register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Eesti Oma Ringrada   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
rustang
  
Moderator
Eesti Oma Ringrada
Siin on palju sõna võetud uue võistlusklassi teemadel kuid pakun, et alustada tuleks äkki teisest otsast? Võibolla mulle ei meeldi kruus lihtsalt :) Seega - idee: "Grassroots" mootorispordi ovaalrada

Põhjendus: Olen USA-s käinud metsatuka sees külarahva asfaldiovaalil võistlusi vaatatams ja tegelikult väga sheff on. Ovaalisõit on paras taktikamäng, võimsad autod, kontaktid, sõitude vahele showd ja romurallit – mida veel tahta. Kogu action on vaatajal peo peal. See peaks olema parima bang-per-buck suhtega mootorispordirajatis. Kui me oma SUURT JA ÕIGET ringrada ootame aastakümneid, äkki siis...?

Teostus: 600 – 800 m asfaldist ovaalrada, kurvid kergelt viraazhis, (2. etapina) ovaali keskele paar-kolm kurvi huvitavama (ringrada meenutava) raja tarbeks. Tribüünid sirgete äärde (2. järgus ka kurvidesse kui paigaldatakse kaitsevõrgud-trossid). Rada ääristatakse terasprofiiliga, samasugusega nagu maanteedel. Tunnel raja alt läbi.

Võistlused: Võimalik oleks pidada väga mitut liiki võistlusi!
Alates Igamehesprindist, Rahvaralli kiiruskatsest, ERK, mosseliiga, rallisprint, rallikross, streetmoto, romuralli, vigursõit, väiksemad rinka-autod, monster truck jne. Stadionikross – miks mitte. Paarissõit (ralli kiiruskatse) stardiga vastassirgetelt. Jpm. Lisaks: sõiduõpetus, testipäevad, esitlused. Minu poolest ka rattaralli, säärekate võistlus, rulluisusprint…..2. novembri SR kummipõletamise taolisi asju saaks ka teha. Talvel – jäärada igasugu liiklusvahenditega. Libedasõidukoolitus?

Asukoht: Minu poolest mõni endine hipodroom? Asulatest veidi eemal mürapiirangute pärast.
Eelarve (äkki keegi täiendab):
Maatükk - min. 500x200 m rajale (aiaga ääristatav) pluss autoparkla.
Asfalt + mullatööd – mõni miljon?
Piirded – paarsada tuhat
Tribüünid –
Aiaga piirata+parkla -
Infrastruktuur – boksid ja kohtunike majad, statsionaarne valgus ja helivõimendus, ajavõtu valmidus.

Kirjutaks Öiroopasse projekti ja taotleks raha? :D
03.11.2005 at 14:53 2 edits. Last edited 14.03.2012 at 12:53 by peep (Moderator)
BlueStang
 
Eesti Oma Ringrada
600 – 800 m asfaldist ovaalrada, kurvid kergelt viraazhis

siis võiks ju ka pirital trekil asjad ära korraldada - kui pikk see on? minuteada seal ennegi autodega sõidetud;)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
03.11.2005 at 15:35
altraditional
Eesti Oma Ringrada
Mulle iseenesest meeldiks ka asfaltovaal rohkem. Kuid kas neid hipodroome on eestis nii palju? Võibolla olen ma vähe näinud, aga kuigi palju neid küll silma pole hakanud.
Äkki sobiks kasutamiseks mõni ammendunud kruusakarjäär või paemurd vms? See on nagunii paras tööstusmaa juba, nii et keskkonna omad ei tohiks ka väga pead tõsta.
Kas on oluline et sirge osa oleks ka horisontaalselt sirge? Kui ei, siis saaks ehk üsna lihtsalt mõne kaevatud augu ära kasutada, mille vastasnõlvad oleksid viraazid.
03.11.2005 at 15:36
jjanno
Eesti Oma Ringrada
Tere
quote:
BlueStang:siis võiks ju ka pirital trekil asjad ära korraldada - kui pikk see on?
1/3 km ehk siis 333,33 meetrit, kui ma õigesti mäletan.

jJanno

Edit: paar aastat tagasi toimus seal vist mingi kardisõidu üritus, kus mingit maailmarekorditki üritati.
03.11.2005 at 15:44 Last edited 03.11.2005 at 17:41 by jjanno
BlueStang
 
Eesti Oma Ringrada
pilti ka
http://pirita.velodroom.ee/gallery/velodroom2005/IMG_3545
333m ja kaks autot mahub rajale rahulikult kõrvuti;)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
03.11.2005 at 16:45 Last edited 03.11.2005 at 16:48 by BlueStang
426
  
Eesti Oma Ringrada
quote:
BlueStang:
333m ja kaks autot mahub rajale rahulikult kõrvuti;)

See on liiga rets. Liiga lühike autode jaoks. Rääkimata rahulikult kõrvuti sõitmisest. Ja oi kui hästi seal autoga üle ääre saab lennata.

See on isegi kaherattalise 50cm3 jaoks natuke väike, proovitud.
Edit: loomulikult polnud see 45km/h sõitmine ;) ja see toimus pimedas.

____________________________
Kevad tuleb!!! Minge garaaži!
03.11.2005 at 17:03 Last edited 03.11.2005 at 17:06 by 426
BlueStang
 
Eesti Oma Ringrada
krt, ma arvasin seni, et kogu see big-bucks, ja eesti oma nascar, rada ja muu stuff on nali, aga selgub, et polegi vist...

minumeelest pole küsimus ringraja olemasolus, põhiline probleem vast ikka selles, et pole sõitjaid - st mehi, kes oma autoga mees-mehe vastu rajale läheksid. Siin keegi ReyMan ja Indrek on seni lubanud masina rajale tuua, kui midagi toimuks - ma ise lubasin ka ja olen nõus mõnda camarat retsima küll;) Aga arvan, et pole väga mitu meest, kes oleks nõus mingi 100-200k alla panema, et järgmine aasta iga kuu korra rajal käia samas riskides, et 50-100k maksev auto võib igal korra järel Emexisse sattuda. Igatahes arvan, et enne tuleks sari ellu kutsuda ja ka pealtvaatajatele huvitavaks muuta olemasolevatel radadel ja siis hakata uue raja jaoks sponsoreid leidma ja projekte kirjutama. Või olen ma kuidagi valel teel?

kui sõitjaid oleks, küll siis koha ka leiaks - kasvõi Saugal alustuseks väike sari american ironile teha oma lõbuks ja eks siis vaatab, mis edasi saama hakkab.

Edit: Aga seniks võiks harjutamise mõttes OKC-gi elustada:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
03.11.2005 at 17:51 Last edited 03.11.2005 at 17:54 by BlueStang
devilc
Moderator
Eesti Oma Ringrada
Plaan väga huvitav, eriti kui õnnestuks need mõned infield kurvid kohe teha. Iseenesest ürituste puuduse all see koht kannatama ei hakkaks, iseasi, kuipalju võimalikud ürituste korraldajad on nõus raja kasutamise eest maksma. Tõenäoliselt ehk niipalju, et kui rada + maa tasuta kätte saaks, saaks ehk jooksva korrashoiu tehtud.
03.11.2005 at 18:07 Last edited 03.11.2005 at 18:08 by devilc (Moderator)
perilainen
Eesti Oma Ringrada
http://sport.postimees.ee/?id=337240 Audru ringraja teema järjekordselt õhus. Mis tegelikult takistab seda Eesti ringraja ehitust? Kas pole piisavalt rikakid keda see huvitaks ?
05.11.2010 at 15:09
anryo
  
Eesti Oma Ringrada
Otse vastupidi - on piisavalt poliitikuid, keda see teema "huvitab"....

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
05.11.2010 at 15:12
PlyVal64
Eesti Oma Ringrada
Vat ei taha kõlada pahasti aga sellisena lahendatud rajana ma väga suurt usku mistahes riigipoolsesse abisse ja ka EAS omasse ei usu.
Unustame ära selle ilusa ringraja tutvustuse Porsche roolist, Eestis on see "teisejärguline". Kui riiki panna asja tahtma, on seal vaja ümber sportraja (mida meie tahame, vist?) arvestatav õppe- ja testikeskus. Õppekeskus operatiivautode juhtidele, õppekeskus niisama kiirema sõidu vajajatele, õppe-testikeskus tehnikakõrgkoolidele etc aga see peab sisaldama ülipikka täiskiirusel sõidetavat rada ehk sellist a'la Talladega trekki. Volkkari-tehase megaovaali ei saa ju tahta ;) Seal sees peab olema ka laiad alad pettemanöövrite harjutamiseks, rammimiste õppimiseks, loomulikult liberaja võimalus jne. Ehk kogu olemasolev plats tuleb pilgeni täis joonistada erinevaid võimalusi, millest vaid üks on sportringrada.

Tuleb ennast panna riigiametniku või EASi otsustajate rolli: mida annab sellise tohutu muruplatsi sisse joonistatud rajake ühiskonnale üldiselt? Vaatad siit-sealt, kaalud poolt-vastuargumente, saad ju aru, et proffide kirjutatud tekstiosa taotluses on 90% puhas ila ja enda tooli hoidmiseks on lihtsam ja isegi õigem "ei" öelda. Isegi mina saadaks praeguse kontseptsiooni tagasi ja teate mis oleks põhjendus: sportringraja kasutamine ei ole võimalik aastaringselt ja naastrehvidega. Kuna enamus mahust on "sport", ei anna selline lahendus riigile tervikuna piisavalt lisaväärtust. Lisaks ei ole Pärnu lähikonnas olemasolevatele golfiväljakutele juurde vaja hektarites pügatud muruplatse. Ehk minge tagasi joonestuslaua taha, mõelge kontseptsioon suuremaks ja meil on lihtsam anda 100M reaalselt üldrahvalikult kasuliku asja teostamiseks, kui 50M kitsa kildkonna huvide rahuldamiseks. Näidake, kuidas leiab see objekt või mõned tema osad kasutamist 24/7/365.
05.11.2010 at 16:09
viplala
Eesti Oma Ringrada
Huvitaval kombel, saavad sellised projektid alguse, just valimiseelsel aastal. Kas pole mitte tore?
05.11.2010 at 16:53
perilainen
Eesti Oma Ringrada
quote:
viplala: Huvitaval kombel, saavad sellised projektid alguse, just valimiseelsel aastal. Kas pole mitte tore?
Tuututakase enen valimis ja sisi raugeb ära kes googeldada viitsib siis leiab ajaloost artikleid ja aegasid
05.11.2010 at 20:11
Olds
  
Eesti Oma Ringrada
ovaali sõitmise jaoks on mul puhtavereline Dodge R5/P7 NASCARi mootor juba olemas :P

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
06.11.2010 at 14:31
kps
 
Eesti Oma Ringrada
Ma olen huvi pärast otsinud maaameti katastriüksuste kaardilt kohta, kuhu üldse oleks võimalik mingi kompleks luua ilma, et ei peaks mõttetute summade eest majapidamisi ära ostma. Peaks mainima, et meie banaanivabariik ON pisike koht ikka küll.

____________________________
Worst signature ever!
07.11.2010 at 08:52
ivoalaska
 
Eesti Oma Ringrada
Täna hommikul Terevisioonis räägiti ringraja plaanidest http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=112238 Kuskil 59 min juures hakkab pihta.
02.12.2010 at 15:31
Jutulind
Eesti Oma Ringrada
quote:
ivoalaska: Täna hommikul Terevisioonis räägiti ringraja plaanidest http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=112238 Kuskil 59 min juures hakkab pihta.

52:30 pigem. Sa vist ekslikult vaatasid paremal asuvat counterit mis näitab palju saadet veel järel on :)

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
02.12.2010 at 16:06
peep
 
Moderator
Eesti Oma Ringrada
quote:
PlyVal64: Vat ei taha kõlada pahasti aga sellisena lahendatud rajana ma väga suurt usku mistahes riigipoolsesse abisse ja ka EAS omasse ei usu.

Priit söö oma sõnu ja võta pits valget külma viina ka peale ! :lol
18.02.2011 at 11:50
PlyVal64
Eesti Oma Ringrada
quote:
peep:
quote:
PlyVal64: Vat ei taha kõlada pahasti aga sellisena lahendatud rajana ma väga suurt usku mistahes riigipoolsesse abisse ja ka EAS omasse ei usu.

Priit söö oma sõnu ja võta pits valget külma viina ka peale ! :lol

Söön SUURIMA heameelega ja mitte pitsi vaid terve pooliku härmatanut võtan ka! Ütleks, et usku võiks sellinn asi kõigisse süstida. Sest olgem realistid - mis aastal seda Muuga rada "ehitama" hakati??? Peep, me Sinuga sõitsime siis veel Školnikutega... ja "Erekas" oli märg unistus. Mõlemas mõttes ;)
18.02.2011 at 12:50 1 edit. Last edited 18.02.2011 at 12:54 by PlyVal64
valdz
Eesti Oma Ringrada
Isegi videolõik olemas plaanide kohta. Kui reaalne see on ei tea öelda.
18.02.2011 at 13:06
peep
 
Moderator
Eesti Oma Ringrada
Ma vist sõitsin 350 Jawaga sel ajal kui Muugat tehti aga see selleks - täna ja nüüd on asjal kate olemas.

Minu teada on sinna plaanitud 1/8 miili kiirendusrada (videol on see näha 1.15 kohal ja lõpus ülaltvaates). Ma ei oska öelda, kas see saab just järgmiseks suveks ehitatud aga vähemalt selline perspektiiv on olemas ning pole kahtlust, et haldaja üritab võimalikult palju alasid sinna võimalikult kiiresti peale saada.
18.02.2011 at 13:16
Olds
  
Eesti Oma Ringrada
quote:
peep:
quote:
PlyVal64: Vat ei taha kõlada pahasti aga sellisena lahendatud rajana ma väga suurt usku mistahes riigipoolsesse abisse ja ka EAS omasse ei usu.

Priit söö oma sõnu ja võta pits valget külma viina ka peale ! :lol

Super uudis! :beer

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
18.02.2011 at 14:23 1 edit. Last edited 18.02.2011 at 14:23 by Olds
PlyVal64
Eesti Oma Ringrada
quote:
peep: Ma vist sõitsin 350 Jawaga sel ajal kui Muugat tehti aga see selleks - täna ja nüüd on asjal kate olemas.
"Tegema" hakati seda juba 70'tel, kui alustati Muuga sadama ehituse ja lahe süvendamisega! Sa vaevalt 7-8 aastasena "punase ja värisevaga" sõitsid :D Juba siis mõeldi, mida teha liivaga, mis süvendamisest üle jääb. Juba siis levisid jutud tulevasest ringrajast ja miks ma seda mäletan, sest Ülgase külas, kus sel ajal polnud veel suvilatest haisugi, elasid vanaema hääd tuttavad, kelle endistele talu heinamaadele ehitati "nii mõnigi" objekt. No ja üks pool suguvõsast ka sealtkandist - Kallaverest.

Ma tsiteerin Sulle täpselt Eli Kaldma raamatut Ringrajal, kirjastus Valgus 1979 lk.58:
quote:
Kõik elemendid, mida nõuab rahvusvaheline võistlusmäärustik, on Pirita ringrajal olemas, väljaarvatud üks: rada on liiga kitsas ja ohutust tagava ribata. Pirita mototee rekonstrueerimine FIM-i koodeksitele vastavaks tähendaks paljude põlismändide hävitamist. Seepärast ongi käimas ettevalmistused uue ringraja ehitamiseks Tallinna vahetusse lähedusse, mis vastaks täielikult rahvusvahelisele standardile ja oleks liiklusmagistraalidest- ning teedest isoleeritud.

Selle raamatu ma ostsin 1980 oma taskuraha eest hr.Murakas'e raamatupoest (tänane Irise kohvik Vabakal) ning on parasjagu "kapsaks" loetud. Seega vähemalt mina ootan "oma ringrada" 40'st+ elatud aastast viimased 32-33... Just nii kaua olen ka mootorispordi tõsisem huviline olnud ja ikka va Suursõidust tingituna.

Edit: pisike tähelepanek - kuna Andres Hall, kui vist see peamine eestvedaja, on sündinud oktoober 1978 (täiesti avalik inf tema enda kodukal), siis võib Ta ideed korralikust ringrajast pidada vähemalt iseendaga täpselt sama vanaks.

Edit2: ajaloohuviline, nagu ma olen:D Kuigi raamatu trükiarv oli 22000, siis palju neid müüdi ja tänaseks alles on, ning vaevalt keegi noorematest üldse teab, kes oli sellise väite autor Eli Kaldma. Seega ka tsitaat autorist, kes ei olnud sel ajal mees, kes "ei teadnud ja mõtles välja". Pigem tema oligi Muuga idee autor.
quote:
Eli Kaldma sidus ennast mootorispordiga kohe pärast Suurt Ilmasõda, kui ta töötas "Kalevi" Kesknõukogu esimehena. Tallinna Spordikomitee esimehena juhendas ta pealinna auto-motosektsiooni ja oli mitmete motoürituste korraldamise initsiaator. ALMAVÜ Eesti NSV Kekskkomitee esimehe ametikoht viis ta vahetult kokku tehnikaspordi arendamisega. jne
18.02.2011 at 14:41 5 edits. Last edited 18.02.2011 at 15:13 by PlyVal64
Olds
  
Eesti Oma Ringrada
quote:
peep: Ma vist sõitsin 350 Jawaga sel ajal kui Muugat tehti aga see selleks - täna ja nüüd on asjal kate olemas.

Minu teada on sinna plaanitud 1/8 miili kiirendusrada (videol on see näha 1.15 kohal ja lõpus ülaltvaates). Ma ei oska öelda, kas see saab just järgmiseks suveks ehitatud aga vähemalt selline perspektiiv on olemas ning pole kahtlust, et haldaja üritab võimalikult palju alasid sinna võimalikult kiiresti peale saada.

Peep-oskad sa lähemalt kommenteerida kui kindel see 1/8 miili dragisirge seal on ja miks pole mõeldud 1/4 lõigu peale?

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
18.02.2011 at 14:45 1 edit. Last edited 18.02.2011 at 14:46 by Olds
Jesper
 
Eesti Oma Ringrada
1/4 lihtsalt ei mahu ära:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=786&spid=20390#20390

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.02.2011 at 15:11 1 edit. Last edited 18.02.2011 at 15:11 by Jesper
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Eesti Oma Ringrada   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.