register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Autod : Nõuded usakate registreerimisel   1 2 3  
Poster Message
faust
Nõuded usakate registreerimisel
Oli mõte üks sõiduriist Eestimaale tuua ja täna rääkisin ARK-i vendadega arvelevõtmise teemadel. Võib-olla kellelegi midagi kasulikku:

Üle 25 aasta vanuse rauaga mingeid erilisi probleeme ei tohiks tekkida.

Järgmine maagiline piir on 1994. Pärast 94-ndat ehitatud autodel peaks olema tüübikinnitus, et seda siin registrisse saada. Põhimõtteliselt vajalik, et kõikvõimalikel detailidel on E-täht. Kõige paremini näeb seda kere küljes olevalt nimeplaadilt - sealt kus on kirjas tootja, mark, mudel, täis- ja tühimassid jms. Kui seal on ka üks suur E-täht, saab järeldada, et kogu auto vastab E nõuetele ning Eestis very welcome. Interneti kaudu ostmisel on soovitav lasta saata foto nimeplaadist.
Iseenesest on võimalik ka üksikkorras autot E-kõlbulikuks tunnistada, aga see maksab kõva $$$.
Sellesse teemase eriti ei süüvinud, sest nii uut nagunii sihikul ei olnud.

Nooremate kui 25 aastat aga kuni 1994 valmistatutega olevat selline värk, et siin foorumis paljutsiteeritud määruse nr 50 kohaselt peab iga pärast 1997 a registrisse kantav auto vastama kõigile E-nõuetele. Aga tüübikinnitust vaja ei ole.
Ja lahendatakse see niimoodi, et põhitähelepanu pööratakse:

Valgustusseadmetele - ette valged gabariidid, taha kollased suunad, põhilaternad euroopa valgusjaotusega (mida tavaliselt tähistatakse e-tähega) Tulede paigutusele visatakse samuti pilk peale. Näit. taha keskele tagurdustule asemele kollase pirni panemine on natuke kahtlane.

Klaasidele: E täht ei ole just tingimata vajalik , aga teeb elu lihtsamaks (DOT kõlbab ka) Oluline on läbipaistvus - esiklaas 75 %, kuni juhiistmeni natuke vähem ja tagantpoolt võib soovi korral kasvõi plekiga üle lüüa:) Noh ja ees ikka tripleks ning külgedel midagi sellist mis teravaid kilde ei anna, aga mitte pleksiklaas.

Kolmandaks peab spidomeeter km/t jaotistega olema.

Siis veel mõned mõõtmised ka - et üle 2,4 meetri lai poleks jms.

Ülejäänud e-nõuetele vastavust silmaga ei näe ja kasutatud autodel eeldatakse, et tõenäoliselt on OK. E-nõue pole mingi müstiline kõrgkvaliteet vaid tavaline arenenud autoehituse tase, mida mõni mõni Usa standard võib mäekõrguselt ületada.

Eraldi küsisin turvavööde, rehvide jms kohta, millele juba ammu e-tähti märgitakse. Ei olevat probleem kui neid sealt ei leita.

Mõned hoiatused lisati Saksast auto ostmisel - nimelt olevat seal ja eriti sõjaväebaaside ümbruses hulgaliselt ameeriklastest ümberasujate varana arvele võetud kraami. Auto küll saksa registris, aga dokumentides (reg. tunnistus? ) märge, et müüa võib väljaspoole eurotsooni. Ja siis on Eesti ARK-s jamad. Seal võivad ümberasujad sarnaselt meile kõike, mis maailmas valmis tehtud, arvele võtta.
Soomest ei tasuvat samuti päris kõike kinnisilmi rabada. E-sertifitseerimise teemal olevat Soome meist 7 aastat maas????? (Olen vahel mõelnud, et miks meil tehakse kõike nagu euroopas, aga euroopast paremini... ja et miks liigne agarus tihti ogarus on)

Ja veel seda, et ise pole veel ühtegi usakat maale toonud ja jutuajamine möödus soojas ning mitteametlikus õhkkonnas:) Nii et alati võib ARK-st üle küsida või minu väiteid põrmustada.
28.04.2003 at 00:42
rustang
  
Moderator
Nõuded usakate registreerimisel
Lisaks veel, et kuni 1988. sünniaastani on lubatud kasutada USA valgusjaotusega esitulesid.
29.04.2003 at 09:39
peep
 
Moderator
Nõuded usakate registreerimisel
faust: Sa võiks veel lisada, kellega ja kus konkreetselt Sa rääkisid ehk kuhu pöörduda, kui on veel küsimusi.
29.04.2003 at 09:51
faust
Nõuded usakate registreerimisel
peep: Sa võiks veel lisada, kellega ja kus konkreetselt Sa rääkisid ehk kuhu pöörduda, kui on veel küsimusi.

ARK tehnikaosakonna number Tallinnas 6 201 275. Kui jutt väga USA-spetsiifiliseks läheb, suunatakse sisetelefoniga ümber või antakse uus number kuhu helistada.
29.04.2003 at 11:32
pisike99
Nõuded usakate registreerimisel
Lisaks omalt poolt, et enne 85 ei pea klaasidel olema e-serti. Kui keegi huvitub asjast, on mul kõik asjasse puutuvad seadused kaustas ja USA autosid puudutavad lõigud alla joonitud.
P.S. vaadake teede- ja sideministri 28.03.2001a määrus nr 29 "Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri", par. 3 punkt 31.

Muide, Hr. PLYVAL, väitsid, et mina olen ARK-s väga halvas kirjas. Küsimus: mismoodi see väja näeb, kas minu autosid ei registreerita vää? Kahju, et eilsel kogunemisel sellest juttu ei teinud, ehk järgmine kord.
29.04.2003 at 11:53
Vanaisa
  
Moderator
Nõuded usakate registreerimisel
Ehk siis kokkuvõtvalt (et oleks hea searchi soovitada:))
* Üle 25 aasta vanuse rauaga mingeid erilisi probleeme ei tohiks tekkida.

* Pärast 94-ndat ehitatud autodel peab olema tüübikinnitus, et seda siin registrisse saada.Vajalik, et kõikvõimalikel detailidel on E-täht. Kõige paremini näeb seda kere küljes olevalt nimeplaadilt - sealt kus on kirjas tootja, mark, mudel, täis- ja tühimassid jms. Kui seal on ka üks suur E-täht, saab järeldada, et kogu auto vastab E nõuetele ning Eestis very welcome.Interneti kaudu ostmisel on soovitav lasta saata foto nimeplaadist.

* Nooremate kui 25 aastat aga kuni 1994 valmistatutega on selline värk, et määruse nr 50 kohaselt peab iga pärast 1997 a registrisse kantav auto vastama kõigile E-nõuetele. Aga tüübikinnitust vaja ei ole.
Ja lahendatakse see niimoodi, et põhitähelepanu pööratakse:
Valgustusseadmetele - ette valged gabariidid, taha kollased suunad, põhilaternad euroopa valgusjaotusega (mida tavaliselt tähistatakse e-tähega)
Tulede paigutusele visatakse samuti pilk peale. Näit. taha keskele tagurdustule asemele kollase pirni panemine on natuke kahtlane.
Klaasidele: E täht ei ole just tingimata vajalik , aga teeb elu lihtsamaks (DOT kõlbab ka) Oluline on läbipaistvus - esiklaas 75 %, kuni juhiistmeni natuke vähem ja tagantpoolt võib soovi korral kasvõi plekiga üle lüüa:)
Kolmandaks peab spidomeeter km/t jaotistega olema.
Siis veel mõned mõõtmised ka - et üle 2,4 meetri lai poleks jms.
Ülejäänud e-nõuetele vastavust silmaga ei näe ja kasutatud autodel eeldatakse, et tõenäoliselt on OK.
Turvavööde, rehvide jms pole probleemi kui E tähte sealt ei leita.

* Kuni 1988. sünniaastani on lubatud kasutada USA valgusjaotusega esitulesid.

* Enne 1985. aastat ei pea klaasidel olema e-serti.

hind = auto hind + 18%
kui auto hind on madalam kui konjuktuuri tabeli või eksperdi hinnangu oma, siis:
hind = tabeli hind x 0,79 + 18%


* ARK tehnikaosakonna number Tallinnas 6 201 275

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
29.04.2003 at 13:47 Last edited 10.08.2003 at 16:48 by Vanaisa (Moderator)
PlyVal64
Nõuded usakate registreerimisel
Tagumiste suunatulede paigutus, mida ARK üldiselt ka kontrollib:

"2) mõõdet 600 mm (vt joonised 20 ja 22) võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki gabariitlaius ei ületa 1300 mm. Sõiduki ehituse eripära tõttu võib kõrgust 1500 mm suurendada kuni 2100 mm (vt joonised 20, 21 ja 22)"
Tihti on USA masinatel tagurdustuled liiga keskel koos, siis ei saa neid kasutada suundadeks. Tuleb leida muu lahendus.
29.04.2003 at 14:07
pisike99
Nõuded usakate registreerimisel
Alates 01.01.1998 toodetud autol peab olema kogu autol tehtud EÜ direktiivile 70/156/EC vastav tüübikatsetus ja olemas olema vastav sertifikaat. Kui seda pole, siis ei saa muidu, kui Hr. Eero Tilli vastava otsusega, kus ta toetub paar kommentaari tagasi minu poolt mainitud seaduse punktile.
29.04.2003 at 15:35
peep
 
Moderator
Nõuded usakate registreerimisel
Kuna topic on väga kasulikku infi sisaldav, jääb see siia üles mõneks ajaks. Palun siia lisada ainult infi mis teemaga otseselt seotud ja muu jutt ning küsimused postitada eraldi teemadesse !
16.05.2003 at 12:00 Last edited 16.05.2003 at 12:01 by peep (Moderator)
pisike99
Nõuded usakate registreerimisel
euroliidu maa registris oleva usakaga ei tundu kuni -98 eriti probleeme olevat. :(

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
19.05.2003 at 22:47
gets
Nõuded usakate registreerimisel
USA või mis iganes auto toomisel välisriigist Eestisse ei ole Eestis vaja maksta mingeid muid makse, kui ainult käibemaks 18% Eesti riigile, mis tasutakse peale auto ARK'i poolset heakskiitu. Igasugused mootorimahu, võimsuse vms lisamaksud on minevik. ARK'i paberi saamiseks on vajalikud muud toimingud sõltuvalt auto vanusest jne, millest on juttu ülevalpool.

Edit: Vanaisa posti vastuseks.
Kui sinu poolt öeldud auto hind on kõrgem, kui tolli raamatus lugeda saab, siis ei ole mingit korrutamist, maksad täislaksu pealt (nagu minuga juhtus). Kui sinu poolt öeldud hind on madalam tolli omast, siis korrutatakse tolliraamatu hind selle koefitsendiga (0.79). Edasi, kui saadakse hind, mis on madalam, kui sinu poolt öeldud hind, siis maksad käibe ikkagi oma hinna pealt. Lõpuks, kui toll saab oma raamatu arvu ja koefitsendi korrutiseks suurema arvu, kui sinu poolt öeldud auto hind, siis maksad alles tema summa pealt käibe.

Uhh kui keeruline jutt :)
22.05.2003 at 15:24 Last edited 22.05.2003 at 16:26 by gets
udu
 
Nõuded usakate registreerimisel
ma ei ole küll väga pädev teemas, aga loogika järgi peaks asi siiski olema sedasi:
hind = auto hind + 18%
kui auto hind on madalam kui konjuktuuri tabeli või eksperdi hinnangu oma, siis:
hind = tabeli hind x 0,79 + 18%

kui see on vale, siis võib selle posti ära kustutada.

____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06
22.05.2003 at 16:46
zeke
Nõuded usakate registreerimisel
Niipalju kui mina olen aru saanud on konjunktuuri instituudi tabelis juba hind 0,79'ga läbi korrutatud, nii et tabeli hinda enam ei korrutata vaid sealt võetakse kohe 18%.
22.05.2003 at 16:50
Cooper
Nõuded usakate registreerimisel
vist ei ikka olnud tabelis hind 0,79 läbi korrutatud.
PlyVal oskab ilmselt köige öigema vastuse anda!

quote:
zeke: Niipalju kui mina olen aru saanud on konjunktuuri instituudi tabelis juba hind 0,79'ga läbi korrutatud, nii et tabeli hinda enam ei korrutata vaid sealt võetakse kohe 18%.
22.05.2003 at 17:44
PlyVal64
Nõuded usakate registreerimisel
Udul 100% õigus. Täpselt nii see käibki. Seda nimetatakse "vähikseim võimalik maksustamise alus". Eksperthind ja tabel on võrdsustatud, s.t. X 0,79. Kui ostuhind on kõrgem nendest, siis läheb "tehinguväärtuse" järgi. S.T., et auto hind koos transaga tasub alati üpris "ilus" joonistada. Ega ekspert võtab kah tabelis oleva ligilähedaseima auto hinna aluseks ja siis tuletab sellest tollile mingi numbri.
22.05.2003 at 18:17
faust
Nõuded usakate registreerimisel
Seaduse tekste ka.

Tüübikinnituse kohta:
http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad/AktDisplay.jsp?id=41205&akt_id=41205

Tehnoseisundile esitatavad nõuded:
http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad/AktDisplay.jsp?id=42145&akt_id=42145

Tehnoseisundi juures (mis on aluseks registreerimisele, ülevaatustele, politseiga vaidlemisel jms) tuleks tähele panna, et

A: on punkte, kus nõutakse vastavust mingi e-reegli või EMÜ direktiiviga. Näiteks kood 112 - Turvavöö. USA normid on eeldatavalt sellega kooskõlas ja ilma katsetusteta vastupidist väita ei saa.

B: on punkte, kus nõutakse, et seade peab olema märgistatud tähega E. Näiteks kood 113 - Lapse turvaseade või kood 114 - Ohukolmnurk. Siin eriti vingerdada ei saa.

C: on märkustega punkte: Näiteks kood 501 - ilma E-täheta rehve võib siseriiklikult kasutada kuni 2005 aastani.
22.05.2003 at 23:27
pisike99
Nõuded usakate registreerimisel
quote:
USA või mis iganes auto toomisel välisriigist Eestisse ei ole Eestis vaja maksta mingeid muid makse, kui ainult käibemaks 18% Eesti riigile, mis tasutakse peale auto ARK'i poolset heakskiitu.

kaibeka pead maksma ka siis, kui ark annab "mittevastava" esmase akti. Teha pole midagi, kuna yle kahe paeva sulle keegi piiraega ei anna. Parast saab teha kas uue esmase voi siis kaup (auto) uuesti riigist valja viies saab selle raha tagasi nouda (pole ise teinud - ei tea kuidas tapselt formaalsus on)

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
23.05.2003 at 23:55
margus61
Nõuded usakate registreerimisel
Sry, ei saanud peensustele pihta. Kas saab tekkida ka olukord, kui 0,79xtabel tuleb väiksem, kui auto näidatud hind? Ja mida siis tehakse?

Põhimõtteline näide: auto ostuhind (koos transaga) on 900. Tabelijärgne 1000, mis on kallim ja peaks võetama maksustamise aluseks. Kas käibeka aluseks võetakse siis 900 või 0,79x1000=790, mis on tegelikust odavam?
13.06.2003 at 09:17
pisike99
Nõuded usakate registreerimisel
1000*0,79*0,18

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
13.06.2003 at 09:56
spinner
Nõuded usakate registreerimisel
No igatahes märtsis maksustati mind teistmoodi, kui pisike99 näide on.
Ehk siis... Auto tabelihind (siinses näites 1000) x 0,65 (oli koefitsent märtsis) tuli odavam, kui arvete peal olev ostuhind (ehk siinses näites 900) ja seetõttu maksin kassasse 900 x 0,18.
13.06.2003 at 12:16
gets
Nõuded usakate registreerimisel
Yep, niimoodi seda mullegi tollis selgitati.
13.06.2003 at 12:27
PlyVal64
Nõuded usakate registreerimisel
Tollis määratakse väikseim maksimaalne maksustamisele kuuluv hind. Kui see on tehinguväärtusest väiksem, siis läheb tehinguväärtuse(ehk ostuhind+transa) järgi ilma koefitsendita.
13.06.2003 at 12:39 Last edited 13.06.2003 at 12:41 by PlyVal64
rustang
  
Moderator
Nõuded usakate registreerimisel
Läbi tehtud ka protseduur, kui autole tollis kataloogis hinda olemas ei ole. Suunati Veerenni tn. 54 OÜ Autoeksperti, kes väljastas autole täiesti mõistusepärase hinna. Soovitan sinna minnes kaasa võtta niipalju pildimaterjali kui võimalik - on vähem seletamist. Võimalus on ka nendega enne auto toomist nõu pidada, missuguseks eksperthind kujuneda võib.
30.06.2003 at 15:57
BlueStang
 
Nõuded usakate registreerimisel
Nii, täna rääkisin ARK tehnikadirektoriga 94-97 toodetud usakate registreerimise teemadel.
Nendele autodele polevat põhimõtteliselt tõepoolest kogu auto tüübikinnitust tarvis, kuid siiski peab auto olema vastavuses mingi 25 euronomiga, mille katesetamiseks tavakodanikul puuduvad ilmselgelt vahendid. Seega registreerimine tema hinnangul ilmvõimatu on...?
Erandjuhul, kui ära tõestada mingi spec vajadus, siis Majandusministeeriumi kaudu saab vastavat luba taotleda - näiteks toodi Raudtee jeebid, millel raudrattad lisavarustuses ja vajadus jeebiga raudteed määda sõitmiseks põhjendatud:)
Veel on mõned variandid - diplomaatide autod, välismaalased, kes siin elavad, välismaalt tagasipörduvad isikud ja vist ka välismaalasega abielludes võis ühe auto regada...

EDIT: KRT, Riias käies tegi kadedaks, kuidas igasugu uuemaid usaliikureid tänaval liiklemas nägin

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
04.07.2003 at 15:28 Last edited 04.07.2003 at 15:32 by BlueStang
nostang
Nõuded usakate registreerimisel
quote:
rustang: Lisaks veel, et kuni 1988. sünniaastani on lubatud kasutada USA valgusjaotusega esitulesid.
nuhkige välja kas vastab tõele kuid kuulu järgi olevat ameeriklased sertifitseerinud euroopas oma "sirge" valgusjaotuse. Tähendab vaikimisi on kõigil USA tuledel pealetrükkimata E.
30.07.2003 at 00:32
tqhq.ee foorum : Autod : Nõuded usakate registreerimisel   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.