» muskelautod » ford mustang » 

II põlvkond (1974-1978)

Nagu näha, jäi selle põlvkonna iga suhteliselt lühikeseks. Minu seletus sellele on lihtne: Mustang II välimus oli märksa etem kui tema kiirus ja välimuski polnud just kiita. Kuid eks teisi põhjendusi ole kindlasti veel.

1974. aasta Mustang oli tunduvalt vaoshoituma joonega ja vähem priiskav kui esimene põlvkond. Siiski oli Ford tema turuletuleku hästi ajastanud - olles suhteliselt kütusesäästlik, läks ta ostjatele hästi peale (oli ju esimene suurem energiakriis). Müüginumbrid tõusid lakke - Mustangeid müüdi ligi 400 000, sama palju kui eelmisel kolmel aastal kokku.

Konstruktsiooni osas lasi Lee Iacocca teha suuri muutusi: teljevahe oli nüüd 2443 mm ja võrreldes 1973. aasta "monstrumiga" oli uus ponycar 508 mm lühem, ka kaal vähenes olenevalt mudeliversioonist 160-200 kg. Muudeti veel teisigi konstruktsioonilisi lahendusi, mis aga tõstsid tootmishinda. Kuid asi oli (vähemalt Iacocca) arvates seda väärt - ta andis autole hellitusnime "the little jewel" - "väike kalliskivi".

Keretüüpidest kadus kabriolett; notchback (järsk tagaosa) ja fastback coupe (nüüdsest luukpära ehk hatchback) elasid aga edasi. Mootorivalikust kadusid võimsad V8-d, neid asendasid kas 2,3-liitrine neljasilindriline (88 hj) või 2,8-liitrine kuuesilindriline (105 hj). Ka uus hatchback Mach 1 kasutas V6-te, mis koos manuaalkäigukastiga suutis auto 100 km/h kiiruseni viia 13-14 sekundiga. '74. mudeliaasta Mustang ongi ainuke, millele polnud V8 mootorit saada.

Mustang II varustustase püsis kogu põlvkonna eluea jooksul peaaegu muutumatu: võis kohendada välisilmet, tellida konditsioneeri, rooli- ja pidurivõimendi, hea helisüsteemi, katuseluugi, alumiiniumvaluveljed jne. Kõrgemaid varustustasemeid oli kaks: sportlik Mach 1 ja luksuslik Ghia.

Müüginumbrite parandamiseks (mis kukkusid 189 000-ni aastas) võttis Ford 1975. aastal uuesti kasutusele V8 ja aasta hiljem toodi välja Cobra II - pakett, millega kaasnesid sportrool, rohke poleeritud alumiiniumiga armatuurlaud ja uksepaneelid, must radiaatorivõre, eesmine tuuletamm, tagumine spoiler, vaid iluasjaks olev scoop ja palju ussisümboolikat. Cobra II pakuti algselt vaid valgel põhjal sinise striping'uga, mis imiteeris legendaarset Shelby Mustangit (kohatu võrdlus, eriti arvestades Cobra II mootorivalikut :).

1978. a. pakuti ka King Cobra paketti, mis koondas endasse parima, mida Mustangile tollal saada oli - 302 CID V8, jäiga vedrustuse, rooli- ja pidurivõimendid - ning ka suure hulga mittefunktsionaalseid iluvidinaid. Veerandmiiliaeg - 17 sekundit - jäi tõelistele Mustangitele kõvasti alla, kuid 70-ndatel polnud siiski just kõige hullem. Järge ootas uus ja parem põlvkond.

 
 
1974 Mustang
teljevahe 96.2", pikkus 175", laius 70.2", kogutoodang 385 993
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 2654 lbs (1204 kg) 3134 177 671
 3d hatchback 2734 lbs (1240 kg) 3328 74 799
 Ghia 2d coupe 2820 lbs (1279 kg) 3480 89 477
 Mach 1 3d hatchback 2778 lbs (1260 kg) 3674 44 046
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 140 CID 2bbl OHC I4 3.78x3.13 88 hj @ 5000 116 lb-ft @ 2600  
 170 CID 2bbl OHV V6 3.66x2.70 105 hj @ 4600 140 lb-ft @ 3200  
       
1975 Mustang
teljevahe 96.2", pikkus 175", laius 70.2", kogutoodang 188 575
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 2718 lbs (1233 kg) 3529 85 155
 3d hatchback 2754 lbs (1249 kg) 3818 30 038
 Ghia 2d coupe 2762 lbs (1253 kg) 3938 52 320
 Mach 1 3d hatchback 2879 lbs (1306 kg) 4188 21 062
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 140 CID 2bbl OHC I4 3.78x3.13 87 hj @ 4600 114 lb-ft @ 2800  
 170 CID 2bbl OHV V6 3.66x2.70 97 hj @ 4400 138 lb-ft @ 3200  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 129 hj @ 4000 213 lb-ft @ 1800  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 133 hj @ 3600 223 lb-ft @ 2000 Calif.
       
1976 Mustang
teljevahe 96.2", pikkus 175", laius 70.2", kogutoodang 187 567
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 2717 lbs (1232 kg) 3525 78 508
 3d hatchback 2745 lbs (1245 kg) 3781 62 312
 Ghia 2d coupe 2768 lbs (1256 kg) 3859 37 515
 Mach 1 3d hatchback 2822 lbs (1280 kg) 4209 9232
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 140 CID 2bbl OHC I4 3.78x3.13 92 hj @ 5000 121 lb-ft @ 3000  
 170 CID 2bbl OHV V6 3.66x2.70 103 hj @ 4400 149 lb-ft @ 2800 man.
 170 CID 2bbl OHV V6 3.66x2.70 99 hj @ 4400 144 lb-ft @ 2200 man., Calif.
 170 CID 2bbl OHV V6 3.66x2.70 100 hj @ 4600 143 lb-ft @ 2600 aut.
 170 CID 2bbl OHV V6 3.66x2.70 100 hj @ 4400 144 lb-ft @ 2200 aut., Calif.
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 134 hj @ 3600 247 lb-ft @ 1800  
       
1977 Mustang
teljevahe 96.2", pikkus 175", laius 70.2", kogutoodang 153 173
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 2688 lbs (1219 kg) 3702 67 783
 3d hatchback 2734 lbs (1240 kg) 3901 49 161
 Ghia 2d coupe 2728 lbs (1237 kg) 4119 29 510
 Mach 1 3d hatchback 2785 lbs (1263 kg) 4332 6719
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 140 CID 2bbl OHC I4 3.78x3.13 89 hj @ 4800 120 lb-ft @ 3000  
 140 CID 2bbl OHC I4 3.78x3.13 88 hj @ 4800 119 lb-ft @ 3000 Calif.
 170 CID 2bbl OHV V6 3.66x2.70 93 hj @ 4200 149 lb-ft @ 2600  
 302 CID 2bbl* OHV V8 4.00x3.00 129 hj @ 3400 242 lb-ft @ 2000 man.
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 139 hj @ 3600 247 lb-ft @ 1800 aut.
 302 CID VV* OHV V8 4.00x3.00 132 hj @ 3600 228 lb-ft @ 1600 aut., Calif.
* mootorite California versioonidel "variable venturi" karburaator.
       
1978 Mustang
teljevahe 96.2", pikkus 175", laius 70.2", kogutoodang 192 410
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 2d coupe 2656 lbs (1205 kg) 3555 81 304
 3d hatchback 2702 lbs (1226 kg) 3798 68 408
 Ghia 2d coupe 2694 lbs (1222 kg) 3972 34 730
 Mach 1 3d hatchback 2733 lbs (1240 kg) 4253 7968
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 140 CID 2bbl OHC I4 3.78x3.13 88 hj @ 4800 118 lb-ft @ 2800  
 170 CID 2bbl* OHV V6 3.66x2.70 90 hj @ 4200 143 lb-ft @ 2200  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 139 hj @ 3600 250 lb-ft @ 1600  
 302 CID VV* OHV V8 4.00x3.00 133 hj @ 3600 243 lb-ft @ 1600 Calif.
* mootorite California versioonidel "variable venturi" karburaator.
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.