register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Minu auto : 69 Coupe DeVille  
Poster Message
MiL472
69 Coupe DeVille
Otsustasin siia oma Cadillacist teema teha, sest teiste teemasid on alati põnev lugeda, ja lisaks on lähitulevikus ilmselt vaja siit üht-teist nõu küsida. Tähtede seis näitab, et ilmselt hakkab selle auto ehitus taaskord vaikselt arenema, seega tagumine aeg on teema teha.

Asi algas sellest, et aastal 2008 ostsin selle oma elu esimeseks autoks ???? Ostsin Tallinnast, Eestisse saabus, nagu paljud siinsed masinad, Elva Rauli abiga.

Pilt müügikuulutusest


Umbes aasta aega sõitsin ringi, remontisin, jäin teelegi, ja siis sai auto laiali lammutatud eesmärgiga teha frame off resto, sest „kõik ju teevad, kuidas siis mina ei saa“. Mega, mega suur viga. Esimene õppetund noortele hakkajatele meestele ja naistele – kui sa oled finantsilises mõttes rott, nagu mina tol ajal, siis ära mitte unistagi, sest lõpetad samamoodi – auto jupid mööda garaaži laiali 10 aastat järjest ja tunneli lõpus null valgust. Sõida oma autoga, ja tegele sellega tükk-tüki haaval (täna taasta karpa, kahe kuu pärast esisild jne), mitte ära tõmba kohe masinat miljoniks tükiks laiali.

Eniveis, aastal 2009 oli auto siiski keretöödes, mille käigus sai kere ja raam liivapritsitud ja töödeldud, uuesti ühildatud, ning kere värvitud (värv Peugeot KNY-3, ära küsi miks). Halb on see, et raami liivaprits toimus selliselt, et sillad olid all. Õnneks saab iga viimne kui kuluosa sildade juures vahetatud, seega suurt vahet ei ole. Hea on see, et kere ei vajanud absoluutselt mingit lappimist. Ainuke asi mida tuli parandada, oli parem esimene nurk, millel oli mõlk (esimeselt pildilt näha). Külgmised iluliistud sai kaotatud, sest ilma on etem mu meelest.

Niipalju veel et esiklaas sai ostetud Soomest, ja nii mõnigi metallitükk on käinud Võrus galvaanikas.

Pildid liivapritsist ja värvitöödest






Ja umbes sellises seisus on ta mul tänasel päeval


Olen seda masinat üritanud hakata ehitama mitu korda nende aastate jooksul, aga alati on hoog mingil põhjusel varsti raugenud. Igatahes, kes mäletab, siis hiljuti postitasin siin foorumis teema, et ostaks HMMWV. Plaan oli täiesti reaalne kuni hetkeni, kus Excelist jälle karm reaalsus vastu vaatas – paberitega Humvee oleks mul kodus õue peal olnud ca 25 kilo eest, mis olnuks veidi üle võimete. Ja lõpptulemus oleks olnud see, et Humvee on küll olemas, aga Caddy on endiselt mööda garaget laiali. Jälle mott maas, mispeale naine küsis „aga miks sa Caddyt korda ei tee?“. Mõtlesin et tõesti – miks, kurat, ma Caddyt korda ei tee?

Hakkasin siis otsima kedagi, kes viitsiks selle masina sõitma panna. Pooljuhuslikult leidsin väga hea käekirjaga mehe, kes on nõus oma aega selle masina peale panustama. Lähteülesanne on lihtne – tellida kõik jupid mis vähegi vajavad vahetamist, ja need külge keerata. Kõik need osad, mis on ajuvaba hinnaga, mida pole enam saada, mille leidmiseks tuleb arutult effortit panna, või mis on taastatavad, tuleb siin Eestis kohapeal kas puhastada, värvida, korrastada või ise teha ja/või modida.

Kuna eelarve on ikkagi piiratud, siis mõned asjad jäävad esialgu nii nagu on, ehk ootama stage II. Näiteks sisemuse nahatamine on üle mõistuse kallis, seega hetkel jääb as is, seda ei puutu. Vaip ja lagi tulevad samas ikka uued. Samuti ei toimu ülevärvi, kuigi oleks vaja, sest aastate jooksul on nii üks kui teine isik garaažis millegagi auto vastu läinud, tekitanud kriime jne. Stangesid kergelt silume, aga ei rohkemat. Sillamajandus ja suurem osa pidurisüsteemist tuleb kõik uus, nagu ka mootoriga seonduv.

Mootoriosade nimekiri (ainult mainimisväärsemad asjad):
• Plokk korras, kunagi puuritud .030 peale, piirdume hoonimise ja värvimisega.
• Tihendite set MAHLE 953087. Väiksemate settidena ka kõik muud tihendid.
• Poltide kit CHP-HW65. Ka enamik muid polte tuleb eraldi kittidena.
• Karburaator tuleb ilmselt Edelbrock 750 cfm. Arvan et ei jää suureks.
• Karburaatori adapter CHP-AF22, ühildamaks Edelit ja OEM sisselaset.
• Kütusepump OEM.
• Sisselase OEM, et ei peaks kapotti lõikuma. Puhastame ja värvime.
• Plokikaaned OEM, puhastame ja värvime, uued juhtpuksid.
• Plokikaane poldid HB-GRADE 9 HEAD BOLT KIT-CHP-HBK01.
• Klapikambrikaaned OEM, puhastame ja värvime. Loodetavasti nookuritele ruumi jääb.
• Klapid CHP-VTK83/84.
• Klapivedrude kit CHP-VT08K.
• Nookurid 13/16" SHAFT ROCKER SYSTEM NON-ADJUSTABLE CHP-VT59.
• Tõukurvardad MELLING MPR305 {#1487602}. 100% kindel ei ole kas pikkus sobib, aga saab näha.
• Nukkvõll MTS #10 EZ-install Thumper Cam juba ammu riiulis ootamas (rpm range 1200-4800, advertised duration range 279°, duration @ .050 range 224°, valve lift range .476’’, LSA 108°) ja komplektis on ka tõukurid. Peaks olema piisavalt streetable, ja tõus pole nii ränk ei nõuaks klapiajamis modifikatsioone.
• Nukkvõlli saaled CHP-EP04.
• Nukkvõlli keti ja hammasrataste komplekt CLOYES C3034K.
• Kolvid ja kepsud OEM. See oli raske otsus, aga uute set oleks tonnine pauk.
• Kolvirõngad MAHLE/CLEVITE 50850.
• Kepsusaaled MAHLE/CLEVITE CB542P8.
• Kepsupoldid ARP ROD BOLT SET-CHP-HW03.
• Väntvõll OEM, käis lihvimises, siis läheb tasakaalustusse kui muu vajaminev kohal on.
• Raamsaaled MAHLE/CLEVITE MS970AL.
• Raamipakkude poldid ARP MAIN CAP STUD KIT-CHP-HW039.
• Balancer ONE PIECE HUB & BALANCER ASSEMBLY-STREET-CHP-EP08.
• Jagaja ELECTRONIC BILLET DISTRIBUTOR-CHP-EL20.
• Süütepool EPOXY E-CORE IGNITION COIL (FOR EL20)-CHP-EL17.
• Õlipump ja pick-up OEM.
• Väljalaskekollektorid OEM, liivaprits ja värv. Stage II raames vaatan kindlasti torukollede poole.
• Veepump standard volume GATES 44032.
• Radikas OEM, survestame ja puhastame. Stage II raames vaatame asja uuesti üle.

Selline setup peaks tehaseandmed 375 Hp ja 712 Nm välja andma küll, arvan ma, ja kui ei annagi, siis vähemalt choppy idle tagab piisava unerahu.

Käigukast on 10 aastat tagasi Imre juures tehtud, pärast seda sõitnud mingi 1000 km. Loodame et toimib veel pärast pikka seismist. Turbiin läheb taastamisse.

Ühesõnaga palju-palju asju on veel ostukorvis mida siin ei hakka üles lugema. Ostsin kolmest kohast – RA, OPGI ja CHP (vana nimega MTS).


Nüüd on aeg esitada küsimus, kas keegi oskab mulle kätte juhatada kust leiab järgmisi juppe, sest internetis neid kas pole, või on täiesti ajukad hinnad. Nimelt:

1. Tagasilla õõtshoova puksid. Nt OPGI-s on need 76 euri tükk, tänan ei (8 tk läheb kokku). Kas need on ka kõik ühe mõõduga? Kas Eestis taastatakse pukse ja kas see tasub ära?
2. Kere- ja raamivahelised puksid. Pole kuskil kohanud. Hetkel on vanad paigaldatud, aga see häirib rõvedalt, seega peavad uued olema.
3. Piduri vaakumvõimendi. RA-s pikemat aega out of stock. Esialgu üritame vana elustada, aga lihtsam oleks uus hankida.

____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009
02.10.2019 at 22:16
DevilDeVille
  
69 Coupe DeVille
Klaver suure tõenäosusega ei taha originaalkaante all toimetama mahtuda, saad panna näiteks sellised vahetükid:

https://www.ebay.co.uk/itm/VALVE-COVER-SPACERS-1-CADILLAC-472-500-WITH-GASKETLOK/173868147050?hash=item287b59616a:g:gGwAAOSwUlxaAK5i





____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
02.10.2019 at 22:38 1 edit. Last edited 02.10.2019 at 22:38 by DevilDeVille
kjoll
69 Coupe DeVille
Raamipuksid ja piduriteema http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=48269&page=1
Äkki sobivad mõne teise GM mudeli jupid ka !

____________________________
Cadillac DeVille 4,9 1991
Cadillac DeVille 4,6 1997 ex
Chevrolet Astro 4,3 1990
Pontiac TransSport 3,1 x2
02.10.2019 at 22:54
Vanaisa
  
Moderator
69 Coupe DeVille
ära puterda, tee jupphaaval asjad korda. milleks sulle billet jagaja kui HEI on sada korda mõistlikum, ja mis sa nende torukolledega saavutada tahad?
Mis see Edelbrock sind kõnetab - et on ainult kaks kruvi, mida keerata? :D
03.10.2019 at 04:13 1 edit. Last edited 03.10.2019 at 04:15 by Vanaisa (Moderator)
MiL472
69 Coupe DeVille
Devil: Jah, selline kartus oli/on. Võtan teadmiseks.
kjoll: Sinu osutatud teemas pole sellest just palju juttu. Ja kuna ma tootekoodi ei tea, siis ei saa analooge ka otsida. RA-s pole näinud ka teistele sama ajastu GM fullsize'idele neid pukse pakutavat.
Vanaisa: Mai saand essugi aru mida sa öelda püüad, aga postituse aeg ka varajane... :D

____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009
03.10.2019 at 10:07
Vanaisa
  
Moderator
69 Coupe DeVille
Ma ses mõttes et krutid mootorile külge juppe, mis ehk kõige mõistlikumad pole.
Mis teha, uneajad on inimestel erinevad, eksole.
03.10.2019 at 10:28
ervin
69 Coupe DeVille
Kas karpa asemel ei oleks tänapäeval mõistlik panna hoopis mõni EFI-komplekt? näiteks holley sniper? Hinnad on üsnagi kättesaadavaks muutunud, seadistamine oluliselt täpsem ja sõidetavus mäekõrguselt parem.

https://bangshift.com/general-news/tech-stories/we-install-a-holley-sniper-efi-on-a-cadillac-powered-c10/
03.10.2019 at 10:38
MiL472
69 Coupe DeVille
quote:
Vanaisa: /.../ krutid mootorile külge juppe, mis ehk kõige mõistlikumad pole.

No näiteks jagaja teema. OE on iganenud kraam, seda kõik teavad, seega tuleks ära vahetada. Erilist high performance'it taga ei aja, ja selle tulemusena tulebki CHP-st mitte top notch MSD Pro Billet, vaid vaese mehe billet.
Kollektorid. Nagu kirjutasin, siis esialgu jäävad originaalid. Kõik saavad ju ometi aru torukollede eelistest OE ees, ja tulevikus kindlasti vaatan nende poole, aga mitte niipea.
Edelbrocki karpa. Tõsi, on ka alternatiive, aga Edel kipub veits odavam olema, ja on väga levinud, seega why not. Originaalkarpat ei hakka elustama - käisin selle tee oma Eldoga läbi, ja noh, kokkuvõttes on tunne et jäädki remontima seda vana käkki. Lõpuks oled juppide näol vanasse karpasse pool uue karpa hinnast sisse ladunud, ja ikka ei käi normaalselt.


____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009
03.10.2019 at 10:46
MiL472
69 Coupe DeVille
quote:
ervin: Kas karpa asemel ei oleks tänapäeval mõistlik panna hoopis mõni EFI-komplekt? näiteks holley sniper? Hinnad on üsnagi kättesaadavaks muutunud, seadistamine oluliselt täpsem ja sõidetavus mäekõrguselt parem.

https://bangshift.com/general-news/tech-stories/we-install-a-holley-sniper-efi-on-a-cadillac-powered-c10/

EFI on kindlasti efektiivne, aga ikkagi out of my price range. Pole midagi, vana hea karpa ajab asja ära :)


____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009
03.10.2019 at 10:50
Vanaisa
  
Moderator
69 Coupe DeVille
mis on HEI jagaja pluss - kontaktideta, süütepool kaane sees = parem sädeme jagamine, vähem mudru kapoti all.
Billet jagaja iseenesest on suht nali - pole ma veel ühtegi OEM jagajat näinud, mille korpus jubedatest jõududest keereldes katki oleks läinud. :)
Torukolled - maitse asi, ega sa paadiankrut nendega ärksamaks ei muuda. Selle moto ülesanne on siiski ämbriga torki tühikäigust alates, pöördemootor ta paraku pole.

Aga no hard feelings, lihtsalt minu tähelepanekud, egas sa neid järgima pea...

EFI kohta annaks ka oma hääle iga kell, parim, kasulikuim "tuuning" sõidumugavust silmas pidades.
03.10.2019 at 11:43
90Deville
 
69 Coupe DeVille
Veits vöin kah juurde piiksuda, et olles just enamvähem sama asja läbi teinud, siis nüüd jätaks igasugu eedelpurgid ja ollyd ostmata ja vötaks pigem uue rochesteri (vöi taastatud,uusi vist ei anta). Kui hammas pritsele peale ei hakka.
Klapikaane alla ei mahu midagi peale originaali niiet need speisserid on suht kindel ost, kvaliteetsed asjad iseenesest (ostsin)
Jagaja kohapealt annan ka oma hääle HEI'le, kollede raha paneks mujale-sisselaske vahetusse ntx.



____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
03.10.2019 at 12:06
PhilipJFry
 
69 Coupe DeVille
Kusjuures, ma ytleks ka, et see All-In-One HEI on v2ga v2ga hea asi, kapotialune tunduvalt puhtam ja ilusam. Ja MSD versioon antud jubinast ei ole nyyd teab mis ulmeliselt kallis. Miskit natukene peale 100 ewriku. Viskasin pilgu peale ka sinu poolt valitud jagajale ja syytepoolile - see komplekt tuleb kallim kui MSD HEI. Kusjuures v6imalus on samasse hinda j22vat MSD HEI jagajat soetada. Aga kui nyyd sul see jagaja ja syytepool kohe riiulis olemas on, siis t6esti vahet ei ole.

Rochesteri karpal ei ole h2da midagi. Vajab natukene hoolt ja armastust. Suur paks piibel (service manual) ligi v6tta, kui seda tegema hakata koos timmimistega. Ning m6istlik on netist peale lugeda, mis mudisid on m6istlik teha. Aga j2llegi, kui sul juba uus karpa on soetatud, siis las j22b :D Ning nagu eelpool mainiti, siis t2nap2eval on EFI-d p2ris taskukohaseks muutunud.

____________________________
V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.
03.10.2019 at 12:59 1 edit. Last edited 03.10.2019 at 13:00 by PhilipJFry
Ri-Q.
 
69 Coupe DeVille
Aga miks HEI jagajatest, kui nad nii head on, 80ndatel loobuti?

____________________________
REC
BB
03.10.2019 at 14:51
karupuhh
69 Coupe DeVille
pukside osas saab ikka ebay'st abi,
mina kasutaks miskit sellelaadset otsingut: https://www.ebay.com/itm/Energy-Susp-3-4111G-Body-Mount-Bushing-GM-A-Body-1965-1967/283311410787?epid=93731935&hash=item41f6ad0e63:g:DHMAAOSwlypcHA~S
tõsi on, et caddyle on juppe raske leida, tuleb otsida minig sõsarmudel chevyde hulgast ja loota, et jupid sobivad.

tagasilla puksid- https://www.ebay.com/itm/Suspension-Control-Arm-Bushing-Premium-Steering-and-Rear-Upper-Lower-Centric/223020085900?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3Da7348f69953945e3a10c4ec0346dd9eb%26pid%3D100675%26rk%3D5%26rkt%3D15%26mehot%3Dag%26sd%3D283311410787%26itm%3D223020085900%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2481888&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A1d080da3-e5e1-11e9-97c4-74dbd180715d%7Cparentrq%3A91cafea516d0a9e42a419b39fff836ae%7Ciid%3A1




____________________________
cady 65, 96
pony 72
03.10.2019 at 16:37
PhilipJFry
 
69 Coupe DeVille
Tegelikult 90.nendatel loobuti - 80.nendatel veel kasutati. Aga kysimus ise on 6igustatud ning interneedusest otsides otsest vastust ei leidnud. Ainult nii palju, et stock HEI ei ole k6ige parem k6rgetel p88retel. +3k3 RPM-i juures muutub s2de n6rgemaks ning +5k RPM pidavat tekkima suuremad s2deme probleemid. Aga samas aftermarket HEI jagajatel on parendusi tehtud nende probleemide vastu. MSD-l mingi versioon pidi m2ngima +7k RPM-ini ilusasti 2ra. Ehk oskab keegi p2devam ka miskit head selle kohta 8elda :)

____________________________
V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.
03.10.2019 at 16:42
MiL472
69 Coupe DeVille
Hetkel on pukside osas tekkinud küsimus, kas sama ajastu Olds 98 / Buick Electra asjad võiksid sobida? Või ehk isegi Impala omad?
Vaatasin manuaalist järgi, et Caddy tagasilla õõtshoova puksid on kõik sama mõõduga, aga ülemised ja alumised peavad olema erineva tihedusega. Arvan et aftermarket tootjatel (nt Energy Suspension) on need kõik sama tugevusega. Huvitav kuidas see sõiduomadustele mõjuks, kui esiots on pehmetel OE puksidel, ja tagaots polü?

Ehk siis kas need sobiksid?
Kerepuksid:
Part# 3.4138G https://www.summitracing.com/int/parts/ens-3-4138g/overview/year/1969/make/chevrolet/model/impala

Tagasilla õõtshoova puksid:
Part# 3.3132G https://www.summitracing.com/int/parts/ens-3-3132g

Ja veel. Kas 1976. aasta Caddyle ette nähtud vaakumvõimendi sobib?
Part# 54-71017 https://www.summitracing.com/int/parts/aaz-54-71017/overview/
Part# 19286915 https://www.summitracing.com/int/parts/ado-14pb4215/overview/

Olgu veel öeldud et emotsionaalselt ülesköetud arutelud jagaja ümber on tulutud, sest mul on see tellitud ja hetkel sõidab pappkastis kuskil mööda Ameerikat ringi :) Karpa osas võin veel nõuandeid kuulata, kuigi sisetunne ütleb et selle olen ka ära otsustanud... :)

____________________________
69 Coupe de Ville
91 Caprice Classic - ex
72 Fleetwood Eldorado - ex
85 M1009
03.10.2019 at 22:44
Stang-R
 
69 Coupe DeVille
Karpa osas võin veel nõuandeid kuulata, kuigi sisetunne ütleb et selle olen ka ära otsustanud... :)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Karpa suuruse osas:
https://performanceimprovements.com/blogs/news/carb-size-matters-what-size-carburetor-do-i-need
summiti isearvutaja:
https://www.summitracing.com/newsandevents/calcsandtools/cfm-calculator

Oma 289 peal kasutasin Edelbrock Performer 1406 - 600 cfm, polnud just kõige parem, pigem rikas segu ja peale pikka seismist käivitusprobleemid.
Vaatasin erinevaid EFI-isid, Sniper tundus kõige kobedam, aga kõrgsurvepumba, tagasivoolu (või siis survekeskuse ) jne. edasi ehitamine tundus juba valmis auto peal liialt tülikas.
Valisin Edelbrock AVS2 1901 - 500 cfm karpa, millel on võrreldes Performeriga erinev kütuse pihustus, veidi külmkäivituse seadistamist ja asi toimib nagu ponks, efektne ilma EFI-ta.
https://www.summitracing.com/parts/edl-1901/
https://www.edelblog.com/products/jeff-smith-reviews-the-new-edelbrock-avs2-performance-carburetor

____________________________
Mustang 68 HT
04.10.2019 at 12:12
max
69 Coupe DeVille
quote:
Ri-Q.: Aga miks HEI jagajatest, kui nad nii head on, 80ndatel loobuti?
Kassettmakkidest loobuti kah kunagi, ehkki kõik kuulasime ja kiitsime... ;)

Muus osas Vanaisa jt jutuga päri, et kasuta niipalju originaali ära või võimalik ja katkised lihtsalt asenda. Kogu tjuuning, mis sa sinna sisse paned, teeb su auto veerandmiilil võib-olla isegi aeglasemaks.
04.10.2019 at 13:41 1 edit. Last edited 04.10.2019 at 13:43 by max
tqhq.ee foorum : Minu auto : 69 Coupe DeVille  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2019. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.