» muskelautod » pontiac firebird » kolmas põlvkond (1982-1992) » 

1990

1990. aastat võttis Pontiac jälle rahulikumalt ning mudeliaasta jäi ka väga lühikeseks, '90 mudeleid toodeti vaid 1989. a. sügisest kalendriaasta lõpuni ja 1990. a. veebruaris veeresid koosteliinidelt juba varajased '91 mudelid. Seetõttu on '90 Firebirdid üpris haruldased, neid toodeti vaid veidi üle 20 tuhande.

Silmatorkavamad muudatused leidsid aset auto sees - kõik mudelid said endale airbag'iga rooli ning veidi muudeti ka armatuurlauda. Airbagiga rool kippus varjama vaadet näidikutele ja tähendas ka seda, et raadio nuppe enam roolile tuua ei saanud. Armatuurlaudadel muutus alumine osa ja tagaluugi avamise, tagaklaasi soojenduse ja udutulede lülitid kolisid sealt nüüd keskkonsooli kohale eraldi paneelile. Mõnevõrra muutusid ka uksepaneelid – muuhulgas oli nüüd ukse küljes topsihoidja.

Välimuses oli uudiseks baasmudelile pakutud W68 Sport Appearance Package, mis muutis baas-Firebirdi välimuse sarnaseks Trans Am'ile – selles sisaldus samasugune ninatükk ja spoileriring. Erinevuseks oli vaid õhuavade puudmine kapotil ja esitiivas ning tagaspoiler, mis oli samasugune nagu tavalistel baasmudelitel. Baasmudel oli jätkuvalt äratuntav ka "Firebird"-kirjast esitiival; kallimatel mudelitel see puudus.

Mootoripoolel kasvas V6 tänu pikemale kolvikäigule 3,1 liitrini ning Trans Am'i standardmootoriks sai 305 TPI varasema TBI asemel. Samas jätkus TA diskrimineerimine vedrustuse ja rehvide osas, Formulal ja GTA-l standardis olevate 16-tolliste velgede ja WS6 vedrustuse eest tuli endiselt lisaraha maksta.

Kõik TPI mootorid läksid varasema MAF süsteemi asemel üle Speed Density süsteemile, mis oli lihtsam ja seega odavam toota; teoorias kasvas natuke ka võimsus. Teiselt poolt saab SD pritse halvemini läbi mootori radikaalsemate modifikatsioonidega. Tehasekorras '90-'92 autod olid aga kolmanda põlvkonna tavamudelite hulgas kiireimad - kõik viimaste aastate jooksul tehtud edusammud mootorite (ja eriti väljalaske) juures olid käegakatsutavad – kiiremad autod (350 TPI-d) suutsid veerandmiilil näidata keskmisi või vähemalt kõrgeid neljateistkümneid ning ka manuaalkastiga 305 TPI-d polnud palju aeglasemad.

1990. aasta paiku hakati tõsiselt piirama 350 TPI ja T-topide kombinatsiooni saadavust, ametlikult sai neid korraga tellida vaid '92 Formulale, kuigi leidub ka üksikuid erandeid, näiteks mõned GTA-d – põhjuseks toodi 5,7-liitrise mootori liiga suur pöördemoment, mis väiksema väändejäikusega T-top kerele halvasti mõjus.

 
1990 Firebird
teljevahe 101", pikkus 188.1"/191.6"(TA), laius 72.4", kõrgus 50", kogutoodang 20 553
Mudelid baasmudeli mass hind mootorid toodetud
Firebird 3106 lbs 11320 LH0, L03  13 212
Formula 3338 lbs 14610 L03, LB9, L98  4834
Trans Am 3338 lbs 16510 LB9, L98  1060 (1)
Trans Am GTA 3554 lbs 23320 LB9, L98  1447
(1) sh. 1LE - 4

Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
LH0 191 CID MPFI V6 3.50x3.31 140 hj @ 4400 180 lb-ft @ 3600  
L03 305 CID TBI V8 3.74x3.48 170 hj @ 4000 255 lb-ft @ 2400  
LB9 305 CID TPI V8 3.74x3.48 200 hj @ 4400 285 lb-ft @ 2800 aut.
LB9 305 CID TPI V8 3.74x3.48 225 hj @ 4400 300 lb-ft @ 3200 man. (1)
L98 350 CID TPI V8 4.00x3.48 235 hj @ 4400 340 lb-ft @ 3200  
(1) LB9 man. TA oli standardvarustuses ühe kat.-iga, reiting sama mis aut. versioon.
 
Baasmudeli juures oli '90 mudeliaastal uudiseks W68 Sport Apperance Package, mis muutis baasmudeli välimuselt väga sarnaseks TA ja GTA'ga. Baasmudeli tunneb siiski ära erinevast tagaspoilerist, õhuavadeta kapotist ja "FIREBIRD"-kirjast esitiival.

» Järgmine artikkel
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.