register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Turbo pärast karburaatorit   1 2  
Poster Message
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit
Nii... siin siis oleks oodatud mõttekäik inimestelt kel on teadmisi/kogemusi karpa/turbo konedega autodest.

Mul endal on selline asi, et tahaks aparaadi pöördesse väänata... plaan oleks aga ka vahelahutus vahele panna... loogika ütleb, et kui panen enne turbot (skeem oleks siis: õhufilter --> vahejahutus --> karpa --> Turbo --> kollektor) siis on asjast vähe kasu kuna turbo soojendab õhu uuesti üles... mingi kasu peaks tulema aga ilmselt väike.

Teine variant:õhufilter --> karpa --> Turbo --> vahejahutus --> kollektor. Siinkohal ütleb loogika, et poole bensiini jääb vahejahutisse kinni ja juhul kui mingi tagasilöök mootorist peaks tulema.... siis pole lähedalt kuigi naljakas.

Kuna aga reaalne kogemus sellist tüüpi mootoriga puudub... ei taha katsetama hakata.

PS! mootoril on turbo peal sellise skeemiga juba tehasest!
26.01.2004 at 19:29
tfr
 
Turbo pärast karburaatorit
quote:
Teine variant:õhufilter --> karpa --> Turbo --> vahejahutus --> kollektor. Siinkohal ütleb loogika, et poole bensiini jääb vahejahutisse kinni ja juhul kui mingi tagasilöök mootorist peaks tulema.... siis pole lähedalt kuigi naljakas.
Mis valemiga Sul bensiin turbost/vahejahutist läbi käib?

Asi peaks käima ikka nii: õhufilter -> turbo -> vahejahuti -> karpa -> kollektor

Vähemalt minu tehasest karpa+turbo+IC autol on nii (õhufilter on maas, käib muidu seal paremal all nurgas tule taga, õhk liigub pildi peal paremalt vasakule, turbo on selle vahejahuti parempoolse toru otsas):

26.01.2004 at 20:15
vvt
  
Turbo pärast karburaatorit
Siin keegi teadis rääkida, et pidi ka sedapidi tehtama....kuigi milline on selle mootori käitumine kiirendusel, kui gaasivajutamisel kiirenduspumbast tuleb bensusahmakas jõuab mootorisse nii 5 sek pärast.....et siis kõigepealt köhib ja siis perutab minema või???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.01.2004 at 20:25
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit


No kuidas peaks see välja nägema sellise mootori puhul?
27.01.2004 at 10:32
hents99
  
Turbo pärast karburaatorit
äkki hoopis selline süsteem: filter - turbo - kollektor JA filter - karpa - kollektor ??? skeemi järgi midagi sellist

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
27.01.2004 at 13:46
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit
originaal: filter--->karpa--->turbo--->sisselase.

Mina tahan teada kuda oleks mõtekas panna sinna vahejahutus, see on vajalik selleks, et sinna pannakse ka suurem turbo kui originalis ja "pushida" kilovatte veel suuemate numbrite poole.

(kui kellelgi on küsimusi ülal oleva joonise kohta siis küsige... olen seal kapoti all olnud küllalt...)
27.01.2004 at 13:57
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit
quote:
vvt: Siin keegi teadis rääkida, et pidi ka sedapidi tehtama....kuigi milline on selle mootori käitumine kiirendusel, kui gaasivajutamisel kiirenduspumbast tuleb bensusahmakas jõuab mootorisse nii 5 sek pärast.....et siis kõigepealt köhib ja siis perutab minema või???

Nii... kui ma nüüd endale seda õigesi ette kujutan siis on turbiinil ka tühikäigul üsna suured pöörded ja kuumast turbiinist läbi käies muutub bensiin soojemaks(kergemaks... aurustub rohkem noh...) ja kuna on tegemist üsna väikese mootoriga ja lühikese teekonnaga siis usun, et 5 sek pole küll see aeg millal jõuab "energiavool" gaasipedaalist sisselaskeni.
27.01.2004 at 14:02
BlueStang
 
Turbo pärast karburaatorit
Mis pullik**a see on - ma pole varem kuulnud, et valmis küttesegu lastakse läbi turbiini ja vahejahuti???

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
27.01.2004 at 14:45
Joel
 
Turbo pärast karburaatorit
Kas see Renault 5 Alpine Turbo sisselase on päriselt ka selline nagu sellel joonisel näidatud? Kui nii, siis minu arvates on see küll üks jama süsteem või siis ei saa ma konksule pihta. Praegusel juhul liigub küttesegu läbi kompressori ja sealt mööda toru edasi sisselaskekollektorisse. Vahejahutit turbo ja sisselaskekollektori vahel pole ja ma ise arvan, et põhjuseks on see, et küttesegus olevad kütuseosakesed kondenseeruksid vahejahutisse, mistõttu muutuks segu lahjaks ja sulataks kolvid üles. Vahejahutis loksuv bensiin ei oleks sellisel juhul kindlasti mitte abiks. Enne kompressorit ei ole vahejahutit mõtet panna, kuna seal on õhk nagunii atmosfääritemperatuuri lähedal. Turbo+karpa kombinatsioonis saab IMO vahejahutit kasutada ainult sellisel juhul kui karpa asub peale turbot, sisselaskekollektori otsas...
27.01.2004 at 15:19
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit
nii... tegelikult ongi praegu selline seis, et kui turbiin laiali jooksis sai karpa istutatud otse kollektori peale... (töötab ilma turbota, lahe on saab sõita isegi 76-bensiiniga aga ei liigu).
Praegu oleks siis lihtsam see karpa jätta kllektori peale ja viia uued torud, et saavutada "tavaline järjestus":filter->turbiin->vahejahuti->karpa->kollektor.

Point on lihtsalt selles, et soovisid jätta süsteemi selliseks nagu tehasest tulnud mudelitel (usu või ära usu aga see süsteem on renaulti inseneride mõtte vili... las see teema jääb nii... ex)
Niisiis on ikkagi otsus selline ,et tuleb katsetama hakata vist.

Head mõtted on teretulnud! Seda, et renault-i mehed on kunagi mingi imeliku lahenduse leidnud tean isegi...
T
27.01.2004 at 17:00
aif
Turbo pärast karburaatorit
quote:
BlueStang: Mis pullik**a see on - ma pole varem kuulnud, et valmis küttesegu lastakse läbi turbiini ja vahejahuti???

Piilu neid klassikalisi kompressoreid. Näiteks http://www.hotrodders.com/images/vehicles/06/233plymouth.jpg Nagu näha juuresolevalt pildilt on karbureetorid paigaldatud kompressori peale, ehk siis segu läheb läbi õhupakkimisevahendi ja siis kukub sisselaskesse.



____________________________
aif, LX "broken mare" Mustang 2.3
XS "thrashed" PUG 206
27.01.2004 at 17:00
hents99
  
Turbo pärast karburaatorit
quote:
aif:
quote:
BlueStang: Mis pullik**a see on - ma pole varem kuulnud, et valmis küttesegu lastakse läbi turbiini ja vahejahuti???

Piilu neid klassikalisi kompressoreid. Näiteks http://www.hotrodders.com/images/vehicles/06/233plymouth.jpg Nagu näha juuresolevalt pildilt on karbureetorid paigaldatud kompressori peale, ehk siis segu läheb läbi õhupakkimisevahendi ja siis kukub sisselaskesse.


aga selline lahendus on ju t2iesti erinev. tavalise turboga ju asi teistmoodi, vaevalt sealt mingit vedelikku l2bi lastakse, v6ibolla lastakse aga see pole ilmselt nii hea lahendus. loogiliselt m6eldes. blowerist valgub k6ik segu ylalt alla. aga turbos on ju asi torudega igatpidi m2ngitud

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
27.01.2004 at 18:18
PlyVal64
Turbo pärast karburaatorit
quote:
toly-speed: Head mõtted on teretulnud! Seda, et renault-i mehed on kunagi mingi imeliku lahenduse leidnud tean isegi...
Kuule, kas Sinu kätte on siis jõudnud see pasapruuniks värvitud ja 13" turbiinvelgedega R-5 Alpina Turbo??? See on küll üks äraütlemata kõva sõna auto, tehasest tulnud 150mm(silma järdi) jõhkra turvakaarega. Oli baasautoks veelgi rajumatele Renault'i ralliautodele. Selliseid ei tohiks maailmas väga palju enam järgi olla...
Aga jõudu ehitamisel:)
27.01.2004 at 18:23
Andres69Stang
 
Turbo pärast karburaatorit
Tark raamat "Maximum Boost" kirjutab, et draw-through süsteem välistab vahejahuti.
Selle süsteemi eelisteks on lihtsus, õhu tihedus ei muutu enne karpat (blow-through vajab lisakütuse juurdejuhtimist) ja ei ole vaja bypass klappi. Puudusteks on limiteeritud võimsus :( ja süsteem (ilmselt karburaator siis) kipub jäätuma alla 50*F.

____________________________
Mustang´69,390,C6
27.01.2004 at 19:14
aif
Turbo pärast karburaatorit
quote:
toly-speed:
Praegu oleks siis lihtsam see karpa jätta kollektori peale ja viia uued torud, et saavutada "tavaline järjestus":filter->turbiin->vahejahuti->karpa->kollektor.

Point on lihtsalt selles, et soovisid jätta süsteemi selliseks nagu tehasest tulnud mudelitel (usu või ära usu aga see süsteem on renaulti inseneride mõtte vili... las see teema jääb nii... ex)
Niisiis on ikkagi otsus selline ,et tuleb katsetama hakata vist.

Head mõtted on teretulnud! Seda, et renault-i mehed on kunagi mingi imeliku lahenduse leidnud tean isegi...
T

Karburaator enne turbot on süsteemi lihtsamaks ehitamiseks. Kui turbo on enne karpat, peab karpa üleni sokutama sisselasketorustiku sisse. Paikaseadistamine on eriline kuuba, sest iga muutuse tegemiseks pead sisselaske lajali keerama. Enne turbot karpa korral jääb selline keemia ära. Saad kasutada täiesti harilikku karpat, sest vakuum toimib hoolimatta sellest et plokini veel tükk maad minna. Kui rahaliselt hammas üle käib on vist parim lahendus originaal hellalt õlisena seifiriiulile paigutada ja elektroonilise multipritsega lahendust kasutada.

____________________________
aif, LX "broken mare" Mustang 2.3
XS "thrashed" PUG 206
27.01.2004 at 20:28
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit
See "pasapruun" on üks nendest tegelikult on veel 1 valge alpine ja ´mingi 1,1 on kah...

to AIF: selle karpa saab sisselaske peale keerata väga lihtsalt, poldid klapivad 1-1-le.
Pritse peale ei taha mõelda sest üks projekt juba on mis võtab jubedalt raha... see oleks selline hunt lambanahas auto.
Aga nüüd siis sain aru, et pole vist mõtet seda vahejahutit panema hakata... läheb siis lihtsalt parem yurbo-lahenduse poole.

Mis te kas karpa vahetus annab ka midagi... seal tegelikult luba seisab Weber seega tegelikult peaks düüside vahetusega asja parandada saama.
28.01.2004 at 12:17
vvt
  
Turbo pärast karburaatorit
Enne hundiga lammaste hirmutamist tasuks tutvuda selle turbo-5 nõrkustega - ehk selle kupatuse töökindlus vähemalt väikeautodest vaimustuvate inglaste ajakirjaduses ühtegi head sõna ei pälvinud. Probleemne koht oli just karpa+turbo, keerukas sättimine, töökindlus, sagedad tõrked, käivitamisprobleemid olid ühe tutvustuse märksõnadeks. Et peale suure raha uputamist suur pettumis pole....

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
28.01.2004 at 12:28
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit
ohh ei... sinna pole plaanis muud suurt raha uputada kui mootor töökorda ja siis uus ja suurem turbiin... juba soetatud... ja vaja mingi elementaarne värvikiht...
Muidugi ei saa tast autot mis võistleb A8 quattrotega... aga selline väike ja lõbus püss tuleb... ega siin pole tegelikult enne valmimist midagi hõisata...

Karpa kohalt seda, et see on juba kord saadud tööle ilma turbiinita, küll saab ka uuesti turbiiniga. Nii-väga keeruline see kah pole, tegemist weberi karpaga---> Saame hakkama.
28.01.2004 at 16:41
aif
Turbo pärast karburaatorit
quote:
toly-speed:
to AIF: selle karpa saab sisselaske peale keerata väga lihtsalt, poldid klapivad 1-1-le.

Mis te kas karpa vahetus annab ka midagi... seal tegelikult luba seisab Weber seega tegelikult peaks düüside vahetusega asja parandada saama.

Asi millest mina jahusin on olukord kus on kompressor->karburaator , sellise lahenduse juures peab karpa olema üleni kaetud sisselaske torustikuga. Ok kerge kopi-pasta:

Blow-Through: In a blow-through arrangement the turbo is going to blow pressurized air through the carb and then into the intake. This presents two problems: First, a carburetor does not understand pressure. Remember, a carburetor supplies fuel by creating a pressure drop across the venturi. If the carb sees a 2 PSI pressure drop across the venturi, it will supply that much fuel whether you are at 0 boost or 15 pounds of boost. This would cause the engine to run very lean at max boost, but it can be fixed with some form of fuel enrichment. The second problem you will encounter is that when you put pressurized air into the carb, it will make the fuel flow in ways that it is not suppose to flow. The pressure will try to crush the fuel float, it's going to want to blow fuel mix out the throttle shaft, or back into the fuel line. Don't be discouraged though these problems have all been overcome with varying degrees of success. The book Turbocharging by Hugh MacInnes covers a lot of the carburetor mods you can implement to have a successful blow-through turbo setup.

Carb Sealing: The entire carb must be sealed so it does not leak the pressurized air-fuel mix. I've heard that Dellorto carbs have ball bearings and mechanical seals so they may not need further sealing. On other carbs the throttle shaft rides inside a brass bushing, the leaking can be "fixed" by running a hose from the top of the carb where there is more pressure to a fitting that will pressurize the area around the shafts with "clean" air. Note: This method will leak clean air, but not leak the much more dangerous air-fuel mix. In a closed engine compartment, leaking fuel vapor is even more dangerous so please be careful. The metal plugs on the carb could blow out under the increased pressure. Use a punch and put several "dings" around the outside of the plugs to hold them in better. Others have used epoxy on the plugs.

Some have also set the entire carb inside an airtight box. You will then need to seal the opening for the throttle cable by using a sealed marine cable or a similar "trick".

jutt ise pärit http://www.dune-buggy.com/turbo/carbureted.htm


____________________________
aif, LX "broken mare" Mustang 2.3
XS "thrashed" PUG 206
28.01.2004 at 22:10
partel
  
Turbo pärast karburaatorit
Karpa enne turbot on parem juba mainitud põhjustel, et sellega ei pea praktiliselt midagi tegema. Karpa peab aga päris suur olema.

Ja turbo peab ka pisut moditud olema, et vaakumiga sõites ei hakkas õli imema.

Umbes ühe baari kannatab ka ilma vahejahutita kui on 8-8.5:1

____________________________
_
28.01.2004 at 23:53
toly-speed
Turbo pärast karburaatorit
quote:
partel: Karpa peab aga päris suur olema.
See on original süsteem, karpa ilmselt selleks välja töötatud

quote:
partel:Ja turbo peab ka pisut moditud olema, et vaakumiga sõites ei hakkas õli imema.
Mis moodi see moditud peab olema? Vana turbo oli seest tühjaks tõstetud, seega pidin uue trurbiini sebima.
Mida seal modida tuleb?

quote:
partel:Umbes ühe baari kannatab ka ilma vahejahutita kui on 8-8.5:1
Kogu ülejäänud süsteem on originaal---> survete kohta ei tea praegu midagi... aga eks ühel tavalisel turbomootoril kuskile sinnakanti on.
29.01.2004 at 15:28
wax
 
Turbo pärast karburaatorit
tuleb tuttav ette? :D
26.05.2004 at 15:19
Garfield
  
Turbo pärast karburaatorit
quote:
wax: tuleb tuttav ette?
See on vist selle igamehe Mosse-liiga pill? :D

____________________________
Focus RS
26.05.2004 at 16:14
hundu
Turbo pärast karburaatorit
Vau!!!
Milline raiskamine....


____________________________
beetle ´66
deville ´97
26.05.2004 at 16:15
MossOpel
Turbo pärast karburaatorit
Hea et ma istusin juba, kui pilti nägin :p
26.05.2004 at 18:38
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Turbo pärast karburaatorit   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.