register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused   1 2 3  
Poster Message
Hylas
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Ütlen kohe ära, et ei taha selles teemas näha suvalist juttu, vaid konstruktiivset arutelu.
Ehk siis on tegelikult probleem. Kui sul on piisavalt kiire tänavamasin ja kiirendusel on ajad välja sõidetud, siis on vaja mingist hetkest turvapuuri. Kuid turvapuur kui selline on omakorda keelatud meie vabariigi seadustega. Ehk siis selleks, et sõita tänavaauto (streetlegal) klassis ei tohi sa nagu masinat ehitada ? sest vaja puuri ja siis ei saa ülevaatust ja ilma ülevaatuseta pole enam ju street klass.
ainuke point mis nagu ARKil puuri vastu on, on see, et õnnetuse tagajärjel ei saa inimesi torude vahelt kätte - no minu meelest on see ebaterve loogika. See, et pea vastu puuri ära lööd, on teine teema.
Millised on seadused mujal maailmas ?
Kas on võimalik et BHRA ja ARK saavutavad mingi kuldse kesktee selles punktis ?
Mingi variant olevat saada EALi luba jne, aga seal on ju ikkagi piirangud, nagu ka ralliautodel. Nt õhtul kinost koju sõitmine ei kvalifitseeru ju katselt katsele ülesõiduks.
Kuna ise puutun väga palju kokku nii praeguste kui ka tulevaste kiirendusvõistlustel osalejatega, siis võiks öelda, et see on peaaegu et number üks küsimus nende poolt.
30.12.2005 at 20:23
peep
 
Moderator
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
See arutelu on BHRA liikmete foorumis juba mõnda aega käimas ja ega seal erilist vaidlust pole tekkinud, tehnoülevaatuse nõue street klassides on oma aja ära elanud. Jaanuari jooksul peaks alakomitee selles küsimuses ka ametliku seisukoha võtma.

Võistlustel osalejatele on välja öeldud, et tehnilised nõuded järgmiseks hooajaks ei muutu ja kindlasti ei muutu turvanõuded, sellest võib jätkuvalt auto ehitamisel lähtuda.
30.12.2005 at 21:39
Andrus BHRA
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Konstruktiivset arutelu? Loodaks ise ka!
ARK lähtub Eesti Vabariigi seadustest ja seadusega on turvapuuri omavat autot keelatud kasutada üldliiklusega teedel ja tänavatel v.a. juhtudel, kui auto on teel võistluspaika või treeningule ning sealt tagasi. Selleks, et seda korda muuta, tuleb teha seadusemuudatuse ettepanek. Selleks oleks aga vaja juba juristide abi. Kahjuks pole BHRA nii võimas firma, kes suudaks selle asjaajamise kinni maksta.
Siiani on kord selline, et puuriga autole tuleb võtta EAL'ist võistlusauto tehniline kaart ja siis ARK'ist vastav märge reg.tunnistusele. Vastava märke olemasolul ei "koini" politseinik sind kuskil tee peal, kuid kui on tegemist ilmselge teatrisõiduga, siis võib küll probleeme tekkida.
30.12.2005 at 00:57
tfr
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Kui seaduses näpuga järge ajada, siis ei ole auto üldjuhul selle piirini jõudes, kus tal aja järgi turvapuuri vaja on, enam anyway tänavalegaalne. :)
30.12.2005 at 01:02
Andrus BHRA
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Seda minagi, et selle asja ettevõtmiseks tuleb teha veel väga palju muid parandusi lisaks, ka vastavate autode tehnilise poole pealt. Tuleb seaduslikult lubada paigaldada 3,4,5 või enamgi korda võimsam jõuallikas, lubada muudatused sildades, pidurites jne. Siinkohal aga tekib ju kohe õigustatud küsimus, et miks sellise autoga peaks teatris või lapsel lasteaias järgi käima?
30.12.2005 at 01:32
urmas
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
Andrus BHRA: ... Siinkohal aga tekib ju kohe õigustatud küsimus, et miks sellise autoga peaks teatris või lapsel lasteaias järgi käima?
Selle küsimuse peaks Pärtlile esitama. Ma kohe huviga loeks, et mis kildu siis rebima hakatakse.
31.12.2005 at 08:21
Taavi
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Paljudel on hobiauto peres teine või kolmas masin. Kuid on kiirendushuvlisi, kes kasutavad enda võistlusautot ainukese liikumisvahendina igapäevasõiduks(olgu see siis majanduslikel põhjustel või lihtsalt sõidu nautimiseks). Näiteks korralikult ehitatud 11-12 sekundi neliveolisega ei ole probleemi aastaringselt liigelda.
31.12.2005 at 09:13 Last edited 31.12.2005 at 09:16 by Taavi
vvt
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Olen vabatahtlikkuse alusel (loodetavasti pole Andrus mind veel maha kandnud:) ) vaikselt nokitsenud nende tehniliste normide jur poole kallal ja mul tekkis ka endal see küsimus, kas neid fiktiivülevaatusi on üldse mõtet nõuda. Minuarust peaks tänavaauto spetsifitseerima natuke teistmoodi, kirjutades lahti, mis seal võib ja mida mitte. Kui praegu täht-tähelt lugeda, siis nii mõnigi tänavaklassi auto on tegelikult outlaw. Kindlasti leiaks teisi veel. Usutavasti saan mahti peale pühi see kirjatöö lõpetada ja siis võiks seda kuskil diskuteerida.

Ülevaatuse kohapealt on IMO mõttekas sätestada need punktid tehnonõuetes (pidurid, ohutus, kere jne), mis peavad vastama ja ülejäänu vaba. Et vastavust kontrollida, võib ju kokku leppida mõne ülevaatusfirmaga nn BHRA-ülevaatuse, mis on sisuliselt piiratud ulatusega tehniline ülevaatus, kus kontrollitakse teatud asju (pidurid, sillad, tuled jne). "Teatud" asjad nagu mootori vastavus, müra, heitgaasid, istmed võib ju jätta vabaks, eeldusel, et BHRA x normist peetakse kinni?

Mis puudutab ümberehitusi, siis minuarust peaks need olema sätestatud kui ehitaja enda vastutus, sest BHRA ei saa ega peagi kõike füüsiliselt ise kontrollima.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
31.12.2005 at 11:37 Last edited 31.12.2005 at 11:39 by vvt
peep
 
Moderator
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
On ju selge, et oleks parim lahendus, kui tänavaklasside autod saaksid sellistena nagu nad ehitatud on ja hakkavad tulevikus olema, legaalselt tänaval liigelda aga nagu Andrus mainis, "no can do".

Ehk jääb järele kaks lahendust, kas loobume templist passis või loobume modifitseeritud tänavaautode klassidest ja alles jääb ainult bracket ja outlaw. Muidugi on veel üks võimalus, me ei luba tänavaklassides rajale autosid, mis sõidavad kiiremini kui 12 sekundit aga vaevalt see kedagi rahuldaks.

Taavi: võistlustel võib endiselt osaleda ka ülevaatust omav auto ehk ei näe probleemi kui keegi soovib oma võistlusautot igapäevaselt kasutada. Kuidas saab 11 sekundi auto ülevaatusel läbi, torud või mitte, jääb juba selle auto omaniku otsustada.;)
31.12.2005 at 11:40
peep
 
Moderator
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
vvt: super kui Sa suudad mingeid ettepanekud teha.

Ma ise näen seda ülevaatuse asja natuke lihtsamalt. Igal autol hakkab olema tehniline kaart, kuhu esmasel ülevaatusel märgitakse kõik põhisõlmede modifikatsioonid just turvalisuse poole pealt (sillad, rool, pidurid, vedrustus, toitesüsteem, ohutusstruktuurid). Kui on tegemist oluliste muudatustega, siis kohtunike otsusel peab masin sooritama kaks soolona sõidetavat testistarti, et saaks veenduda auto juhitavuses ja pidurdusvõimes. Esimene poole gaasiga, teine täiega. Edaspidi, kui sooritatakse jällegi olulisi ümberehitusi võib sama protseduuri korrata.

Teadjamad kommenteerivad aga minuarust on sama testisõidu süsteem kasutusel ka FIA klassides.
31.12.2005 at 11:48 Last edited 31.12.2005 at 11:50 by peep (Moderator)
sam
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
Andrus BHRA:
Siiani on kord selline, et puuriga autole tuleb võtta EAL'ist võistlusauto tehniline kaart ja siis ARK'ist vastav märge reg.tunnistusele. Vastava märke olemasolul ei "koini" politseinik sind kuskil tee peal, kuid kui on tegemist ilmselge teatrisõiduga, siis võib küll probleeme tekkida.
Minu arvates sellega ongi kõik öeldud küsitud probleemi suhtes. Kui EALil on voli selline luba anda ja ARK seda aksepteerib ning lõpuks auto omanikul on ka vastutustunnet olla arukas liikleja, siis polegi probleemi. Igati loogiline süsteem. Sarnaselt võiks EAL samasse tehnilisse kaarti märkida ka kõik muud ümberehitused, mida dragi tehnilises nõutakse. Lahtiseks jääbki ainult kus füüsiliselt auto ülevaatust tehakse ja loomulikult bürokraatiline pool.
Keegi teab kuidas muidu näiteks Soomes või Rootsis on nende street klasside autode legaalsusega?
31.12.2005 at 12:05
urmas
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Soomes on ümberehitused reeglina kõik tehnilises passis kirjas. Mootori võimsusele vaadatakse läbi sõrmede.
31.12.2005 at 12:09
epsum
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Ma nüüd ei tea, kui seaduskuulekas või pädev see on, aga minu teada pole kusagil ametlikes dokumentides ära määratletud, misasi see turvapuur on. Sai ise just ühe puuritatud trenniautoga ametlikult ülevaatuselt läbi, kusjuures ülevaataja, kes alguses kobisema hakkas, sai leplikumaks tehtud väidega, et ei, see ei ole turvapuur, vaid hoopis korralikult salongi kinnitatud pagas - keegi pole keelanud auto salongis vedada raudtorusid, eeldusel et nad on korralikult kinnitatud. Keevitus on korralikult kinnitamine. See, mis kujuga need raudtorud salongis on, ei ole ülevaataja jaoks enam üldse oluline.

EAL kaardiga ralliautoga saab käia ülevaatusel Tallinnas Borkmani juures ja Tartus Alpter Grupis - minu meelest kontrolliti seal ainult pidureid, pukside seisukorda jmt mõistlikku, kiirendusautodel peaks ju samamoodi käima.
31.12.2005 at 12:23
peep
 
Moderator
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Soome MV ei nõuta tänavaklassides tehnilist ülevaatust, kuna eri aastatel on kehtinud erinevad reeglid lubatud ümberehitustele ja tänapäeval ei saa enam lubasid asjadele, mis veel mõned aastad tagasi olid legaalsed. Kellel vanast ajast luba on, selle auto on loomulikult jätkuvalt legaalne ja sellise ebavõrduse tõttu ülevaatuse nõuet ei ole.

Rootsi on Soomega võrreldes palju liberaalsem riik, ma ei tea täpsemalt nende nõuetest, kuid juttude põhjal on mulje jäänud, et seal on peaaegu kõik lubatud, k.a. nullist auto ülesehitamine.
31.12.2005 at 12:48 Last edited 31.12.2005 at 12:52 by peep (Moderator)
sam
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
väikse mõtlemise peale tekis veel idee, kuidas vältida idioote ja huligaane. EAL näiteks nõuaks BHRA (dragi puhul) liikmelisuse staatust ennem kui üldse kaalub võistleja kaardi andmist. Ning kui inimene tänaval rängalt/korduvalt eksib - võetakse paberid ära või võetakse kasutusele muud sanktsioonid. Ehk kui omanikul ei ole piisavalt kohusetunnet siis veabki oma tänavaklassi autot treilaga. Lihtsalt mõned ideed veel see aasta :)
31.12.2005 at 13:42
vvt
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Ma olen ise kuidagi aru saanud, et "tänavalegaalse" auto definitsioon on Soomes ja Eestis mõnevõrra erinev. Nii on see kodanik Jyrkki kollane Mopar Soomes ju igati legaalne, meie seaduse kohaselt tähendaks vaat et kuritegu?

Üritan siis kiirelt toimetada, muidu on nende "muude asjadega" nagu ikka...:)

Mis puudutab puuri ja tänaval sõitmist, siis minumeelest pole probleem mitte selles, et tegijatel pole teist autot, vaid nagu ikka - nii mõnedki mehed arvavad, et peaks võidusõiduautoga linna peal kino tegema. Arvan, et ca 10 ametliku võistlusauto episoodilisele tänaval liikumisele vaatab ARK ja politsei läbi sõrmede, kui on vaid piisav legislation olemas (et nemad ei vastutaks), kuid kui peaks nende hulka üksainuski must lammas sattuma, siis saavad valikuta kotti kõik.:(

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
31.12.2005 at 14:37
RannoT
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Vaidleks vastu asjaolule täiega, et 11-12 sekundi auto ei vasta tänavaauto nõuetele.

Enda auto AWD, millega hetkeks see 12 sekundit sõidetud on, suudab ka 11 peale vabalt sõita ilma muu muutuseta kui võistlusbensiin ja nautke häälestamist.

Ei ole hetkel ühtegi punkti mida auto rikuks ARK nõuete järgi. Tänaval sõidan madala turborõhuga ja võistlusel keeran rõhku juurde - sellest ka võimsuse kasv.

Pigem kanduks antud küsimuses asjaolule kas turvapuur on tänavaauto ohutust tõstev asjaolu või mitte.
Sama kehtib ka turvapuuri ohtlikkuse osas teiste liiklejate suhtes.

Et, kas ma ei tohi autot endale turvalisemaks teha?

Sellesama teema lisana tuleks ka muud auto ümberehitust käsitlevad teemad - kere kuju muutmine jne.
Mis on Eestis keelatud põhjusel, et väidetavalt ARK ei taha vastutada - mis minu arust on ARK kohapealt täielik BS, sellepärast, et on kogemus kus ostetud auto käis ARK ülevaatuselt läbi tingimusena, et kõik on auto juures legaalne - ja kui pärast politsei kinni pidas ja trahvi tegi, ning siis ARK-sse järelpärimise tegin oli vastus selline - "nemad ei tea, ise olete peale ülevaatust muutnud".
Ehk siis ARK -l nagunii puudub igasugune vastutus oma töö ees - ainuke küsimus on kas politsei teeb selle eest trahvi või mitte.

Et siis kui moodustada antud asjades ametlik ja korralik seaduse(muudatus)eelnõu - koguda sinna vajalikud allkirjad - kas sellega ei saaks seda asja siis kord ja lõplikult lahendada?

____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
03.01.2006 at 16:33
riisiveski
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
RannoT: Ei ole hetkel ühtegi punkti mida auto rikuks ARK nõuete järgi. Tänaval sõidan madala turborõhuga ja võistlusel keeran rõhku juurde - sellest ka võimsuse kasv.

Igasugune mootori, sisselaske, süütesüsteemi jms muutmine ei ole lubatud. Selle alla käib ka turborõhu reguleerimine või koonusfiltri paigaldus.

quote:
kogemus kus ostetud auto käis ARK ülevaatuselt läbi
Ostu-müügi puhul ei käi auto ARKs ülevaatusel, seda tehakse muude registris oleva sõiduki andmete muutmisel. Kui mõtled tavalist, nn korralist tehnoülevaatust, siis sel ei ole ARKga mitte mingit seost.


Teemast ka - toetaks varianti, kus võistlustel osalevatel autodel on EALi tehniline kaart ning nad läbivad vastavalt autospordi autodele ülevaatust piiratud mahus. Need autod, mis ei soovi sellist kaarti saada, osaleksid eraldi street-klassis ja peaksid teoreetiliselt olema stock seades.



____________________________
Be smart. Drive safe. Stay legal.
03.01.2006 at 19:40
RannoT
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Kui koonusfiltri kit on selle auto jaoks tehtud ja cerdiga siis minu teada võib... Sama kehtib ka ülejäänud juppide osas.
Ei ole mitte B-osa vaid A++++ osa :)
Nagu ütlesin turborõhku muudan võistlustel. Seega tänaval võib ka kuni 20% juurde keerata - syytesysteem on ka sama - ja turbo koos kollega on ka selle auto jaoks toodetud.
Jne...

Mis ARK-sse puutub siis sellega saigi just seal Mäepealsel käidud, et võimalike jamasid vältida. Aga ei miskit kasu...

Aga see pole see teema... seda võib omvahel vaielda või eraldi teema all.

Aga siit seesama küsimus, et miks on keelatud - samahästi tuleks kõik B-varuosad ka ära keelata.

Paregu ju ongi nii, et paned puuri autosse regad kiirendusautona ja ongi korras.
Aga kui tahad poodi sõita siis võib jama tulla.

Kas peaks tahtma võistlusautoga poodi sõita, mina ütlen et miks mitte - aga on ka küünilisemat suhtumist - ei saa ei või ei pea.
Et kui selleks huvi ikka olemas siis võiks seda seadusemuudatust mõelda kui ei ole - s.t. pole kaasamõtlejaid siis jah on nii nagu on.

____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
03.01.2006 at 22:04
BENBEN
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Maitea kas sõna kiire puutub asjasse, aga igaüks teab ju, et Wrangleril on korralik puurihakatis sees ja keegi et trahvi.

____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee
04.01.2006 at 16:50
silver
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Mujal EL-is on tänaval lubatud sõita puuriga autodega ehk siis ei ole Eesti seadusandlus selle koha pealt EL seadustega kooskõlas, sest kui inimene tuleb puuriga autoga saksast eestisse ja eestis tehakse puuri eest trahvi, siis mis see muud olla saab kui uus trahv eestile seadusandluse lünkade eest. Sama kehtib tegelikult ka USA päritolu autode arvele võtmisega.
Sorry kui ma millestki väga valesti aru olen saanud.
04.01.2006 at 17:57
vvt
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Need, mis tänavasõiduks on, ei ole kindlasti sellised, kus ukseauk vaat et kinni torudega on ja mida kasutatakse siin nt kere jäigemaks tegemisel. Põhimõtteliselt on tänavalegaalne midagi sellist, mille joonised leiab bhra lehelt alla 12 ja alla 11 sek autode alt (ehk põhimõtteliselt
turvakaar kas 4 või 6 kinnituspunktiga). Need puurid, kus torud käivad läbi tuleseina amordikannude külge ja kus on toru ukseaugus, ei ole kuskil tänavakasutuses lubatud ega hakka ka kunagi olema. Saksamaal on selleks eraldi TÜV protseduur, kus alustad oma projektist paberil ja lõpuks kannad kõik juppide õigsust tõendavad papred kohale. Näiteks tänavalegaalsete madaldusvedrude karbis on vastav paber ka kaasas. Ja kui ei ole, siis nad ei ole ka suure tõenäosusega tänaval kasutamiseks lubatud. Et mujal on kontaktsõidu puurid, ringrajaslikid ja summutist lendav täiesti vaba, ei maksa ette kujutada. Teisalt on nt Saksa süsteem ehitatud üles ehitaja arvelt rahateenimisele ning mõningase juriidilise leebuse meiega võrreldes teeb kohe tasa kohalik politsei, mis "mitteametliku" summuti vms eest vähemalt 50 eurose kviitungi väljastab.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.01.2006 at 19:08 Last edited 04.01.2006 at 19:10 by vvt
Raceboy
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
silver: Mujal EL-is on tänaval lubatud sõita puuriga autodega ehk siis ei ole Eesti seadusandlus selle koha pealt EL seadustega kooskõlas, sest kui inimene tuleb puuriga autoga saksast eestisse ja eestis tehakse puuri eest trahvi, siis mis see muud olla saab kui uus trahv eestile seadusandluse lünkade eest.

Sama asi auto modifikatsioonidega: viidatakse igasugustele EL direktiividele, samas Soome kui EL liikmesriigis on seadusandlus oluliselt liberaalsem.
Ei tea, seda aega vist meie silmad ei näe, mil seadusandlus veidigi ajakohastub. Ilmselt sünnib see alles siis, kui praegused tagurliku mõtlemisega totaalselt autokauged ludrid oma postilt taanduvad.

____________________________
www.vems.ee
04.01.2006 at 19:08
vvt
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Praegune ümberehitusi ja asendusi puudutav normistik on selles osas vaieldamatult ENSV iganditega ja osad asjad on sealt üks-ühele maha vorbitud.

Soome lähenemine pole mitte totaalne vabadus (ja pardakk), vaid kahepoolne arusaam, et selliselt ehitatud auto, kus on sees juba puur, igapäevaliikluses kas ei osale või on tema roll nii olematu, et mingit liiklusohutuse või keskkonnakaitse trummi pole mõtet lüüa. Ehk inimesel on õigus nokitseda, eeldusel, et ta teisi ei häiri.

Mis puudutab teemat, siis olen neid norme-asju üksjagu torkinud ning 2006 hooajal on lihtsam muuta tänavaklasside nõudeid kui saada mingit läbimurret ümberehituse lihtsustamisel. Selleks, et asi muutuks ideest õigusaktiks, tuleb varuda kannatlikku meelt ja 2-3 aastat aega.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.01.2006 at 19:13 Last edited 04.01.2006 at 19:15 by vvt
sam
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
vvt: Põhimõtteliselt on tänavalegaalne midagi sellist, mille joonised leiab bhra lehelt alla 12 ja alla 11 sek autode alt (ehk põhimõtteliselt
turvakaar kas 4 või 6 kinnituspunktiga). Need puurid, kus torud käivad läbi tuleseina amordikannude külge ja kus on toru ukseaugus, ei ole kuskil tänavakasutuses lubatud ega hakka ka kunagi olema.

Turvakaarel on juhipoolne uksetoru ning 6 punkti puuril toru mõlemas ukses ! Ning vaevalt see uksetoru enam nii printsipiaalne on legaalsuse osas.
04.01.2006 at 22:01
tqhq.ee foorum : Üritused : kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.