register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused   1 2 3  
Poster Message
RannoT
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Väike lisainfo turvapuuri ehitamisel ja tänava legaalsusel.

Kuivõrd võib saada lubatud - turvapuuri uksetalad on NHRA reeglite ET 7.50 and slower kohaselt lubatud 2005 alates kinnitada so called swing outidega - http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/cee-3183.jpg

Kui selline asi saab olema lubatud ka FIA reeglistikus - siis oleks see lahendus.

____________________________
Favoring AWD Traction
with R4 and V8
28.01.2006 at 23:44
chrysler300
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
tahax omaltpoolt lisada.eesti seaduste järgi ei ole ju tegelikult lubatud ka mootorile lisada suuremat turbot ega nn chiptuningut,see et neid esineb ja ka muid modifikatsioone tänavaautodel tuleneb sellest et meil pole politsei nii haritud et suudaks eristada stock detaile nn tuuningdetailidest.
olen üks pool aastat tagasi näinud usa saadet tänavaraceritest ja sellega seonduvast.seal oli siuke teema et kui oli kuskil selliste autofanaatikute kohtumine siis tihti lõppes see sellega et politsei pani kvartali kinni ja siis oli mitu tehnilist spetsialisti kes kõik autod üle vaatasid koha peal ja iga ümberehituse sertifikaadid ja legaalsuse tuvastasid.kui polnud paberit siis auto konfiskeeriti ja trahv väljastati.saksas on sarnane süsteem kõigi velgede ja spoilerite jne ümberehituste osas,kui sertifikaati pole siis pole ka LEGAALNE.mul isiklikult on küll kahtlusi et kas ntx Zolotarjovi supra tänaval eesti seaduste kohastelt tohib liigelda.ja kuidas ta oma ülevaatuse saab.ps veel ka kuidas on arkis vormistatud kodanik melli kaubalift,minu teada tuleb uste arvu muutmisel arkist vastav luba ja ümberehitust kinnitav märge tehnilisse passi saada.sama peaks ka käima kõigi nende hirmsuurte turbode ja chippide jne kohta,kuid meil seadus lonkab mõlemat jalga ja kes vahele jääb on ise loll....
samad mõtted tekivad ka nyyd kiirenduse osas et kui päris nagu tähttähte järgida siis jah streetlegal klassis tegelt polegi vist võistlejaid kuna kellel on turborõhku tõstetud ja kellel on pagasnikud ja kapotid klaaskiust/süsinikust,kellel on jah võimsam moto aiste vahele kui seadusandlus ette näeb.niiet mu arvates võiks isegi streetlegal klassi nime muuta:P
aga mis puudutab ümberehitusi siis jah ise arvan et võiks olla ARK registris mingi vastav sõidukityyp tehnilise passi sõidukikategooria osal mis tähendaks just sellist hobiautot millel siis on suurendatud võimsust ja ntx ka puur lisatud ja auto ehitamise kohta on arkis kõik dokumendid olemas,et kõik oleks legaalne.samas oleksid mingid piirangud ntx auto kasutamisele igapäevaselt.sest üldiselt kipun arvama et ega päris ikka igapäev pole vaja tänavale 4sek sajale kiirendavat raketti,lõpuks on kõik kohad laipu täis.
egass rohkem ei viitsigi heietada.
13.03.2006 at 14:07
hents99
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
No päris nii kah ei saa, see ju puhta ajuvaba. Eestis ARKiga on igavene jama saada ümberehituse nõusolekut jne, seepärast ka enamusel "modifitseeritud" masinatel pole mingit ümberehitust ega tähist, seda lihtsalt ei anta, või siis läheb maru kaua aega ja suurel hulgal närve tuulde.
Edit: Ja kui turbo rõhku on tõstetud ei tähenda veel, et auto stock konditsioonis pole.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
13.03.2006 at 14:17 1 edit. Last edited 13.03.2006 at 14:20 by hents99
peep
 
Moderator
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Teema leidnud lahenduse, nagu ka uudiste all sai välja öeldud - ülevaatust ei ole vaja.
13.03.2006 at 15:25
Peeter82
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
chrysler300 tundis vist lihtsalt kadedusega segatud muret, et Eesti seaduste järgi ei tohi tuunitud autoga tänaval sõita.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
13.03.2006 at 15:48
chrysler300
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
Peeter82: chrysler300 tundis vist lihtsalt kadedusega segatud muret, et Eesti seaduste järgi ei tohi tuunitud autoga tänaval sõita.
kadedust on siin vähe.omalgi ju plaane pisut muudatusi sisse viia kapoti alla,aga kui kunagi koidab see kole päev kui seadused veel debiilsemax aetaxe ja ka kontroll karmistub siis on lustautondusel vist kriips peal ja sõidame kõik sellega mida suured paksud rahvale ettenäinud on....
17.03.2006 at 22:13
Lend
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Miks peaks modifitseeritud auto olema kohe 12 sek auto?
Kuna tehnika areneb, miks siis ei võiks neid uusi lahendusi oma vana auto puhul kasutada(pidurite mod. jne.). Miks peab tänava auto olema piima toomiseks? Mis mõte on siis open trackil? Oma ringraja auto testimine? Miks ei võiks olla tänava auto modifikatsioonidega lihtsalt selle pärast, et see on inimese hobi. Käib piima tuues ka rajalt läbi. Kas ei oleks lahendus see kui modifitseerimnie oleks lubatud kasvõi siis teatud ulatuses,mis ei tee ju autot ohtlikumaks, lihtsalt kõik oleks tehtud reeglite järgi, registreeritud arkis ja kontrollitud spetsialistide poolt ARK-is. Põhimõttel kellele rohkem lubatud sellelt rohkem nõutud. Turvapuur nõuaks korralikke istmeid, rihmasid jne. Miks ma olen teisele autole ohtlik kui mul on turva puur, miks ma olen endale ohtlik kui ma tahan jätta alles võimaluse, et säiluvad sõitjateruumi mõõtmed? Saab ju modifitseerida turvapuuri, nii et see oleks vähem ohtlik, nii kui oli siin teemas ka üks näide. Ometi teeks see auto juhile ohutumaks. Vähem ohtlik siis selles mõttes, et see ei pea sarnanema 9 sek autole. Kõik peaks lihtsalt olema kontrollitud ARK-i spetsialistide poolt, et hoida ära põlveotsas s. tootmine.
20.03.2006 at 21:36
Astro SS
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
Lend: Miks peaks modifitseeritud auto olema kohe 12 sek auto?
Kuna tehnika areneb, miks siis ei võiks neid uusi lahendusi oma vana auto puhul kasutada(pidurite mod. jne.). Miks peab tänava auto olema piima toomiseks? Mis mõte on siis open trackil? Oma ringraja auto testimine? Miks ei võiks olla tänava auto modifikatsioonidega lihtsalt selle pärast, et see on inimese hobi. Käib piima tuues ka rajalt läbi. Kas ei oleks lahendus see kui modifitseerimnie oleks lubatud kasvõi siis teatud ulatuses,mis ei tee ju autot ohtlikumaks, lihtsalt kõik oleks tehtud reeglite järgi, registreeritud arkis ja kontrollitud spetsialistide poolt ARK-is. Põhimõttel kellele rohkem lubatud sellelt rohkem nõutud. Turvapuur nõuaks korralikke istmeid, rihmasid jne. Miks ma olen teisele autole ohtlik kui mul on turva puur, miks ma olen endale ohtlik kui ma tahan jätta alles võimaluse, et säiluvad sõitjateruumi mõõtmed? Saab ju modifitseerida turvapuuri, nii et see oleks vähem ohtlik, nii kui oli siin teemas ka üks näide. Ometi teeks see auto juhile ohutumaks. Vähem ohtlik siis selles mõttes, et see ei pea sarnanema 9 sek autole. Kõik peaks lihtsalt olema kontrollitud ARK-i spetsialistide poolt, et hoida ära põlveotsas s. tootmine.

Sa ju räägi endale vastu: esiteks tahad modifitseerida turvapuuri ja siis keelad ära põlveotsas tootmise ???

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
21.03.2006 at 09:36
313kw
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
chrysler300: meil pole politsei nii haritud et suudaks eristada stock detaile nn tuuningdetailidest...

just. olen isegi selle peale mõelnud ja nii ta on. et kuidas mehed teevad ülevaatust? tõstad kapoti ja alt kõik "värviline", ütled et stock, ja ongi kõik?
paraku selline süsteem toimib. hale olukord, pole spetse (neil tööl).

teine mis mind häirib on pealiskaudsed/mittemidagi ütlevad/puudulikud või valed andmed dokumentides. ARK võiks passi sisestada ka nt täpse modifikatsioonitähise (GLX, CL, GT, quattro, SR, CD jne.), oleks raskem dokumente nö ühelt autolt teisele tõsta, mis aitaks ehk ka vähendada varastatud masinate üle piiri viimist või varjamist.
aga praegu on neil raskusi isegi lihtsamate andmetega, nagu kandevõime, võimsus, mõnel juhul isegi aasta....

...liiati oleks palju nõuda mingit reglementi turvapuuride kohta.
las teevad kõigepealt vahet 1,3 ja 3,1 mootoril.
:D

____________________________
´92 Golf III sportline GTI
"Eight miles outta Memphis and I got no spare
Eight miles straight up downtown somewhere"

21.03.2006 at 09:36
Lend
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Ei räägi endale vastu. Mõtlen seda, et ei saa teha lihtsalt mingit käkki vaid see peb ka õigesti töötama, selle jaoks peaks olema ARK-i juures eraldi mingi grupp, kes oleks kompetentne seda kontrollima. Parku Eesti olukorras praegu on seda kindlasti liigapalju nõutud. Kui on Eestis neid kes oskavad autot täiendada, peaks olema ka neid, kes oskavad kontrollida.
21.03.2006 at 11:00
Jesper
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Kõigepealt on ikka seadust vaja, mille alusel üldse kontrollida.
21.03.2006 at 11:23
313kw
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
Jesper: Kõigepealt on ikka seadust vaja, mille alusel üldse kontrollida.

peaks olema küll midagi ebaseadusliku ümberehitamise kohta liikluseeskirjas või.....?

tähendab ümber ehitada võib oma suva järgi ehk kõike, aga kuidas ja kus sõita, on iseküsimus.

____________________________
´92 Golf III sportline GTI
"Eight miles outta Memphis and I got no spare
Eight miles straight up downtown somewhere"

21.03.2006 at 11:57
Jesper
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
No arvatavasti pole eesmärgiks see, et praegust seadust täie rangusega täitma hakataks, vaid ikka teatud ümberehituste seadustamine inimlikul moel.
21.03.2006 at 12:42
VR-4
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Kas oleks äkki mõistlik nihutada see 12 sekundi pealt 10-le sekundile. Et kui sõidad 10.999999 siis turvapuur, muidu ei! 12. sekiga sõidavad tänapäeval juba osad stock autodki nagu merc 600 W12, Audi RS6 (viimase puhule ei ole 100% kindel)

markus

____________________________
3000gtVR-4, Porsche 951
24.03.2006 at 13:05
anti
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
VR-4: Kas oleks äkki mõistlik nihutada see 12 sekundi pealt 10-le sekundile. Et kui sõidad 10.999999 siis turvapuur, muidu ei! 12. sekiga sõidavad tänapäeval juba osad stock autodki nagu merc 600 W12, Audi RS6 (viimase puhule ei ole 100% kindel)

markus
Sinu nimetatud autod on eesrindliku turvavarustusega. Meil aga rühib sinna 12 sekundi poole aasta-aastalt ka üha rohkem konservikarpe lootes vaid mootorirammule.
24.03.2006 at 14:19
peep
 
Moderator
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
VR-4: Kas oleks äkki mõistlik nihutada see 12 sekundi pealt 10-le sekundile. Et kui sõidad 10.999999 siis turvapuur, muidu ei! 12. sekiga sõidavad tänapäeval juba osad stock autodki nagu merc 600 W12, Audi RS6 (viimase puhule ei ole 100% kindel)
markus

Turvastruktuuri on vaja, kui auto sõidab kiiremini kui 12,0. Arvestades meie radade kvaliteeti ja pidamist on see piisavalt kiire. Selliste asjade puhul ei saa olla indiviidi huvid üle üldsuse huvidest, kui kellegil on piima järgi käimise auto, millega ta "juhuslikult" tahaks osaleda EMV arvestuse, siis on see tema mure auto reeglitega vastavusse viia.

BTW. reeglid ise on siin:

http://www.bhra.ee/content/view/14/44/1/6/

Millegipärast isegi kogenud võistlejad tihtipeale ei tunne reegleid, pole ju keeruline need mõned leheküljed teksti endale selgeks teha ???
26.03.2006 at 09:35
sam
  
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Ma arvan, et tihtipeale mitte ei tunta reegleid vaid eiratakse neid teadlikult sest niikuinii ei karistata. Lastakse sõitma ka siis kui ka korduvalt tehtud märkusele ei reageerita. Vähemalt minule jäi selline mulje tollest hooajast kui ise võistlesin, ehk 2004.a.
26.03.2006 at 19:08
OMP
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
quote:
sam: Ma arvan, et tihtipeale mitte ei tunta reegleid vaid eiratakse neid teadlikult sest niikuinii ei karistata. Lastakse sõitma ka siis kui ka korduvalt tehtud märkusele ei reageerita. Vähemalt minule jäi selline mulje tollest hooajast kui ise võistlesin, ehk 2004.a.
Kahjuks paistab see nii olema jah. Ise pole plaanis veel lähiajal alla 12s aega sõita, aga korralik turvapuur on üks esimesi muudatusi mis plaanis on. Keegi ehk mäletab veel üht ammust võstlust Haapsalus (aasta oli vist 2002 või 2003) kui turvapuurid olid ainult kahes autos: kõige kiiremas (Lauri Camaro) ja kõige aeglasemas (mingi Fiat mis sõitis 17 sek aega)
28.03.2006 at 16:43
Astro SS
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Kas on siin teemas ka uudiseid? ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.05.2006 at 19:13
Astro SS
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Kas selle maagilise 12 sek piiri ületamsiel tagasiteed ka on ?

Ma mõtlen olukorda,kus paugatad näiteks puriga mootorga 11.9 aja , mis eeldab võistlemise jätkasmiseks puuri paigaldamist ja muude nõuete täitmist.
Samas kui ei taha seda teed minna ja swapid puhuriga mootori asemele vabalt hingava ,mille tulemsuel aeg muutub tunduvalt kehvemaks ja alla 12 sek pole asja


Või on olukord selline, kui ühe korra sõidad kiiremini kui 12 sek, siis ei ole vahet ,mis kone on ja kui kiiresti tahdad sellega sõita aga AUTO PEAB vastama alla 12 sek nõudmistele.

Palun selgitage.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.05.2006 at 19:57
jaanus
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
indeks on hooajapõhine ...
ülevaatus on hooajapõhine ...
01.05.2006 at 20:10
Gsinut
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
kui juba swapi teed vabalthingava vastu, siis pead enivei uue tehnilise tegema
01.05.2006 at 21:55
Jesper
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Küsimuse mõte oli ilmselt selles, et milliste sündmuste tulemusena lõhkisõidetud indeks ära "nullitakse" - ehk kas ja millistel tingimustel pääseb 11.9 sõitnud auto ilma puurita starti.

See on tegelikult väga huvitav punkt, sest tundub et meie suhteliselt madala elatustaseme juures on eeldused turvanõuete ajendil virtuaalse indeksklassi tekkeks 12 sekundi peale :)
01.05.2006 at 01:58
Andrus BHRA
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
12 sekundi nõue ei ole tingitud mingist "meie elatustasemest", vaid see on rahvusvaheline nõue...
11.9 sõitnud auto pääseb starti, kui auto on tehniliste tingimustega vastavusse viidud...
indeks on hooajapõhine ...
ülevaatus on hooajapõhine ...
Mis siin nii üle mõistuse käivat on ...
02.05.2006 at 10:28
Fog
 
kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused
Andrus, tegelikult on see väga hea küsimus.

Kui kaua kehtib see 11.9 sõidetud aeg.

Ühelt poolt: keeratakse finaalist rõhk purunemispiirile, lajatatakse 11.9, võidetakse võistlus, kuid järgminekord rajale ei saa?

Teiselt poolt: Tean et masin suudab 11 sõita, kuid mängin koguaeg "aegumise peale" ehk saangi iga finaal lajatada 11.0 ja järgmine võistlus(koos uue tehnilisega, kuid muutmata autoga) kohal olla. Kokkuvõttes sülitades reeglitele.



____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
02.05.2006 at 10:40
tqhq.ee foorum : Üritused : kiire tänavaauto vs turvapuur vs reeglid ja seadused   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.