register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?   1 2 3  
Poster Message
Mell
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Oma R6 mootori remondil jälle paar teoreetilist küsimust tekkinud (enne kui praktikas midagi pöördumatult valesti ära teen :D)
Raha ja aega ikka kulub,siis tahaks kõik kohe hästi ja õieti teha...siin searchi abiga aga konkreetseid vastuseid ei suutnud välja otsida.Praegu pole endal aega ka kahjuks tundide kaupa netist otsida ja i.k. tõlkida.

Sissejuhatus:
Silindri läbimõõt peaks tehase poolt 95 olema...käisin mootoriplokki,kolbe ja vänta endises Motodoktoris(nüüd vist Drews)mõõtmas.Loll olin ja ei kirjutanud täpselt kohe üles,aga vist oli nii,et silinder oli ühtepidi 0,03mm ja teistpidi 0,07mm kulunud ehk 4 sajandiku ellips...ja kolb oli juhtpindadelt omakorda 0,03mm kulunud,ehk 10 sajandiku siis lõtk ellipsit pidi...igatahes öeldi,et uueväärset tehes ja ideaali taga ajades oleks mõistlik juba puurida,aga samas peaks saama ka lihtsalt rõngaid vahetades veel hea asja.
Kuna rem.kolvid (6tk)koos rõngastega 9k+puurimine vs. rõngad 1,2k+hoonimine(oma töö)...siis otsustasin jääda ikka lihtsalt uute rõngaste ja hoonimise juurde.
Võtsin siis kolvid,et see rõve tahmakiht sealt maha leotada ja nühkida,ja suur oli minu üllatus,kui nägin,et tehase kolvid polegi ühte mõõtu: peale oli pressitud paaril 94,94,siis 94,95 ja üks 94,96 ???
Kuna paari mootori jagu pulkasid veel garaazis vedeles,siis sealt leidsin veel lisaks mõõtusid 94,97 ja lausa 94,98.Kusjuures üks mootor oli ainult 120tkm sõitnud ja kolvi juhtpindadel küll mingit kulumist märgata pole erinevalt minu pool milli sõitnuist :)

Küsimused siis sellised tekkinud:
1.Nüüd ongi,et laual kuusteist kolbi ja loogika ütleb,et vist on mõtet siis panna juba paar sajandikku suuremad mõõdud kulunud silindritesse?Ja mitu sajandiku võiks kolvi ja silindri vahe jääda 95mm silindriga (max 6500pööret tänaval),ilma et peaks kartma mingit kokkujooksmist...siis vast läheks igat kolbi juba omaette igasse silindri järgi mõõtma ja sobitama,kui keegi sellele tegevusele halba lõppu ei ennusta ja mingitele mõõtudele vihjaks,mis peaks kolvi ja sil.vahel olema.

2.Kuna mu mootor siin poolteist aastat tagasi suure uputuse ajal paar lurakat vett sisse imes (läbi vahva CAI,mida tehes ei osanud ette näha,et vaja põlvekõrguses vees amfiibi mängida :D),siis otsustasin igaks juhuks kepsud üle kontrollida...bingo!Teise silindri keps 0,7mm lühem ja kuuenda oma lausa 1mm lühem ja silmnähtavalt "banaan"...ülejäänud ok.
Kepsudega aga selline asi:doonormootoritel saada olevate kaalud varieeruvad:kas u.680g või u.655g või lausa u.625g...kusjuures minu mootori omad kaalusid 641-645g ...jälle juhe koos!Neli erinevat doonor-mootorit ja 4 erinevat kepsuvarianti...
Praegu valida:et kas 652,5-656,7g saaks kompl (6tk)kokku või siis nendest 2tk 10g kergemaks ja saaks 641,1-644,4g kompl kokku?
Search andis jälle,et kepsud kolvid võiks olla +/- 1g,mida nad ei ole niikuinii,ehk kas on nii,et parem juba kõik kõige kergema järgi nt. 622g ajada?
Kas on mingeid näpunäiteid (pilte),kustkohast ja kuidas seda kepsu täpselt maha käiama peaks...ja kas seal ka keps ja aluminst saalet hoidev osa eraldi veel kaalu?
Ja kust nt. kolbe oleks mõistlik kergemaks töödelda?

3.Siis jälle küsimus,et kui ma kolvid 1g täpsusega (praegu olid mootoris 645,5-647-5g...teisi pole jõudnud kaaluda veel,ei tea mis sealt veel ees ootab...)ja kepsud kõige kergema järgi ajan,siis on keps/kolb u.20g kergem kui originaalis...kas see eeldab ka vända vastukaaludest sama palju maha või üldse uut mootori tasakaalustamist?

Tänud ette,kui keegi kogemusi ja infot jagada viitsiks!


____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
20.10.2005 at 01:13 Last edited 20.10.2005 at 01:25 by Mell
Silwer
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
1) Igal kolbi tootjal on lõtku suurused erinevad. Seega peaksid vaatama mis on originaalis kolbi ja silindri mõõdud - selle järgi saad vahe kätte. Kolvid vahetaks sinu asemel ära - vana asi on ikka vana asi ja see 9k ei ole nii suur raha et selle pärast ndale unetuid öid tekitada.

2) Kepsud võta ühe ja sama mootori omad. Ning aja nad enam-vähem kaalu. Kust maha võib võtta on täiteks kepsu alumine vastukaal. Mitte mingil juhul ei tohi kepsu nn. varre küljest midagi maha võtta. Samuti ei tohi maha võtta osast kus kepsu vars läheb üle kepsu alumiseks silmaks. Kepse kaalu koos poltidega kuna ka poltide kaalud erinevad. Tegelikult aetakse kepsu ülemine ja alumine osa veel eraldi kaalu aga mootori puhul mis teeb 6500rpm ei ole see oluline.

3) Nii väikse kaaluvahe ja pöörde puhul ei ole minu arvates vända tasakaalustamine vajalik.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
21.10.2005 at 11:22 Last edited 21.10.2005 at 11:23 by Silwer
Mell
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
1.Pole veel uuesti motoristide juurde jõudnud,et nende versiooni kuulata,aga eeldasin lihtsalt,et ju on tänavamootori puhul mingi üldine vahe,mis kolvil/silindril peab jääma...nt umbes 75mm läbimõõdul 3sajandiku,95mm puhul 4sajndiku jne...enda mõte just on,et mis see kastitäis kolbe mul vedeleb,kui paar sajandiku suuremaid valides saaks asja oluliselt paremaks!
Uusi kolbe rahakott hetkel ei võimalda kahjuks,niikuinii on see mootori "kerge ülekäimine"juba sinna 9k kanti jõudmas:rõngad,saaled,lihvimise tööd,tihendid,ketid,tallad,õlipumba rem jnejne :(
Kui nüüd kolvid ja puurimine ka liita,siis tuleb juba 2 kasutatud "tönga" hind kokku,mis on siis mu arust juba mõtetu raha hukkamine mootorisse,mis on töö tegemiseks,mitte rajale mõeldud!

2.kepsusid krt ei saa ühtegi 6komplekti kokku siis ühest mootorist,sellest ka mure,et kuidas paari kepsu oluliselt kergemaks teha...minu komplektis ju 2tk "banaanid" ja doonormootorid olid kõik 1 või 2 saalet kokku jooksnud...
kusjuures kepsudel tähised peal võivad ka ühes mootoris erinevad olla:u.680g = R täht kepsul,u.655g = L või M,u.625g = C või H...minu mootorist siis u.645g olid GH või HH ???

3.nagu otsingu abiga aru olen saanud,siis R mootorit tegelikult ei pea tasakaalustamiseks Soome vedama,et teevad Eestis ka ära?Võibolla kui see töö alla 1k jääb,siis ikkagi tasub ära teha?

Praegu veel veidi aega teoretiseerida,kuna tihendid tulevad nov.algus :)


____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
21.10.2005 at 13:50
vvt
  
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
9K eest kuuesilindrilise mootori kolvid (nt Mahle tuleb koos sõrme ja rõngastega) on ju nagu niisama saadud. Euroopa autodel on olulisemalt kallimaid.

Kas sul eelarves uued kepsupoldid olid? Paljudel euroautodel on stretch-tüüpi poldid, mis on mõeldud ühekordseks kasutamiseks, 2K eest on uued odav mootori elukindlustus.

Liiga suured kolvid lõpevad pahasti. Pigem natuke väiksem kui natuke suurem, lihtsalt ohutum.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.10.2005 at 15:08 Last edited 21.10.2005 at 15:10 by vvt
Astro SS
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Enamasti on tänavamootoritel lõtk väiksem kui performance mootoritel.

Näiteid ei ole vaja kaugel tuua. Kes mäletab kuidas Timo Äikää käivitas oma outlaw masinat,mis ajas sinist suitsu nagu igivana Ikarus ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
21.10.2005 at 16:08
Silwer
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
1) Lubatud lõtkud olenevad ikka ka kolbi ja ploki paisumis omadustest - seega proovi saada nende kasutatutega nii hea "tehasetulemus" kui võimalik.

2) Proovi kepsud nii hästi kui võimalik ühte ja samasse kaalu ajada.

3) Tasakaalustamine ei ole vajalik kuna vänt on juba tehasest tasakaalus (sa ei ole seda ju modifitseerinud?). Ja kui kolbid ja kepsud on omavahel kaalus siis ei tohiks probleemi tekkida. See et nüüdsed kepsud või kolvid on vanadest raskemad või kergemad ei mängi rolli kuna vahe on ikkagi väike ja see raskus on R6 mootori puhul jaotatud täpselt 120 kraadiste vahedega ühtlaselt vändale.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
21.10.2005 at 23:25
partel
  
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
quote:
Astro SS: Enamasti on tänavamootoritel lõtk väiksem kui performance mootoritel.

Näiteid ei ole vaja kaugel tuua. Kes mäletab kuidas Timo Äikää käivitas oma outlaw masinat,mis ajas sinist suitsu nagu igivana Ikarus ;)
Forged kolvid on suure soojuspaisumisega ning kuiv karter (vaakumpump) ning arvatavasti gas port kolvid võivaldavad kasutada low tension rõngaid, mis külma kolbi eriti ei tihenda.

____________________________
_
23.10.2005 at 01:51
vvt
  
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Minuteada peaks kõikidel vähegi tegijamatel euroopa mootoritel olema sepistatud kolvid juba seerias. See seletab ka seda, et taolise suurusega mootoritel puhutakse mõningate ettevalmistuste 400-500 hj välja ilma mingite spetskolbideta. Ei paisu need midagi;)

Edit: vaakumkarter ja low-tension rõngad on samuti stockis;)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.10.2005 at 09:17 Last edited 24.10.2005 at 09:40 by vvt
devilc
Moderator
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
quote:
vvt: Minuteada peaks kõikidel vähegi tegijamatel euroopa mootoritel olema sepistatud kolvid juba seerias. Ei paisu need midagi;)
Õige, aga sulam on teine. Aftermarket sepistatud kolbides kasutatakse reeglina sulamit, mis paisub rohkem ja seega nõuab suuremat lõtku, samas OEM sepistatud kolbide sulam paisub vähem. Täpseid sulami numbreid ei viitsi üles otsida, aga nii see on.
24.10.2005 at 13:23
Mell
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Vahepeal konkreetsest mootorist:see on Opeli 3,0 R6 24v.
Selles ikka tavalised Mahle kolvid,Irmscheri 4,0 on küll originaalis sepistatud kolbidega!
Opeli majad ei osanud&tahtnud (vb.ei viitsinud?)seda tehase poolt ettentud lõtku öelda...
Samas Motodoktori vanem seff teadis kohe peast öelda,et kui konkreetne mootor Mahle rem mõõtu kolbide jaoks üle puuritakse,siis Mahle ettekirjutuste järgi jääb 3 sajandiku.Sellest vast lähtungi ja kui nad mul vända lihvitud saavad,siis võton ploki ja kolvihunniku kaasa ja mõõdab parimad välja!Üldse tundub Motodoktoris kuidagi asjalik suhtumine ja suur kogemus taga olema,hetkeseisuga ainult positiivne emotsioon!

Nüüd on ainult järgmine probleem tekkinud:kolvid rõvedalt kinnipõlenud tahma täis igalt poolt...paaripäevased diislis leotamised ja brake cleaneri varude hukkamised tulemust ei andnud!Lõpuks kolvipead pealtpoolt saingi ainult niimoodi puhtaks,et naaskliotsaga kraapisin jõhkralt "klapitaskud" puhtaks ja käisin dreli otsas traatharjaga üle...aga sama tehnikaga kolvi külgedele ja rõngasoontele lähenede ei julge...alumiiniumi sulam vist ikka ju?
Ühe variantina leidsin Stokkerist mingi üsna peene traadiga (0,3mm) traatharja drelli otsa ja siis veel midagi uut enda jaoks: plastikhari drelli otsa...siis pm. plastikust (liivapaberi moodi karedad) kiud,ja üsna pehmed,hind ainult 3x kallim kui traatharjal ehk 160,-...ei tea kas kannatab kolbidele läheneda?
Või on kellelgi mingi keemiaga siiski üsna hea kogemus?Nt veljehape?Mingi ahjupuhasti (Owen Cleaner...see jäi kuskilt inglise saidilt silma analoogse murega seoses...)
Igatahes puhtad võiksid kolvid vist olla ennem mõõtmist/kaalumist :D


____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
24.10.2005 at 18:11 Last edited 24.10.2005 at 18:12 by Mell
Draal
 
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Ise olen osasid juppe puhastanud nitrolahustiga. St. jätsin nad ööpäevaks nitrolahustisse ligunema
Tulemus oli suht kena. Mul oli kyll tegemist tavalisete rauatykkidega (sellised räigelt kõntsased nookurid mida ka ei õnnestunud yhegi muu asjaga puhtaks pesta) Kas teistele asjadele peale raua ka nitrolahustiga kallale võib minna ei oska öelda

____________________________
Pontiac Fiero 2.8
Chevrolet Express 1500
24.10.2005 at 18:42
Silwer
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
quote:
Mell:
Ühe variantina leidsin Stokkerist mingi üsna peene traadiga (0,3mm) traatharja drelli otsa ja siis veel midagi uut enda jaoks: plastikhari drelli otsa...siis pm. plastikust (liivapaberi moodi karedad) kiud,ja üsna pehmed,hind ainult 3x kallim kui traatharjal ehk 160,-...ei tea kas kannatab kolbidele läheneda?

See küll hästi ei kõla... :)


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
24.10.2005 at 19:06
madis
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Proovi ka atsetooniga.
24.10.2005 at 20:03
vvt
  
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Ju need 3.0 kolvid on ka sepistatud, tollel ajal ei kasutanud valukolbe enam keegi. Kas nad race-forged nõuetele vastavad, on iseasi, aga nii võimsatel ja kiiretel mootoritel peaks kõik olema juba sepakolvid. Baieri autodel igatahes on, opelit ei tea 100%

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
24.10.2005 at 20:41
Andrus BHRA
 
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Vist on ikka vahe sees, kas on sepistatud kolb või survevalu? Kolm sajandikku on tavalise kolvi puhul, sepistatud kolvi puhul algavad numbrid 5 sajandikust ja küündivad 9-10'ni( eriti ekstreemsetes mootorites veel topelt). Kui sa tänavamootorit teed, siis tavalise Mahlega on jah 3 sajandikku ok!
Proovi atsetooni!
24.10.2005 at 22:20
Mell
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Kuna ise pole ühtegi õiget kolbi käes hoidnud,siis ei tea väita,kas see on sepakolb või mitte:



Hoopis huvitava pildi leidsin ühest samasugusest kaalu aetud kepsust...et seal on just vastu Silweri ütlust varrelt maha käiatud...samas konkreetsed kepsud teevad tööd ühes Irmscheri 4,1 ülepuuritud mootoris näitajatega 354hp@497Nm !!!

Ja veel:atsetoon(puhastamiseks) ja petrooleum(hoonimise juurde) on tänapäeval kustkohast saadaval?Ettejuhtunud ehituspoest soovitati keemiapoest küsida...aga ei löögi ette,kas ja kus selliseid leiab?
Kuldsel veneajal oli taksopargi ristil uhke pood "keemiakaubad" :D

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
25.10.2005 at 20:39
Silwer
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Varrest ei ole ohutu maha võtta - vars ja üleminek varrelt alumisele silmale on need kohad mis saavad kõige suuremat valu...

Kui oma mootori kepsudega jamasin siis neid sai tehtud kergemaks ja kaalu aetud Kostiveres tegutseva Rain Aava (Urmo Aava isa) valvsa pilgu all - kuna tal juba kogemust on kiirete mootorite ehitamisel siis tema õpetustes ma ei kahtle...

Minu mootori kepsudest sai igaühest maha võetud üle 70 grammi... :)

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
25.10.2005 at 21:57
Silwer
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Siin on ilusasti näha kuidas mõjuvad jõud kepsule: http://www.vrvis.at/scivis/IASTED2004/videos/conrod1_divx.avi

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
25.10.2005 at 22:10
hents99
  
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
quote:
Hoopis huvitava pildi leidsin ühest samasugusest kaalu aetud kepsust...et seal on just vastu Silweri ütlust varrelt maha käiatud...
Seal vist hoopis lihtsalt poleeritud vars, mitte kaalu pärast. Turbomootoritel pidavat nii hea saama, NA kolbide/kepsudel.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
25.10.2005 at 22:19
Silwer
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Veel üks pilt:



____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
25.10.2005 at 22:28
Astro SS
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Enamus probleeme kepsudega saavad alguse purunenud kepsupoltidest, mida on mitmeid kordi pingutatud ja välja veninud.

Lihtne lahendus: korralikud ARP poldid

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
25.10.2005 at 22:35
Jesper
 
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Kas see kepsu video on turbomootorist? Või madalatel pööretel? Süütelaks on seal võrreldes kolvi pidurdamisega päris karm (keps üleni punane). Kuid enamik allikaid väidab, et nr 1 probleem pole mitte rõhk silindris töötakti algul (kolvi inerts tasakaalustab seda), vaid laiali lendamine kolvi inertsist väljalasketakti lõpus.
25.10.2005 at 22:45 Last edited 25.10.2005 at 22:47 by Jesper
Andrus BHRA
 
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Mell, pildi järgi tundub küll valukolb olema.
25.10.2005 at 23:19
hellraiser
  
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
quote:
Mell:atsetoon(puhastamiseks) ja petrooleum(hoonimise juurde) on tänapäeval kustkohast saadaval?
Petrooleumi ei tea, kuid atsetooni on jah suvalises ehituskaupade poes. Näiteks Key kaubamaja, K-Rautakesko, Espaki kaubahoov jne. Äkki on ka petrooleumi, seda pole vaja läinud.
Aga üldiselt on igasugu selliseid eksootilisemaid keemiaid Kemifloras Laki tänaval olnud.


____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud
26.10.2005 at 09:32
vvt
  
Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?
Tolle aja Mahled peaks enam-vähem kõik sepistatud olema. Sealhulgas ka LT-1 kolvid:)

Need on väga head kolvid ja kui lollusi mitte teha, siis kannatavad need päris palju. Nende miinus on aga see, et saksa kombe kohaselt on need väga massiivsed tehtud ja seda kaalu kuskilt peale kolvihõlma vähendada ei anna. Seepärast kiireid pöördeid hästi ei peaks saama. Need samad kolvid kannatavad piiri taga ülelaadimist koos 2x võimsuse tõusuga, ainult segud ja süüted peavad õiged olema.

EDIT: see pildil olev treitud kolb.....tegelikkuses seal mingit määratut kaalusäästu ei ole, sest lõviosa selle kaalust annab kolvipea, mis on ca 3 cm paks ning sõrme ümbrus. Kui pöördeid ei kasvata, siis sellise asjaga pole IMO mõtet tegeleda. Kepsud ja väntvõll on nii uhke varuga, et alla 7000 pöörde ei saa midagi juhtuda.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.10.2005 at 10:10 Last edited 26.10.2005 at 10:14 by vvt
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Mootorijuttu:kolvid/kepsud ja nende kaal?   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.