Poster |
Message |
kristohd |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Kõik sai alguse sellest, et oli vaja kergemat ja turvalisemat kere kiiremini sõitmiseks.
Üks quote `75 Firebirdi teemast (aastast 2010):
quote: kristohd: See kere alla 11.5 küll sõitma ei hakka.
Kiiremini tahaks samas sõita ikka... ja nurgas ootab üks 400 mootor.. eks aeg näitab, mis saab.
parteli tabeli järgi peaks varsti outlaw-d ehitama hakkama
Outlaw käib täna veel kahjuks üle jõu. Seetõttu alustasime C- klassi masina ehitamisega. Garage-naabril Peetril ju igav seal.
Alustasime kere otsingutega ja hoovi veeres lõpuks selline tegelane:
Pontiac Firebird Trans Am aastast 1984 või midagi selle sarnast igatahes
Päris hea tükk. Originaalina juba kergekaallane võrreldes II generatsiooni Firebirdiga. II gen pea 1700kg ja III gen alla 1500kg. Võistlusklassi määrustik lubab meie auto kaaluks minimaalselt 1400kg. Ei pea kalli raha eest plastdetaile ostma.
Kere oli enne meid juba küllaltki paljaks kooritud. Jätkasime pooleli jäänut.
Natuke oli ikka roostet ka ja autol polnud pahtli ja värvi all mitte ainsatki sirget plekki. Oli kohti kus pahtlikiht ületas sentimeetri. Sellest võite järeldada, et elukale mingigi väljanägemise andmine oli paras ülesanne.
Ja nii see low- budget ehitamine 2011 suve alguses hoo sisse sai.
Paralleelselt plekitöödele pidi ka turvapuuri ehitamisega algust tegema. Selleks sai ostetud 42,4mm diameetriga õmbluseta toru seinapaksusega 3,2mm, mis vastab kenasti nõutavatele reeglitele.
Peale FIA jooniste ja reeglite uurimist laenutasime torupainutuspingi ja puuriehitus sai alata. "Moment" hiljem hakkas ilmet võtma.
C- klassis oleks piisanud ka turvakaarest, sest klassi indeks on 10.0 sek. Kiiremini sõita ei tohi. Kuna ma olen näinud üht autot peale üle kuudi käimist kus oli turvakaar sees siis soovisin enda parema tervise huvides siiski puuri. Mitte, et ma kavatseks sellist tempu järgi teha aga.. better be safe than sorry. Millekski muuks teda niikuinii ei hakka kasutama enam.
Torude tassimine väsitas natuke ära, millest võis järeldada, et masinale on niimõnigi kilo lisatud.
Võtaks siis midagi ette, et mootor ei peaks jälle tanki vedama hakkama.
Valmis ukse kaal võrreldes originaaliga on rohkem kui kahekordne.
Jah Riho, siis ma ostsin valge värvi . Matt musta tahtsin tegelikult aga see oleks identideedivargusena vist registreeritud.
Olematu eelarve tõttu tuli see plekk nii sirgeks saada kui meie võimuses ja ka värvimistööd ise ära teha. Seda mitte just kõige paremates tingimustes aga kui mitte kuidagi ei saa siis kuidagi ikka saab.
Ja sedasi ta mattvalge värvi sai.
Siin pildil meil nigu niuhti ka tehnika külge riputatud. Soojad suvepäevad on aga vahetunud jahedamate sügise maigulistega.
Vana auto peal, mis kaalus umbes 1800kg sai sõidetud veerendmiili aeg 11.9. Sellest tulenevalt võib ennustada, et sama tehnika abil 1400kg- ga võiks sõita 450rwhp-ga 11.0 sekundit. Sellise ajaga oleks eelmisel aastal C- klassis päris kõva kärss olnud.
Kapott oli mõttetu kolakas, millega ei osanud midagi muud teha kui seina äärde seisma tõsta. Siis sai natuke kalkuleeritud ja odavaim variant oli osta tükk alumiiniumplekki. Paps näitas seejärel, mis kummihaamritega tehakse. Tuleb tunnistada, et sai tükkmaad parem kui ma arvasin.
Alla 1000hp-ga autost pole mõtet pilti teha aga keegi asjatundmatu näed tegi.
Selle korra lõpetuseks paar ehituskäigu jooksul tehtud pilti.
|
02.02.2012 at 22:31 |
1 edit. Last edited 03.02.2012 at 11:52 by kristohd
|
vlzman |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Tubli Kas praeguse seisu järgi saad lihtsalt 1400 kg kanti kaalu või pead ikka plasti ka pruukima?
Mootoriga siis ei tee üldse mitte midagi?
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
03.02.2012 at 10:42 |
|
Olds |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: vlzman: Tubli Kas praeguse seisu järgi saad lihtsalt 1400 kg kanti kaalu või pead ikka plasti ka pruukima?
Mootoriga siis ei tee üldse mitte midagi?
Mis sellest mootorist ikka üle modida kui kaalu maha saab. Stabiilsus ja vastupidavus üldjuhul tähtsam külg. Madal 11 sek peaks juba vabalthingavana kätte tulema...
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
03.02.2012 at 10:45 |
1 edit. Last edited 03.02.2012 at 10:46 by Olds
|
vlzman |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: Olds: quote: vlzman: Tubli Kas praeguse seisu järgi saad lihtsalt 1400 kg kanti kaalu või pead ikka plasti ka pruukima?
Mootoriga siis ei tee üldse mitte midagi?
Mis sellest mootorist ikka üle modida kui kaalu maha saab. Stabiilsus ja vastupidavus üldjuhul tähtsam külg. Madal 11 sek peaks juba vabalthingavana kätte tulema...
Street mod. klassis peaks vist konkurentsis olemiseks ikka madalat 10-t sõitma
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
03.02.2012 at 11:12 |
|
Max3,0 |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Sõidabki
____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd |
03.02.2012 at 11:33 |
|
kristohd |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Peksupoisiks ei tahaks see aasta Street Modified klassi minna. Sinna tulevad ju igasugused bemmid ja audid, mis sõidavad madalaid 10 sek aegu.
Mootor sai kunagi õnneks ehitatud selline, et sinna saaks n2o- te peale susistada. Esimese asjana oli vaja süütesüsteemi edasi arendada, et saaks süüdet hilisemaks kui gaas mootorisse lastakse. Seda tööd hakkab MSD süütepoks tegema.
Nitrosüsteemi valimine oli väga pikk protsess. Peale mitmekuist uurimistööd sai lõpuks selline tootja valitud nagu Speedtech. Peaks olema kõige stabiilsemate näitajatega. Ühes ajakirjas oli neid testitud ja selliste tootjate nagu NOS, Nitrous Express jne süsteemid andsid erinevatel tõmmetel vägagi erinevaid tulemusi. Lisaks usaldavad antud tootjat sellised tegijad nagu Shafiroff, Reher Morrison jne.
Kasutusse läheb selline plaadisüsteem:
Selle plaadi abil saab vajadusel sinna 400hp kanti juurde.
|
03.02.2012 at 11:49 |
2 edits. Last edited 03.02.2012 at 14:15 by kristohd
|
vvt |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
süüdet varasemaks?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
03.02.2012 at 11:58 |
|
kristohd |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
EI, minu viga. Õpetatakse iga 50hp kohta tõmmata süüdet 2kraadi hilisemaks. Erinevad tootjad soovitavad väikeste erinevustega. Süsteemid ka ju erinevad.
Vaja on veel külmemaid küünlaid õige gapiga. Paari pügala võrra. Suuremate shotide korral käib asja juurde ka kõrge oktaanarvuga kütus.
Lisaks mängitakse veel nitro- ja kütuserõhkudega.
Õiged seadistused saab paika alles kes teab mitmendat tõmmet ja testimist. |
03.02.2012 at 13:22 |
1 edit. Last edited 03.02.2012 at 14:16 by kristohd
|
Deodor |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Äge projekt!
Mis käigukast kasutusse läks?
Kui mitu Hp-d nitrost peaks juurde tulema?
Jaksu! |
03.02.2012 at 13:23 |
|
vlzman |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Sa pead ikka vist silmas süüdet hilisemaks mitte varasemaks. Varasemaks keerad, siis ilmselt tulemuseks ilusa sinise leegiga pahvakas ja uue moto ehitus
Kas alumine ots kannatab 400hp nitrolaksu ära ikka?
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
03.02.2012 at 13:46 |
|
kristohd |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Ärme sinist suitsu tee jah.
Hilisemaks vaja süüdet keerata!
Mis kaalu puutub siis 1400kg saab pingutusteta. Mingisuguse 50+- kg kaaluga sai kunagi kaalutud. Plastist ukseklaasid sai siiski tehtud. Kui Olds saab nitrojubinad mulle üle antud ja suured külmad üle lähevad saab viimased asjad auto peale visata, misjärel peab kuskilt kaalud rentima, et saaks täpselt üle mõõta. Panen väikse postituse siis ka siia.
400hp shoti ei hakka igaks juhuks proovima aga 150 kannab kenasti ära. Ei tea kas rohkem vaja ongi?!
Käigukastiks TH400, mille külge sai riputatud 3600stalliga turbiin, mis juhtumisi garagenaabril kasutuna oli. Konkurente tuleb ju hoida.
Käigukasti pärast ma niiväga ei muretse kuivõrd tagasilla pärast. Eks näis. |
03.02.2012 at 14:08 |
|
vlzman |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: kristohd: Ärme sinist suitsu tee jah.
Hilisemaks vaja süüdet keerata!
Mis kaalu puutub siis 1400kg saab pingutusteta. Mingisuguse 50+- kg kaaluga sai kunagi kaalutud. Plastist ukseklaasid sai siiski tehtud. Kui Olds saab nitrojubinad mulle üle antud ja suured külmad üle lähevad saab viimased asjad auto peale visata, misjärel peab kuskilt kaalud rentima, et saaks täpselt üle mõõta. Panen väikse postituse siis ka siia.
400hp shoti ei hakka igaks juhuks proovima aga 150 kannab kenasti ära. Ei tea kas rohkem vaja ongi?!
Käigukastiks TH400, mille külge sai riputatud 3600stalliga turbiin, mis juhtumisi garagenaabril kasutuna oli. Konkurente tuleb ju hoida.
Käigukasti pärast ma niiväga ei muretse kuivõrd tagasilla pärast. Eks näis.
BHRA kaalusid nägin viimati VKM'is, aga kui neid seal pole, siis Anryo või Mõss ikka teavad nende asukohta. 150hp shotiga veel madala kümneni ei jõua ma kardan, aga samas mine tea....
Mul ka vedelemas üks BB racing converter (käitas enne 800hp vabalthingavat), karta muidugi on, et sellel stall mingi 5000 kanti, mis ei pruugi sulle just sobivaim olla. Samas kuna see mul niikuinii jõude vedeleb, saan sulle seda proovida anda. Äkki on parem....
____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class! |
03.02.2012 at 14:26 |
|
Peeter82 |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: kristohd:
Sellest tulenevalt võib ennustada, et sama tehnika abil 1400kg- ga võiks sõita 450rwhp-ga 11.0 sekundit. Sellise ajaga oleks eelmisel aastal C- klassis päris kõva kärss olnud.
Lõppkiirus, lõppkiirus... Nitroga saad kätte selle aja.
Edu!
(vaata et sa mulle teada annad, kui kaalud kätte saad)
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
03.02.2012 at 22:52 |
1 edit. Last edited 03.02.2012 at 23:03 by Peeter82
|
partel |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
1. Mass
Alla miinimumi saada on selles mõttes hea, et saad ballasti liigutada kuhu vaja.
2. Nitro
Boksi pole vaja mitte ainult retardi jaoks, vaid ka tugevama sädeme jaoks. Retardi puhul tuleb arvestada, et liigne retard ei nulliks shoti efekti üldse ära. 150 puhul võib-olla polegi retardi vaja. Lauri omal ajal kui ka 150 kasutasime, rääkis, et seda ei tunnegi.
BTW, SpeedTech pani just poe kinni (ise pole uurinud):
http://speedtechnitrous.com/
http://www.yellowbullet.com/forum/showthread.php?t=436550
____________________________
_ |
04.02.2012 at 15:17 |
|
partel |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Ahjaa, nitro fine tuning siis nii, et paned plaadile lisa kütuserõhu regulaatori vahele ja mängid kütuserõhuga, 1/4 psi kaupa vms.
____________________________
_ |
04.02.2012 at 16:28 |
|
Fog |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: kristohd: Peksupoisiks ei tahaks see aasta Street Modified klassi minna. Sinna tulevad ju igasugused bemmid ja audid, mis sõidavad madalaid 10 sek aegu.
Ka 1-2 sekundit aeglasema autoga on võimalik medalikonkurentsis eestis sõita. Ei kipu need kiired autod mitte koos püsima, seega rahulikult ja stabiilselt on võimalik vägagi normaalse eelarvega hakkama saada. Igatahes tore, et tuleb juurde "B,nB" autosid.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
05.02.2012 at 23:39 |
|
Max3,0 |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Kui kaks sekki aeglasemini sõita pakuks pinget, siis oleks vast võinud eelmise "linnuga" edasi lasta.
____________________________
3,0 rear wd & 3,0 four wd |
06.02.2012 at 08:54 |
|
Olds |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: partel: 1. Mass
Alla miinimumi saada on selles mõttes hea, et saad ballasti liigutada kuhu vaja.
2. Nitro
Boksi pole vaja mitte ainult retardi jaoks, vaid ka tugevama sädeme jaoks. Retardi puhul tuleb arvestada, et liigne retard ei nulliks shoti efekti üldse ära. 150 puhul võib-olla polegi retardi vaja. Lauri omal ajal kui ka 150 kasutasime, rääkis, et seda ei tunnegi.
BTW, SpeedTech pani just poe kinni (ise pole uurinud):
http://speedtechnitrous.com/
http://www.yellowbullet.com/forum/showthread.php?t=436550
Paraku nii see on jah... Justin lõpetab veel viimaseid projekte Speedtechis ( sisselasked jne ). Sain Kristole tellitud ühe viimsatest komplektidest ja vajadusel saan ka varuosasid. Loodetavasti Speedtech kui selline siiki ära ei kao nagu olen kuulnud, eks aeg annab infot...........
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.02.2012 at 09:00 |
|
partel |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Häid tooteid ei tee mitte firmad, vaid konkreetsed inimesed.
Firma lõpp ei tähenda, et proffide ajudele tehakse reset.
Uusi võimalusi on küll ja veel.
____________________________
_ |
06.02.2012 at 11:52 |
|
Olds |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: partel: Häid tooteid ei tee mitte firmad, vaid konkreetsed inimesed.
Firma lõpp ei tähenda, et proffide ajudele tehakse reset.
Uusi võimalusi on küll ja veel.
Sellest ma Pärtel räägingi Kui kuulen Justinilt rohkemat, annan ka infot
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
06.02.2012 at 19:59 |
|
kristohd |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Üks haige natuke õnnelikum. Tänud asjaosalistele (eeskätt FBO-Est firmale)- nitro pudinad kohal. Nüüd saab garagesse mõneks ajaks kolida.
... ja jälle vaja ennast parandada- up to 500hp
|
10.02.2012 at 18:56 |
1 edit. Last edited 19.03.2012 at 21:26 by kristohd
|
kristohd |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Eelmise aasta suve lõpus sai hirmsa kiirusega masin kokku laotud. Ei olnud isegi aega karterit mootorilt eemaldada, et kiire pilk sisse heita. Muude tegemiste vahele sai see töö ette võetud.
.. ja ongi kadunud
Siit näha, et bensiini ja nitro solenoidid hakkavad ka oma kohta leidma.
Sellised näevad välja #2 silindri kepsusaaled peale ühte rallihooaega
Nüüdseks mootor omal kohal tagasi ja ootab millal rajale lastakse.
Muu hulgas sai omale kohale käigukasti turvamatt ja et rõõmu saaks jagada ka kaasreisija iste.
|
19.03.2012 at 21:16 |
|
jungle |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
Kas üle juhi õlgade tulevad turvavööd on ühe kinnituse all? Aastat 5 tagasi nõuti, et kumbki vöö oleks oma kinnitusega.. lihtsalt juhin tähelepanu.
Väga vinge ettevõtmine!
____________________________
'68 Camaro
'88 Corvette
'97 Tahoe 2d 4x4 6.5TD |
19.03.2012 at 23:03 |
|
kristohd |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
On ühe kinnituse all.
E: Uurisin järele ja minu olukorras on kõik ok. Pildil puudub iste, mis võib olla teistsugune kui sinul oli. |
19.03.2012 at 23:56 |
1 edit. Last edited 20.03.2012 at 11:50 by kristohd
|
rivo09 |
Pontiac Trans Am `84 Street Modified
quote: jungle: Kas üle juhi õlgade tulevad turvavööd on ühe kinnituse all? Aastat 5 tagasi nõuti, et kumbki vöö oleks oma kinnitusega.. lihtsalt juhin tähelepanu.
Väga vinge ettevõtmine!
kuda sinu auto edeneb,äkki pajatad midagi? |
20.03.2012 at 00:47 |
|