, kui seda väänet sihtotstarbeliselt kasutada

Tegelikult sellest AMC R6(vaid 4.0 Cherokee blokkiga) mootorist ehitakse 4.6 stroker, mõistliku raha eest.
17.01.2006 at 14:41
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vanem 3.8L GM-i mootor võrrelduna väiksemate V8-tega  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.