register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : 48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks   1 2 3 4 5  
Poster Message
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Sain siis ka lõpuks oma armsakesega ühele poole.. Kõik teevad koguaeg midagi oma autodel paremaks ja nii sündiski mõte , ise oma kätega midagi ette võtta.. Tuttaval automaalril kratist kinni võetud. ja käed villi lihvitud ja pahteldatud ja jälle lihvitud ja pahteldatud. Kvaliteeti .. hmm. ise tegin südamest ja nii hästi kui oskasin... tippkvaliteet see küll ei ole, aga enese jaoks ja esmakordselt isetehtu jaoks kena küll.. kui nüüd veel kokku ka saaks.. :)

pildid kaa : http://www.city.ee/~tom/buick/buick_uuega


____________________________
srx '07
16.07.2003 at 23:05 Last edited 17.07.2003 at 14:45 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Päris kobe. Kaks viimast pilti peaksid wax'i pöördesse ajama.
16.07.2003 at 23:13
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
peep: Päris kobe. Kaks viimast pilti peaksid wax'i pöördesse ajama.
Oikurask :), siia kataloogi sai natu palju pilte.. Jah. Maalri vend vedas kusagilt kaks '74 capri mkI'e ära. Neist üks peaks vist müüki minema. A kered on neil nutuses seisus. Ja mootorid ka paksu roostekihi all..


____________________________
srx '07
16.07.2003 at 23:17
tfr
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Liiste-asju pole maha võetud, vaid sama hooga valgeks lastud kõik?
16.07.2003 at 23:31
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
tfr: Liiste-asju pole maha võetud, vaid sama hooga valgeks lastud kõik?
Ei , kõik võtsin eelnevalt siiski maha ja lasin valgeks. ja siis keerasin külge tagasi. Põhjuseks see, et leidsin 92 aasta autorevüüst oma buicki pildi, kus kõik plastmassdetailid ka valged olid. endale täitsa meeldis ja nii sai tehtudki. värvile juurde ainult plastikukomponenti,et peal püsiks.. loodame,et püsib :)


____________________________
srx '07
16.07.2003 at 23:33
hirax
  
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Kena :)
Omalgi sama protsess käsil.
Mis firma värv on ?
quote:
värvile juurde ainult plastikukomponenti,et peal püsiks..

Kas pehmendi mingit sorti vms? Kas plastiku krunti alla ei pannud ?

Jõudu siis jubinate külgekruvimisel ! :)

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
17.07.2003 at 00:27
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
hirax: Kena :)
Omalgi sama protsess käsil.
Mis firma värv on ?
quote:

Spies&Hecker veoautoseeria kõige valgem valge. Ainus probleem,et tahtis 4 kihti saada, muidu pahteldatud kohad alt läbi paistsid.. teadjamad räägivad et deBoeri(iirc) või Glasuriti veoautoseeria pidi tunduvalt paksem olema, seega lihtsam katta ja igapäevaautol ka muretum peal.



Kas pehmendi mingit sorti vms? Kas plastiku krunti alla ei pannud ?
Jõudu siis jubinate külgekruvimisel ! :)
Jõudu läheb tarvis jah.. lõpus juba puht vägivaldselt sai garaazhi alla ronitud. Ei. Plastdetailid läksid 500'se liivapaberiga üle ja siis värvile mingit imeliku vedelikku juurde ja värv peale.


____________________________
srx '07
17.07.2003 at 00:42
wax
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
epsum:Maalri vend vedas kusagilt kaks '74 capri mkI'e ära.

Kuulsin jah neist Mk1-dest ja sain eelmine nädal täpsemat infi. Oleks ma vaid teadnud et nii lähedal 2 Mk1 Caprit vedelevad !?!? :(

A buik on mõnus valge :)
17.07.2003 at 09:05 Last edited 17.07.2003 at 09:23 by wax
wert11
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
kust saaks caprite kohta rohkem infot mis hinnaga ja kuna nad myyki lähevad. Oleks ise väga huvitatud ühest:)peab ju leidma uue tegevuse talveks kui fiat valimis saab......;););)
17.07.2003 at 09:15
rustang
  
Moderator
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Epsum,

Äkki viitsid (kasvõi siiasamasse threadi) värvimisest õpetliku loo kirjutada - mida ja mis järjekorras tegid, mis materjale kasutasid ja mida järgmine kord teistmoodi teeks.
17.07.2003 at 09:20
tohoh
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Või tahad veel korra kätt harjutada? Teisi aidata.Mõõduka tasu eest.

____________________________
Ford Mustang ´96
Põrnikas `69
Dodge Avenger ´08
GAZ 24 ´84
17.07.2003 at 09:25
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Niisiis, Rustangile.
Lühidalt tegevuse kirjeldus, kui soovid autot mitte liivapritsiga haljaks lasta, vaid lihtsalt (ja võibolla ka mitte nii kvaliteetselt uue värviga katta).

Kõigepealt sa hangitud vajalikud vahendid :
roostemuundurit 1 pdl
1. lõikeketas 1tk - suvatootja oma :)
2. liivapaberit 80(1m), 120(2m), 240(2m), 500(4 lehte), 1000(4lehte) ja 5000(4lehte) - SIPA tooted
liivapaberi aluseid (nn kandu), millega saab pinda ühtlaselt maha lihvida ( käega jääb auk sisse)
3. Täitepahtlit ( kahekomponentset) 1kg DuPont
4. Täitekrunti ( kahekomponentset) 2kg DuPont
5. 5l värvi Spies&Hecker veoautoseeria
6. umbes 10m kattepaberit ja 4 rulli paberteipi.

Kui kõik need asjad olemas on , siis kõigepealt auto korralikult puhtaks pesta (survepesuriga), eriti tähelepanu pöörata tiibade koopasiseste kinnituste kohta ( tavaliselt sinna ladestub sool, pigi ja kurat teab mis möga veel). Esmakordselt võib pesta ka antisilikooniga, aga see pole oluline.
Siis auto garaazhi, ennem on tark tegu garaazhipõrand suuremast sodist puhtaks pesta. ja hakata detaile küljest autol ära keerama. Teadjad soovitavad ka tiivad küljest ära võtta - mina läksin laisemat teed ja võtsin ainult plastiku küljest ära. Siis haarad uuesti survepesuri, lased plastikualused pinnad sinnakogunenud sopast puhtaks. Ootad kuni ära kuivab, seejärel võtad lõikeketta ja ettevaatlikult käiad kõik kohad haljaks, kus vana värv pealt tundub nagu lahti olevat. Reeglina tuleb selliseid kohti 15a vanal autol päris palju välja. Käiates peab olema ettevaatlik, sest liialt sügavale metalli sisse lastud käi jätab järele raskesti täidetava ja pahteldatava koha. Samas tuleb KÕIK plekipealne rooste kindlasti minema saada. Kui käiamine on tehtud, on kaval mõte kõik kohad katta roostemuunduriga . Kannad pintsliga õhukese kihi peale, ootad neli tundi, niisutad neid pintsliga ja siis jätad ööpäevaks seisma. Kui roostemuundur on oma töö teinud ja haljad plekikohad on kas halliks või mustaks läinud, võtad natuke krunti ja lased pihustiga kõikidele kohtadele peale (pärast lihtsam pahteldada) Seejärel segad valmis pahtli, ja kannad selle kõikidele vastkrunditud pindadele. Rabelema ei pea, sest oleks hea , kui krunt ennem täiesti kuivada jõuaks. Ja pahtlit võib alati panna veidikene rohkem kui vaja - maha lihvida on tüütu, aga tunduvalt tüütum on sama kohta uuesti pahteldada. Kui värvikahjustused on eemaldatud ja pahteldatud, tuleks auto uuesti kriitilise pilguga üle vaadata. Kõik mõlgikesed, mis on tulnud kividest, hoolimatust pagasiruumi kinnilöömisest või väikestest kõksudest, tuleb ettevaatlikult välja lüüa : jälgides, et jumala pärast pleki paine valeks ei läheks. Ja pidades meeles seda, et mida tasasemaks õnnestub mõlgi koht saada, seda vähem sinna pahtlit läheb. Kui mõlgid ja mõlgikesed on eemaldatud, tuleb analoogselt värvikahjustustega nad pahtliga katta. Ja jätame siis auto kuivama ja lõpetame esimese osa. Järg tuleb natuke hiljem.
Tom@teeb.tööd.ka.vahel

____________________________
srx '07
17.07.2003 at 11:02 Last edited 17.07.2003 at 11:05 by epsum
mr. RocknRoll
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Auto näeb kena välja, palju värviliiter maksis ja kus kohast ostsid?
PS. Võibolla pakub huvi: mustamäel blac mounthi juures seisab matt-musta kuuega regal.
17.07.2003 at 11:26
sirr
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Kõva töö. Too näha! Ma loodan, et mul tagasiostu mõtted pähe ei tule :)
17.07.2003 at 11:38
rustang
  
Moderator
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Tom,

Just see mida vaja! Tnx ja ootan (koos tuhandete teiste listiluigejatega) järge!

Avo@sama.töö.vaja.ette.võtta
17.07.2003 at 12:41
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Niisiis. teine osa.

Nüüd olid lõbusad ja lihtsad tööd tehtud. Algas valu ja vaeva nägemine.
Kõigepealt kätte liivapaber numbriga 80 , ja sellega suurem osa üleliigsest pahtlist maha : jälgides, et pahtlikühm jääks natukene kõrgem, sama kordad ka liivapaberiga, mille tagaküljele on märgitud 120. 120'ga siiski hõõrud ta tasaseks. aga tuleb väga ettevaatlik olla, sest liialt aktiivselt hõõrutud pind omab soovi lohku minna, mis ei ole mitte hea. Lihvimismasinaid ei kasutanud, kuna spetsialistide väitel on algajal tunduvalt suurem võimalus midagi untsu keerata. Kui terve kere on viimaks enamvähem ühtlane(miks enamvähem,sellest edaspisi), võib vahepeal hankida Soudali kahekomponentset plastikuliimi ja klaasriiet, millega stangesse tekkinud augud ja mõrad kinni mätsida. Tegutseda tuleb kiirelt ja põhimõttel : papist ehitad vormi augu ümber, segad liimi valmis, mäkerdad pintsliga auguservad kokku ja hakkad lõikama klaasriidest sobivaid tükke : paned sisse, katad pintsli abil liimiga ja lõikad uue tüki ning kordad tegevust. Pead olema väga kiire, sest liimil on kalduvus roppkiirelt kuivada. Seejärel (umbes tunni möödudes) lõikeketas kätte - ja lihvid tasaseks. Kasutasin ka viili, et sisesoont sisse saada. Koleraske oli :), kivistunud klaasriidega liim ei ole just parim pind lihvimiseks.
Kui see tehtud, katad klaasiringi ja mittevärvitavad detailid paberi ja teibiga. Jälgida tuleb seda, et kõik praod tahavad hirmsasti osa värvi endale saada - seega tuleb praod ka kinni teipida. Keeruline, tüütu ja aeganõudev on ka see, et näiteks tihendiääred juhul kui aknaid ei eemaldata, tuleb väga täpselt kinni teipida. Ise kinnitasin paberilehe paari teibitükiga ülemise aknaäärega tasa, siis hakkasin ühest otsast umbes 15cm pikkuste teibitykkidega ettevaatlikult ja täpselt paberit kinnitama. Kui ring oli täis, eemaldasin algsed fikseerimisteibid.
Kruntimine. Kui auto teibitud, lasime pihustiga kogu auto täitekrundiga üle. Kruntvärv oli õnneks niipalju paks, et kannatas ka julgemalt lasta ja ei hakanud jooksma. Kuivades jäi järele matt, krobeline pind. Siis.
Kui krunt kuivanud oli , sai eemaldatud hoole , armastuse ja vaevaga kinnitatud paber, kätte (taas) liivapaber numbriga 240 ja krobeline pind tasaseks lihvida. Väga aeganõudev ja tüütu tegevus. Kui see tehtud, siis kätte liivapaber 500 ja sama tegevuse kordamine :), ainult nüüd oli eesmärgiks liivapaberi 240 lihvimisjälgede eemaldamine. Tüütuse kohta samad sõnad :), seejärel täpselt sama tegevus vesiliivapaberiga number 500, mis lisaks tähendas, et tuli liivapaberitallale kogu aeg käsnast vett alla pigistada,et värvitolm liivapaberit ei ummistaks. Kui 500 ga tehtud oli (uskumatu, kirjutades pool tundi nõudnud tegevus võttis reaalselt aega 15 töötundi:), tuli kriitilise pilguga uuesti kõik mõlgid ja mõlgikesed üle vaadata ja sinna uuesti pahtlit panna ( sedakorda nii vähe kui võimalik) ja see peale kuivamist 240ga maha lihvida. Siin sai tehtud viga, paar-kolm mõlki minu auto peal jäi teistkordselt pahteldamata.. aga silm oli väsinud ja ainus eesmärk oli too hetk võimalikult kähku asjaga ühele poole saada. Teistkordsel lihvimisel järgida siis sama rida 240-> 500vesi -> 1000 vesi (et 500 kriimud ka kaoks:)) Kui see ka tehtud ja matt kruntvärv läikima hõõrutud , hakkab taaskord pihta paberiga klaaspindade katmine. Hoiatuseks veel niipalju,et kui liialt kruntvärvi maha hõõrud, siis võib kunagi ammu värviparanduseks kasutatud suvavärv hakata keemiliselt reageerima ja kogu suure töö ja vaeva nurjata. Kasulik oleks jätta peale yhtlane krundikiht, mille vahelt kumab nii vähe See ka tehtud, jääb ainult värvimise rõõm. Värvimisel on vedela värviga suurimaks probleemiks ta jooksmahakkamine (eriti kui pole kasutada profipihustit, maksumusega umbes 6000 krooni:). Mina kasutasin vana ja "head" vene toodet. Seetõttu ka ühest kohast värv jooksma jäi. Kui värvitud, võib lahti korkida mõned õlled (seejärel kindlasti otsida mõni kaine maaler teiskordset katmist tegema!), oodata umbes 4tundi (ilma kuumutamata) ja katta teistkordselt. Kui kusagilt midagi läbi kumama jääb, või ise tahad kindel olla et värv püsib, võib ka neljanda ja viienda kihi lasta peale panna.

24 tundi kuivamist ja võib paberit eemaldama hakata. Võib ka otsast juppe külge tagasi kruvima hakata, kohad kust värv jooksma on jäänud : minul yhest kohast, tuleb kannatada umbes nädal ja siis ettevaatlikult 1000'se liivapaberiga üle lihvida ning seejärel poleerida.

Tulemus. Ise jäin rahule, et sain hakkama. Ja mitte kõige jubedama tulemusega, kulutades umbes 3000 krooni. Selgus, et maalritööd on tehtavad.
Miinused: ajakulu.. alguselt maksimaalselt nädalaseks planeeritud töö võttis reaalselt pea kaks kuud aega ( põhitöö kõrvalt), rakud käes, see, et värv oli liialt vedel ja ta ikkagi ühest kohast jooksma hakkas ja paar mõlgikest ikka sisse jäid.
Aga nüüd on ta tehtud. Jäänud veel juppide garaazhist ülesotsimine ja esiotsa külge panemine.. loodetatavasti järgmise nädala lõpuks on tehtud.

Tohoh'le: kui ma auto sõitma saan, ja sulle näitan ja kui sulle sama kvaliteet sobib ja ajakulu kusagil kuu aega ka ja paremat sul võtta pole, siis hobikorras võib ju sinu autot ka proovida :)

Sirr: rõõmuga näitan, kui kõik jupid küljes tagasi ja sumbuti ka alla keevitatud :).




____________________________
srx '07
17.07.2003 at 12:42
blood
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Heh üx Regal uue kuue saand :-) Kuigi minu silmale meeldivad need läikivad vidinad siiski rohkem aga nu uus värv on ikka uus värv. Jõudu putitamisel, tore vaadata kui mõni liigikaaslane jälle ilusam on
timmu: Kas oskad öelda mis seisukorras se Regal olla võiks olen teist näind paarkorda isegi linnavahel - minu teada olevat see autu isegi müügis olnud???? Et on ta endiselt saadaval
17.07.2003 at 12:44
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
blood: Kuigi minu silmale meeldivad need läikivad vidinad siiski rohkem aga nu uus värv on ikka uus värv. Jõudu putitamisel, tore vaadata kui mõni liigikaaslane jälle ilusam on
timmu: Kas oskad öelda mis seisukorras se Regal olla võiks olen teist näind paarkorda isegi linnavahel - minu teada olevat see autu isegi müügis olnud???? Et on ta endiselt saadaval
Sul ju limited variant:), sellel tuleraamid kroomitud :), customil on(olid) nad lihtsalt must plastmass. Kui see on seesama must regal,mida mina kunagi piilumas käisin, siis tal oli plokikaane tihend väidetavalt ära ja värv oli ka suht pleekinud..

Tom@


____________________________
srx '07
17.07.2003 at 12:57
rustang
  
Moderator
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Epsum,

Väga tänan selle juhendi eest! Ega Sa põrandat värvimise ajaks märjaks ei teinud? Viimased kihid lasid ikka ise peale?
17.07.2003 at 12:59
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
rustang: Epsum,

Väga tänan selle juhendi eest! Ega Sa põrandat värvimise ajaks märjaks ei teinud? Viimased kihid lasid ikka ise peale?
Põrand oli ikka niiske jah. Lisamata jäi see, et loomulikult peale pahteldamist ja iga kord enne kui pihusti välja võeti, sai pahtli ja värvitolm maast kokku pühitud ja betoonpõrand niiskeks tehtud. Üldiselt tolm on nagunii vaenlane ja niiviisi ise tehes miskil määral teda siiski auto peale satub.

Esimese ja viimase kihi lasi siiski elukutseline. vahepealsed mina..


____________________________
srx '07
17.07.2003 at 13:08
blood
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
Heh jah - ma ikke toru kyll -sedant jah Limited versiunil on kaitseraud ka osaliselt kroomitud- kuigi minu omal on esimene ilmakroomita:-( Aga selle matistunud värviga regal - hmm einu uurin lihtsalt selle pärast et plaan ehk osta kunagi omale veel üks sellineja teha üks täitsa korda ehk. Jäin hiljaaegu ühest iludusest ilma - hõbedane - mnjah. Aga auto on sul bro. Kuida mudu rahul oled oma Buickiga?
17.07.2003 at 13:49
mr. RocknRoll
 
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
blood: Heh jah - ma ikke toru kyll -sedant jah Limited versiunil on kaitseraud ka osaliselt kroomitud- kuigi minu omal on esimene ilmakroomita:-( Aga selle matistunud värviga regal - hmm einu uurin lihtsalt selle pärast et plaan ehk osta kunagi omale veel üks sellineja teha üks täitsa korda ehk. Jäin hiljaaegu ühest iludusest ilma - hõbedane - mnjah. Aga auto on sul bro. Kuida mudu rahul oled oma Buickiga?


Võin sulle privasse asukoha saata. Sõisin paar korda sellest mööda. Aga teagi, kas oli värv pleekinud või oligi must matt ja kõige korralikum ei tundund aga oli komplektne. Jätsin nbri meelde mille olen suutnud ära unustada. Muidu tundus päris kobe ja ihkusin isegi vahepeal ta peale hammast.
To epsu: kuidas vene püstoliga värvida on, mul üks uus olemas ja kas täitekrundijaoks oli spets püstol?
PS. keda vanad peugeod huvitavad siis seisis ta kõrval ei teagi kas 204 vms.
17.07.2003 at 14:49
epsum
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks

quote:


To epsu: kuidas vene püstoliga värvida on, mul üks uus olemas ja kas täitekrundijaoks oli spets püstol?
PS. keda vanad peugeod huvitavad siis seisis ta kõrval ei teagi kas 204 vms.
Vene püstoliga :), algajale käib küll ja tegelikult spetsialist kasutab seda ainult kruntimiseks. A minule käis ka värvimise jaoks.

____________________________
srx '07
17.07.2003 at 15:03
rustang
  
Moderator
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
epsum:
Esimese ja viimase kihi lasi siiski elukutseline. vahepealsed mina..

Mis siis spetsialist teistmoodi tegi?
17.07.2003 at 15:27
PlyVal64
48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks
quote:
rustang:
Mis siis spetsialist teistmoodi tegi?
Avo, ma olen kah seda mõelnud ja on olnud võimalus tõeliste tippmeestega kõrvuti värvida. See, et neil ilusam kokkuvõttes välja tuleb, ei saagi alati öelda. Ma mõtlen värvi autole kandmist. Eeltöö on teine teema...
Aga nad kulutavad palju vähem aega ja iseenda energiat selleks tegevuseks. Ma võrdleks seda, kui vikatiga niitmist. Oskaja luisatud-pinnitud vikatiga niidab kiiresti ja palju, diletant roostes riistaga aga väsib sinna otsa kiiresti. Lõpuks saab ikka heinamaa puhtaks ja lehmad söönuks, kuid millise vaevaga:)
Proff värvib minu meelest pikkade, julgete, sujuvate kiirete liigutustega ja ei karga voolamaminemist. Ise olen värvinud "nökerdades", suts-suts päästikuga mängides, mitte ei lase 2meetrist riba korraga ja nii terve külg järjest. Võib-olla, et värvi kulutan vähem(ei paisku niisama õhku), kuid poole auto peal hakkab käsi väsima ja siis on distantsi hoidmine juba raske=voolamine. Proff selleks ajaks juba :beer teeb.

Ply@hakkas mõtlema, et värvib püstoliga autot samade liigutustega, kui pintsliga planku:( aint liigutus on horisontaalne.
17.07.2003 at 15:49
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : 48 eeltöö tundi ja 2 tundi värvimist + juhend auto värvimiseks   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.