register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Eesti töökojad (või nende puudumine)   1 2 3 4 5  
Poster Message
max
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Eestimaal on pajlu oskajaid my ass... Siin pole võimalik kuskil isegi V8 mootorit remoda lasta, rääkimata kvaliteetsest V8 bloki puurimisest, vända töötlemisest ja muust elementaarsest. Kogu oskus, mis on, on pooletoobine.
13.01.2003 at 10:43
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
max: Kogu oskus, mis on, on pooletoobine.
Päris nii ei saa öelda. Meie firma ostab kohalikelt alltöövõtjatelt igasugust mehhaanika träna, mis on valdavalt kõrge tehnoloogiaga ainueksemplarid. Praktiliselt kogu vajalik masinapark ja tehnoloogia on Eestis olemas (suurte detailide sügavat pindkarastust pole leidnud).

Kogu selle kraami hind on praktiliselt maailmaturu hind, no ehk tiba alla.
13.01.2003 at 16:52
max
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Ma pidasin silmas USA autode-mootoritega seonduvat ja loomulikult mitte 100%. Mina pole küll ühtegi kohta/meest veel kohanud, kuhu võiks oma kola viia, mured-soovid kurta ja kvaliteetsele asjale järele tulla.
13.01.2003 at 17:01
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
max: Ma pidasin silmas USA autode-mootoritega seonduvat ja loomulikult mitte 100%. Mina pole küll ühtegi kohta/meest veel kohanud, kuhu võiks oma kola viia, mured-soovid kurta ja kvaliteetsele asjale järele tulla.
Masinaehitajale ei ole tähtis fakt, et konkreetne jupp just usa autole sisse läheb. Lähtutakse siiski detaili joonisel esitatud nõudmistest. Ehk kui oskad nõuda (loe: töömehele pädeva joonise ette anda), siis ka saad vajaliku detaili. "Mõtle ise, mis mul vaja on" stiilis muidugi siitmailt midagi ei saa.
13.01.2003 at 17:13
partel
  
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Üks korralik töökoda kuluks ära küll. Aga see eeldab, et tüübid on USA's praktikal olnud ning lisaks hoiavad end pidevalt asjaga kursis. Ehk teisisõnu on ka asja fännid.
13.01.2003 at 17:18
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Saan aru, Pärtel, et meeldiv on fantaseerida, aga sellist "töökoda" ei tule, mis kõike teeb. Parimal juhtumil võib keegi suur tegija siit tellida detaili(d), mis neile suurt riski ei kujuta. Tegija kompamine ja usaldusväärsuse saavutamine on väga pikaldane protsess.
13.01.2003 at 17:23
partel
  
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Probleem pole niivõrd tööpinkides jm materiaalses baasis, v.a. puurimine-hoonimine-balansseerimine, vaid just know-how puuduses. Selles pole ka kedagi süüdistada (peale valitsuse :)), kuna potentsiaalseid kliente pole olnud kuni viimase ajani. Kui tekib nõudlus klientide näol, kes ei viitsi iga asja pärast Soomes või mujal käia, siis... Tegelt on nõudlus juba praegu olemas, iseasi kas piisav.
13.01.2003 at 17:36
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Töömehe tasandil puudub know-how vajadus, temal on oma töömehe oskused sooritada konkreetset operatsiooni. Know-how tuleb mänu siis, kui sekkutakse detailide väljatöötamise tehnoloogiasse ja -turgu. Meil eestis sellega probleemi ei teki, kuna siis tõstetakse Pärtel peatehnoloogi säärikutesse ja antakse ainult tuld.

Sorri see nali, aga me räägime erinevatest asjadest. Sellist firmat, kes OMA kogemustele tuginedes hakkaks midagi märkimisväärset usa võidusõidu turule välja töötama ja valmistama, ei tule vist lähima paarikümne aasta jooksul.
13.01.2003 at 18:00
partel
  
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Know-how all ma ei pidanud silmas mingi detaili väljatreimist.

Esmajärjekorras seda, et viid talle jupid kohale ja pangu mootor kokku, ehk peaks teadma mida ja kuidas puurida-hoonida-tasakaalustada, tihendada, määrida ja sisse töötada jne.

Järgmine tase on osade valik ja seadistamine, mis eeldab juba aastakümnete pikkust kogemust. Kogu auto kui terviku nägemine pole kuigi lihtne.
13.01.2003 at 18:11
PlyVal64
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
partel: Know-how all ma ei pidanud silmas mingi detaili väljatreimist.
Esmajärjekorras seda, et viid talle jupid kohale ja pangu mootor kokku, ehk peaks teadma mida ja kuidas puurida-hoonida-tasakaalustada, tihendada, määrida ja sisse töötada jne.
Järgmine tase on osade valik ja seadistamine, mis eeldab juba aastakümnete pikkust kogemust. Kogu auto kui terviku nägemine pole kuigi lihtne.
Kõigepealt pead Sa Pärtel teadma, kelle poole pöörduda. Mis vahet on 1000cm3 R4 mootoril ja 10000 cm3 V8 mootoril ... ainult visuaalne ehitus. Tööpõhimõte on ikka sama ja samad on ka detailid mootoris. Ole päris kindel, et eestis leidub hulga selliseid mehi. "Gonkat" on sõidetud piisavalt kaua ja sõidetakse, oh ime küll, veel ka hetkel. Näiteks need "krokodillid-veobagid" ja veorallikad koosnevadki 90% täiesti käsitöönduslikest osadest. Ja ehitavad neid mingid nn"lihtsad maamehed", kel kolhoosi tööpingid kasutada(nüüdseks privatiseeritult kodudes). Lisaks suht suur hulk mehi, kes Vihuris VFTSe ehitasid, vormelimehed, niisama mehhaanikud(QRX üks näide) jne.
Mõned kunagised tegijad on surnud, kuid suur hulk siiski täies elujõus veel, aint et muudele "jahimaadele" (valdavalt ikka ärisse ja poliitikasse) läinud. Jäänud selle 10 aastaga "vaakum", et uusi tegijaid pole pääle tulnud. Meistriks saadakse ikka läbi õpipoisi ameti, praegused noored aga tahavad kohe meistriteks saada, k.a. Sina. Ja sellest Sul ka see suht ebapädev arvamus eestis olevatest oskustest. Mingi väga peene elektroonika kohta ei julge seda väita, kuid mehhaanilised forsseerimised ja ümberehitused suudetakse eestis väga kõval tasemel valmis teha. Lihtsalt need meistrid ei jaga omi teadmisi internetis, nende juurde tuleb kohale minna ja pikalt koos "asju arutada", ehk õpipoisi staatus omaks võtta.
13.01.2003 at 18:59
partel
  
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Heh, ma ei kahtle selles, et etteantud joonise järgi tehakse asi valmis.

Probleem selles, et kui joonist pole...

Konkreetne näide, Lauri lasi omal ajal plokki hoonida, aga tehti liiga kare kroom-molü rõngaste jaoks. Erkkiga sama, aga ta sai ise viimasel hetke öeldud, et tuleb siledam teha.

Ja mai ei hakka üldse rääkima mootori osade valikust, tagasilla ehitusest, karpadüüside valikust. Lisaks tasub juba uurima hakata Peldiku seadistamist, kuna see tõrjub karpasid välja.

Kaante portimisest ja HAWT'st ei hakka unistamagi.
13.01.2003 at 19:39
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Pull lugu küll, et praktilist kogemust ka vaja on. Ma juba hakkasin vahepeal uskuma Pärtli juttu, et muudkui tuunid virtuaalselt ja läbid etappe ja hetke pärast oledki TF spetsialist.

Tegelt ma ei saa üldse aru, millest siin räägitakse: kas põlve otsas nikerdamisest või tehnoloogilisest tootmisest. Kui viimasest, siis sellise firma siseselt kasutatakse osade valmistamisel tehnoloogilist kaarti. Firma ja muu maailma vahel valitseb know how aura, kuid firma siseselt on tegevus toote tehnoloogilise kaardi järgi detailideni paika pandud.

"Probleem selles, et kui joonist pole... " - Mis siis üldse on? Kas ainult unenägu tuleviku visioonist?
13.01.2003 at 20:06
diesel
Eesti töökojad (või nende puudumine)
natsa mööda aga kostaks ka sõna sekka. eila vist telest näitas kui põhjanaabrite see rinka tiim omi asju ajas, aki ajo tsunfti pean silmas, neil tuleva aasta teiseks sõitjaks japs ja tehase support omb täitsa tasemel aga kallio sõidab seukse pilliga millel näituseks pütt omb vendade omalooming. loe: ilmselt siis parem kui honda inseneride välja mõeldud jubin. seega saab kindlasti midagi teha ka põlve otsas (vähemalt osaliselt) ja ilma joonisteta. ja kogemus mõistagi tuleb proovides, mitte targutades.
13.01.2003 at 20:22
partel
  
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
Mustang GT 94: Pull lugu küll, et praktilist kogemust ka vaja on. Ma juba hakkasin vahepeal uskuma Pärtli juttu, et muudkui tuunid virtuaalselt ja läbid etappe ja hetke pärast oledki TF spetsialist.

Asi selles, et Eestis puudub võimsate mootorite ehitamise kogemus. Vastavaid teadmisi saab suurel määral interneti abil, aga sellest siiski ei piisa.
quote:

Tegelt ma ei saa üldse aru, millest siin räägitakse: kas põlve otsas nikerdamisest või tehnoloogilisest tootmisest. Kui viimasest, siis sellise firma siseselt kasutatakse osade valmistamisel tehnoloogilist kaarti. Firma ja muu maailma vahel valitseb know how aura, kuid firma siseselt on tegevus toote tehnoloogilise kaardi järgi detailideni paika pandud.

"Probleem selles, et kui joonist pole... " - Mis siis üldse on? Kas ainult unenägu tuleviku visioonist?

Ma mõtlesin seda, et lähed töökotta mitte joonisega, vaid küsimusega, et auto ei liigu korralikult kohalt, mida teha?
13.01.2003 at 20:33
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
diesel: kogemus mõistagi tuleb proovides, mitte targutades.
Ohh! Kümme punkti! :)

Väike vahe: 1) räägin, mida tean; 2) tean, mida räägin
13.01.2003 at 20:35
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
partel: Ma mõtlesin seda, et lähed töökotta mitte joonisega, vaid küsimusega, et auto ei liigu korralikult kohalt, mida teha?
Mis nutad, Pärtel! Võta mutrivõti kätte ja tee ka midagi praktilist. Ainult nii need kogemused tulevad. Ikka lihtsamast keerulisema suunas ja pidevas arengus. Kõik muu on katteta vaht.

13.01.2003 at 20:40
partel
  
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
Mustang GT 94: Mis nutad, Pärtel! Võta mutrivõti kätte ja tee ka midagi praktilist. Ainult nii need kogemused tulevad. Ikka lihtsamast keerulisema suunas ja pidevas arengus. Kõik muu on katteta vaht.


Kahjuks eksid. Bensiinimootorit kruttides ei teki pea mingeid teadmisi võimsatest mootoritest.
13.01.2003 at 20:50
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Kui sa bensiinimootorit ei kruti ja jatkuvalt sellist suhtumist avalikule üldsusele genereerid, siis ei kruti sa ka kodus kohviveskit, rääkimata mingist võimsamast mootorist.

side lõpp ...
13.01.2003 at 20:55
Lancia
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
partel: Kui tekib nõudlus klientide näol, kes ei viitsi iga asja pärast Soomes või mujal käia, siis... Tegelt on nõudlus juba praegu olemas, iseasi kas piisav.


Pole Eestis siiani näinud-kuulnud mehest (ei väida, et pole olemas) kes tuleb a-la mootori mehe juurde ja ütleb midagi sellist:
minul on raha kõigi teie poolt soovitatud osade ostmiseks-tegemiseks ning ca 50-100k tööde teostamiseks ja projekti juhtimiseks (mootori maha võtmisest kuni ECU häälestuseni).

quote:
partel: Asi selles, et Eestis puudub võimsate mootorite ehitamise kogemus. Vastavaid teadmisi saab suurel määral interneti abil, aga sellest siiski ei piisa.


Tee selget vahet kahel olulisel asjal: vabalt hingav ja ülelaetav mootor. Üle laadimise kogemust on ilmselt meil veel vähe. Vabalt hingavana oskab keskmine eesti "gonkamees-gonkamehe mehhanik" võtta suvalisest (pole vahet kas V8 või R4) suht hea erivõimsuse. V8 teeb asja sedavõrd lihtsaks, et ca 6-8k pööret ei oma veel olulist rolli tasakaalu kohapealt. Staatiline ja dünaamiline tasakaal kõikide pöörlevate detailide juures hakkab tähtsust omama pööretel 8 ja +k. Kaante portimisega on ka suht sarnane lugu. Lada mootor, mis on siiski koostöö ja valmistamise kvaliteedis võrreldav keskmise malmist V8-ga, pannakse pöördesse ca 10k probleemi vabalt ja pöörded on need, mis vabalt hingaval riistal erivõimsuse üles ajavad. Näiteks Ladadel on ikka selliseid ime riistasid vahele pandud, et siiani raske uskuda, lihtsalt üks näide: maksimaalselt suured ise tehtud titaanist klapid lasti jällegi ise tehtud nukaga nii sügavale, et hülsi ülemisse otsa tehti selleks klapile eraldi avad.
Ülelaetaval riistal muutub oluliseks aga hoopis vastupidavus suurele või väga suurele erivõimsusele.
13.01.2003 at 21:11
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Lancia, sa räägid ilutulestikust, aga Pärtel tahab ballistilist tuumaraketti.
13.01.2003 at 21:16
Lancia
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
Mustang GT 94: Lancia, sa räägid ilutulestikust, aga Pärtel tahab ballistilist tuumaraketti.

Õigus, aga füüsika seadused on samad.
13.01.2003 at 21:20
urmas
Eesti töökojad (või nende puudumine)
Pärtli maailmas ei ole. Ja paraku on seekord temal õigus.
13.01.2003 at 21:28
Lancia
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
Mustang GT 94: Pärtli maailmas ei ole. Ja paraku on seekord temal õigus.

Nii ja naa. Oleneb sellest kuhu reaalsus, vajadus ning raha piird panevad.
13.01.2003 at 21:36
partel
  
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
Lancia:
quote:
partel: Kui tekib nõudlus klientide näol, kes ei viitsi iga asja pärast Soomes või mujal käia, siis... Tegelt on nõudlus juba praegu olemas, iseasi kas piisav.


Pole Eestis siiani näinud-kuulnud mehest (ei väida, et pole olemas) kes tuleb a-la mootori mehe juurde ja ütleb midagi sellist:
minul on raha kõigi teie poolt soovitatud osade ostmiseks-tegemiseks ning ca 50-100k tööde teostamiseks ja projekti juhtimiseks (mootori maha võtmisest kuni ECU häälestuseni).

Sellise kliendi jutu peale jäädakse imelikult vahtima...

Ma mõtlen vähe realistlikumalt, et puuri-hooni ja tasakaalusta, mille vast on huvi tundnud nii mõnedki, aga sellegagi ei saada siinmail hakkama, kuna pole masinaid, ega teadmisi.

quote:
partel: Asi selles, et Eestis puudub võimsate mootorite ehitamise kogemus. Vastavaid teadmisi saab suurel määral interneti abil, aga sellest siiski ei piisa.


Tee selget vahet kahel olulisel asjal: vabalt hingav ja ülelaetav mootor. Üle laadimise kogemust on ilmselt meil veel vähe. Vabalt hingavana oskab keskmine eesti "gonkamees-gonkamehe mehhanik" võtta suvalisest (pole vahet kas V8 või R4) suht hea erivõimsuse. V8 teeb asja sedavõrd lihtsaks, et ca 6-8k pööret ei oma veel olulist rolli tasakaalu kohapealt. Staatiline ja dünaamiline tasakaal kõikide pöörlevate detailide juures hakkab tähtsust omama pööretel 8 ja +k. Kaante portimisega on ka suht sarnane lugu. Lada mootor, mis on siiski koostöö ja valmistamise kvaliteedis võrreldav keskmise malmist V8-ga, pannakse pöördesse ca 10k probleemi vabalt ja pöörded on need, mis vabalt hingaval riistal erivõimsuse üles ajavad. Näiteks Ladadel on ikka selliseid ime riistasid vahele pandud, et siiani raske uskuda, lihtsalt üks näide: maksimaalselt suured ise tehtud titaanist klapid lasti jällegi ise tehtud nukaga nii sügavale, et hülsi ülemisse otsa tehti selleks klapile eraldi avad.
Ülelaetaval riistal muutub oluliseks aga hoopis vastupidavus suurele või väga suurele erivõimsusele.

Olen nõus, kohalikud motoristid on geeniused, aga kahjuks vaida Lada mootorite vallas...

Ma ei räägi nitro Pro Modi kolmanda stage'i düüside valikust, ega siduri seadistustest, vaid lihtsalt mootori kokkupanekust. Kes pole asjaga kokku puutunud, ei tea neid nüansse, kuigi muus vallas võib ta geenius olla..

Ja vabalthingava mootori asjus tasub kuulata tüüpe, kes on nende ehitamise ja võistlemisega endale leiba teeninud paar-kolmkümmend aastat.

Loodan, et see kogemus jõuab ka siia..
13.01.2003 at 22:04
Lancia
Eesti töökojad (või nende puudumine)
quote:
partel: Ma mõtlen vähe realistlikumalt, et puuri-hooni ja tasakaalusta, mille vast on huvi tundnud nii mõnedki, aga sellegagi ei saada siinmail hakkama, kuna pole masinaid, ega teadmisi.


Jälle küsimus pigem klientides, pinke millega puurida-hoonida Eestis leidub veel küll, neid vendi kes on viitsinud endale 90 kraadise V mootori puurimiseks rakise teha vist paar tükki. Millise kiviga ja malm bloki puhul ka millise kaane paigaldamise tugevusega hoonida, sõltub palju kliendist aga teha osatakse, paraku ei tea klient enamasti vastavast teemast suurt midagi ja ei soovi eri tööde eest ka juurde maksta. Samas olen sinuga nõus, et sellist puurijat sa ei leia siit ei nüüd ega ka ilmselt tulevikus, kes teeb endale puurimisega igapäevast leiba ja valmistab suurepäraselt ette sinu erivajadusele vastava mootori. Usun aga sellesse, et varem või hiljem tekib ka siia vendi kes sisuliselt siis projektijuhina töötades peensusteni vajadused välja selgitab ning need sobivalt meistrile ette söödab.

quote:
partel:
Olen nõus, kohalikud motoristid on geeniused, aga kahjuks vaida Lada mootorite vallas...


Tegelikult on vahe nõksudes, ettevalmisuse kvaliteet ja võimalused jäävad sisuliselt samaks. Lada mootoreid õpiti meil tegema 5-10 aastaga. Kuid jään siiski enda juurde, põhilised oskused-teadmised ei erine erinevate mootorite vahel (eeldusel muidugi, et jääme Nikolaus Otto juurde)

quote:
partel:
Ma ei räägi nitro Pro Modi kolmanda stage'i düüside valikust, ega siduri seadistustest, vaid lihtsalt mootori kokkupanekust. Kes pole asjaga kokku puutunud, ei tea neid nüansse, kuigi muus vallas võib ta geenius olla..


Kahe käega nõus

quote:
partel:
Ja vabalthingava mootori asjus tasub kuulata tüüpe, kes on nende ehitamise ja võistlemisega endale leiba teeninud paar-kolmkümmend aastat.

Loodan, et see kogemus jõuab ka siia..


Nõus jälle, aga ära unusta, et meil on palju tänaseks päevaks küll suhteliselt vanu mehi, kes on suure osa oma elust mootoritega ja just võidusõidu mootoritega tegelenud, kas neid kuulatakse ja kas kogemuste talletamiseks nendega koos ehitatakse…
Siia alla käib ka tasakaalustamine.
13.01.2003 at 22:47
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Eesti töökojad (või nende puudumine)   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.